Jani Raappana oli namu.

10+16

Sano kuka mitä tahansa. Tää on jo menneen talven lumia kun hänenkin kuolemasta tulee kohta 4v. Mutta vaikka Janilla oli omat ongelmansa huumeiden ja rikollisuuden kanssa, niin elokuvaa seuratessa hänen luonteestaan kuitenkin näki muuten että ei ollut paha ihminen pohjimmiltaan. Ja komea kuin mikä. Jos tuo Jani eläis ja ois saanu hommattua ittensä huumeista ja rikollisuudesta lopullisesti irti, niin oisin ehdottomasti ottanut tuosta miehen itelleni. ;))

32

10715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynämies

huono trolli

• 7+2

Ei tää mikään trolli ollut. :) mikäs tässä trollia olisi ollut. :)

• Anonyymi
        7+2 kirjoitti:

Ei tää mikään trolli ollut. :) mikäs tässä trollia olisi ollut. :)

Minä puolestani tiesin aloituksen heti aidoksi. Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä. On selvää, että myös narkkareille on ottajansa. Olen työni puolesta tavannut narkomaaneja ja heille on tunnusomaista erittäin vahvat sosiaaliset taidot. Harva narkki pyörii yksikseen. Näyttikö Jani Raappana yksinäiseltä ja syrjään vetäytyvältä? Ei näyttänyt, vaan aktiiviselta ja sosiaaliselta ihmiseltä, joka veti naisia puoleensa.

Jani Raappa eli jännittävää elämää Rovaniemellä. Dokumentti Reindeerspotting oli hyvää matkailumainosta Rovaniemelle: "Talvella on paljon lunta ja kesällä on kylmä. Täältä haluaa vain pois!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä puolestani tiesin aloituksen heti aidoksi. Maailma on täynnä erilaisia ihmisiä. On selvää, että myös narkkareille on ottajansa. Olen työni puolesta tavannut narkomaaneja ja heille on tunnusomaista erittäin vahvat sosiaaliset taidot. Harva narkki pyörii yksikseen. Näyttikö Jani Raappana yksinäiseltä ja syrjään vetäytyvältä? Ei näyttänyt, vaan aktiiviselta ja sosiaaliselta ihmiseltä, joka veti naisia puoleensa.

Jani Raappa eli jännittävää elämää Rovaniemellä. Dokumentti Reindeerspotting oli hyvää matkailumainosta Rovaniemelle: "Talvella on paljon lunta ja kesällä on kylmä. Täältä haluaa vain pois!"

Oma haaveeni on matkustaa Rovaniemelle tutustumaan Janin elinpiiriin vielä näin jälkijättöisesti. Osaisiko joku vetää kiertokäynnin niillä paikoilla, jotka vilahtavat Reindeerspotting-dokumentissa? Osaisiko joku tarjota kiertokäyntiä Rovaniemen nykynarkkarien arkeen?

Miettikää kuinka suuri kysyntä olisi, jos joku tällaista tarjoaisi? Tavalliset ihmiset lentäisivät Rovaniemelle vain päästäkseen maksulliselle "Reindeerspotting-kiertokäynnille". Minä olen ensimmäisenä varaamassa lentolippa, jos tällainen Jani Raappana -spektaakkeli saadaan rakennettua Rovaniemelle.

• Sun kannattaisi varmaan hakeutua psykologiaa opiskelemaan kerran pystyt päättelemään ihmisen luonteen hänen roolihahmonsa ulkonäöstä televisiossa ;)

Sitten vain vakuutusyhtiölle töihin kun valmistut.

• 13+16

Heko heko. :D

No emmä ulkonäöstä sitä luonnetta päätelly, vaan siitä miltä se muuten vaikutti siinä elokuvassa.

Ja ihan muulla alalla olen töissä kuin tuolla. :) taitaa miesten juttuja enemmän olla noi.

• 13+16 kirjoitti:

Heko heko. :D

No emmä ulkonäöstä sitä luonnetta päätelly, vaan siitä miltä se muuten vaikutti siinä elokuvassa.

Ja ihan muulla alalla olen töissä kuin tuolla. :) taitaa miesten juttuja enemmän olla noi.

Muista nyt kuitenkin että kyseessä on vain roolihahmo eikä mikään aito ihminen, vaikka itteään esittäiski niin näyttelemistä se on silloin kun kuvataan. Enkä kyllä itse lähtis tekemään kovinkaan pitkiä päätelmiä ihmisen luonteesta parin tunnin elokuvan(vaikka se tuntuki kestävän 12 tuntia) perusteella.

Millainen on muuten "pohjimmiltaan paha ihminen"?

• 10+18
        vapaamaalari kirjoitti:

Muista nyt kuitenkin että kyseessä on vain roolihahmo eikä mikään aito ihminen, vaikka itteään esittäiski niin näyttelemistä se on silloin kun kuvataan. Enkä kyllä itse lähtis tekemään kovinkaan pitkiä päätelmiä ihmisen luonteesta parin tunnin elokuvan(vaikka se tuntuki kestävän 12 tuntia) perusteella.

Millainen on muuten "pohjimmiltaan paha ihminen"?

No se on sitten sinun mielipiteesi. En usko että se kyllä esitti siinä mitään vaikka kuvattiin, oli oma itsensä.

No sitä on hyvin vaikea määritellä millainen on pohjimmiltaan paha ihminen. Jokainen määrittelee sen itse. Esim. tappaminen kertoo jo jonkinlaisesta pahuudesta. Mutta tappaakin voi niin monesta syystä, esim. itsepuolustukseksi. Mutta kyllähän sitä pystyy myös vaistoomaan. Ei esim. kaikkia päihdeongelmaisia tarvitse niinkään pelätä. Mut sit on myös sellaisia ihan psykopaatteja päihdeongelmaisia joita joutuu kyllä pelkäämään. Et siinä mennään aika pitkän päälle omalla tuntemuksella ja vaistolla ketä pitää pahana ihmisenä. Tuskin siihen on yhtä absoluuttista totuutta. Minusta Jani ei vaikuttanut pahalta ihmiseltä niihin asioihin mihin pystyn nyt sen väitteen perustamaan, jonkun toisen mielestä voi olla.

• Ei kaipausta

Kalliiksi tuli yhteiskunnalle elättää tuollainen nisti, ei taatusti tehnyt yhtään päivää töitä. Sosiaalituella maksettiin eläminen ja asuminen, se oli tuolle luuserille elämäntapa. Onneksi kukaan normaali ihminen ei pidä sankarina tuollaisia, ja on hyvä että luonnollinen poistuma hoitaa narkit pois katukuvasta.

• 14+17

Janin lähimmäiset on varmaan tästä eri mieltä. :) Monetkin ihmiset joutuu joskus kyllä sosiaalituen varassa elämään. Esim. perheellisetkin. Jos vaikka vanhemmat työttömiksi joutuu. Et siinä mielessä jos mietitään sitä sosiaalituen varassa elämistä ainakin YLEISESTI niin ei se mikään synti ole. Eikä kaikki sosiaalituen varassa elävistä ihmisistä ole huonoja.

• ??rt

Etköhän sinä löydä jonku toisen huumehemmon mieheksesi.

• 13+19

No emmä ehdottomasti mitään huumehemmoa etsi. Tietysti ois parempi jos ei huumeita käyttäis ja rikoksia tekis. Et ei tämä ole mulle mikään kriteeri miehen hankinnassa. :)

Mutta jos Jani eläis niin se ois ehdottomasti se ykkönen. Aina tuon näkösiin ja luontosiin miehiin mie rakastun. :)

• 11+18

No mutta eipä mulla enää muuta. Jani oli ihana. ❤

• PUUPÄÄ

NÄTTI LIKKA TOSSA VASEMMALLA : : :

• 14+14

Nostan viel kerran tätä ketjua. :)

• Anonyymi

Jani ei koskaan unohdu. Just katsoin Reindeerspotting dvd:ltä kohdan, jossa hemmo putoaa Pukumiehen räystäältä selälleen kävelykadulle.

Muistan elävästi miltä tuntui nähdä Reindeerspotting ekaa kertaa elokuvissa. Koko sali pidätteli hengitystä monissa kohdissa.

Lost Boys -dokkarin kävin katsomassa leffassa ja pari kertaa sen jälkeen katsonut BluRayltä. Jollain tavalla kiinnostaa nähdä ihmisiä elämässä elämää, josta ei itse tiedä mitään.

• Anonyymi

Hörhöillä on paskanen, loppu.

• Anonyymi

Ei paha meistä kenkään oo vaan toinen on heikompi toista.

• Anonyymi

Jos välttämättä haluat huumehörhön/juopon aviomieheksesi
        , niin heitä löytyy kyllä hyvät valikoimat Lordin-aukean ympäristöstä.
        Ounasrinne on myös hyvä iskupaikka "laadukasta" miestä kaipaaville
        , ettei tarvitse Thaimaahan/Turkkiin asti matkustaa.
        Tilaa samalla aika avioliittoneuvolaan, katkolaan ja Kelalle jo etukäteen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos välttämättä haluat huumehörhön/juopon aviomieheksesi
        , niin heitä löytyy kyllä hyvät valikoimat Lordin-aukean ympäristöstä.
        Ounasrinne on myös hyvä iskupaikka "laadukasta" miestä kaipaaville
        , ettei tarvitse Thaimaahan/Turkkiin asti matkustaa.
        Tilaa samalla aika avioliittoneuvolaan, katkolaan ja Kelalle jo etukäteen .

Kansalaistalolta löytyy myös charmikkaita ehdokkaita.

• Anonyymi

Jani ei ole mies eikä mikään Sipilän rinnalla!

• Anonyymi

kyl oot täys piip.

• Anonyymi

Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamuSipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu....

HÄH AI MINÄ VAI?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamuSipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu Sipilä mamu....

HÄH AI MINÄ VAI?

hÖRHÖ.

• Anonyymi

Tämähuumehemmo.. Täysin höpöhöpö tyyppi. SIPILÄÄ YLISTÄN!!! TULEE VIELÄ VAIKUTTAMAAN TULEVAAN!!

• Anonyymi

Sipilässä on tulevaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sipilässä on tulevaisuus.

Sipilä on tuleva Antikristus!!!

• Anonyymi

Osaako kukaan sanoa, miten Rovaniemen huumeskene on muuttunut sitten Janin aikojen?

Oman työni puolesta olen huomannut, että nykyään tosi moni käyttää aineita (pillereitä tai huumeita). Tilanne oli toinen 15 vuotta sitten, kun narkkaaminen oli paljon harvinaisempaa.

• Anonyymi

Olis tosi kiva nähdä vielä lisää materiaalia Janin elämästä. Mies kuoli liian nuorena. Hänessä oli jotain hyvää, mutta hän oli luisunut väärille raiteille ihan liian nuorena. Ei ollut enää pelastettavissa. Hän ei hallinnut enää omaa elämäänsä ja se johtaa usien kuolemaan, tavalla tai toisella.

• Anonyymi

sääli on sairautta jos ei hallitse elämää sit ei hallitse.

• Anonyymi

Jani Raappana kuoli niin kuin kriminalisoituneen subunistin tuleekin kuolla. Todennäköisesti laskettiin kylmäksi jonkun Kambodzalaisen toimesta, huumevelkojensa johdosta. Raappanan reppana oli oikea kouluesimerkki siitä, mikä pikkunarkkia lopulta odottaa. Sinänsä fiksu veto Janilta, mennä nistaamaan ja päättämään päivänsä Kambodzaan.

• Anonyymi

Hänkin oli joidenkin vanhempien lapsi ja kun lapsi sortuu huumeisiin sekä rikoksiin niin se muuttaa koko perheen ja läheisten elämän. Koko ajan hätä ja huoli lapsesta, pelko mitä vielä tapahtuu .... halu korjata asiat ja parantaa rakkaudella, elää toivoen ja aina uudestaan pettyen, nyt Jani ja läheisensä saaneet rauhan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3583
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3041
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      122
      2394
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      13
      1536
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      999
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      832
    Aihe