Voinko koskaan olla onnellinen?

HaluanKuolla

Kun katson elämääni taaksepäin, niin minusta tuntuu, etten ole koskaan ollut onnellinen. Muistan jo ala-asteella kärsineeni koulussa pahasta olosta ja kiusaamisesta. En oppinut kunnolla asioita. Lisäksi perheessäni oli paljon ongelmia: Isäni oli narsistinen alkoholisti, joka arvosteli meitä tyttöjä milloin ulkonäöstä ja milloin henkisistä kyvyistä. Äitini oli puolestaan hyväsydäminen alistuja, joka ei koskaan uskaltanut sanoa isälle vastaan, vaan antoi isän tehdä kaikki päätökset.

Teini-iässä rakastuin tai ihastuin mieheen. Suhde kesti VAIN puoli vuotta (näin minulle on sanottu), mutta lannistuin erosta ja meni varmaan kahdeksan vuotta, että pääsin tästä epäonnistumisesta yli. Yritin eron aikoihin itsemurhaa ja epäonnistuin siinä. YO-kokeet menivät luonnollisesti huonosti, koska minulla oli niin paljon muuta mielessäni, että olisin jaksanut keskittyä lukemiseen. Kävin plastiikkakirurgilla muuttamassa ulkonäköäni, koska vihasin mm. kaksoisleukaani. Äitini suostui siihen, koska nöyränä ihmisenä alistui toisen tahtoon.

Valitsin lukion jälkeen yliopiston, jonne pääsin helpoiten sisään. Koko yliopiston ajan tein töitä opiskelujen ohelle enkä jaksanut keskittyä opiskeluun. Miehet vaihtuivat ja tapailin aika pitkään erästä miestä, joka ei antanut minulle riittävästi aikaa ja huomiota, minkä takia olin entisestään onneton. Suhde oli on/off-muotoa ja suhde entisestään musersi itsetuntoani. Minua suorastaan ketutti se, että mies väitti kehunsa parantavan itsetuntoani, vaikka hän kommentoi minun näyttävän huonolta ilman meikkiä ja osti minulle todella tökeröjä ja halpoja lahjoja, koska ne kuulema sopivat minulle. Joo, joo, olen kiittämätön, mutta ystäväni sai sentään hajuvesia jne. poikaystävältään.

Valmistuin yliopistolta huonolla arvosanalla (C). Olin ihan pihalla elämäni suunnasta. Tapasin nykyisen poikaystäväni ja hänen tuella aloin kehittää osaamistani sekä valmistuin pääsykokeisiin (lääkkis). En päässyt sisään, koska ensimmäisellä kerralla en ollut lukenut riittävästi ja toisella kerralla sain ensimmäisen psykoosikohtauksen kesken kokeen. Meni puoli vuotta ja psykoosi eteni niin pahaksi, että jouduin sairaalaan. Minulla meni noin puoli vuotta, että paranin työkykyiseksi ja sain itselleni työkokeilupaikan.

Tällä hetkellä työkokeilu on kesken ja etsin kuumeisesti uutta työpaikkaa. Vihaan elämässäni kaikkea, mutta eniten poden menneisyyttäni. Olen vihainen itselleni siitä, että en opiskellut kunnolla, vaan olin väärissä miessuhteissa. Vihaan itseäni, että en ole tehnyt elämässäni asioita, joita aidosti haluan. En tänä päivänäkään tiedä, mitä haluan elämältäni. Mietin usein itsemurhaa ja minulle menee mielettömästi energiaa siihen, että saan edes tämän ajatuksen pyyhittyä mielestäni. Poikaystäväni on ihan poikki kanssani ja sanoo, että viettää aikaansa kaikkialla muualla kuin kotona. Ystävät ovat pistäneet minuun välit poikki. Olen sen verran järkevä ihminen, että tiedän ongelmani johtuvan asenteesta elämään. Märehdin menneisyyttä, vihaan itseäni varmaan eniten siitä syystä, että synnyin onnettomaksi. Kai meidänlaisiakin ihmisiä kaivataan, jotta määritelmä onnettomuus olisi olemassa.

Olen kuitenkin valmis tekemään, mitä tahansa, jotta voisin pysäyttää tämän onnettomuuden oravanpyörän. Olen tietoinen siitä, että onnettomat ihmiset elävät tulevaisuudessa ja niin teen minäkin. Nuorena kuvittelin, että ongelmani on ulkonäköni, nyt vanhempana tajuan, että märehtimisen/masennuksen takia olen jäljessä muita henkisissä kyvyissä. Olen onnettomuuden takia ikuinen alisuoriutuja, joka ei kykene keskittymään kunnolla. Ihmiset kaikkoavat minusta, koska levitän ympärilleni pelkästään pahaa oloa.

5

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikkisakari

      Oletko ajatellut , että on olemassa Pyhähenki , joka tullessaan sinun henkeesi sisälle vaikuttaa siellä kirkkaan ja hyvän olon ja antaa sinulle ihmeellisen rauhan. Usko Herran Jeesusksen nimessä entinen elämäsi kokonaan hänen käsiisi ja aloita uusi Jumalan kanssa. Hengellisisä tilaisuuksia on joka kaupungissa ja jumala kyllä toimii ja auttaa kun häntä avuksesi huudat hädän hetkellä.

    • Yk....

      No älä nyt ainakaan mihkään lahkoon ala. Hommaat sen elämän, niinkuin minäkin. Teet mitä tykkäät tehdä. Pikkuhiljaa huomaat eläväsi.

    • kat5

      Jeesus kristus Todellakin eheyttää ja hoitaa ja ohjaa elämässä eteenpäin. Ei tarvitse kun rukoilla ja pyytää niin asiat rupeaa järjestymään :-) Ihan vaikka kaikessa rauhassa itsekseen siellä kotona. Apua pyytävää Herra kyllä auttaa. Siunausta elämääsi rukoilen ....

    • Anonyymi

      Elämä on tässä ja nyt, pienissä hetkissä

    • Anonyymi

      ”Rakastettu on oikea nimesi ja tulee nimenäsi olemaan”

      Kuuntele Juha Tapio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe