Nainen jolla on ollut rankka elämä...

Ninnu_x

Olen 24-vuotias nainen ja olen elänyt rankan elämän lapsesta asti. Nykyisellään asiat ovat ihan ok ja olen tehnyt paljon töitä selvitymiseni eteen. Minua on kuitenkin paljon ruvennut mietityttämään se, että miten miehet suhtautuvat tälläiseen. En ole kauheasti edes katsellut miehiä parisuhde mielessä, koska en ole kokenut olevani vielä valmis exieni takia suhteeseen. Nyt koen elämäntilanteeni olevan otollinen siihen, mutta pelkään tulevani torjutuksi tai joutuvani hyväksikäytetyksi menneisyyden takia tai leimatuksi hulluksi ym.

Ulkonäöllisesti olen hyvännäköinen ja olen pitänyt huolta vartalostani säännöllisten liikunta harrastusten avulla. Seurasta minulla ei ole ikinä ollut puutetta, mutta enemmän miehet hakevat yhden illan juttuja kuin parisuhdetta kanssani toki poikkeuksiakin on ollut. Minulle on kuitenkin masennusjaksostani ikuisesti muistona pahat viiltelyarvet käsissä ja jaloissa. Arpia pystyy tiettyyn rajaan asti peittelemään, mutta kyllähän ne jossain vaiheessa ilmi tulee.

Haluaisinkin kysellä mielipiteitä siihen, että miten miehet suhtaudutte tälläiseen naiseen ja toki myös naiset joilla on omakohtaista kokemusta miten pariutuminen on onnistunut?

41

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mbgitw

Kannattaa kysyä joltain muulta palstalta. Täällä käy miehiä jotka on oikeasti hulluja :)

• mies 28v

Oikeasti, suurin osa atm-vätyksiä jotka osaa vain aukoa päätä.

• Sehän riippuu. Niin taustasta kuin miehestä joka siihen taustaan saa tilaisuuden suhtautua.

Itse tuossa päätin jutun naisen sosiaalisen piirin exhoitojen/hyvien kavereiden takia. Viimeinen tikki oli tuoreeltaan 9 vuoden tuomiosta vapautunut hyväkaveri ja ex-hoito, johon tuo oli aloittanut etäsuhteen tämän ollessa vankilassa.

:P

Vittu rajasa kaikella. Minä en semmosia piirejä kattele.

Eli riippuu tosiaan mitä siellä on taustalla ja mitä kaikkea mies on valmis kattelemaan.

• bfxm

Törmäsit mitä ilmeisemmin keskimääräiseen palstanaiseen.

• atm1

Kuulostat semmoiselta naiselta joka kuvittelee saavansa paremman miehen kuin minä.

• Mielenkiintoista...

Millaisen miehen sinä sitten haluat saada?

• 6+3
        Mielenkiintoista... kirjoitti:

Millaisen miehen sinä sitten haluat saada?

Itse tehdyn pienen semmoisen.

• sinkkumies.

Sulla oli siis ennen niitä jännämiehiä jotka juopotteli ja hakkasi sinua viikonloppuisin ja nyt meidän kunnon miesten pitäis hyväksyä sinut ja parantaa sinut tehden sinusta kunnollisen naisen koska et luota enää miehiin?

• 87+91

Suhtautuminen riippuu täysin nykyhetkestä. Itsekin olen kovia kokenut, mutta en ole ikinä antanut itseni uskoa että ihminen voi oikeasti masentua tai maata vaan sohvalla. Toki se liittyy kasvatukseenkin, aina on pitäny tienata rahansa. Miten helvetissä voin maksaa vuokran ja muut kulut jos vaan syytän muita siitä että olen masentunut?

En nyt erittele mitä on tapahtunut, mutta olen täysin varma että 99% ihmisistä tilanteessani olisi ottanut masennuskortin esiin. Paljon pienimmistäkin asioista olen nähnyt tuon masennustekosyyn oton.

Toki jos olet nykyään ns. tervepäinen eikä mitään viiltelypelleilyitä ole harkinnassa niin tottakai kannattaa yrittää suhteeseen jos haluaa.

