kiinnostava keskustelu..

ZeireeNi

viime aikoina on ollut paljon puhetta kiinnostavasta keskustelusta.. joidenkin mielestä on kiva jutella ilman typeriä riitoja tai provoja, toisen mielestä taas on tylsää jutella, jos kaikki vain nyökyttelevät samaan tahtiin samassa virressä..

millainen avaus kiinnostaa sinua, että sinulle tulee tunne 'tähän on nyt pakko vastata'?

ja mikä mielestäsi pilaa hyvän keskustelun? mainitse yksi tai useampi esimerkki..

52

2284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wirnix

Noo..

Näköjään sefujen haukkuminen on kovin suosittua, mutta kun ei ole oikein kokemusta niistä niin ei sekään kiinnosta.

Kyllä avauksessa pitää olla joko kysely (niin kuin nyt tässä) tai vähän provoa, muuten siihen ei oikein tartuta. Ei kuitenkaan mikään trolli, jonka tarkoitus on vain saada kaikki riitelemään.

Avauksen pilaa takuuvarmasti hankieläin, joka tulee huutelemaan mikä-sä-luulet-olevasi tai jotain vastaavaa, siis haastamaan riitaa kuitenkin. Myös jotkin henkilöt, jotka tulevat ketjuihin kehumaan itseään, aiheuttavat turhaa känää.

• ZeireeNi

tosiaan on suosittua.. ja minä tein kerran avauksen, jossa moitin näitä moittijoita ja puolustin shefuja.. se sai taas aikaan joidenkin pahoinvoinnin.. mielestäni on outoa, että sallitaan aina vain negatiivinen suhtautuminen sheriffeihin, koskaan ei saisi antaa heille kiitosta, jos siihen näkee omalla kohdallaan aihetta..

• GoldeNeye

se, että siinä on jokin kysymys. Jos avaus on pelkkä toteamus ilman vihjettäkään siitä, että kenenkään tarvitsee siihen osallistua, niin sehän ei taas ketään kiinnosta. Ihminen, joka on minäminä-keskeinen pilaa helposti hyvätkin keskusteluhetket.

• TurhaCe

Hyvä keskustelunaloitus on asiapitoinen & sisältäen myös faktaa,
      provosoiva, ajatuksella kirjoitettu, aihevalinnallaan monia koskettava,
      ajankohtainen. Hyvä osallistuja luo puitteet myös rönsyilylle :))

JenniJoutava

• A...N...

...kunhan ehdin:-) Kiinnostava aihe......

.....papereita on pakko vieläkin järjästää....

• Ano-Nyymi

...tässä aterian päälle joitain mieleen juolahtaneita juttuja jakaa:

Kiinostava aloitus, ei tarvitse olla välttämättä pitkä.Aloittajan on silti mieluisasti annettava jotain omasta näkökulmastaankin, ellei ole pelkkä kyssäri, lista, mielipide tai haastattelu.
        Hyvin tehty provokin voi olla kiinnostava.
        Ajankohtainen aihe.Tarina.Kokemus.Heräte..... aiheita kyllä tuntuisi riittävän.

Toisinaan omasta mielestään kiinostava aloite ei herätäkään vastakaikua ja toisinaan taas, joku juttu, jota itse ei pidä juuri minään, saa ihmiset reagoimaan.

Joku siinä aloitteissaa tulee olla,mikä itseään koskettaa, tai johon tuntee tarvetta ilmaista myös omaakin kantaansa.

Solvauksia tai suoranaista ilkeämielisyyttä sisältävät aloitteet eivät minua henk.kohtaisesti vedä puoleensa.

Hyvässä aloitteessa on tilaa ajatella ja tilaa vastata.Räikeästi* johdateltu aloite taas saa karvat pystyýn ja mieluimmin ohitan.

-------tässä nyt joitain ajatuksia-----------

• hurlumHei

Tuossa ylempänä rosmariini, wirnix ja jopa max-life esittävät ihan allekirjoitettavia pointteja. Tosin max-lifen tavoin en kyllä miellä tätä keskustelupalstaa areenaksi, jolloin minun olisi omalla vastineellani tuettava avausta kuin avausta. Niin kaikenkattavan suvaitsevainen ja terapeuttinen en jaksa olla, jätän mieluummin vastaamatta.

Hyvä avaus/jatkokeskustelu ei ole liian selittelevä eikä defensiivinen. Kirjoittaja jaksaa kiinnostua eri näkökulmista ja osoittaa aitoa kiinnostusta avauksensa vastineiden tekijöille. Ylimielisyys ja besserwisseriys eivät keskustelussa kauas kanna.

Niin ja palaan tietysti vielä tuohon jo aiempaan kannanottooni. Ei todellakaan ole tarpeellista suoltaa tekstiä aiheesta kuin aiheesta luomisvimmassaan; uskottavuus kärsii. Siis jonkinlainen itsekontrolli niin aiheen kuin oikeinkirjoituksenkin suhteen on nimenomaan sitä lukijoiden kunnoittamista.

No niin. Ehkäpä poistun tästä taas pilkkua rakastelemaan (paremman puutteessa) ja pohdin itselleni elämää suurempia avauksia: 1) Kukkuramerkkien ja bonuspisteiden vaikutus elämääni - laaja empiirinen otos. 2) Bonuspisteistä G-pisteeseen ja kuinka tästä eteenpäin?

Tässäpä zeikku sulle lomalaisen mietteitä. Minkäs teet, kun olen tämmöinen tosikko...

• max-life

Ajan takaa sitä, että jos sanottavaa on, voi sen sanoa. Oli se sitten myönteistä tai kielteistä.

En todellakaan halua, että joka asiasta yritetään kukka hampaissa etsiä myönteistä..ei ei.. Itseänikin tökkii lukea Anneli Tempakkamaisia kaiken ymmärtäjiä.. Toivottavasti sellaiseen en ole sortunut!!

Mutta ei minusta vaadi kovinkaan paljoa, että jos ajatus herää, niin sen kirjoittaa. Väkisin ei kuitenkaan pidä mitään suoltaa.

Avauksen tukeminen ei tarkoita nuoleskelua. Kritiikki tukee myös avausta, avaa uusia näkökulmia.

ja lopuksi ehdotuksiani avausten aiheiksi:
        1) G-pisteen aloitus - lätkänpelaaja Rhodoksella
        2) Nerous ja Minä - kuinka löysimme toisemme
        3) Onnen etsijä - matkani isovarpaiden väliin
        4) Kolikon kadotus otsaryppyyn - tosikko kertoo
        5) Humalluttava elukka-kokemukseni kilju-hanhesta

tuossa nyt aluksi...;)

• hurlumHei
        max-life kirjoitti:

Ajan takaa sitä, että jos sanottavaa on, voi sen sanoa. Oli se sitten myönteistä tai kielteistä.

En todellakaan halua, että joka asiasta yritetään kukka hampaissa etsiä myönteistä..ei ei.. Itseänikin tökkii lukea Anneli Tempakkamaisia kaiken ymmärtäjiä.. Toivottavasti sellaiseen en ole sortunut!!

Mutta ei minusta vaadi kovinkaan paljoa, että jos ajatus herää, niin sen kirjoittaa. Väkisin ei kuitenkaan pidä mitään suoltaa.

Avauksen tukeminen ei tarkoita nuoleskelua. Kritiikki tukee myös avausta, avaa uusia näkökulmia.

ja lopuksi ehdotuksiani avausten aiheiksi:
        1) G-pisteen aloitus - lätkänpelaaja Rhodoksella
        2) Nerous ja Minä - kuinka löysimme toisemme
        3) Onnen etsijä - matkani isovarpaiden väliin
        4) Kolikon kadotus otsaryppyyn - tosikko kertoo
        5) Humalluttava elukka-kokemukseni kilju-hanhesta

tuossa nyt aluksi...;)

Mites takaa - ajosi sujuu? Olet selvästikin löytänyt oman sisäisen sankarisi =)

Leikki sijansa saakoon - nyt vakavampaan. Aiheethan osoittivat jo kirjoittajan mieltymystä/perehtyneisyyttä asiaan. Mulla on pidempään ollut ehtymättömän kiinnostukseni aiheena : Nerous ja minä - kuinka löysimme toisemme. Johtuneeko kiinnostukseni tuota avausta kohtaan siitä uskomattoman oudosta seikasta, etten oikein saa empiiristä otetta ko. aiheeseen?

G - piste(i)essäni olen vasta suorittanut teoriapuolen; joskin sen perusteellakin innolla odottelen käytännön avartavia näkökulmia. Lätkänpelaajakin käy...

Kiljuhanhi aihetta lähestyisin taas laajentamalla sen kattamaan lisääkin humalluttuvia kokemuksiani, joita vuosien mittaan on kertynyt. Miten olisi: Miehistä ihminen oppii - humalluttavat kokemukseni kiljuhanhesta: I will survive.

Tosikko -aihe taas tulee hyvinkin lähelle minua, mutta esim: Tosikkomaisuuden elähdyttävä vaikutus seksuaalielämääni - kadonnutta kansanperinnettä ja kolikkoa etsimässä.

Minusta avauksen tukeminen nuoleskelulla...olisi (sanoista tekoihin) ylön viehkoa...

Tuossa nyt lisäksi...;)

• max-life
        hurlumHei kirjoitti:

Leikki sijansa saakoon - nyt vakavampaan. Aiheethan osoittivat jo kirjoittajan mieltymystä/perehtyneisyyttä asiaan. Mulla on pidempään ollut ehtymättömän kiinnostukseni aiheena : Nerous ja minä - kuinka löysimme toisemme. Johtuneeko kiinnostukseni tuota avausta kohtaan siitä uskomattoman oudosta seikasta, etten oikein saa empiiristä otetta ko. aiheeseen?

G - piste(i)essäni olen vasta suorittanut teoriapuolen; joskin sen perusteellakin innolla odottelen käytännön avartavia näkökulmia. Lätkänpelaajakin käy...

Kiljuhanhi aihetta lähestyisin taas laajentamalla sen kattamaan lisääkin humalluttuvia kokemuksiani, joita vuosien mittaan on kertynyt. Miten olisi: Miehistä ihminen oppii - humalluttavat kokemukseni kiljuhanhesta: I will survive.

Tosikko -aihe taas tulee hyvinkin lähelle minua, mutta esim: Tosikkomaisuuden elähdyttävä vaikutus seksuaalielämääni - kadonnutta kansanperinnettä ja kolikkoa etsimässä.

Minusta avauksen tukeminen nuoleskelulla...olisi (sanoista tekoihin) ylön viehkoa...

Tuossa nyt lisäksi...;)

Takaa-ajoni on oikein hyvässä vauhdissa, toisen kannikan karvat vielä jäljellä. Mutta tästä on kyllä sankaruus kaukana...

Lätkäpelaajien eduksi on sanottava ainakin mailankäsittelykyky. Lisäksi heidän rajoitetun tajunnantason ohjaamia suoritteitaan helpottaa myös se, että nykyisin ei ole enää keskiviivan paitsiota.

Olen huomannut nuoleskelun todellakin olevan toimiva avaaja.. etenkin sisäreisistä puhuttaessa.

Näihin ylimielisiin ja egoani alleviivaaviin sanoihin päätän itseni täältä tähän...;)

Kadonneen kolikon metsästäjä
        max

• lätkänpelaaja rhodokselta
        hurlumHei kirjoitti:

Tuossa nyt lisäksi...;)

kylläpä sait mut nauramaan. huumorintajua pitää olla.vanhana ja kokeneena lätkänpelaajana ilmottautuisin G-pisteen käytännön opastajaksi.

• Ano-Nyymi
        hurlumHei kirjoitti:

Tuossa nyt lisäksi...;)

Kun tuosta aihe valikoimasta en oikein osannut itselleni sopivaa sorvata...niin pitäneekin sitten valita ihan omasta takaa.....

...mitäpä jos.......

Aiheeksi valtsisin: TANTRISTA RAKASTELUA.......
        .....sattaisi syntyä oikein kunnolla G-PISTE vibraa itsekullekin.....

..(mitäköhän tulinkaan luvanneeksi ....eikai kukaan kuullut....)))))

• NurinperiN

kevyt ja iloinen keskustelu, huumorilla höystettynä, lukeminen ja kirjoittelu täällä on itrti ottoa arjen kiireistä ja murheista.
      Hyvässä keskustelussa on kannanottoja laidasta laitaan, mielipiteiden tulee olla erilaisia, jotka taas aikaansaavat uusia mielipiteitä.

Avauksen kiinnostavuus riippuu pitkälti siitä millä mielellä olen itse.

Hyvän keskustelun pilaa jankuttajat, jotka etsivät tekstistä jonkun epäolennaisen asian, mistä alkavat viilaamaan pilkkua. Samoin itkijät ja valittajat (märisijät), kuin myös muiden nimittelijät(useimmiten puskasta huutelijoita).

• LadyGrue

en lukenut noita muita kommentteja vielä, mutta ahnehdin vastailemaan heti.
      keskustelun kiinnostavuus riippuu paljolti mielialasta.
      joskus on mukava turista päättömiä ja joskus taas kaipaa vakavampaa keskustelua.

hoksasin, etten loppujen lopuksi edes ole keskustellut tällä palstalla paljonkaan, heitellyt vain irtonaisia mielipiteitä.

kiinnostava avaus...se riippuu jälleen mielialasta.humoristiset jutut yleensä.
      ihan tavalliseen elämään liittyvät aiheet.
      gallupit ovat yksi heikkous ;)

keskustelun pilaa ilkeilyt ja se, jos muutama tyyppi tulee nahistelemaan ketjuun omia juttujaan.

• MillaN

...en minä sinulle naura, mutta kun ajatuskin että tällä hetkellä kaikki keikuttaisivat päätänsä puolelta toiselle..."en etsi valtaa loistoa..."...sai mielikuvitukseni liikkeelle* :DD

Oikeastaan avaus voi koskea mitä tahansa...otsikko on tärkein, mielenkiintoinen otsikko saa minut klikkaamaan ja vastaamaan.

Pilaa keskustelun...valittajat ja märisijät...niistä esimerkkejä on jo ihan riittävästi.:)

• ZeireeNi

panostaa 80% avauksesta mahdollisimman kiinnostavaan otsikkoon.. se on aina ollu mun periaate.. ;)

• Zyrde

No mun mielest sellanen lyhyt,,, joku kaks tai neljä rivii,,, et jaksaa lukee,,, ja sit ilonen,, ja kevyt,,,ja siit se hymy sit levii kaikkien naamal,,,ei sit mitään märinöi,,,eik valivalijuttui,,, hihiii,,,pusuja teil kaikil,,,,muuuuuiii vaaan,,, kaikki ,,,, ja sit viel et oli ihana alotus,,, nii positiivinen,,,, ja suurin osa ol posittivist sakki,,,et sillee,,,tapaillaa,,,, positiivisis merkeis,,,,ja sit viel,, et saisko ne hymiöt tänneki,,,ei tarvis nii paljo kirjottaa,,, mmmuuuuiiii !!!!

• max-life

Hyvinhän sait itsekin aikaiseksi 6 riviä, puolet merkeistä oli kyllä pilkkuja, mutta kuitenkin.

Jos minä saisin päättää, tänne ei IKINÄ tulisi valmiita hymiöitä!! =)

• ZeireeNi
        max-life kirjoitti:

Hyvinhän sait itsekin aikaiseksi 6 riviä, puolet merkeistä oli kyllä pilkkuja, mutta kuitenkin.

Jos minä saisin päättää, tänne ei IKINÄ tulisi valmiita hymiöitä!! =)

ei mitään valmiita hymiöitä palstoille.. se olis jo liikaa..

hae töihin eniron koodariksi, niin voit vaikuttaa siihen, ettei tuu niitä hymiöitä.. :D

• ZeireeNi

olikin tosi erikoinen kommentti, mutta ihan ok.. pidän susta silti edelleen.. :D

kiva, että olet noin positiivisella tuulella.. eikä aina kannata reagoida nuivasti eri asioihin..

• syvägurggu

ei hymiöitä palstalle, ei ikipäivinä! Jo nyt toisten jutut on ihan käsittämätöntä tähtien ja hymiömerkkien sekamelskaa. Jos ei nykyisillä eväillä pysty ilmaisemaan itseään niin.. niin.. niin enpäs sanokaan enempää.

• GoldeNeye

Mietin aluksi, tekisinkö tästä asiasta uuden avauksen, mutta mielestäni tämä pohdinta on ikäänkuin jatketta tähän avaukseen, niin kirjoitan sen tähän.

Välillä näyttää siltä, että ihmiset kirjoittavat ihan mitä sattuu ja lähettävät viestin tarkistamatta edes sitä todellista sisältöä. En tarkoita nyt pelkästään kirjoitusvirheitä vaan myös sitä, että ns. päästetään suusta sammakoita ajattelematta sitä, että hetken kuluttua alkaa katumaan, kun tajuaa luettuaan oman kirjoituksen, että en minä olisi näin halunnut vastata.

Mietittekö oikeasti, mitä kirjoitatte ja miten se mahdollisesti vaikuttaa muihin lukijoihin? Suodatatteko viestiä ja muutatte sen vähän hienovaraisemmaksi, ettei siitä näy niin pahasti, kuinka tunnekuohussa se on kirjoitettu?

• max-life

...ne lystikkäitä on...!

Ennen mietin enemmän, mitä kirjoitin, nykyisin vähemmän. Palstojen henki ei kuitenkaan edellytä suunnatonta hienovaraisuutta tai kohteliaisuutta. Teksti on "aidompaa" kun sitä ei älyttömästi hio, ajatelkoot sitten muut siitä mitä tahtovat.

Jos miettisin kuumeisesti, analysoisin ja pähkäilisin, ei tänne juuri mitään tulisi kirjoitettua. Itsekritiikkiä ei saa päästää hallitsemaan liiaksi.

Minusta ok, että mahdollinen tunnekuohu näkyy. Liiallinen suodattaminen on tylsää. Ja kirjoitti tekstin miten tahansa, eri ihmiset tulkitsevat kuitenkin eri tavoin.

Tekstistäsi saan käsityksen, että aristelet kirjoittaa juuri sen mitä ajattelet, koska pelkäät, että sitten kukaan ei enää pitäisi sinusta...? Vai miksi ei sammakkoa saisi suusta tulla? =)

• wirnix

kyllä mietin hyvinkin tarkkaan mitä asiallisiin ketjuihin kirjoitan. Jos se tuntuu jonkun mielestä pahalta niin sitten on ollut tarkoituskin! *puhisee*
        Omat kirjoitusvirheet kiusaavat älyttömästi, ei niinkään toisten.

Jos saan oikein ikävän vastineen niin yleensä vedän henkeä muutaman kerran ennen kuin vastaan. Ihan väkisin pääsee joskus sammakoita eli kai pitäisi hengähtää vielä yhden kerran lisää.

Toinen juttu on sitten sellaiset tapaukset, että kommentti halutaan käsittää väärin, vrt. pilkunnuslaus, ja marakatti seuraa ketjusta toiseen linkkiä heilutellen.

• GoldeNeye
        max-life kirjoitti:

...ne lystikkäitä on...!

Ennen mietin enemmän, mitä kirjoitin, nykyisin vähemmän. Palstojen henki ei kuitenkaan edellytä suunnatonta hienovaraisuutta tai kohteliaisuutta. Teksti on "aidompaa" kun sitä ei älyttömästi hio, ajatelkoot sitten muut siitä mitä tahtovat.

Jos miettisin kuumeisesti, analysoisin ja pähkäilisin, ei tänne juuri mitään tulisi kirjoitettua. Itsekritiikkiä ei saa päästää hallitsemaan liiaksi.

Minusta ok, että mahdollinen tunnekuohu näkyy. Liiallinen suodattaminen on tylsää. Ja kirjoitti tekstin miten tahansa, eri ihmiset tulkitsevat kuitenkin eri tavoin.

Tekstistäsi saan käsityksen, että aristelet kirjoittaa juuri sen mitä ajattelet, koska pelkäät, että sitten kukaan ei enää pitäisi sinusta...? Vai miksi ei sammakkoa saisi suusta tulla? =)

Ehkä hieman aristelen sitä, mitä suustani päästän. Tämä perustuu ihan kokemuksiini. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että minusta ei silloin pidettäisi, vaan siitä, miten muut suhtautuvat. Jos näyttää liian helposti vaikkapa tunteensa, että suuttuu jostakin ja muut lukijat sen huomaavat, se houkuttelee silloin ärsyttämään lisää. Ainakin tämän olen ollut havaitsevinani. Jos joku vetää herneen nenään pienestäkin asiasta, yleensä toinen osapuoli osaa vetää oikeista naruista ja kirjoittaja ei enää hallitse käytöstään yhtään. Yksi hyvä esimerkki oli eilen eräällä toisella palstalla, kuitenkaan en sitä enempää ota tässä esiin. =)

• GoldeNeye
        wirnix kirjoitti:

kyllä mietin hyvinkin tarkkaan mitä asiallisiin ketjuihin kirjoitan. Jos se tuntuu jonkun mielestä pahalta niin sitten on ollut tarkoituskin! *puhisee*

Jos saan oikein ikävän vastineen niin yleensä vedän henkeä muutaman kerran ennen kuin vastaan. Ihan väkisin pääsee joskus sammakoita eli kai pitäisi hengähtää vielä yhden kerran lisää.

Toinen juttu on sitten sellaiset tapaukset, että kommentti halutaan käsittää väärin, vrt. pilkunnuslaus, ja marakatti seuraa ketjusta toiseen linkkiä heilutellen.

Niitä ikävä kyllä piisaa jokaiselle palstalle. Tyypillinen märisijä on sellainen, joka roikkuu jatkuvasti kimpussa aukoen päätään, vaikkei mitään todellista asiaa olekaan. Se on aivan sama, mitä sellaiselle kommentoi. Ei sellainen halua edes ymmärtää, mitä hänelle vastataan, koska hänellä on joku ns. rätti silmillään.

• max-life
        wirnix kirjoitti:

Toisaalta yllättävä kommentti kesken asiallisen ketjun on melkoisen piristävä..?

Kirjoitusvirheistä muuten... tässä muutama äskeisessä kommentissasi:

"Jos se tuntuu jonkun mielestä pahalta niin sitten on ollut tarkoituskin!"
        -Pilkku puuttui sanan pahalta jälkeen.

"Jos saan oikein ikävän vastineen niin yleensä vedän henkeä muutaman kerran ennen kuin vastaan."
        -pilkut puuttuivat sanojen vastineen ja kerran jälkeen.

*katsoo puhisevaa neitoa ymmärtäväisesti hymyillen...* =)

• GoldeNeye
        max-life kirjoitti:

Toisaalta yllättävä kommentti kesken asiallisen ketjun on melkoisen piristävä..?

"Jos saan oikein ikävän vastineen niin yleensä vedän henkeä muutaman kerran ennen kuin vastaan."

Jos tässä pitää tosissaan nuslaa, niin...

"Toisaalta yllättävä kommentti kesken asiallisen ketjun on melkoisen piristävä..?"

Toisaalta sanan jälkeen tulee mielestäni pilkku.

• LadyGrue

mietin tarkemminkin mitä vastaan.
        oikeastaan vain väärinkäsitysten välttämiseksi.
        kun kirjoitetun tekstin voi tulkita niin monella eri tavalla.
        onneksi väärinkäsitykset voi aina oikaista.

tunnekuohussa kirjoitetussa kommentissa, en näe mitään pahaa.tuleepahan ainakin spontaanisti ilmaistua sen hetkinen tunnetila.kuohahtelut värittävät mukavasti keskustelua.
        itse en vielä ole tätäkään tunnetilaa yäällä keskusteluissa kokenut, mutta elän toivossa:)

• wirnix
        max-life kirjoitti:

paitsi että tuosta pilkun pakollisuudesta voisi käydä vähän kädenvääntöä! Kerran-sanan perään se EI välttämättä kuulu, tuosta toisesta en ole ihan varma.

Prkl missä mun kielioppikirja taas on.. saamarin max life.. *pihisee kiukusta*

• max-life
        GoldeNeye kirjoitti:

"Toisaalta yllättävä kommentti kesken asiallisen ketjun on melkoisen piristävä..?"

tai ajatusviiva.. tai kaksoispiste... tai ei mitään..=))

*iskee kultasilmälle silmää..*

• LadyGrue
        GoldeNeye kirjoitti:

mielestäni pitäisi nuslata, eikä nuslaa...

• wirnix
        max-life kirjoitti:

tai ajatusviiva.. tai kaksoispiste... tai ei mitään..=))

*iskee kultasilmälle silmää..*

tähän kohtaan vahingoniloista käkätystä... :))

• max-life
        wirnix kirjoitti:

paitsi että tuosta pilkun pakollisuudesta voisi käydä vähän kädenvääntöä! Kerran-sanan perään se EI välttämättä kuulu, tuosta toisesta en ole ihan varma.

Prkl missä mun kielioppikirja taas on.. saamarin max life.. *pihisee kiukusta*

Nikissäni on väliviiva...=))

Hmm, muistellessani aliastasi Syvägurggua tuo kielioppikirja saa aivan uuden merkityksen...=))

• LadyGrue
        LadyGrue kirjoitti:

mietin tarkemminkin mitä vastaan.
        oikeastaan vain väärinkäsitysten välttämiseksi.
        kun kirjoitetun tekstin voi tulkita niin monella eri tavalla.
        onneksi väärinkäsitykset voi aina oikaista.

tunnekuohussa kirjoitetussa kommentissa, en näe mitään pahaa.tuleepahan ainakin spontaanisti ilmaistua sen hetkinen tunnetila.kuohahtelut värittävät mukavasti keskustelua.
        itse en vielä ole tätäkään tunnetilaa yäällä keskusteluissa kokenut, mutta elän toivossa:)

yäällä??? siis täällä.
        hättäröin taas:)

• wirnix
        max-life kirjoitti:

Nikissäni on väliviiva...=))

Hmm, muistellessani aliastasi Syvägurggua tuo kielioppikirja saa aivan uuden merkityksen...=))

riittää! Että hävittömyyksiä alat viljelemään, hmph..

• GoldeNeye
        LadyGrue kirjoitti:

mielestäni pitäisi nuslata, eikä nuslaa...

Ja mielestäni lause aloitetaan isolla kirjaimella.

• wirnix
        GoldeNeye kirjoitti:

Lausetta ei yleensä aloiteta ja-sanalla, vaikka siitä ei heti hirtetäkään. :D

• LadyGrue
        GoldeNeye kirjoitti:

niin minunkin mielestäni, mutta lausetta ei voi aloittaa ja sanalla.

• LadyGrue
        wirnix kirjoitti:

Lausetta ei yleensä aloiteta ja-sanalla, vaikka siitä ei heti hirtetäkään. :D

hirtetäkään??

• GoldeNeye
        LadyGrue kirjoitti:

Suksikaa molemmat kuuseen! Minähän aloitan lauseen millä tahansa sanalla haluan. =)

• wirnix
        LadyGrue kirjoitti:

hirtetäkään??

hirtetäkään. Hirtetään, ei hirtetä, ei hirtetäkään, ei mennäkään, ei tullakaan, ei otetakaan, ei juodakaan, ei nai... ei naimisiin ei. Vrt. esimerkiksi

järjestelmällistyttämättömyydelläänsäkäänköhän.

• wirnix
        wirnix kirjoitti:

hirtetäkään. Hirtetään, ei hirtetä, ei hirtetäkään, ei mennäkään, ei tullakaan, ei otetakaan, ei juodakaan, ei nai... ei naimisiin ei. Vrt. esimerkiksi

siis piti kirjoittaa

järjestelmällistyttämättömyydellänsäkäänköhän

• wirnix
        GoldeNeye kirjoitti:

Suksikaa molemmat kuuseen! Minähän aloitan lauseen millä tahansa sanalla haluan. =)

jätän vaikka kaikki pilkut pois jos haluan! *irvistelee max "väliviiva" lifelle*

• wirnix
        LadyGrue kirjoitti:

ja-sanalla, unohdit väliviivan. :D:D:D:D

• LadyGrue kirjoitti:

...ja sanalla!

• max-life
        wirnix kirjoitti:

tähän kohtaan vahingoniloista käkätystä... :))

Ei tunnu missään...

*punaposkisena kiemurtelee, puree alahuuleensa reiän..* ;)

• LadyGrue
        wirnix kirjoitti:

ja-sanalla, unohdit väliviivan. :D:D:D:D

vahinko.
        pitää varmaan esikatsella tarkemmin, ennen lähetystä:)

• LadyGrue
        norMix kirjoitti:

...ja sanalla!

se näyttää hassulta:)

• hurlumHei

Kyllä mietin, ja yleensä luettuani tekstin huomaan, että olisi pitänyt miettiä enemmänkin...

Ja jollei kukaan vielä ole ymmärtänyt, että rakkauteni suomen kieleen lähentelee jo pakkomiellettä, niin ilmoitankin nuslaavani tosiaan, wirnixin tavoin, sitä pilkkua. Tietty omat virheet kirpaisevat eniten, mutta minussa on tämä erehtyvyys, joka jumalia miellyttää. Ja kyllä minusta se ihan peruskoulussa saadun äidinkielenopin hyödyntäminen on myös lukijoiden kunnioitusta.

Kyllä siitä avauksesta hirveästi riippuu toi suodattaminen. Joskus muistan revitelleeni wirnixin muiden kanssa kukkaketjussa ja hauskaa oli. Tänään taas huomasin intoutuvani tuosta kauneusleikkelystä ja ihan suodattamatta etenin sitten jo geenisysteemeihin asti, josta tunteen jalosta palosta max-life - tuo keskustelupalstojen ehtymätön ilo, toivottavasti - minut maan pinnalle ja reaalitetteihin palauttikin.

Sinänsä sammakot, jos yllätyksellisyyskin (my my, mikä sanahirviö), tekee tekstistä eittämättä mielenkiintoisemman ja liika kontrollointi poistaa kirjoituksesta juuri sen jutskan, miksi minusta ei haaveistani huolimatta ole tullut vielä kirjailijaa.

Hmm, jätetääs tuo 13 esikatselu pois ja annetaan wirnixin ja max-lifen hoitaa kirjoitusvirheet...

• LadyGrue
        wirnix kirjoitti:

näyttää kirjoitettuna hassulta.
        olen varmaan puuhaillut äidinkielentunnilla jotain muuta, kuin varsinaista ainetta.
        ei hirtetä, kuulostaa ja näyttää parhaimmalta:)

• tossa

oli jo lueteltuna ylempänä noita tärkeimpiä. Lisäksi musta kyllä avaus menee aina jonkin verran hakoteille, mikäli keskustelussa ja vastineissa ruvetaan chattailemaan keskenään. Mä koen itseni silloin jotenkin tunkeutujaksi ja vetädyn.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe