Kiusatusta tehtiin kiusaaja

Tosi kiusattu

Pitääkö työpaikalla sietää kaikki vääryydet, epäoikeudenmukaisuudet,henkilökohtaiset solvaukset,nimittelyt jne. Mitä tapahtuu jos joku työntekijä hyvässä mielesssä puuttuu epäkohtiin?Hänet leimataan häiriköksi ja muljautetaan asiat täysin päinvastaiseksi. Hänestä tehdäänkin kiusaaja. Hänestä keksitään perättömiä juttuja oikein porukan voimin.
Puhutaan kyllä kauniisti kuinka luottamusmiehet voisivat tulla kiusatun tueksi. Pötypuhetta. Hehän pahimmassa tapauksessa voivat kiusatusta tehdä kiusaajan, uskovat kaikki valheet mitä julmat työtoverit juoruillaan tuovat julki.
Siis ainoa tie on lähteä talosta tai sairastua.

8

1316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fande

Tuo on hyvin tavallista, että tosiasiat käännetään päälaelleen, jos kiusattu uskaltaa puhua. Erään lääkärin mielestä siinä ei olisi mitään ihmeellistä, että minulle kirjoitettaisiin hullun paperit, vaikka kiusaajiani pelkää kymmenet ihmiset. Minulla en mennyt luottamus kaikkiin "ammattiauttajiin".

• minä

Juu, minusta tehtiin kiusattu, kun menin valittamaan esimiehelle. Kaduin syvästi, että yritin parantaa tilannetta, sillä se meni monin verroin pahemmaksi, ja jouduin jättämään koko työpaikan.

• ei enää

Samoin kävi minulle, monta vuotta kestin sitä paskaa ...mut onneksi "uskalsin"lähteä!!enkä kadu yhtään ,miksi en lähtenyt aikaisemmin sitä mietin nyt.Kiusaajat eivät lähde ne on luonnehäiriöisiä ihmisiä..jotka ottavat "aina" jonkun saaliikseen.

• työkyvyttömäksi kiusattu

Yksi pahimmista kiusaajistani on nyt luottamusmiehenä. Ei ole vaikea arvata, miten hän käyttäytyy, jos joku tulee puhumaan kiusaamisesta.

• minä

Minä olin pari vuotta sitten työpaikkakiusattu ja olin muutaman kuukauden sen takia työkyvytön. etsin liian kauan vikaa itsestäni ja koko tilanne nolotti niin etten siitä paljon kertoillut ededs kavereille kunnes koko tilanne räjähti käsiin. Minustakin yritettiin tehdä yhteistyökyvytön kiusanhenki. Kolmikko teki parhaansa että voin huonosti ja osasivat lirkutella pomoille ja asiakkaille edessäpäin mutta selän takana oli toinen juttu. Olisivatpa kuulleet ne haukkumiset niin eivät olisi tätä kolmikkoa ylistäneet! Lähdin työpaikasta mutta edelleen kolmikko kavereineen ja tuttavineen vaikeuttaa elämääni mustamaalaamisella, puhelinterrorilla ja muilla mukavilla pikkujutuilla. Luulin jo itseäni hulluksi mutta onneksi kuulin eräältä hyväntahtoiselta ihmiseltä että niin ne on tehneet ennenkin uhreilleen ja ettei kannata välittää kun itse tietää miten asiat on ja moni tietää millainen oikeasti olen.Se ei se lohduttanut kuin hiukan.

• Voihan vitsi
        minä kirjoitti:

Minä olin pari vuotta sitten työpaikkakiusattu ja olin muutaman kuukauden sen takia työkyvytön. etsin liian kauan vikaa itsestäni ja koko tilanne nolotti niin etten siitä paljon kertoillut ededs kavereille kunnes koko tilanne räjähti käsiin. Minustakin yritettiin tehdä yhteistyökyvytön kiusanhenki. Kolmikko teki parhaansa että voin huonosti ja osasivat lirkutella pomoille ja asiakkaille edessäpäin mutta selän takana oli toinen juttu. Olisivatpa kuulleet ne haukkumiset niin eivät olisi tätä kolmikkoa ylistäneet! Lähdin työpaikasta mutta edelleen kolmikko kavereineen ja tuttavineen vaikeuttaa elämääni mustamaalaamisella, puhelinterrorilla ja muilla mukavilla pikkujutuilla. Luulin jo itseäni hulluksi mutta onneksi kuulin eräältä hyväntahtoiselta ihmiseltä että niin ne on tehneet ennenkin uhreilleen ja ettei kannata välittää kun itse tietää miten asiat on ja moni tietää millainen oikeasti olen.Se ei se lohduttanut kuin hiukan.

Kyllä noit lirkutteljoita riittää! Minunkin työpaikkallani tultiin työtovereiden taholta sanomaan, että kun minä lähden niin sitten ilmapiiri paranee. Kävi juuri paäinvastoin. Pahentunut kuulema on ja paljon. Sielläpän nyt tappelevat.

• *huoh*

Ja kaikkein pahinta on jos itse luottamusmies on kiusaaja. Mitäpä siinä sitten pystyy tekemään?

• kohta työkyvyttömyys eläkkellä

Tosi avuton olo kun maine on mustattu jopa työterveyttä myöten, Lääkärikin vaan kyselee että mitä voisin tehdä asian hyväksi ja vihjailee että syy minussa . Työnantaja luulee mun vaan temppuilevan, eikä suostu hoitamaan asiaa. Siinä tilanteessa jo itsemurha tosi lähellä, kun ei ulospääsyä tilanteesta. Onneksi pääsin "Tuulettuman" niinkuin lääkäri asian ilmaisi Psygologin vastaanotolle, hän ymmärsi...onneksi... Pääsin sitten työnohjaajamme terapiaan .. hän näki onneksi tilanteen ja on tukenut asiassa. Työnantaja ei vieläkään myönnä asiaa ....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe