Paras ohjelma punttisalille - tulosta tulee!!

Treenari ari

Moikka

Keksin ihan itse parhaan ohjelman punttisalille. Se menee seuraavasti
1. Maastaveto
2. Vinopenkki käsipainoilla
3. Jalkakyykky
4. Pullover levypainoilla
5. Pystypunnerrus
6. Leuanveto

Toistetaan joka toinen..kolmas päivä.

Voiko ohjelma enää tästä parantua???

13

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raw

      Aloittelijalle sopiva:)

      • dfjhhfak

        aloittelijallle aika haastava - mm. kyykky,mave ja pysyp. vaaativat jo harj.taustaa ja tekniikkatreeniä reilusti ettei mene paikat p...ksi !


    • skeptis

      Mitahan tulosta tarkoitat?

    • spaceri

      hyvä kesäohjelma
      pitää ainakin yllä voimatasoja monipuolisesti

    • ollonbollon

      Miksi vino-, eikä tasa - tai alaviistopenkki? Tai lattiapunnerrus käsipainoilla.
      Soutu puuttuu.
      Joka toinen päivä luultavasti liian tiuhaan, jos tekee loppuun asti sarjat.

    • mielipie

      Missä penkkipunnerrus?
      Jokaisen kroppa on yksilöllinen, enkä samalle päivälle laittais kahta raskasta liikettä, mave ja kyykky. Mavepäivä erikseen ja sillon selälle apuliikkeitä, kyykkypäivä erikseen ja sillon jaloille apuliikkeitä. Penkkipäivä samoin kolmantena päivänä, ja silloin rintalihaksille apuliikkeitä ojentajat mukaan.

      • aitoranki

        Miksi penkkipunnerrus? Se on turha, epäfunktionaalinen ja vaarallinen liike. Muutenkin näkisin, että käsiosastolle tärkeämpiä ovat vetävät kuin työntävät liikkeet. Jaloilla puolestaan päinvastoin. Alkuihminen on roikkunut ja hyppinyt ja kantanut asioita. Ei työntänyt tai punnertanut niitä päälleen. Etenkään selinmakuulla.


      • 11+4

        Noiden liikkeiden järjestystä voi vaihdella vaikka joka toinen treenikerta jolloin toisella kerralla mave on pääliike ja kyykky apuliike ja toisinaan toisinpäin.

        Kannattaa nyt edelleen muistaa sellanen pikkujuttu, että jokainen treenaa itseään varten ja jokaisella on ne omat tavotteet.


    • Hyvä ohjelma. Tai hyvät liikkeet, tuosta puuttuu tarkkaan ottaen sarjat, toistot, painot ja progressio jotta se olisi ohjelma.

    • jvj3rj

      vatsat, hauberi, alaselkä mm. uupuvat...

      • Vatsat pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille ilman eri kehotusta, mutta toki kyykky ja mave käy vatsankin päälle lujaa. Ja mavea parempaa alaselkäliikettä nyt saa muutenkin hakea. Leuanveto on ihan hyvää habatreeniäkin, etenkin jos muistaa vaihdella otetta eri treenien välillä. Myötä, vasta, hammer.

        Hauis nyt muutenkin on sellainen hyttysen paskan kokoinen lihas ihmiskropassa ja ojentaja sen paksuuden siihen käteenkin tekee, että sen puolesta on ihan se ja sama vaikka ei koskaan tekisi ainuttakaan eristävää hauisliikettä elämänsä aikana. Itse olen tehnyt hauiskääntöjä viimeksi muistaakseni alkuvuodesta 2013, ja ihan hyvältä tuo lentopallomailan varsi edelleenkin näyttää.


      • Nimetön
        taikuri.78 kirjoitti:

        Vatsat pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille ilman eri kehotusta, mutta toki kyykky ja mave käy vatsankin päälle lujaa. Ja mavea parempaa alaselkäliikettä nyt saa muutenkin hakea. Leuanveto on ihan hyvää habatreeniäkin, etenkin jos muistaa vaihdella otetta eri treenien välillä. Myötä, vasta, hammer.

        Hauis nyt muutenkin on sellainen hyttysen paskan kokoinen lihas ihmiskropassa ja ojentaja sen paksuuden siihen käteenkin tekee, että sen puolesta on ihan se ja sama vaikka ei koskaan tekisi ainuttakaan eristävää hauisliikettä elämänsä aikana. Itse olen tehnyt hauiskääntöjä viimeksi muistaakseni alkuvuodesta 2013, ja ihan hyvältä tuo lentopallomailan varsi edelleenkin näyttää.

        Samaa mieltä ton hauiksen turhuudesta. Jengi hinkkaa habaa, vaikka se tosiaan on tosi mitätön lihas. Mutta tottakai sitäkin pitää treenata (puhun nyt bodybuildingin näkökulmasta). Tota en ole ikinä ymmärtänyt, kuka treenaa hauista leuanvedoilla. Se nyt vaan on niin typerää. Leuanveto on ensisijassa selkäliike. Tottakai voit vaihtaa otetta, jolloin se ottaa hauikseen, mutta miksi tehdä asiat vaikealla tavalla. Kyllä normaali hauiskääntö käsipainoilla tai tangolla on 100 kertaa parempi vaihtoehto kuin leuanveto.

        Ja lisätään vielä, että hyvät ihmiset opetelkaa tekemään ne leuat oikein. 98% ihmisistä tekee sen päin helvettiä. Mitä tarkoitan oikealla tekniikalla? SM kisasääntöjä.


      • 2+16
        Nimetön kirjoitti:

        Samaa mieltä ton hauiksen turhuudesta. Jengi hinkkaa habaa, vaikka se tosiaan on tosi mitätön lihas. Mutta tottakai sitäkin pitää treenata (puhun nyt bodybuildingin näkökulmasta). Tota en ole ikinä ymmärtänyt, kuka treenaa hauista leuanvedoilla. Se nyt vaan on niin typerää. Leuanveto on ensisijassa selkäliike. Tottakai voit vaihtaa otetta, jolloin se ottaa hauikseen, mutta miksi tehdä asiat vaikealla tavalla. Kyllä normaali hauiskääntö käsipainoilla tai tangolla on 100 kertaa parempi vaihtoehto kuin leuanveto.

        Ja lisätään vielä, että hyvät ihmiset opetelkaa tekemään ne leuat oikein. 98% ihmisistä tekee sen päin helvettiä. Mitä tarkoitan oikealla tekniikalla? SM kisasääntöjä.

        Mä en juuri koskaan treenaa hauista erikseen, mutta en kyllä ole kehonrakentajakaan. Treenaan hauista pääosin juuri epäsuorasti leuanvedoilla ja vaihtelen otetta ihan monipuolisuuden vuoksi. Ottaa vähän eri tavalla selkäänkin.

        Ja onhan se nyt aivan eri liike kuin hauiskääntö. Tulee vähän erilaista rasitusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1044
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe