Au pair kokemuksia?

shapeless

Onko jollain kokemuksia au pairina olosta? Jääkö yhtään ylimääräistä rahaa kaikkien kustannusten jälkeen (lennot, ruoat yms.)? En nyt rahan perässä ole, mutta ajattelin ettei mitään ylimääräisiä kustannuksia tulisi kun mulla ei kauheasti rahaa ole.

Ajattelin lähteä lukion jälkeen au pairiksi, siksi kyselen. Minkälaista lastenhoitokokemusta perheet vaativat? Kielitaidosta mulla ei ole pulaa kun Espanjaan ajattelin mennä ja osaan sitä jo lähes yhtä hyvin kuin suomea.

Olisi kiva jos voisit vastata joihinkin näistä kysymyksistä :))

2

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auppari

Olen tällä hetkellä itse au pairina ja voin kertoa omasta kokemuksestani. Itse olen Itävallassa ja saan ehkä hieman enemmän palkkaa kuin mitä sinä tulisit espanjassa saamaan. ( käsitykseni mukaan espanjassa viikko palkka 50-70e välillä). Perheestä riippuen lennot maksetaan joko itse tai perhe. Kannattaa kuitenkin ennen lähtöä varmistaa että on tarpeeksi kattavat vakuutukset kunnossa koko au pair ajan varalle. Myös mahdollisen ajokortin 2.vaihe kannattaa ehkä suorittaa ennen lähtöä, joten näistä tulee ainakin hieman lisäkuluja ennen lähtöä. Itsellä ei ainakaan täällä kuulu viikolla hirveästi rahaa, mutta viikonloppuisin tulee shoppailtua ja syötyä enemmän ulkona, palkkani riittää kuitenkin näihin kuluihin. Toiset au pairit taas käyttävät enemmän rahaa myös viikolla. Eli pystyt pitkälti itse vaikkuttamaan siihen mitä haluat tehdä vapaa-aikanasi ja mihin haluat rahasi käyttää.

Lastenhoitokokemus on kyllä aikapitkälti perhekohtainen. Ilman järjetöä monille perhelle riittää että on edes jonkin verran hoitanut lapsia ja osaa olla lasten kanssa luontevasti sekä huolehtia heistä hyvin. Itse olin hoitanut paljon sukulaisten lapsia sekä muutamia hoitolapsia.

Tsemppiä perheen etsintään ja toivottavasti au pair ajastasi tulee unohtumaton! :)

• yojanedoe

http://janesweetescape.blogspot.fi/
      Tulevan au pairin kokemuksia pääsee livenä seurailemaan, kohdemaana USA!
      Cultural Caren kautta olen lähdössä.
      Prosessi just lähtenyt käyntiin ja hyvin pääsee mukaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      157
      5765
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3564
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      79
      2492
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2059
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1852
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      42
      1809
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1730
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1616
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1482
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      37
      1388
    Aihe