• Hyvää sullekin

Selviytymisellä on hintansa. "Masennustekosyy" -kieli kertoo, että sun selviämisen hinta on ollut inhimillisyyden tukahduttaminen. Sä oot kuin ihminen, jolta puuttuu kädet tai jalat, mutta sulla se puutos on mielessä, siellä missä myötätunto asuu.

Toivottavasti säkin saat joskus niin helpon elämän, että voit taas antaa itsellesi luvan olla eheä, vaikka sitten terapian avulla.

• ätmi-sinkku

Miten sinä suhtaudut tälläiseen joka eiole naisen päällä ähkinyt ikinä? Minun elämä on ollut rankempaa kuin sinun koska en ole naisen lähelle päässyt. Ja montako jännämiestä olet sisääsi päästänyt?

• Jii007

Olet omien sanojesi mukaan hyvännäköinen ja hyväkroppainen. Eli luultavasti olet ollut komeiden kusipäiden kanssa yhdessä ja he ovat kohdelleet sinua huonosti pettäneet ja hakanneet jne.
      Nyt olet huomannut virheesi ja haluat jonkun ihanan miehen. Et ansaitse kunnollista miestä jos olet valinnut aiemmin kusipäät hyvien miesten sijasta. Kusipäisen paskan kanssa päädyt yhteen nytkin koska et hyväksy rumempaa miestä.
      Se komea kusipää pilaa sinun elämäsi jälleen kerran ja kommentoi varmasti jatkuvalla syötöllä niistä arvistasi.

Naiset on tyhmiä ja eivät IKINÄ opi virheistään. Olisin onnellinen jos joskus tulisi vastaan nainen joka olisi elämänsä aikana OIKEASTI oppinut jotain virheistään.

• ap.

En etsi ketään "parantamaan" minua ja ihan kunnollisia miehiä on entiset olleet ja lähinnä nuo ongelmat ovat johtuneet käsittelemättömistä lapsuuden traumoista, joilla en itse ole voinut mitään. Nyt kuitenkin olen saanut käsiteltyä niitä ja siksi koenkin olevani valmis uuteen suhteeseen. Edellinen suhteeni kesti viisi vuotta ja siksi uusiin miehiin tutustuminen jännittää, koska hän kuitenkin tiesi kaiken ongelmistani ja siksi täällä nyt kyselen, kun erosta on nyt komisen vuotta.

• Suhtautuvat varmaan sitten samaan tapaan, kuin keneen tahansa pitkästä suhteesta lähteneeseen... 6kk karenssi ja sillei.

Ja jos traumat ei aiheuta arkeen ongelmia, niin mitäpä niistä.

• ...

Tällaisen avauksen olen lukenut ennenkin. Siihen tuli varmaan kaikki perinteiset vastaukset.

• näinn

välillä vähän vaikea sympata teitä ihmisiä, jotka tahallaan ovat tehneet huonoja päätöksiä... Itsellänikin huono lapsuus, mutta ei se aiheuttanut paneskelua sinne sun tänne, päin vastoin...katson tarkkaan minkälaisen naisen otan

• mbgitw

Jos pystyt vain "ottamaan" haluamasi naisen niinkuin viimeisestä lauseesta voi päätellä, silloin arvostan suoraselkäisyyttäsi. Tavallista ätmiä tai edes ktm:ää ei voi sanoa siveäksi pelkästään siksi että naisia on ollut vähän.

• usko ja rakkaus

Kyllä sinä jonkun ihanan jännämiehen löydät vielä

• mies.30.

Ei minua kiinnosta naisen entinen elämä tai se mitä se on kokenut.

• olet yksin

Kyllä meitä muita kiinnostaa kovastikin.. ei kukaan halua mitään 100 kertaa pannutta yh-naista jolla on 5 lasta kaikki eri miesten kanssa :D

• Jii007
        olet yksin kirjoitti:

Kyllä meitä muita kiinnostaa kovastikin.. ei kukaan halua mitään 100 kertaa pannutta yh-naista jolla on 5 lasta kaikki eri miesten kanssa :D

Hyvä esimerkki sellaisesta miehestä joka "pääsee" elättämään jonkun suomisoffan äpäröitä.

• ätmi

Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen "oon sexykäs nuori nainen enkä saa miestä yhyy"-viestiketjumme.

• vanha sohvaperuna

niin, sekä jokapäiväinen "olen kunnollinen ja kiltti mies, mutta vitun ämmät ei vaan tee aloitteita"- ketju.

• ätmi
        vanha sohvaperuna kirjoitti:

niin, sekä jokapäiväinen "olen kunnollinen ja kiltti mies, mutta vitun ämmät ei vaan tee aloitteita"- ketju.

Kilttien ja kunnollisten miesten seksuaalinen syrjäytyminen on vakava ilmiö, jolle miehet itse eivät voi tehdä mitään, kun taas naisten tilanne on itseaiheutettu.

• vanha sohvaperuna kirjoitti:

"olen kunnollinen ja kiltti mies, mutta vitun ämmät ei vaan tee aloitteita"

Totuus ja sarkasmi jää itseään kilteiksi ja kunnollisiksi kutsuvilta miehiltä tajuamatta tuosta lauseesta.

• Joitain mietteitä

Heippa ap, älä välitä palstan vakkareiden ivasta. Heillä monilla on omat vakavat ongelmansa.

Sinun pitää erityisesti varoa hyväksikäyttäjiä ja narsisteja. Mieleltään terveet miehet saattavat säikähtää menneisyyttäsi, mutta nämä vahingolliset miehen näkevät (harkiten tai alitajuisesti) sinussa lupaavan uhrin. Koeta tutustua miehiin harrastuksissa, töissä tai opinnoissa niin, että ensin opit tuntemaan miehen ja vasta sitten paljastat arpesi. Huomaa myös hiljaiset ja arat miehet, erilaiset kuin ne aiemmat, ja opettele puhumaan sellaisille. Suhtaudu varauksella niihin, jotka tuntuvat tutuilta ja siksi vetävät puoleensa.

Sitten kun löydät mielestäsi sopivan miehen, älä roiku hänessä epätoivoisesti, vaan hyväksy epävarmuus seurustelun alussa. Varma voit olla vain omista tunteistasi. Toiselle pitää antaa aikaa ja mahdollisuus perääntyä.

• jhgds

Tässä puhutaan todella asiaa. Joka sana!

Olin yli 10 vuotta yhdessä lapsena hyväksikäytetyn naisen kanssa.

Hän ei ollut käsitellyt asioita ja kaatoi tunteitaan melko tavalla minun kannettavaksi aika raakojen pahanolonpurkauksien kautta. En olisi halunnut tietää niin paljon. Lisäksi hän heijasti ilmeisen patologista itseinhoaan minuun, teki lopulta kaikkea paskaa ja osoittatui melko narsistiseksi ihmiseksi.

Ap, mitkä tahansa traumat sulla on, käsittele ne terapiassa, keskustele asioista miehelle hänen omilla ehdoillaan, yleisellä tasolla ja harkitusti ilman spontaaneja tunteenpurkauksia. Muuten traumatisoit kumppanisi. Hän kysyy kyllä sinulta lisää jos mieltä askarruttaa.

Valitse mies harkiten, tutustu rauhassa, äläkä hullaannu kehenkään hetken huumassa, niin löydät aidosti välittävän kumppanin varmemmin. Yllä olevat neuvot heti tutuilta tuntuvista ym. ovat hyviä ohjeita. Kerro miehelle ajoissa vähän. Ei heti, mutta ennen kuin tosissaan sitoutuminen ja rakastamisen tunteet tulevat, siinä vaiheessa miehen on vaikea perääntyä ja ristiriita voi olla valtava. Asioita on myös vaikeaa ottaa vastaan kun jo on tunteet pelissä.

Lue myös lifecoachin jutut alla. Miinuksista huolimatta paljon asiaa siinäkin. Se on miinusteltu palstahullukritiikin takia, luulisin.

• LifeCoach

Hei ap!!

(lue toki koko viesti, asia seuraa myöhemmässä kohtaa) :)

Minun oli aivan pakko kirjoittaa sinulle, koska tunne valtavaa myötähäpeää ja olen pettynnyt puolestasi että avauduit tällä palstalla, sillä täällä päivystää mielenterveysongelmaiset miehet, joiden tarkoitus on erinäisin keinoin yrittää purkaa mielipahaansa ja turhautumistaan, naisiin kohdistuen.

ironista on, että nämä samat ongelmaiset jotka suoltavat käsittämättömän ilkeitä ja ala-arvosia juttujaan ja solvauksiaan, sitten vielä syyttävät naisia väkivaltaisen miehen valitsemisesta. Haha, vaikka juuri itse ovat näitä pahimpia kiusaajia ja naisvihaajia, kuten kommenttinsa nättävät, tekevät sen vain anomyymisti netissä.

He kyttäävät ja postaavat täällä saada tilaisuutta satuttaa toisia ja halveerata naisia, koska itse ovat niin pahasti sairaita eivätkä muuten osaa lääkitä itseään.

Vaikutat fiksulta joten osasit varmaan ignoroida jo nuo ala-arvoiset kommentit.

Mutta siis, ASIAAN :)

Sanoisin, että ihmistä ei määritä hänen kokemuksensa vaan se miten hän ajattelee itsestään ja elämästään NYT, ja kuinka hän voi NYT. Ihminen muuttuu ja kasvaa ja kehttyy koko elämänsä ajan, jos haluaa.

Jos tällä hetkellä olet saanut etäisyyttä traumoihisi ja jäsennellyt taustaasi, ja itsetuntemuksesi on jonkinsortin kantimissa, ei ole mitään syytä, miksi parisuhde ei onnistuisi ja löytäisi hyvää ja itsellesi soveltuvaa kumppania.

Lisäksi se, ettet ole elänyt kiiltokuva lapsuutta esimerkiksi, ja silti olet jotenkin selvinnyt elämässä eteenpäin, kertoo jotain todella kaunista sinusta jonka hyvä mies varmasti huomaa ja osaa arvostaa.

samalla mittaat miehen henkisen kypsyydne sillä, kuinka paljon hänellä on suurisydämisyyttä ja elämänviisautta ymmärtää sinua. Mielenkiintoisimmat ihmiste, joita itse olen tavannut on niitä selviytyjiä, jotka ovat kokeneet jotakin traumaattista, ja silti osaavat löytää hyvän polun ja onnen elämästä. s eon oikeasti ihailtavaa, ja tuo syvyyttä ja viisautta ihmiseen.

Mutta painotan sitä, että s emiten itse ymmärrät taustaasi on avainasemassa, sinnun on itse ensin hyväksyttävä s,e ja uskottava, ettei se määritä tulevaa.

Älä heti alkuun avaudu vaikeista asioista miehelle, mutta kun sen aika tulee, voit varovasti asiaa raottaa. Sano että ne arvet on merkki vaikeasta aikakaudesta, josta olet nyt päässyt yli.

Kehitä itseäsi, usko itseesi, ja varasti löydät ihmisen joka ei pelästy elämää, ei edes sitä pimeää puolta, mutta tärkeint on se miten itse siihen suhtaudut.

Tsemppiä! :)

• Nimimerkki Luola

Kuljetko nurja puoli edellä? Jos kuljet niin voi olla ankeita kokemuksia jatkossakin koska kun sinuun tutustuu tutustuu ensin varjoon ja se ei ole asiaasi edistävä.

Toivottavasti hoksaat että et ole menneisyytesi vaan olet tämä hetki ja jos nyt kaikki tässä hetkessä läsnä oleva on hyvin sinun ei tarvi tarjota toisille varjoasi, vain ehkä myöhemmin selittää se milloin se alkaakaan näkyä.

• ,,,.----

Miksi ihmeessä naisten pitää käsitellä henkiset probleemansa aina nussimalla? Sellainen semisti hullu mutta söpö 0-2 miehen kanssa ollut olisi juuri täydellinen.

Miksi yleensäkin on niin, että miehillä huono itsetunto johtaa neitsyyteen ja alkoholismiin ja naisilla holtittomaan seksielämään? Suomessa naiset ovat todella käytettyjä ja miehet luusereita juuri tämän kansallisen sairauden eli romuttuneen itsetunnon takia.

• undo

Oletko hyväksikäyttäjä? Siltä vaikuttaa, koska muuten et pitäisi seksiä naisen "käyttämisenä".

Jos miellät seksin ja seksikokemukset naisen kuluttamiseksi ja käyttämiseksi, on vain hyvä, ettet itse ole saanut seksikokemuksia, koska kuvasi seksistä on vääristynnyt.

Olet luultavasti yksin juuri siksi että näet naiset tavarana jota käytetään ja kulutetaan. Tämä sairas ja kieroutunut maailmankuvasi selittää sen, miksi olet yksin.

Mieti sitä. (arvaan ettet jaksa miettiä, vaan kiukuttelet samaa vanha ja ennalta arvattavaa litaniaa täällä sen sijaan, luulet provosoivasi ihmisiä, mutta teet vain itsestäsi pellen, sorry).

• ,,,.----
        undo kirjoitti:

Oletko hyväksikäyttäjä? Siltä vaikuttaa, koska muuten et pitäisi seksiä naisen "käyttämisenä".

Jos miellät seksin ja seksikokemukset naisen kuluttamiseksi ja käyttämiseksi, on vain hyvä, ettet itse ole saanut seksikokemuksia, koska kuvasi seksistä on vääristynnyt.

Olet luultavasti yksin juuri siksi että näet naiset tavarana jota käytetään ja kulutetaan. Tämä sairas ja kieroutunut maailmankuvasi selittää sen, miksi olet yksin.

Mieti sitä. (arvaan ettet jaksa miettiä, vaan kiukuttelet samaa vanha ja ennalta arvattavaa litaniaa täällä sen sijaan, luulet provosoivasi ihmisiä, mutta teet vain itsestäsi pellen, sorry).

Menkää nyt jo muualle tämän vanhan virren kanssa. Jatkuva seksikumppanien vaihtelu ei tee kenellekään hyvää eikä se tuo lisäarvoa elämään millään muotoa. Ei siinä ole mitään hienoa, että on hieronut sukuelimiään kymmenien tai satojen eri ihmisten kanssa. Se on korkeintaan säälittävää ja vaikka sukupuolielimet eivät siinä kulukaan, niin henkinen puoli kuluu. Siitä sana käytetty.

Ihmisiä kertakäyttöisenä ajatteleva ihminen on vähän kuin narkkari - hänkin ottaa hyväolontunteen ulkoisesta lähteestä ajattelematta seurauksia. Päin vastoin kuin luulet, niin irtoseksiä harrastavat tosiaan ovat niitä hyväksikäyttäjiä, sekä miehet että naiset. OHO! Joudunkohan vankilaan tuosta? Että ihan naisetkin voivat olla hyväksikäyttäjiä?

Sitä paitsi sinä ainakin provosoiduit, kun kirjoitit noin vihamielisen ja henkilöäni kohtaan hyökkäävän viestin. Et ottanut itse aiheeseen kantaa mitenkään.

• Marianne89...

"Miksi yleensäkin on niin, että miehillä huono itsetunto johtaa neitsyyteen ja alkoholismiin ja naisilla holtittomaan seksielämään?"

Naisten osalta ainakin johtuu siitä, että kun nainen ei huonon itsetuntonsa takia koe itseään yhtään kenenkään arvoiseksi, niin koetaan "edes" yhden illan juttuun kelpuuttaminen suurena saavutuksena tai jopa "ihmeenä" - ja joo, kyllä tässä vaiheessa elämää tiedän hyvin itsekin ettei se naiselle ole saavutus eikä mikään, varsinkaan niiden rujompien miesten osalta, mutta tämä kuvaakin sitä miten se huonoitsetuntoinen nainen saattaa tilanteen nähdä.

Näin siis niiden naisten kohdalla, jotka eivät periaatteessa edes haluaisi pelkkiä yhden illan juttuja mutta kuvittelevat etteivät muuta saa. Tiedän toki että on kontrastina olemassa myös ihan omasta valinnastaan ja nautinnon takia yhden illan juttuja harrastavia tai koska eivät juuri sillä hetkellä välitä vakavammasta suhteesta, minullakin on useampikin miesten keskuudessa ihan parisuhde- ja vaimomateriaalina todella suosittua kaveria jotka ovat nauttineet useimmista yhden illan jutuista ihan pelkän seksin vuoksi - eli siis nämä yhden illan jutut ovat olleet heille ihan oma valinta kun ovat teini-ikäisestä pitäen nähneet ja tienneet vientiä muuhunkin kyllä tarpeen vaatiessa jatkuvasti riittävän.

• mies.

Oman mielipiteen sanominen asioitsa tai naisista ei tarkoita että mies olis mielenterveys ongelmainen. Muuten puolet suomalaisista olis hulluja ja se toinen puoli ei edes uskalla sanoa mielipiteitään leimautumisen pelossa.

• juu vai

nyt kun olet päässyt jaloillesi, niin kannattaa rauhassa etsiä se kunnollinen mies, ehkä muualta kuin baarista. Rankat kokemukset kaunistaa sisältä päin, jos ne on pystynyt käsittelemään. Menneisyytesi on ongelma vain pumpulissa eläneille kypsymättömille pojille.

• lottamari<3

En tiedä onko tämä aloittaja suomi24:llä vapaaehtoisena tai palkattuna kirjoittelijana, mutta hänen kirjoitustapansa on kyllä jo tullut ainakin minulle tutuksi. Aloittaja on mies, jolla joko on mielenterveysongelmia tai hän on suomi24:n palkkaama tukityöläinen, jonka tehtävä on rustata näitä tekaistuja juttuja alulle, jolla saadaan keskustelua aikaan.

Sama kirjoitustyyli monilla palstoilla, jossa hän näitä keskusteluja käy ja käyttää mm. usien "toki"-sanaa...myös muita tuntomerkkejä on, että kyseessä on sama kirjoittaja ja sama toistuva ongelma.

Tuntuu tyhmältä, että hän jopa vastaa omiin viesteihinsä ja käy itsensä kanssa keskustelua täällä ja muillakin palstoilla.Tyhmältä tuntuu sekin, että kerta toisensa jälkeen kukaan muu ei näytä ymmärtävän että tuo sama henkilö kirjoittelee näitä aloituksia ottamalla aiheensa jostain lukemastaan tosielämästä.

Aloittajalle ominaista on vielä sekin, että hän katuu monasti kirjoituksiaan ja vastaa itselleen toisena persoonana tuntevansa myötähäpeää aloittajan avautumisesta.Eli hän ei koskaan itse aloittajana liity keskusteluun enää mukaan, mutta käy tätä keskustelua toisilla nimimerkeillä sekä miehenä että naisena neuvoen tai kysellen tai kertoen omia kokemuksiaan. Näin hän saa odottamansa kesksustelua aikaan, joka toimii lähteenä hänen yksinäisyydelleen.

Kävin nopeasti läpi viestiketjun enkä löytänyt yhtään Ninnu_X nimimerkillä jatkokeskustelua tähän ketjuun.

Juu..ja kaikki vainoharhaisuusjutut voitte jättää laukomatta.

Tästä pärähtää taas minulle banni päälle kuten aina, jos kritisoin tätä touhua.

• rakastuinmäluuseriin

Ei tuollaiseen naiseen kukaan järkevä rakastu vaan sellainen joka tietää että ei muita saa. Ei naisetkaan halua kunnollista miestä jolla on ollut ihan normi elämä.

• lotta on provo mies

Lottamarin provo aloitukset on aina vaan huonompia. Ei kukaan muu suostuis tuollaisia kirjoittamaan.

• rankka elämä.

Nainen ei varmasti huoli miestä jolla on ollut rankka elämä. Kyllä joku mies huolii tuollaisen naisen ihan varmaan, ainakin vähäksi aikaa kunnes on saanut halunsa tyydytettyä. Et voi olla ikinä varma että mies tosissaan haluaa seurustella kanssasi pitkään.

• Ikisinkku M

Rankka elämä ei haittaa jos siihen ei sisälly mitään epämääräisiä sukupuolisuhteiluja epämääräisten narkkareiden tms. kanssa mutta jos sisältyy niin sitten tietenkin on pakko suhtautua naiseen sellaisena kuin se on eli parantumattomanaI jakarihorona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe