Nelikymppinen tyttöystävä??

Mitä tulee mieleen

Tuttu mies puhui tyttöystävästään. Mies on itse 45 ja nainen jotain 40. Samaa olen huomannut muuallakin. Mitä vikaa on sanassa naisystävä? Kuulostaako se jotenkin epämääräiseltä ja tyttöystävä kunnialllisemmalta?Miksi vanhoistakin naisista käytetään nimitystä tyttöystävä? Ei naiset puhu miehistä poikaystävänä enää kolmenkympin jälkeen.

14

3248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3-E

      koska monet naiset on ikuisia tyttöjä

      • iäti tytöt/pojat

        Juuri noin. Kun sanotaan 60 ja ylikin olevia tyttöystäviksi ja miehiä poikaystäviksi.
        Ennen vanhaan naisten ( ikääntyneiden) ompelukerhotkin olivat tyttöjen kerhoja ...


    • 000011

      Nelikymmpisiä ollaan ja mies on pari vuotta nuorempi ja sanoo minua tyttöystäväksi. Eronnut olen ja lapsiakin on edellisestä liitosta.

      • Mitä tulee mieleen

        Juu, mutta miksi? Mitä luulet, miksi käyttävät tyttöystävänimitystä naisystävän sijasta?


      • ………...
        Mitä tulee mieleen kirjoitti:

        Juu, mutta miksi? Mitä luulet, miksi käyttävät tyttöystävänimitystä naisystävän sijasta?

        Joittenkin mielestä tyttöystävä nyt vaan on hyvä ja osuva nimitys, ehkä myös rennompi kuin naisystävä.

        Itse käytän 6-kymppisestä avopuolisostani välillä nimitystä poikaystävä - jo vähän huumorillakin. Riippuu tilanteesta ja seurasta, esitteleekö hän minut puolisona, avopuolisona vai tyttöystävänä. Naisystävä ei jostain syystä hänen suuhunsa sovi.


      • äpöouilykjt
        ………... kirjoitti:

        Joittenkin mielestä tyttöystävä nyt vaan on hyvä ja osuva nimitys, ehkä myös rennompi kuin naisystävä.

        Itse käytän 6-kymppisestä avopuolisostani välillä nimitystä poikaystävä - jo vähän huumorillakin. Riippuu tilanteesta ja seurasta, esitteleekö hän minut puolisona, avopuolisona vai tyttöystävänä. Naisystävä ei jostain syystä hänen suuhunsa sovi.

        Just noin ajattelen myös - ja ihmettelen aloittajan inttämistä asiasta. Mitä väliä, mitä sanaa joku toinen käyttää? Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle - mutta kukin tyylillään.

        Ollaan 40 suht tuore avopari, virallisemmassa yhteydessä toki kutsun miestäni avopuolisoksi, mutta muuten hän on poikaystävä, siippa, puoliso - ja lähipiirin kuullen vieläpä murukin. Hilpeyttä herättävä nimitys, mutta ah niin osuva...


    • Ersä

      Minäkin (itse nelikymppinen) ihmettelin joskus, kun joku sanoi ettei suostu käyttämään miesystävä-nimitystä. Se kun kuulostaa hänen mielestään iäkkään naisen sanomalta. Ihan käsittämätöntä! Musta tässä iässä, siis ehkä jo jostain 25-vuotiaasta asti ainakin, ollaan naisystäviä ja miesystäviä. Tai mitä tahansa, mutta tyttö- ja poikaystävät on teineillä.

      Oma isänikin aikanaan karsasti sitä nimitystä, ei sitten kuitenkaan enää tyttöystävistäkään puhunut, vaan keksi toinen toistaan kummallisempia nimityksiä. Jollekin tätä selitti, ja tämä ehdotti, että onhan ihan hyvä termi, se naisystävä, miksei sitä voi käyttää. Isäni oli ihan ällikällä lyöty, muttei kyllä selvinnyt, miksei sitä käyttänyt.

    • Kis-kisu

      Pelimies käyttää nimitystä tyttöystävä, kun yrittää korostaa kunniallisia aikeitaan. Naisystäviä voi olla monta ja aikeet seksuaaliset.

    • Isä

      Ruotsissa (ja englannissa) ei edes ole sanaa "naisystävä", vaan nelikymppinen nainen seurustelukumppanina on ruotsissa aina "flickvän".

      • Anonyymi

        Englannissa missus vaikkei naimisissa olisikaan. Siis jos on vain yksi Naisystävä, tyttöystäviä voi siis lisäksi olla.


    • kokemus-k

      Onhan noita nimityksiä jotka ovat jollekin ihan ok ja toisille kauhistuksia. Tulee nyt mieleen ainakin seuraavat puolisosta tai seurustelukumppanista käytetyt:
      isäntä/emäntä, ukko/akka, äijä/muija, vaimoke, parempi puolisko, likkakaveri, avokki jne.

    • antotahto

      Minusta poika- tai tyttöystävä määrittelee hyvin sen termin, että vain seurustellaan, mutta ei asuta saman katon alla. Avopuoliso tai avokki viittaa taas selkeästi siihen, että asutaan samassa taloudessa. Jotkut käyttävät sanaa vaimo tai mies määrittelemättä sen tarkemmin, onko kyseessä AVIO- vai AVO-vaimo/-mies.

      Omasta mielestäni mies- tai naisystävä on vähän epämääräinen. Jos on oikea ystävä, jonka kanssa ei harrasta seksiä, niin silloin minunkin pitäisi kai käyttää termiä "miespuolinen ystävä". Minä nelikymppisenä kutsuisin seurustelukumppaniani joko poikaystäväksi tai sitten miesystäväksi, jos joku häkeltyisi poikaystävä-nimityksestä.

    • Anonyymi

      Mitä väliä sillä on, niin kauan kuin ystävän nimitys ei ole ilkeää tai halventavaa!
      Naisystävä, tyttöystävä.. se ja sama.

    • Anonyymi

      Se tyttöystävä on tapailunainen ja poikaystävä on tapailumies.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe