En tullut nyt kertomaan mistään aiemmasta kokemuksesta, vaan kysymyksestä, joka on pyörinyt mielessäni.
Olen jo muutamia vuosia ollut samassa kesätyöpaikassa, jonne olen päässyt tavallaan "jalka oven väliin"-taktiikalla sukulaisen kautta. Tiedän, että pääsen sinne myös ensi kesänä töihin joka on mahtavaa. Mutta, minusta tuntuu että haluan jotain muutakin tehdä, en vain sitä samaa ja samaa vuodesta toiseen.
Olen miettinyt monia muita työpaikkoja, mutta niihin ei oteta työläisiä syystä tai toisesta, esimerkiksi hiljaisesta kesäajasta riippuen yrityksestä. Mutta, ottaisiko kukaan ilmaistyövoimaa yritykseensä? Ja painavampi kysymys on, voiko siitä ottaa työtodistuksen vastaan ja merkitä ansioluetteloon? Minua ei kiinnosta tässä siis raha, vaan työkokemus tulevaisuuden varalle.
Toivon, että saisin vastauksia asioista tietäviltä. Asun maaseudulla, joten sen takia kesätyöpaikat ovatkin juuri vähissä..
Palkaton kesätyö sallittua?(ja voiko siitä saada työtodistuksen)
somebodyrandom
2
304
Vastaukset
- Ellu2
Se vähän riippuu. Itse olen jotain lakipykäliä kattonu mutta en tie sitte miten se näihin pätee varsinkaa ku en tiedä ookko alaikänen.
- .....
No onhan niitä palkattomia harjoitteluja ja työkokeiluja (millä nimillä ne mikäkin työkkärissä on). Ainakin työtön voidaan ottaa palkattomaan orjatyöhön, jollain ihme verukkeella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086