Aloitan paaston tänään.

vesihirmu

Kyseessä nestepaasto, jota en sano vesipaastoksi, koska aion juoda myös muita kalorittomia nesteitä. Tavoitteenani on jatkaa 7vuorokautta eli ensi sunnuntaihin asti. Jos olo on hyvä, jatkan pidempään. Tavoitteena haluan kuitenkin pitää jotain saavutettavissa olevaa. Jos tavoittelisin heti vaikka kolmea viikkoa, niin yksi viikko ei tuntuisi onnistumiselta :).

Paastolla haluan saavuttaa alkusysäyksen kevyempään ruokavalioon siirtymisessä. Toivon myös, että pääsisin tästä turvonneesta olosta eroon. Ongelmani ei ole ns. normaali ruoka, mutta en vaan pysty lopettamaan herkkujen syömistä. Uskon, että tällainen "totaalikieltäytyminen" vaikuttaa hyvällä tavalla makeanhimoon.

Ajattelin tulla tänne palstalle joka päivä kertomaan, että miten sujuu. Jos löytyy tsemppaajia tai toisia paastoajia, niin se on pelkkää plussaa :)! Viikon lopussa nähdään sitten, että jatkuuko paasto ja vaa'allakin ajattelin käydä katsomassa, miten paasto vaikuttaa sillä puolella.

Päivä 1.

Paasto tosiaan tänään aloitettu ja olo on aivan hyvä. Ensimmäisen päivän suhteen en odottanutkaan mitään vaikeuksia. Vatsalla tuntuu olevan sellainen mieliala, että "Joo, odotellaan nyt, kyllä sieltä kohta jotain tavaraa tänne tulee". Odotan innolla huomista, jolloin voin ajatella Oikeasti aloittaneeni tämän homman :).

11

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritystä täälläkin

juotko kahvia ???

• vesihirmu

En juo kahvia ollenkaan.

• tuutikki1

Tsemppiä vesihirmulle.
      Seuraan sun päivityksiä ja yritän itseäni patistaa samalla....
      Olisi tarve saada turvotusta pois ja motivoida itseään tämän jälkeen vhh-linjalle.
      Katsotaan kuinka monta päivää pystyn itse rutistamaan, mutta jokainen päivä on plussaa.

• vesihirmu

Kiitos, tsemppi auttaa tosi paljon! Ainakin näiden kahden ekan päivän aikana on tehnyt koko ajan mieli käydä kurkistamassa, että onko tänne palstalle tullut uusia keskusteluja tai kommentteja. Kirjoitan päivästä vielä illalla :).

• tuutikki1

On ollut päivä.... juotua on tullut niin paljon, että vatsassa välillä vellonut, niin tukalaa ja hiostavaa että huh huh.
      Ulkona lämmintä 28 ja sisällä 25, toivottavasti yötä kohden viilenee.
      Mielenkiintoista käydä huomen aamulla puntarilla, että onko yhtään nesteitä lähtenyt pois, ei ole ainakaan tankkauksen puutetta ollut. Tosin olisi mukava, jos ei huomenna olisi niin kuumaa, että joisi vaan ns.normaalisti, tämän päivän janolla ei tunnu olevan mitään rajaa.

• vasihirmu

Hei,

Päivitys jäi eilen tekemättä odottamattoman esteen johdosta, mutta kirjoitan sitten eilisestä samaan aikaan kuin tästä päivästä hieman myöhemmin.

Onko mukana muita samaan aikaan paastoavia?

• vesihirmu

Päivä 2.

Ei suuria muutoksia ykköspäivään nähden. Fyysisesti vointi aivan hyvä; ei päänsärkyä, ei pahoinvointia tms. Virtaa riittää vielä liikuntaan hyvin. Ei ole ollut vaaraa repsahtamisesta, se ei ole käynyt edes mielessä. Mitään hirveitä mielitekoja ei ole ollut, mutta varmuuden vuoksi siirsin pöydältä kaappiin Fazerin Turkin pippurit, kun väkisinkin aloin muistella miten hyviä ne ovat.

Ensimmäisen yön nälkäisenä nukuin melko huonosti. Se tosin ei johtunut nälästä, vaan ainoastaan siitä, että olen yleensäkin tosi huono nukkuja. Nukahdin aamuyöstä vatsan kurinasta huolimatta ja kun heräsin, oli nälkä kokonaan poissa ja paastoaminen taas helppoa.

Toistaiseksi siis helppoa. Välillä vaikea keksiä korvaavaa tekemistä kaikelle sille napostelulle. Siitä olen iloinen, että aloitin tän paaston sunnuntaina, enkä "huomenna". Sunnuntaina mulla nimittäin kävi mielessä, että jos sittenkin maanantaina, mutta onneksi itsekuri piti sen vertta. Kyllä maanantainkin jälkeiselle huomiselle olis sitten helppo ollut joku tekosyy keksiä.

• vesihirmu

Päivä 3.

Alkaa suoraan sanoen kyllästyttää. Nälkä ei vaivaa, pää ei ole kipeä, olon on hyvä. Mutta henkisesti kaipaan ruokaa. Hyvä puoli on kuitenkin se, että mitään makeanhimoa ei ole esiintynyt näiden muutaman päivän aikana, vaikka sitä vähän pelkäsin. En käsitä miksi en muka pystynyt olemaan ilman karkkia, vaikka nyt ei ole minkäänlainen repsahtaminen ollut lähelläkään.

En ollut aiemmin ajatellut, että paaston suurimmat vaikeudet liittyisivät henkiseen puoleen. Tai tietysti sitäkin, mutta ennen kaikkea olin odottanut ihan hirmuista nälän tunnetta. Parina ensimmäisenä päivänä fyysinen olo oli suorastaan hyvä, suositeltava. Toivotaan nyt, että tämä on se paaston vaikein vaihe ja huomenna helpottaa :). Uskon, että kun päästään päivään 5, niin ei ole enää mitään ongelmia. Siksi olen ajatellut, että paaston jatkaminen voi onnistua, kun ei ole enää mitään "pakkotavoitteita", vaan voi mennä päivä kerrallaan.

Olen tyytyväinen jo nyt, koska olen saavuttanut ainakin osan tavoitteistani. Makeanhimo on poissa ja turvotuskin jonkun verran laskenut. Loppuviikkoa odotellessa!

• vesihirmu

En taida jaksaa kirjoitella yksinäni. Menen jollekin muulle palstalle, aktiivisemmalle. Hei hei.

• tuulikki3

vesihirmu, mille palstalle siirryt.
      Minulla jatkuvasti kone herjaa, ettei saunlahden liittymästä voi tänne viestiä jättää.
      Monta kertaa olisin tällä viikolla kirjoittanut, muttei onnistu.

• tuuutikki

Kas kummaa, miten nyt viestin hyväksyi ????

Tulehan vesihirmu tuonne Ellit tsemppi-palstalle, siellä kirjoittelen yksinään kun ei muita ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe