Risiiniöljyä päänahkaan?

Peppi Pitkähius

Nopeuttaako risiiniöljy hiustenkasvua oikeasti? Kellään kokemuksia? Ja kun sitähän levitetään päänahkaan, eikö siitä jää inhottavan rasvaiset hiukset ? Vinkkejä kaipailen, koska aion ostaa risiiniöljyä jotta saisin hiukseni kasvamaan. Biotin forteakin ajattelin ostaa. Onko kellään siitä kokemuksia? Kiitos kaikille vastanneille !

44

26486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rissiiiniä

      En tiedä, mutta tilasin pullon ja kokeilen kunhan se saapuu postissa. Tulen sitten aikanaan raportoimaan tuloksista. Googlettelin tuosta risiinistä, enkä usko että kaikki ennen-jälkeen kuvat on manipuloituja.

      Ja ps. eläimille tarkoitettu biotiini käy myös ihmisille, esim Orionin Biorion. Tulee halvemmaksi. :)

    • muutama vinkki

      Itselläni toimi kahdessa kuukaudessa hyvin! :) oon päässy yli olkapäissä jumittavasta kasvusta! ensimmäisenä kuukautena tulokset oli näkyvämmät, nyt pidän vähän taukoa ja yritän taas kuukauden ajan vähän niinkuin kuuri juttu. mutta joo toimii n.8cm tuli kahdessa kuukaudessa! tässä vinkkejä risiiniöljyn käyttöön ja sen levityksen helpottamiseen :)

      1. säästä nokkapullo hiusväri paketista tai osta XZ öljyhoito tuubi (käytä tai säilö pullon öljy ennen risiiniöljyn laittoa siihen) tällä saat hyvin levitettyä öljyn suoraa päänahkaan. sormin/käsin se on todella vaikeaa saada PÄÄNAHKAAN.

      2. sekoita 50/50 risiiniöljyä jonkun toisen öljyn kanssa: jojoba, oliivi tai kookos öljy on parhaita. seoksesta tulee juoksevampaa (risiiniöly yksin on tosi paksua)

      3. hiero öljyä päänahassa sormin, pyörivin liikkein n. 5-10min. öljyä kannattaa pitää 30min- yönyli. itse olen pitänyt jopa vuorokauden tunnit.

      4. onhan sulla silikoniton shampoo? herbinan on paras (silikoni kertyy päänahkaan ja saattaa tukkia hiustupet ja hiusten kasvu hidastuu jo sen takia!) hanki siis ennen kaikkea silikoniton shampoo! kun olet valmis pesemään öljyn niin esin viruta hiukset hyvin, sen jälkeen hiero sopiva määrä shampoota vain päänahkaan! kun virutat hiukset niin shampoo valuu piuuksia pitkin ja pesee niitä tarpeeksi sillä tavoin :) jos hiukset tuntuu vielä ''rasvaisilta'' niin ei kannata tehdä toista shampoo pesua vaan CO- pesu jossa käytetään vain SILIKONITONTA hoitoainetta! se levitetään kokonaan hiuksiin (muutama kourallinen hoitoainetta) sitten annetaan vaikuttaa 5-15min ja otetaan kourallinen vettä ja hierotaan päänahkaa niin kauan että hoitis vaahtoaa ja sitten se pestään lopussa huolellisesti pois :) hoitaa ja pesee samaan aikaan! suosittelen muutenkin käyttämään shampoon sijaan jokatoisella hiustenpesu kerralla CO-pesua (conditioner only)

      5. toista 2- 4 kertaa viikossa mieluiten aina ennen hiustenpesua.

      PS. risiiniöljy vie värin hiuksista! itse värjäsin vaaleat hiukseni käytön aikana #6 ruskeaksi ja pian ne olivat taas #12 vaaleat ihan muutaman käyttökerran jälkeen mutta ei haittaa väri on ihanan kesäinen ja natural vaalea ;)

    • rissiiiniä

      Muutama vinkki, kiitos ihan tosi paljon :) Wau, 4 senttiä kuukaudessa! Toivottavasti mullakin toimii. Ja hyvä vaan jos vie samalla värinkin pois, kun on värin poiskasvattelu muutenkin menossa.

      Silikoniton lasten Vadelmalinna löytyy (on hellävaraisempi kuin oikea Linna ja muutenkin NUUUH), mutta uusi hoitoaine pitääkin siis ostaa... Käytössä nyt EHS Mustikkahoitsikka mutta siinähän on vähän silikonia. Mikähän olisi hyvä? EHS valkea? Vai Linnan hoitsikka? Ehkä kallistun EHS valkeaan.

      Lähden siis liikkeelle pixie-mitasta. Minulla oli joksus tosi pitkät hiukset (HL) jotka leikkasin ihan lyhyeen. Nyt aion kasvattaa vähintään Mid backin. Menee varmaan yli kolme vuotta omalla kasvutahdilla. Mutta oispas tosi kiva jos minullakin toimisi kuuri yhtä hyvin kuin sinulla.

      Raportoin sit :)

    • googlaa.

      Ei kasvata.

      Saattaa aiheuttaa tuhoa päänahassa. Googlaa vaikka

    • muutama vinkki

      Olkaapa hyvät! ihan omasta kokemuksesta puhun :) Mun päänahassa ei ole ainakaan mitään tuhoa käynyt, vain parantunut hilseilevä ja kutiava hiuspohja kokonaan! Suomessa ollaan tosi vähän tietosia tästä risiiniöljy jutusta ja tosi negatiivisiä varsinkin parturi kampaajat jotka eivät pääse yli oman alan tulkinnoista että hius ei voi kasvaa 1- 1,5cm kuussa, kyllähän jotkut ihmiset on karvan peitossa tai ihosta kasvaa kaarnaa joten mikään ei ole mahdotonta :D Ruotsin ja englannin kielisiltä sivuilta löytyy tosi paljon tietoa, ennen/jälkeen kuvia ja positiivisiä tuloksia :) muitakin kauneuskikkoja: akneen (parantaa aknen tai vähentää huomattavasti), ripsiin (pidentää ja värjää tummemmiksi vaaleita), kulmakarvoihin (jos karvoja ei enään kasva tiettyihin kohtiin voi kasvaa öljyn käytöllä ja tummenee), päänahkaan &hiuksiin (hoitaa kuivaa hiuspohjaa & kuivia hiuksia) myös kynsiin (vahvistaa)! joillakin tietenkin voi tapahtua jotain päänahassa esim. tulla finnejä jos muutenkin on helpoisti rasvoittuva päänahka ennemmin kuin kuiva koska silloin se ei ''janoa'' kosteutusta vaan härskiintyy oman hikoilun kanssa. mutta tosiaan kannattaa käyttää kk kerrallaan ja sitten pitää kk tauko ja uudelleen jos on tarvetta :) ja niin, se hieronta osuus on siinä se toinen tärkeä osapuoli. hieronta vilkastaa verenkiertoa ja öljy imeytyy siinä samalla paremmin. toivottavasti sullakin toimii! =)

    • hiukseton risiinillä

      Risiiniöljy on kasviöljy, jota saadaan puristamalla risiinikasvin papumaisista siemenistä. Risiiniöljyä käytetään voiteluaineena korkeaviritteisissä moottoreissa ja laksatiivina.

      Risiiniöljyn valmistuksessa kasvin siemenet kuoritaan, murskataan ja kylmäpuristetaan. Myös kuumapuristettua öljyä tehdään. Risiinikasvin siemenissä on myrkkyä, josta enin osa poistetaan öljystä kuumentamalla. Puristejäämä sisältää noin 5 % myrkkyä.

      Risiiniöljy on huoneenlämpötilassa väritöntä, jähmeää nestettä jonka sulamispiste on -10 - -18 °C, kiehumispiste 313 °C, suhteellinen tiheys 0,96 g/cm3 (vesi = 1,0 g/cm3), leimahduspiste 229 °C (c.c.), itsesyttymislämpötila 448 °C ja CAS-numero 8001-79-4.

    • ulostus

      Kylmäpuristettu rasvainen öljy risiinisiemenistä. Perinteisesti käytetty laksatiivisena aineena. Imeytyy ihoon todella huonosti ja on tämän takia sopiva hieronta- ja puhdistusöljy ja voidaan käyttää huulipunissa.

      Annostus (ulostusaineena): 15-20 ml.

      Risiiniöljy on ns. stimuloiva ummetuslääke. Se saa aikaan liikettä ohutsuolen seinämissä, mikä pistää suolen sisällön liikkumaan.

      Öljy tuo apua ummetukseen yleensä 4-5 tunnin sisällä, mutta joskus vaikutukseen voi mennä 6-12 tuntiakin.

      Sivuvaikutukset

      Risiiniöljyn mahdollisia sivuvaikutuksia ovat vatsakivut ja -krampit, pahoinvointi ja ripuli. Näiden vuoksi lääkärit eivät yleensä suosittele sitä, sillä vaihtoehtoisilla ummetuslääkkeillä on vähemmän haittavaikutuksia.

      Allergiset reaktiot ja vakavat sivuvaikutukset ovat harvinaisia.

      Ummetukseen parhaiten auttaa marketin hyllystä Magnesiumoksidi.

    • niinjanäin

      Kaikilla öljyillähän saa vatsan toimimaan paremmin ja niitäkin käytetään hiusten hoidossa. Eikä sitä suun kautta nautita vaan tässä tilanteessa ulkoiseen käyttöön :) mietin vain että miksihän käytettäisiin huulipunissakin jos on kerta myrkkyä? ja mielipiteitä on monia tästäkin.. suomalaiset vaan tuntuu niin junteilta kaiken erilaisen suhteen.

    • oksidi.

      Kaikki ruokaöljyt kuuluvat ihmisen normaaliin ruokavalioon.

      Magnesium oksidi auttaa ummetukseen parhaiten.

      • Nörttti

        Magnesiumoksidi on suola :D


    • up! miten toiminut?

      Haluisin tietää miten on toiminut? :) Itse kerroin jo vinkkejä ja vaikutuksesta (muutama vinkki), mut entä te? Onko toiminu ja miten kauan & ja useesti ootte viikossa käyttäny? Kellään kuva tuloksia? Mitään negatiivista? Toivottavasti olis toiminu teillekkin positiivisesti!:) ite oon nyt alkanut testaamaan muutaman kk ajan hairbellin shampoota&hoitista kasvuun eläinbiotiinit & kahta erilasta system4 seerumia päänahkaan jätettäviä. n. viikon olen ehtinyt vasta käyttää näitä eli tulokseton vielä ;p vaikka ei shampoo & hoitis lisäis kasvua taidan silti käyttää jatkossa vaikka onhan näillä n.2kk kestävillä puteleilla aika kova hinta: 2x250ml shampoo&hoitis yhteensä 32e erikseen 20e pullo postarit. mut oon ite niiin tyytyväinen hiuksiini näiden käytöllä :) ! Sileet ko mitkä eikä pörrötä!! Onko muilla mitään muita hyviä vinksuja hiusten kasvatukseen tai edes sen yllä pitämiseen ja katkeikun välttämiseen? :)

    • rissiiniä

      Kokeilin risiiniöljyä. Laitoin sitä kahden viikon ajan 3 kertaa viikossa pari kertaa kolmannen viikon aikana. Ja kyllä se todella taitaa auttaa.. Mittaan hiustenkasvun kahdesta eri suortuvasta ja ne kumpikin ovat kasvaneet nyt kolmessa viikossa 1.5-2 cm, myöskin otsahiukset venähtivät tässä ajassa kulmakarvoihin. Jihuu! Juurikasvua en ole mitannut. Hiukset tuntuu muutenkin paksummilta ja ohimoille on tullut vähän vauvahiusta. Odotan jo innolla sitä aikaa kun saan hiukset ponkkarille :)

      Joo, syystä jos toisesta jäi noin vajaaksi tuo kokeilu, mutta aion kyllä ottaa uusiksi ja ostaa fitnesstukusta 500ml:n putelin. Ehkä 2 viikkoa ja 2 viikoa-menetelmä olisi paras (jos päänahka ärtyy liiasta näpläämisestä).

      Annostelin öljyä n. 2 rkl ja oliiviöljyä himppasen vähemmän. Vaikutusaikana oli tisaus, imutointi ja Youtubessa roikkuminen, eli joku 3 tuntia kerrallaan. Hieroin päänahkaa ensin n. 10 min ja loppuajan haroin sillointällöin. Ja lähti ihan yhdellä pesulla pois, tosin mulla on niin lyhyet hiukset muutenkin. Laitoin normisti hoitoaineen vielä lopuksi.

      Huomasin eilen, että kasvojeni sivuille on ilmestynyt untuvaista nukkaa (sinnekin siis meni öljyä), kulmakarvat piti siistiä melkein heti edelliskerran jälkeen ja myös ranteisiini on ilmestynyt tätä nukkaa, vai onkohan se ihan rehellitä käsikarvaa... :D Eli jotain miinustakin löytyy.

      Olisikohan kananmuna-risiiniöljyhiusnaamio hyvä? Kokeilien, ja tulen raportoimaan sitten :)

      Mutta minulla on uusi ongelma: Mikä olisi hyvä latvasuoja talvea varten? Laskin että hiukset on koko talven ajan siinä mitassa että niiden latvat hankautuu takinkaulusta ja kaulaliinaa vasten.

      • huippua latvasuojaa

        Huippua et joku muukin saanu tuloksia! kannattaa olla vähän "hius uskovainen" ;) ehdottomasti paras latvasuoja kampaamosta on valehtelematta on tää pieni puteli:http://s2.thcdn.com/productimg/0/600/600/20/10556620-1319028145-479198.jpg

        maksaa n.10e ja riittääjopa 3kk. jokaisen suihkukerran jälkeen hiero herneen kokoinen pisara joko kosteisiin tai kuivien hiusten latvoihin. Muutenkin soppeli tuote hiusten kasvattajille kun suojaa niin hyvin latvaa kaikelta ja ennalta ehkäisee samalla siis katkeilua. Ei tarvitse muita tän sarjan juttuja et tää ajais asiansa, ei mullakaan ole :)


    • rissiiniä

      Kiitos! ☺ Taidanpa siis syksyn kynnyksellä ostaa tuon kyseisen putkilon (tai siis kuvassa oli varmaan kyseisen sarjan shampoopullo, ainakin tekstin perusteella mutta kuitenkin, sen latvasuojan :D ).

      Osaisitko muuten vielä neuvoa jonkun hyvän jätettävän hoitoaineen? Käyttäisin mielelläni oliiviöljyä jätettävänä mutta se lismaa ihan hitosti vaikka koittaisi laittaa kuinka vähän vaan.

    • muutama vinksu

      Aiii hupsis niinpä onkin! mutta tollanen samanlainen putkilo siis kyseessä 75ml :) Itse käytän TREsemmen lämpösuijaa (suihkepullo), glissin latvaöljyä & tätä BCn jätettävää hoitsita/latvasuojaa, nää toimii tosi hyvin yhteen :) Tätä glissin ja TREsemmen juttua löytyy ihan normi kaupan hyllyltä ihan sopu hintaan kun kestää sen 2- 3kk :) Glissin öljyä voi käyttää hoitona, ennen pesua suojaamaan latvoja ja suihkun jälkeen eli kolme vaikutusta yhestä pumppiksesta, kannattaa testata näitä :)
      ihan naturellina oliivi öljyä kannattas kans pitää välissä hoitona, illalla laittaa ja nukkua sen kanssa yön yli. Aamulla pestä shampoolla (muista että shampoo hierotaan vain päänahkaan viruttaessa pesee tarpeeksi latvoja) jos tän jälkeen hiukset tuntuu vielä rasvasilta niin kannattaa toisen shampoo pesun sijaan käyttää CO pesua niin ei mene öljyn vaikutus kokonaan hukkaan kauheella shampoo rääkillä :) siitä oonkin aiemmin kirjottanu tähän ketjuun ja voihan netistä googlailla vielä lisätietoa :) toivottavasti nää vinksut auttaa, vaikka en nyt sellaista kunnon jätettävää hoitista tiedä muutakuin ton BCn mutta se ajaa kyllä hyvin sen ja latvasuojan asian ^^

    • melkeen kalju vielä

      Nopeuttaako risiiniöljy hiustenkasvua oikeasti?

      Multa lähti hiukset.

      Älä todellakaan kokeile näitä kotona.

      Mökillä jos on mahis ola 1/2 vuotta, jossa ei ole ihmisiä.

      Ihotautilääkärikin tästä varoitteli, että netissä on maksettu ihmisille, jotta sepittävät mitä ihmeellisimpiä hiusten kasvatusjuttujaan nimettömillä palstoilla ja mahdollisilla tekaistuilla kuvilla, jotta kauppa käy.

      Monelta on lähtenyt hiukset, kun päänahan hiustupet ovat menneet tukkoon ja ovat saaneet pahan tulehduksen.

      Myös itse hius on tutkittu ja sen suomut ovat pilaantuneet, vaikka päällisin puolen näyttää kiiltävältä.

      Eli olkaa varovaisia.

      Myös liika biotiini aiheuttaa muita ravintoainepuutoksia.

      Ravinteet toimivat synergiassa.

      • Skeptikonääni

        En oikein itsekän usko. Äidilläni on perimä, jossa hiukset kasvavat pitkiksi ja nopeasti. Itselläni on ohut skandinaavinen hiuslaatu, ja hiuksen kasvu on hidasta, ja nyt vanhemmiten ei oikein ponihäntäpituuttakaan enää saavuta. Hiukset menettää paljon helpommin kun saa: oli tässä huonosyömäinen vaihe, ja sain korjata irtohiuksia sängystä, lattialta, vessasta. Heti kun aloin syömään paremmin, alkoi uutta hiusten kasvua näkymään.

        Olen aikanani kokeillut poistaa hilsettä erilaisilla öljyillä. Ei toiminut hiuspohjaan, eikä vaikuttanut hiusten kasvuun. Nyt olen onnellinen siitä, että päänahka on terve. En ala pilaamaan päänahkaani millään öljykokeiluilla. Itse asiassa kaikki hiustuotteet voisi testata ensin naamaan. Väitän, että useimmista saa naaman täyteen finnejä tai näppyjä. Ja sellaisen pitäisi toimia päänahassa...?

        Putkimiehille ainakin riittää töitä. Öljyt eivät kuulu viemäriin.


    • muutama vinksu

      :( ikävä kuulla ´´melkeen kalju vielä´´! ite oon kyllä kokeillut ton risiiniöljyn positiivisin tuloksin ja ehkä se 2viikon kuuri on just hyvä eikä sen enempää kerralla, et saa välissä pestä syväpuhistavallakin ja muutenkin hiuspohja saa välissä hengittääkin koska tietenkin liika peittäminen/hoitaminen alkaa tuottaa ongelmia hiuspohjan ja paksun massan välissä: voi härskiintyä ja tuottaa finnejä/paiseita, just tota tukkeutumista ja sitten hiustenlähtöä :/ suosittelen risiiniöljyä mutta ei ''makeaa mahan täydeltä'' koska hiuskin saattaa tottua siihen että risiiniöljyä tankataan jatkuvasti päähän eikä enään kasvata hiusta vaan se normalisoituu taas kasvamaan vain ''normaalin'' verran eli 1- 1,5cm kuussa. mutta näin vähän niinkuin harvinaisena herkkuna 2viikon ajan (2-3krt. viikossa väh.30min) hiukset ottaa varmasti kaiken irti ja kasvaa kunhan sitten jaksaa pitää kuukauden - kahen tauon välissä :)
      Yleensä huijarit huomaa yli hehkuttamisella jostain tuotteesta jota ei ikipäivänä voisikaan kuvitella laittavansa hiuksiinsa ennenkuin joku ylipuhuu.. sinappiin ja hammastahnaan oon törmänny mutta tiäppä näistä. Kannattaa muuten risiiniöljystä tsekata google kuvahaulla: ricinolja ,siellä on aikapaljon ruotsalaisilla ennen/ jälkeen kuvia tän vaikutuksesta :) kun kirjottaa googleen pelkkä risiiniöljy kuvahaulla ei löydy juurikaan mitään koska tää on aika uus juttu vielä suomalaisten keskuudessa :)

    • melkeen kalju vielä

      Taidanpa jättää ihmekonstit käyttämättä ja keskittyä elämään.

      Taitaa hiuksetkin kasvaa ihan normaalisti kun jättää ne rauhaan ja keskittyy vaikka kokonaisterveyteen ja hyvään ravitsemukseen.

    • AfraO
      • eikasvattanu

        HINTA


    • Jaana 2010

      PARAS RISIINIÖLJY on Jamaikain Musta Risiiniöljy - Paras hiushoito

      http://www.blackcastoroil.eu/

      http://www.kristallikauppa.com/products/puhdas-jamaikan-musta-risiinioljy-236-ml/

      auttaa saavuttamaan pitkät ja tuuheat hiukset ilman kemikaaleja. Lisäksi risiiniöljy pehmittää kuivaa ja ärsyyntynyttä ihoa, sekä antaa hiuksille upeaa kiiltoa.
      Tuotteen edut:
      - Stimuloi hiusten kasvua
      - Puhdistaa päänahkaa loisilta ja toksiineilta, jotka vahingoittavat hiuksia ja hidastavat kasvua
      - Auttaa korjaamaan kuivia, vaurioituneita sekä katkenneita hiuksia
      - Suojaa hiuksia muodostamalla suojaavan kerroksen, joka ylläpitää hiusten kosteuden
      - Voi käyttää myös kuumaöljy hoitona

      • 3+3

        Tuotteen edut:
        - Stimuloi hiusten kasvua
        - Puhdistaa päänahkaa loisilta ja toksiineilta, jotka vahingoittavat hiuksia ja hidastavat kasvua
        - Auttaa korjaamaan kuivia, vaurioituneita sekä katkenneita hiuksia
        - Suojaa hiuksia muodostamalla suojaavan kerroksen, joka ylläpitää hiusten kosteuden
        - Voi käyttää myös kuumaöljy hoitona


        Ja katin villat

        mulla ei ole toksiineita eikä loisia päässä. Kenellä on?

        mulla ei ole huonot hiukset, koska syön hyvin ja pesen ihan tavallisella marketin halpashampoolla

        hyvät hiukseni eivät tarvitse mitään kosteutusta

        talvella pakkasella kuivuvat hiuka, mutta ei se haittaa


      • kaikkeenihmisetuskoo
        3+3 kirjoitti:

        Tuotteen edut:
        - Stimuloi hiusten kasvua
        - Puhdistaa päänahkaa loisilta ja toksiineilta, jotka vahingoittavat hiuksia ja hidastavat kasvua
        - Auttaa korjaamaan kuivia, vaurioituneita sekä katkenneita hiuksia
        - Suojaa hiuksia muodostamalla suojaavan kerroksen, joka ylläpitää hiusten kosteuden
        - Voi käyttää myös kuumaöljy hoitona


        Ja katin villat

        mulla ei ole toksiineita eikä loisia päässä. Kenellä on?

        mulla ei ole huonot hiukset, koska syön hyvin ja pesen ihan tavallisella marketin halpashampoolla

        hyvät hiukseni eivät tarvitse mitään kosteutusta

        talvella pakkasella kuivuvat hiuka, mutta ei se haittaa

        samaa mieltä täyttä humpuukia.


    • täyttä shaibaa

      LOL. Risiiniöljy Ei nopeuta hiusten kasvua yhtään! piste

    • ei kasvata yhtään

      Nopeuttaako risiiniöljy hiustenkasvua oikeasti?

      EI

    • ei ei eieiei

      Mä en tajuu kuka näitä keksii näitä ihme aineita, jolla hiukset muksmas kasvaa? Oikeesti ihmiset !

      • marmattajat pois!

        https://www.google.fi/search?q=ricinolja&espv=2&biw=1600&bih=775&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=EzVXVJaaE8XUOePkgeAL&ved=0CAYQ_AUoAQ

        uskoks tosiaan että joka ikinen kuva on manipuloitu? ;) useimmat johtaa itse kuvien ottajien blogiin jotka ovat kokeilleet risiiniöljyä ja todenneet että se vaikuttaa positiivisesti hiusten kasvuun ja suurimmalla osalla ollut tietty epäilynsä siitä ettei hius voi oikeasti kasvaa kuin 1-1,5cm kuussa.
        Hauskinta on että ihmiset jotka eivät edes kokeile, tulee marisemaan joka hiusten kasvuun liittyvään keskusteluun vaikkei ole itse edes testannut jos jokin toimisikin :)
        Itse julkaisin yhessä ryhmässä kuvan mun hiusista takaapäin otettuna (4kk kuvien välissä sama paita) kasvua oli tullut 10cm ja risat päälle ja näin tulivat taas tän aihealueen kukkahattutädit potemaan että kuvassa normi kasvu 4kk aikana ..krhm.. eks hiusten pitänykkään kasvaa max 1,5cm kuussa? joka tekis 6cm 4kk eli toiset 4cm olis ylimäärästä?
        ..ja ainiin oon jo niin kauan ko muistan koittanut kasvattaa hiuksia pitkiksi ja ottanut monestikkin ennen ja jälkeen kuvia joista missään ikinä ei ole ollut nuin suurta kasvupyrähystä.
        Ei ole mun ongelma jos ette itse vaivaudu kokeilemaan mutta se on täysin turha marmattamaan asioista mistä ei ole itsellä kokemusta!


      • Petrus-66

        No itse kampaajana olen sitä mieltä, että kuluttajia kusetetaan 6-0. Mutta risiiiniöljyä suosittelen , käytän itsekin koska se on edullista ihon hoitoon. Ei se hiuksia kasvata tai tuuheuta niitä, saatika kasvataPjo ripsiä. Itselläni on atooppinen iho , risiiniöly on mun iholle parempi vaihtoehto , kuin brändipaskat.


    • kokeilu jatkuu

      Oottekos ite kokeilleet? Mä oon käyttänyt risiiniöljyä 2 kk, pari kertaa viikossa ja kaikki tuttuni ovat sanoneet että hiukseni näyttävät todella terveiltä (ennen kukaan ei sanonut mitään). Kasvunopeus on tuplaantunut ja aiemmin hauraista ja ohuista latvoista on tullut paksut, vahvat ja kiiltävät. Saattaa olla se suojakerros, josta puhuttiin, joka sittemmin lähtee pois pesujen kanssa, mutta kasvattaminen on paljon helpompaa kun ei tartte koko ajan olla pätkimässä kuivia latvoja pois.

    • niinvissiin

      Koska en sano juuta tai jaata itse asiaan, täytyypä siis itsekin ensin koittaa varovasti. Vasta sen jälkeen pystyy sanomaan mielipiteensä.

      En siis lähtisi heti negatiivisesti kritisoimaan, koska eri asiat vaikuttavat yksilöittäin.

      Nähdäkseni mahdollisia tuloksia kaikkein parhaiten, laitan kyseistä öljyä paikkoihin, joihin ei itsellä kasva enempää karvaa ilman hormonihoitoja.
      Joten ns öljysin pulisongikohdat ja viiksialueen.
      Niissä ei muuta ole kuin lähes olematonta vaaleeta untuvaa.

      Jos muistan, voin kertoa kk tai parin päästä miltä vaikuttaa.

      • mitenkävi

        No? Miten kävi?

        Eli olet siis poika? Kun kerran kokeilet viiksialueelle.


    • katjuska91

      Risiiniöljy kylmäpuristettu auttaa, pesin kahden viikossa 2-3kertaa...Huomasin, että hiukset kasvavat nopeammin, 3 sentti / kk. yllätyin sitä. Tilaan lisää...Olen erittäin tyytyväinen :-)

    • Piiahannele

      Itselläni on huimat 12mm hiusten pituus ja haluan säilyttääkin sen sellaisena, ja en kyllä ole huomannut kerta/viikko käytössä kasvua nopeuttavaa vaikutusta, käytän risiiniöljyä vain antamaan kiiltoa ja vahvuutta mustaan siilitukkaani ja siihen risiiniöljy soveltuu hienosti eikä ole hinnallakaan pilattu, apteekista 2,40e/60ml.
      Erinomainen tehohoito.

    • 18vmies

      Risiiniöljy kasvatti hiuksiani jonki aikaa niinku piti ja sit 2 viikon jälkee on alkanut lähtemään runsaasti hiuksia. Välttäkää ku ruttoo koko p*skaa !

    • hiuksetirtoo

      En tiedä toimiiko vai ei... mutta itse oon huomannut että risiiniöljy on tosi tahmeaa ja kun sitä laittaa hiuksiin , niin tuntuu että koko ajan irtoa hiuksia. Sama juttu pestessä öljyä pois hiuksia irtoaa valtavasti. Ja jos öljyä levittää monta kertaa viikossa hiuksia irtoaa aivan valtavat määrät.

    • Tietämätönkö

      Mitenkä tätä risiiniöljyä käytetään? Laitetaanko suoraan tosta putilosta päähän vai laimennetaanko jollain? T.just putelin ostanut..

      • hahaaaaaaaaaa

        Juo se ;G ;G; G


    • Best95

      Oon nähny youtubessa vinkkivideoita, kuinka saada tuuheemmat kulmat ja niissä sekoitettiin risiiniöljyä, kookosöljyä ja e-vitamiiniöljyä... Ja oli kommenttejä, että toimii. Itse en ole vielä kokeillut.

    • janoitiakaikki

      Ihmiset on, kun keskiajalta uskovat kaikkea humpuukia.....

    • jjjoopajoo

      jokaisella on oma mielipide. myös jokaisella tulokset ovat erilaiset. tää riippuu ihan vaan ihmisestä. joillakin auttaa, ja jotkut ei huomaa mitään tuloksia.

      itse ainakin pidän 2 viikon kuureja. 2 kertaa viikossa kahden viikon ajan hieron iltaisin noin 5 minuuttia risiiniöljyä päänahkaan, menen nukkumaan, ja aamulla käyn suihkussa ja pesen tuon kyseisen pois. itsellä on ainakin hiukset terveemmän ja vahvemman oloset huomattavasti. pituuttakin on tullut normaalia nopeammin lisää.

      joillakin tää tuote ei vaan auta yhtä lailla kun toisilla. jos et itse usko kyseiseen, ja sitä kokeilet, niin sillon et ainakaan huomaa mitään tuloksia. jos asiaan uskoo ja kokeilee, huomaa väkisinkin jotain. joten jos kokeilet, usko vaikka et haluiskaan. tulee heti parempi mieli, ja aivan käytön jälkeen tulee heti sellanen olo että nyt on hiukset/ripset paljon pidemmät ja vahvemmat.

      niin tosta äskösestä vielä, auttaa myös ripsien kasvuun ja hyvinvointiin. saa huomattavasti vahvemmat ja pidemmät ripset kun iltasin vanupuikolla laittaa kyseistä öljyä ripsien tyveen. onhan ton risiinoöljyn luvattu myös vahvistaa ja nopeuttaa kynsien kasvua, mutta ite en oo sitä ehtinyt kokeilemaan. muuten jos haluaa kulmakarvoistakin vahvemmat, suosittelen laittamaan esim iltaisin niihin tuota öljyä. kunhan muistaa sitten aamulla pestä hyvin kasvot, koska tuo tosiaan jättää paikat öljyisiksi ja rasvaisiksi. ite oon ainaki käyttäny kun on tullu sheivattua kulmakarvoja vähän väärästä kohtaa, niin on sitten nopeemmin tullu ennalleen.

      kyllä mä loppupeleissä suosittelisin tuota öljyä kaikille ketkä haluaa esim luonnollisemmin tuuheemmat & pidemmät ripset tai hiukset :) ei siitä mitää pahaakaan oo mulle tullut. olen puhunut.

    • Sonerva

      Minä sekoitan risiiniöljyä shampooseen ja levitän seoksen hiuksiin ja hieron päänahkaa. Annan sen vaikuttaa suihkun ajan ja pesen lopuksi pois. Ei ainakaan huonolta vaikuta 💆🏻‍♀️

    • Hierotaanko sitä öljyä päänahkaan? "kuinka usein?

    • Anonyymi

      Tilasin Risiiniöljyn...käytin 3 kertaa ripsiin..päänahkaa..kun niin kuiva..(hankala paksu öljy). MUTTA LUIN WIKIPEDIASTA JA MUUALTA.RISIINI ON ERITTÄIN MYRKYLLINEN KASVI...Kasvin siemenistä puristettava öljy kuumennetaan...jne..mutta MYRKKYÄ JÄÄ 5% !!!! Olen monille aineille mm.shampoiden sulfiiteille (jotka tekevät vaahdon) Erittäin allerginen.Kärsin pitkään päänahan kuumotuksesta...inhottavasta tunteesta...sitten luin melkein kaikki shampoot sis.sulfiittia.Viinit,siiderit myös.ym.pahimpia aineita allergiselle.harmi.Ostin palasaippuaa lifesta.Vaahto peräisin kookoksesta.EI KUUMOTA ENÄÄ...MUTTA RISIINI ON MYRKYLLISEN PÄÄ KUIN SYANIDI

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe