Tankit vyöryvät

itärajalle?

Bongasin tässä männäviikolla yhden nuokkuvan sotilashenkilön maastoautossaan ja kaksi panssaroitua ajoneuvoa matelemassa välillä Sodankylä-Pelkosenniemi.

Kai sentään olivat menossa SEO:n huoltoon tahika kesätelaketjujen vaihtoon?

Maalintuja on ollut paljonkin kuolleena matkani varrella. Poroon en ole vielä osunut. Valistakaa nyt minuakin, mistä on kyse.

7

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veron maksaja

Porot joutaa tappaa kaikki jos ne ovat maantiellä.Maantiet ovat AUTOJA varten.

• Bonga-Inga

Aika harvakseltaan täällä otetaan kantaa kyseiseen tieosuuteen. Itse vältin hiljattain porokolarin ajelemalla tapani mukaan etukumarassa silmät kiinnitettynä tuulilasiin mummovauhtia. Ottaa niin saamaristi selän päälle ... mutta vanhuus ei tule yksin.

Mitä tulee ruplan kurssin heikkenemisen myötä tulleisiin menetyksiin, niin olen bongaillut (ja antanut itselleni kertoa), että aasialaisia on liikkeellä tulvimalla - muita reittejä pitkin. Aasia oli / on suuri ja arvaamaton meille suomalaisille niin hyvässä kuin huonossakin mielessä. Paljon on menetetty tuotantoa mm. Kiinaan, mutta kun (omatoimi)matkailijat lähtevät liikenteeseen, niin voi kysyntä olla ennakoimattoman suurta palvelualalla.

• veroko maks ?

Paljonko poikaraasu työttömyyskorvauksesta veroa menee ?
        Maantiellä ihminen voisi käyttää järkeä ja täytyy muistaa, että pohjoisen tiet ei ole
        Le Mans. Lappiinhan Pelkosenniemeltä on vielä monta sataa kilometriä.
        Ja muista se asia, että poro oli pohjosessa ennen sinua ja sinä olet tunkeutuja.
        Ja kun vielä muistaa, että ainua Pelkosenniemeläinen jonka ihmiset tuntee, on Pelokosenniemen mustalaine Hulukon Antti eli Andy.
        Antaa vaan niitten porojen olla rauhassa ja opettele ajamaan.

• etelän mies

Olenpa joskus poikennut Pelkosenniemellä ja minua harmittaa, kun kunta purki pois torilta sen juopottelukodan, oli pitkään Suomen ainua juopotteluun tehty kota, heh heh.
        Niin siitä porosta. Olen siellä ihan oikeassa Lapissa ajanut työni puolesta ristii ja rastiin ja se poro ei ole matkantekoa haitannu, päinvastoin. Minulla on autossa kuljettajan jalkatilassa kolme poljinta ja kun sitä keskimmäistä polkee niin auto pysähtyy. Olen kyllä näiden 45 vuoden aikana todennut Lapissa muutoksen, jota en ymmärrä, " mihin ihmisillä on kiire ?"
        Kiire on ammattitaidon ja järjestelykyvyn puutetta.
        Ennen vanhaan kun etelästä lähdettiin Lappiin töihin tuossa huhtikuun alussa ja tultiin lokakuussa kotiin niin kerkes "pysähtymään paikallisen alkuasukkaan kanssa keskustelemaan, nykysin käydään n. 2kk ja ihmetellään, mistä se kiire on nykyihmiseen tarttunut.
        Tutuu kuin näilä Etelä-Lapin alueilla olis kova poroviha ?
        Joissakin pikkukylissä paikalliset ukot haukku poromiehiä, muta kun se elinkeino kuuluu Lappiin ja poro kans. Nyt meen kaapille ja leikkaan pikkasen kivalihaa.
        Ai niin, joko kunta on liittynyt Kemijärveen ?

• no määhän

raasu andyn patsaan juureen ja näytä keskisormee niin helepottaa

• MAASTOUTUKAA !!!

Nyt tulee, rusain nykymaasturit on parempia kuin -40 tankit.

Tehokkaampia tappajia, ko ajavat 4 romillessas, niinko -40:täki

• Ei ummar

HÄH MITÄS?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      64
      4021
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3825
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3619
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      82
      3437
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3189
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2678
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2655
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      121
      2542
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2209
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2199
    Aihe