Miehen hygienia

yök

Miten kertoa miehelle että olisi ihan todella mukavaa kun huolehtisi omasta hygieniastaan. Että vaihtaisi sukat tai kalsarit joskus ja vaikka heittäisi pois kun jäljellä on enemmän reikää kuin sukkaa.

Olen sanonut hyvällä ja olen sanonut pahalla. Seksi on loppunut aikoja sitten eikä hän sitä yhtään kaipailekaan.

Työteliäs ja kiltti mies on muuten.

Onko muilla kokemuksia?

35

3265

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siira

Kertomalla miehelle, että haluaisit tämän hoitavan asian. Muista puhua selkokieltä, riittävän hitaasti ja varmista vielä kysymällä että mies on ymmärtänyt asian. Sitten voit malliksi hitaasti ja riittävästi toistoja käyttäen näyttää miehelle peseytymisen ja persperantin käytön. Että eiköhän se noin onnistu tai mies vaihtoon.

• näin on

Mutta mitä tehdä,kun ei selkokieli riitä,eikä se,että asiaan palataan lähes päivittäin!
      Deodorantit...no,mihin niitä muka tarvitaan....
      Pistää miettimään,täytyykö todella laittaa mies vaihtoon!!!

• fhgdfgshg

Vaihtoon vaan, miehiä on maailmassa ihan liikaakin. Hullu elää yhden kanssa koko elämänsä! :D

• Kommentti Keijo

Sä voit itse tehdä (karhun)palveluksen itse: heitä risaset t-paidat, sukat ja kalsarit roskiin ja osta tilalle uusia. Ne ei paljoa maksa. Jos mies alkaa niistä nillittämään niin ei ole katselemisen arvoinen ukko.

• 52-years

RIippuu että mitä itse parisuhteelta haluat. Voithan vielä kerran yrittää ja sanot, että haluat erota, koska mies ei huolehdi hygieniastaan. Ehkä vasta eron uhka saa miehen toimimaan.

Jos erouhkakaan ei muuta miestä, niin kyllä sitten itse miettisin tarkkaan, että kannattaako parisuhdetta jatkaa vai olisitko onnellisempi yksin. Hyvän miehen löytäminen on vaikeaa, mutta enpä taitaisi tuollaistakaan jaksaa.

• kiltti mies.

Sulla on väärä käsitys kiltistä miehstä. Itse vaihdan kalsarit 2 kertaa päivässä.

• isot poiat sano

Tosi panomies vaihtaa kalsarit 6 kertaa päivässä.

• IsoPoikaIsa
        isot poiat sano kirjoitti:

Tosi panomies vaihtaa kalsarit 6 kertaa päivässä.

Tosi panomies ei käytä kalsareita lainkaan.

• 10 vuoden koulutus

Pääsääntöisesti hygieniasta huolehtiminen kuuluu ihmiselle itselleen, mutta vain aikuinen ymmärtää sen. Ns. aikuinen, jonka äidiltä jäi asia aikanaan opettamatta ei tietenkään mitenkään voi hommaa osata eikä edes hahmottaa. Joten jos haluat hygienisen miehen, niin sun on järjestettävä sille oppikoulu aiheesta ensin. Hyvä, paha ja seksittömyys eivät riitä.

• 11+10

Eiköhän tuo opetus olisi aikoinaan pitänyt tulla kotoa? Ei ole enää vaimon paikka opettaa miestä näissä perusasioissa. Ellei miehen vanhemmat ole osanneet opettaa pojalleen perushygieniaa niin tuskin sitä aikuisena oppii. Säälittäviä tapauksia kaiken kaikkiaan, en huolisi nurkkiin haisemaan, johan siihen ainaiseen huomautteluun itse väsyy.

• Väsymätön
        11+10 kirjoitti:

Eiköhän tuo opetus olisi aikoinaan pitänyt tulla kotoa? Ei ole enää vaimon paikka opettaa miestä näissä perusasioissa. Ellei miehen vanhemmat ole osanneet opettaa pojalleen perushygieniaa niin tuskin sitä aikuisena oppii. Säälittäviä tapauksia kaiken kaikkiaan, en huolisi nurkkiin haisemaan, johan siihen ainaiseen huomautteluun itse väsyy.

Joo-o, kotona PITÄISI oppia ja opetella kaikenlaisia asioita. Keksitkö mitä kaikkea muuta aikuisen ikäiset yksilöt eivät handlaa kunnolla, kun kotioppia ei ole jostain syystä ollut? Tai se ei ole mennyt perille.

Huono hygienia ei nyt ehkä ihan eka erosyy normijärkisellä ole, varsinkaan, jos pesusta huolehtiminen ei ole silmiin ja nenään pistävää. Aikuisena, jopa iäkkäänä, oppii ihan yhtä hyvin kuin lapsena ja nuorena, asia on kiinni ainoastaan tahdosta ja halusta, hoksaamisesta - ja hyvästä opesta.

• vaihtoon vaan

Minun ex-mieheni kävi kerran viikossa suihkussa, jos sitäkään, hampaat saattoivat olla pesemättä viikkoja. Ostin hänelle uusia alusvaatteita koko ajan ja heitin sitä mukaa vanhoja pois, koska kusenpolttamia paskaraitaisia kalsareita ei voinut enää edes pestä, hänhän piti yli viikonkin samoja kalsareita ja sukkia. Pesin aina hänen ja muun perheen vaatteet erillään, ettei hien ja kusipaskan haju tarttunut muiden vaatteisiin.

Seksielämä.. miten sitä olisi voinut olla!!! Mies vonkui ja vinkui, ja suuttui, jos sanoin, että suihkun ja hampaiden pesun jälkeen vasta. Hän tiuskaisi etten rakastanut häntä, kun en kelpuuttanut häntä juuri sellaisena kuin hän on.

20 vuotta yritin opettaa sikaa ihmiseksi, mutta eivät nuo tuollaiset ikinä muutu.

• albatrossi

Mulla on vähän samaa vikaa mutta yritän parantaa tapojani.

• omaksiiloksi

En mäkään joka päivä suihkussa käy ellen hikisty mutta naiselleni kelpaan myös petipuuhissa ja muutekin, hampaat pesen kuitenkin joka päivä.

• eivoikäsittääää

Saanko kysyä, että miksi et käy? Tapailin tuossa joskus miestä, joka omien sanojen mukaan kävi suihkussa kolmesti viikossa, siis käytännössä joka toinen päivä. Hien haju oli ihan karmiva ajoittain. Kevyt vihjailu ei tehonnut, vaan miehen saaminen pesulle oli raskas projekti ja työvoitto.

Exä peseytyi, ja hänellä luonnostaan mieto hiki, mutta käytti samoja vaatteita niin kauan että niissä oli vieno hapan haju. Hän myös pesi hampaat vain iltaisin, meni töihin hönkimään aamuhampaillaan, olisi ollut ihan aihetta ne pestä. Yksi meidän eron syistä oli varmaan se, että häntä ärsytti huomautukset hygieniasta.

Suihkussa käynti kestää pari minuuttia, hampaiden harjaus samoin, kone pesee pyykit. Miksi sitä pihtaamaan?

• 11+16

Miten ihmeessä olet päätynyt yhteen miehen kanssa, jonka hygieniataso ei vastaa omaa käsitystäsi normaalista hygieniasta?

Vai onko miehen käytös näiltä osin jotenkin muuttunut suhteenne aikana? Jos on, voisit miettiä onko jotain sellaista tapahtunut, mikä on saanut miehen jättämään itsensä huoltamisen noin huonolle tolalle. Usein taustalla saattaa olla masennusta tms.

• vaihtoon vaan

Meillä mies oli suhteen alussa kova urheilemaan ja kävi treenipaikalla saunassa ja suihkussa. Hammashygienian puute ei vielä silloisella nuorella miehellä ollut "ongelma", niin kuin kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden hoitamattomuus keski-ikäisellä miehellä sai aikaan haju- ja makuhaittoja, ulkonäöllisestä vastenmielisyydestä puhumattakaan.

Samoihin aikoihin, kun ensimmäinen lapsemme syntyi mies perusti firman päätyönsä ohelle, ja niinpä urheileminen jäi minimiin ja sitä myöten peseytyminenkin. Firmassaan hän teki todella likaista ja hikistä hommaa, mutta peseytyi kerran viikossa tai harvemmin vain urheilupaikassaan, koska halusi säästää vettä ja sähköä kotona. Hammasharjaa ja tahnaakin säästeli säästääkseen rahaa. Hampaat pesi vain, jos oli työn puolesta joku tärkeä tapaaminen.

Meillä epähygieenisyys johtui vain ja ainoastaan miehen piheydestä.

• Näin meillä

Joudun huomauttamaan myös jatkuvasti. Sukat/jalat haisee kesällä karmealle ja sukkia menee. Olen yrittänyt patistaa ostamaan uusia hengittäviä kenkiä tms. Heitän salaa vanhoja sukkia pois ja ostan uusia tilalle. Mummon kutomista villasukista käytiin aika vääntö, kun oli enemmän reikää kuin sukkaa. Niistä sitten leikattiin teräosa pois ja tehtiin säärystimet varsista. Hampaiden pesu unohtuu ja suihku/sauna kerran viikossa. Kesällä joudun patistamaan 2-3 x viikossa suihkuun. Laittaa vaan lippistä päähän jos likainen tukka. Työjuttujen takia kyllä käy suihkussa ja munat pesee, mutta muuten karttaa suihkua. Onneksi ei haise kovin pahalle muuten, mutta ne jalat!

• silli helteellä yök

mites ootkko itte muistanu pestä haise van römpssäs?

• Näin meillä
        silli helteellä yök kirjoitti:

mites ootkko itte muistanu pestä haise van römpssäs?

Olen muistanut :) Terve römpsä ei haise erityisemmin sillille, silloin on yleensä jokin tulehdus tai pH ei ole kohdallaan. Siinä ei sitten kauheasti pesu auta.

• hyihyi
        Näin meillä kirjoitti:

Olen muistanut :) Terve römpsä ei haise erityisemmin sillille, silloin on yleensä jokin tulehdus tai pH ei ole kohdallaan. Siinä ei sitten kauheasti pesu auta.

Jos totta puhutaan naiseni römpsä haiskahtaa sillille aina välillä...silloin ei ole kovin kiva nuolla ja olekin yrittänyt välillä keksiä tekosyyn. En minäkään lykkäisi ikävälle haiskahtavaa veitikkaa naiseni suuhun.

• seoootsinä

Jos ei ole tulehdusta, nii se sillin haju tulee spermasta. Se muuttaa ehkä ph-arvoa tai sitten vain muuten muhii siellä. Käytä kortsua.

• sinkkumies.

Käyn suihkus 3 kertaa päivässä näin kesällä kun on kuuma ja hikoilee.

• fgjhgjhf

Minun isälläni on tuollainen häiriötila ettei hän halua peseytyä. Isoäitini kertoi, että isäni oli jo vauvana sellainen, että ei antanut pestä itseään. Hänen sisaruksensa tykkäsivät vedestä. Nyt isäni sisaruksineen ovat n. 60-vuotiaita ja isäni ei peseydy, kuin pakon edessä. Hänen veljensä ja sisarensa peseytyvät, uivat ja saunovat. Olen tullut siihen tulokseen, että kyse on jostain henkisestä häiriötilasta. Isälläni on mm. teoria, että hammasplakki suojaa hampaita ja sitä ei ole syytä pestä pois....

• vaihtoon vaan

Onkohan hammasplakki suojannut isäsi hampaita? Haiseeko hengitys, onko keltaisen ruskeat törkyhampaat, entä vihlooko? Isäsi pitäisi omilla hampaillaan todistaa teoria oikeaksi :D

Miten äitisi on suhtautunut miehensä pesemättömyyteen?

• Ruma äijä.

Naiset tykkää kun mies haisee viinalta ja kuselta.

• tämä tykkää

Naminami

• eki_savonmaalta

Hoh hoh hoo! Johan te akat ootte ronkeleita. Ite oon 40 ja risat ja suihkussa kerran viikossa. Iho menee pilalle jos enemmän pesee. Mustalaisetkaan ei peseydy usein ja iho vanhanakin kuin nuorella. Perse on karvanen, joten se pitää pestä paskantamisen jälkeen lavuaarissa. Kainaloon vaan dödöä ja menoksi. Hampaat harjaan kerran vrk. Tuon pitää riittää akalle kun akalle.

• No ei kai tuolle ole mitään tehtävissä. Tllä sen motivaatio pestä tulee jostain muualta.

Sinun täytyy vain miettiä riittääkö sinulle kiltti ja työteliäs mies loppuelämäksi, vai haluatko jotain muuta.

Kaikissa meissä on jotain vikaa. Kysymys on lähinnä siitä, että minkä vian siedät ja minkä kanssa et voi elää.

• tiina73s

Joo, jotenkin tutulta tuntuu, miehelleni tuottaa kovaa vaivaa käydä pesemässä vehkeet kun olen seksin pariin häntä houkutellut. On jopa jäänyt seksit väliin kun ei ole halunnut pesulle, olen vaan todennut että ei sitten jos et halua. Minä ainakaan en ota mieheni kalua pilluuni likaisena enkä ainakaan suuhuni eikä tee kyllä mieli kädelläkään hieroa, kyllä päivittäinen aläpään pesu kuuluu asiaan ja puhtaat alushousut. Eikä ole kyllä meilläkään seksiä ollut, enää...vahinko vaan.

• eräskinmies

Liika pesu vahingoittaa ihoa ja hiuksia. Ihmisen hormooneista johtuva ominaistuoksu peittyy dödöjen ja hajusteiden alle, mikä on erittän haitallista parinmuodostuksen kannalta. Toisaalta kannattaa ajatella mitä syö ja juo, sillä on huomattava vaikutus tuoksuumme.
      Ehdotus: yhteinen suihku/sauna kerran viikossa. Sinä peset miehen ja hän pesee sinut. Tämä "koskettelu" auttaa hygienian lisäksi läheisyyden kaipuuseen ;) Lisäksi varaat miehellesi ajan suuhygienistille/lääkärille. Laitat vaan hommat kuntoon - mies on usein kuin iso lapsi, josta pitää huolehtia.

• joonpaminaa

Turhaa kitinää ei se naiselta ole pois jos sukissa reikiä tai vanhat alkkarit. Vaimokin jaksaa natista mun vanhoista vaatteista joista tykkään. Ja seksistä ei tietookaan jos en ole pessyt kunnolla vaikka ois aamulla käynyt pesulla niin ei kuulemma enää iltapäivällä kelpaa. Kumma vaan että vaimon pillua se pesu ennen seksiä ei koske, taitaa olla itseputsautuva. On ihme että suhteen alkuvuosina ei kuullut valitusta. kyllä kelpasi läheisyys ja seksi ilman suihkuukin.

• perupi

miten kertoa"? hmm, miten pillua annoit !

• huolestunutko

Tuollainen mies muuttaa tapojaan vai rehellisellä kiitoksella (palkitsemalla). Eli et voi uuttaa miestä mutta mies haluaa muuttaa itseään jos katsoo sen kannattavan.

• 11plus3

Huolehi sä omista asioistas!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe