Onko kokemusta esim Biltemassa myytävistä Yosemite pyöristä? Paljonko kestää ajaa ennen kuin hajoaa? Minkälaiset takuut niissä on? Ajelen itse noin 6000 km vuodessa ja rahaa menee huoltoon noin 100 euroo vuodessa, kun en itse osaa korjata. Tuleeko halvemmaksi ajaa halpis pyörä finaaliin ja ostaa samanlainen halpis tilalle kuin huollattaa merkkipyörää vuosittain liikkeessä?
Halvat pyörät?
9
2414
Vastaukset
- KSi
Miten voit kitkutella ko. mankelilla 6000km/v. On siinä reuhtomista.
- Haarovälisirkkeli
Hei,
En ihan ehkä ilmaissut asiaani selvästi,joten selvennyksenä: minulla ei ole tällä hetkellä Yosemite-merkkistä pyörää vaan Tunturin citymaasturi 7-vaihteisella napavaihteella ja nyt haluaisin asiallisia kommentteja Yosemite -pyöristä.
Minulle ei ole niin väliä painaako pyörä 7 kg vai 20 kg, vaihteiden määrä ei omassa kuntopyöräilyssäni ole mitenkään tärkeä (3 vaihdetta olen todennut mukavaksi määräksi, sen enempää en välttämättä kaipaa). Kaikista tärkeimmät ominaisuudet minulle olisi kokonaiskäyttökustannukset (eli paljonko maksaa polkea esim 60 000 km, meni siihen sitten 1 pyörä tai 10 pyörää). En yhtään epäile etteikö huippupyörä ole paljon parempi ja kestävämpi, mutta jos hinta on moninkertainen niin minun käyttöön ehkä turhankin hyvä ja kallis. Noita Yosemite Glasier pyöriä näytti saavan alennuksessa alle 100 Euroa, joten jos pyörä on edes kohtuukestävä niin voisin herkita sellaista seuraavaksi. - Patonki
Haarovälisirkkeli kirjoitti:
Hei,
En ihan ehkä ilmaissut asiaani selvästi,joten selvennyksenä: minulla ei ole tällä hetkellä Yosemite-merkkistä pyörää vaan Tunturin citymaasturi 7-vaihteisella napavaihteella ja nyt haluaisin asiallisia kommentteja Yosemite -pyöristä.
Minulle ei ole niin väliä painaako pyörä 7 kg vai 20 kg, vaihteiden määrä ei omassa kuntopyöräilyssäni ole mitenkään tärkeä (3 vaihdetta olen todennut mukavaksi määräksi, sen enempää en välttämättä kaipaa). Kaikista tärkeimmät ominaisuudet minulle olisi kokonaiskäyttökustannukset (eli paljonko maksaa polkea esim 60 000 km, meni siihen sitten 1 pyörä tai 10 pyörää). En yhtään epäile etteikö huippupyörä ole paljon parempi ja kestävämpi, mutta jos hinta on moninkertainen niin minun käyttöön ehkä turhankin hyvä ja kallis. Noita Yosemite Glasier pyöriä näytti saavan alennuksessa alle 100 Euroa, joten jos pyörä on edes kohtuukestävä niin voisin herkita sellaista seuraavaksi.6000 km vuodessa on aika paljon. Jos rahaa et halua paljoa käyttää, osta sitten käytetty pyörä. Taatusti parempi kuin halpispyörä. Ja muista, että halpispyörän jäännösarvo on nolla. Sitä ei osta kukaan käytettynä, vaan sen voi ainoastaan heittää pois.
- Harmaakarhu.
Patonki kirjoitti:
6000 km vuodessa on aika paljon. Jos rahaa et halua paljoa käyttää, osta sitten käytetty pyörä. Taatusti parempi kuin halpispyörä. Ja muista, että halpispyörän jäännösarvo on nolla. Sitä ei osta kukaan käytettynä, vaan sen voi ainoastaan heittää pois.
Minulla oli jonkin aikaa 7-vaihteinen norjalainen.Takanapa hajosi,eikä kannattanut alkaa korjamaan.Sain vaihdossa ihan mukavasti,kun vaihdoin Helakaman hybridiin.Ja nyt on semmoinen menopeli alla,ettei paremmasta väliä.Seuraavaksi hankin luultavasti Tunturi Akseli Postmodern-mallin.Siihen nyt on vielä noin 4,5 vuotta.Täytän tällöin 50.Siinä vaiheessa ei enää ole hoppua.Tuossa nykyisessä ratsussani on pykäliä 24,eli helvetisti liikaa.Mutta entä sitten?Rullaa todella hyvin ja käyttäytyy kuin Herran Enkeli kaupunkioloissakin.Eikä tule ikävä pitkälläkään matkalla.Olen kolmesti käynyt Vääksyssä Lahdesta.Matkaa kertyy n.60 km/kerta.
- räsänen
Patonki kirjoitti:
6000 km vuodessa on aika paljon. Jos rahaa et halua paljoa käyttää, osta sitten käytetty pyörä. Taatusti parempi kuin halpispyörä. Ja muista, että halpispyörän jäännösarvo on nolla. Sitä ei osta kukaan käytettynä, vaan sen voi ainoastaan heittää pois.
löytyykö alta satasen uusi maastopyöra ? enpä usko!
- räsänen
Patonki kirjoitti:
minkä merkkinen sulla on ?
- Kaspeer99
räsänen kirjoitti:
minkä merkkinen sulla on ?
Minulla on Raleigh Dirts 24cc vuosimallia 2009 hyvä peli jos osaa huoltaa.
Kaspeer99 kirjoitti:
Minulla on Raleigh Dirts 24cc vuosimallia 2009 hyvä peli jos osaa huoltaa.
Lopeta jo.
- laatutavara
ostakaa multa maxim highlander 26tuumainen maastopyörä edes levy ja 21 vaihdetta 125e...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521