13.5 4H:n tsätti viimehetken kesätyöllistymisestä!

kesaduuni_anna

Eikö kesätyöpaikkaa ole vielä irronnut? Aukon ansioluettelossa saattaa vielä pystyä korjaamaan. Uutisten mukaan esimerkiksi kiinteistöpalveluyrityksissä on vielä avoimia paikkoja. Tai miten olisi hieman erikoisempi vaihtoehto. - Mitäpä jos tekisit työtä itse valitsemallasi alalla, joka sinua eniten kiinnostaa, ja työllistäisit itse itsesi esimerkiksi 4H-yrittäjänä?

Tervetuloa keskustelemaan viimehetken kesätyöllistymisestä ja 4H-yrittämisestä 13.5 klo 15-17. Vastailemassa ja neuvomassa 4H:n KesäduuniAnna ja Hilkka. Vinkkejä ja ajatuksia saatte mieluusti tulla heittämään myös te joilla on jo kesätyöpaikka tiedossa. :)

Chat-huoneen löydät osoitteesta: http://chat.suomi24.fi/login.cgi?cid=960&gid=20

17

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reawwre

      Heh, kyllä niitä mansikoita pääsee aina poimimaan.

    • tietämätön

      jos haluaisin töihin paikalliseen ruokakauppaan, minne menen kysymään sitä? kävelenkö kassalle ja kysyn että kehen minun pitää ottaa yhteyttä jos pyydän kesätöitä? vai pitääkö minnun täyttää joku hakemus netissä? vai mitä teen?

      • kesaduuni_anna

        Moikka!

        Lähtisin liikkeelle siitä, että tarkistaisin ruokakaupan kotisivut ja sen, löytyykö sieltä sähköinen työhakemuslomake. Isommissa ruokakaupoissa ja ketjuissa varsinainen hakuaika on oletettavasti jo päättynyt, mutta peruutuspaikkoja saattaa toki vapautua. Jos käyt kaupassa paikanpäällä, kannattaa sinun suunnata juttelemaan infopisteen työntekijöille. Jos infopistettä ei ole (pienemmät kaupat) voit kysellä kesätyöasioista keneltä tahansa paikan työntekijältä, joka ohjaa sinut eteenpäin.

        Onnea! :)

        KesäduuniAnna
        www.4h.fi


      • meikämanneporskuttaa

        Hei. Kannattaa kysyä suoraan Kauppiaalta. Itellä sellanen kokemus että K-kauppiaat vois palkata heti, ja sitte S-ryhmälle erillinen hakemus. Nyt taitaa kesäpaikat olla ummessa kyllä mutta syksyksi pitäisi taas vapautua paikkoja. Näin mulle kerrottiin


    • nyt puhut p**kaa

      "Mitäpä jos tekisit työtä itse valitsemallasi alalla, joka sinua eniten kiinnostaa, ja työllistäisit itse itsesi esimerkiksi 4H-yrittäjänä?"

      Hä?

    • Onnellinen35

      On hieno juttu että nuoret hakevat töitä, mutta tiedoksi niille nuorille joita ajatus töihin menosta ahdistaa, että ei ole pakko mennä heti töihin kun vanhemmat pakottaa. Nauti elämästä, nosta tukia jotka sinulle kuuluvat, älä käytä päihteitä, sillä ne ajan saatossa tekevät käyttäjistään samanlaisia luusereita kun varmasti olet lukuisia nähnyt ! Nuoruus on suurin timantti joka sinulla on. Älä hukkaa sitä pystyyn kuolleiden ihmisten vaatimuksiin sinusta. Elä unelmaasi, niin myöhemmin löydät elämän työsi.

      • 20+8

        Hmm. Jos oletetaan, että äiti ja isä tekee töitä. Mitä tukia kesälomalla oleva nuori tulee samaan? Toimeentulotuki ei onnistu, opintotuki katkeaa kesäksi...Vanhempien antama viikkoraha on siis ainut nostettava tuki ja jos nuori kieltäytyy kesätöistä että voi makaa sohvalla, niin ei sitäkään anneta.

        Kerro toki mitä tukia saat kesällä. Jos nuori saa valita 10 euroa viikossa tai melkein 10 euroa tunnissa, niin kummankohan hänen pitäisi valita? Vai kasvatetaanko nykyään laskutaidottomia idiootteja?


    • 65.v.onnistuja

      On kymmeniä, jopa satoja mahdollisuuksia työllistää itsensä,se vaatii mielikuvitusta sekä pientä investointia, sekä rautaista tahtoa onnistua,käytä mielikuvitusta ja kaikki onnistuu.

      • juuuu

        Jepa itse löysin netistä ammattivedonlyöjien vihjeitä, joita peesailen. Isolla kassalla en pysty pelaamaan mutta kyllä tällä noin 1000€ kuukausituloihin pääsee käytännössä tekemättä mitään. Vaatii toki hieman rahaa aluksi.


    • Neljän nuora?

      Mitä puuttuu kun idiootit pistää yhteen? Tkon, puhn, telv?

    • Kakara

      Laita muistiin. Hopeatähdessä on viisi sakaraa!!

    • kyllälähtee

      Menikö nyt oikein?
      Eli Hauholla viime kesänä poliisi selkeästi uhkasi siviiliä ja tämä uhkaus on nauhoitetti (löytyy is sivustolta 13.5-12)..Mutta nyt on käynyt niin että tuo uhkaus ei johda toimenpiteisiin,miski ei?
      Kyllä tälläiset viestit murentavat uskottavuutta.Mitä muut ovat mieltä?

    • xkesäduunari

      ensimmäisenä kannattaa liittyä oikeaan ammattiliittoon, ei siis mihinkään työttömyyskassaan, liitosta saa apua ja neuvoa monenmoisiin kysymyksiin, ja on turva jos olmenee hankaluuksia ja väärinkäytöstä työnantajan puolelta.

    • huoltaja1

      Mitäs sitten, jos kolmetoistavuotiaalla on kesätyöpaikka jo tiedossa, mutta laki sanookin, että hän saisi tehdä töitä vasta ensi vuonna? Työnantaja mainosti ottavansa töihin 13-19vuotiaita ja valitsi mukaan myös juuri 13v täyttäneen. Miten 4h:n yrittäjäksi voi ryhtyä myös kolmetoistavuotiaat?

      • kesaduuni_anna

        Hei,
        Laki sanoo nuorista työntekijöistä näin:

        13-14 -vuotias
        Työ ei saa haitata koulunkäyntiä. Kevyttä työtä saa tehdä 14-vuotias tai
        13-vuotias, joka saman kalenterivuoden aikana täyttää 14 vuotta.
        Koulun loma-ajasta hän saa olla työssä enintään ½ ja koulutyön aikana
        tilapäisesti tai muutoin kestoltaan lyhytaikaisissa työsuorituksissa.
        Työn tulee olla sellaista kevyttä työtä, joka ei vahingoita hänen
        terveyttään tai kehitystään eikä aiheuta haittaa hänen koulunkäynnilleen.

        Myös 13-vuotias nuori saa siis tehdä työtä noiden rajoitusten sisällä.

        4H-yritystoiminta on taas eri juttu, kuin työn tekeminen toisen palveluksessa. Juridinen vastuu on nuorella itsellään ja hänen vanhemmillaan. Vastuuta on myös nuorelle nimetyllä yritysohjaajalla ja 4H:lla, mutta ei juridisesti. Toki työturvallisuuteen liittyvät mahdolliset liittyvät ikärajat
        (esimerkiksi raivaussaha 16v) koskevat yhtä lailla 4H-yrittäjiä. Eli työn
        tulee olla sellaista, joka soveltuu kullekin ikäryhmälle.

        Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi. :)

        KesäduuniAnna
        www.4h.fi


    • LAPSIA

      Alle 16v ei oteta KESÄTÖIHIN, koska ovat LAPSIA.

      Kunnat eivät ainaskaan palkkaa, jos jotain sattuu VASTUU ON TYÖNANTAJAN, vaikka KYSYMYKSESSÄ olisikin TYÖNTEKIJÄN AJATTELEMATTOMUUS siis LAPSI LEIKKII.

      • just'

        Siis kun RIKOSOIKEUDELLINEN VASTUU, astuu IKÄVUOTENA 15 vuotta VOIMAAN.

        EI ALLE 16v, oteta KESÄTÖIHIN.

        RIKOS ja LAKI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe