Tankit vyöryvät

itärajalle?

Bongasin tässä männäviikolla yhden nuokkuvan sotilashenkilön maastoautossaan ja kaksi panssaroitua ajoneuvoa matelemassa välillä Sodankylä-Pelkosenniemi.

Kai sentään olivat menossa SEO:n huoltoon tahika kesätelaketjujen vaihtoon?

Maalintuja on ollut paljonkin kuolleena matkani varrella. Poroon en ole vielä osunut. Valistakaa nyt minuakin, mistä on kyse.

7

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veron maksaja

      Porot joutaa tappaa kaikki jos ne ovat maantiellä.Maantiet ovat AUTOJA varten.

      • Bonga-Inga

        Aika harvakseltaan täällä otetaan kantaa kyseiseen tieosuuteen. Itse vältin hiljattain porokolarin ajelemalla tapani mukaan etukumarassa silmät kiinnitettynä tuulilasiin mummovauhtia. Ottaa niin saamaristi selän päälle ... mutta vanhuus ei tule yksin.

        Mitä tulee ruplan kurssin heikkenemisen myötä tulleisiin menetyksiin, niin olen bongaillut (ja antanut itselleni kertoa), että aasialaisia on liikkeellä tulvimalla - muita reittejä pitkin. Aasia oli / on suuri ja arvaamaton meille suomalaisille niin hyvässä kuin huonossakin mielessä. Paljon on menetetty tuotantoa mm. Kiinaan, mutta kun (omatoimi)matkailijat lähtevät liikenteeseen, niin voi kysyntä olla ennakoimattoman suurta palvelualalla.


      • veroko maks ?

        Paljonko poikaraasu työttömyyskorvauksesta veroa menee ?
        Maantiellä ihminen voisi käyttää järkeä ja täytyy muistaa, että pohjoisen tiet ei ole
        Le Mans. Lappiinhan Pelkosenniemeltä on vielä monta sataa kilometriä.
        Ja muista se asia, että poro oli pohjosessa ennen sinua ja sinä olet tunkeutuja.
        Ja kun vielä muistaa, että ainua Pelkosenniemeläinen jonka ihmiset tuntee, on Pelokosenniemen mustalaine Hulukon Antti eli Andy.
        Antaa vaan niitten porojen olla rauhassa ja opettele ajamaan.


      • etelän mies

        Olenpa joskus poikennut Pelkosenniemellä ja minua harmittaa, kun kunta purki pois torilta sen juopottelukodan, oli pitkään Suomen ainua juopotteluun tehty kota, heh heh.
        Niin siitä porosta. Olen siellä ihan oikeassa Lapissa ajanut työni puolesta ristii ja rastiin ja se poro ei ole matkantekoa haitannu, päinvastoin. Minulla on autossa kuljettajan jalkatilassa kolme poljinta ja kun sitä keskimmäistä polkee niin auto pysähtyy. Olen kyllä näiden 45 vuoden aikana todennut Lapissa muutoksen, jota en ymmärrä, " mihin ihmisillä on kiire ?"
        Kiire on ammattitaidon ja järjestelykyvyn puutetta.
        Ennen vanhaan kun etelästä lähdettiin Lappiin töihin tuossa huhtikuun alussa ja tultiin lokakuussa kotiin niin kerkes "pysähtymään paikallisen alkuasukkaan kanssa keskustelemaan, nykysin käydään n. 2kk ja ihmetellään, mistä se kiire on nykyihmiseen tarttunut.
        Tutuu kuin näilä Etelä-Lapin alueilla olis kova poroviha ?
        Joissakin pikkukylissä paikalliset ukot haukku poromiehiä, muta kun se elinkeino kuuluu Lappiin ja poro kans. Nyt meen kaapille ja leikkaan pikkasen kivalihaa.
        Ai niin, joko kunta on liittynyt Kemijärveen ?


      • no määhän

        raasu andyn patsaan juureen ja näytä keskisormee niin helepottaa


    • MAASTOUTUKAA !!!

      Nyt tulee, rusain nykymaasturit on parempia kuin -40 tankit.

      Tehokkaampia tappajia, ko ajavat 4 romillessas, niinko -40:täki

      • Ei ummar

        HÄH MITÄS?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe