En nyt tiedä kuulunko lyhkäisiin vaiko keskipituisiin miehiin? Nykyään nuoret syövät niin hyvää ravintoa että pituuskasvu on kasvanut merkittävästi, itse 60 luvulla syntyneenä olen saanut siis tämän 177cm pituuden, joskus tai useinkin kyllä on tunne että olen liian lyhyt mieheksi, mutta ei voi mitään ja en siitä ota pulttia. Onneksi kuitenkin on olemassa paljon ns normaalimittaisia naisia jotka ovat n 155-165cm pituisia, eli juuri ihanteellisen pituisia minulle :) On varmaa yhtä hirveä tunne olla oikein pieni ja lyhyt mies kuin taas vastaavasti oikein iso ja pitkä nainen...
Olen 177cm pitkä?
15
2648
Vastaukset
- wikipedia
2007 suomalaisten miesten keskipituus oli 177 senttimetriä ja naisten 163 cm.
2008 Kansallisen (Finriski 2007) -tutkimuksen yhteydessä tehtyjen mittausten mukaan 25–34 -vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus oli 179 cm ja naisten 165 cm. Keskiarvot ovat eri alueiden väestöpohjalla painotettuja. Mittausten pisimmät ihmiset olivat keskimäärin Lounais-Suomessa (Turku ja Loimaa), jossa 25–34 -vuotiaiden miesten keskipituus oli 180 cm ja naisten 167 cm. [3]
2013 Kansallisen (Finriski 2012) -tutkimuksen yhteydessä tehtyjen mittausten mukaan 25–74 -vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus oli 178 cm ja naisten 164 cm. 25–34 -vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus oli 179 cm ja naisten 166 cm. Keskiarvot ovat eri alueiden väestöpohjalla painotettuja. [4]- ei ole
Nykypäivänä se on kyllä 180 senttiä. Romanit, juutalaiset ja saamelaiset laskevat suomalaisten keskipituutta.
- Tässävastaus
Olet ollut omassa ikäluokassasi pitkähkö, nyt nykynuoriin verrattuna keskimittaista miestä lyhyempi. THL:n vuosina 1983-2008 syntyneiden mukaan laatimat kasvukäyrät antavat miehen keskipituudeksi 180,7 cm ja naisten 167,5 cm.
http://www.thl.fi/fi_FI/web/lastenneuvola-fi/tietopaketit/kasvu/kasvukayrat - Leidi 64
Sinä olet keskipituinen etk todellakaan pitkä. Minä olen 177- senttinen nainen ja syntynyt -64. Äitini on syntynyt -38 ja on 175 cm. Äidin isä oli syntynyt 1903 ja oli 188 cm.
Maailma on täynnä pitkiä( yli 190- senttisiä) miehiä, jotka rakastavat pitkiä, hoikkia, korkkareita käyttäviä naisia, joten en kutsuisi pitkän naisen elämää kovin kauheaksi:D Taas yksi tällainen komistus on saapunut elämääni.
Nykypäivänä muuten naisten keskipituus on noin 169 cm, luin juuri tänään tuon artikkelin, mutten muista mistä.- Leidi 64
Tosin naisetkin kiinnostaa :)
- pitkätpätkät
Minäkin sanoisin keskipituiseksi. Pitkä on minusta yli 185-senttinen, pitkähkö 180-184.
Minusta miehen ei tarvitse olla pitkä, mutta ehkä olisin eri mieltä, jos itsekin olisin pitkä. Vaikka se tietynlaista komeutta tuo jo valmiiksi komealle lisää, niin ei se todellakaan mikään ratkaiseva asia ole. Olen itse 166-senttinen, seurustellut pitkään 170-senttisen ja 178-senttisen kanssa (eri aikaan, heh heh). Olin kiinnostunut joskus kovastikin alle 170-senttisestä miehestä (oli jotain 168-169), mutta tämä ei minusta. Ehkä komein mies, jonka kanssa olen ollut treffeillä. - mieslöö
Pyh! on sitten pitkä tai lyhyt, niin aina siitä pituudesta on jossain tilanteessa haittaa/hyötyä. Eli ei pidä kadehtia ja voivotella omaa kokoa.. tosi pitkänä elämä saattaa olla enimmäkseen hankalaa ja toiminta kömpelöä. Itse olen 175cm ja normaalipainoinen/hoikka ja mun elämässä on tullu käytännön tilanteissa tämä vähemmän miehekäs koko eduksi.. :) pienet kädet ja sormet on näppärät, olen nopea ja ketterä muutenkin. Ehkä juuri keskikoiselle elämä on kaikkein helpointa kokonsa puolesta.
Mikä näyttää hyvältä, niin ei aina ole sitä käytännössä :D
Niin ja sitten: nainen on nainen on se miestä pidempi tai lyhyempi! itseäni ei pitkät naiset saa tuntemaan omaa oloani vähemmän mieheksi jne. Jaa että miksi? niillä ei ole palleja! ;) jos jotain naista häikkää itteensä lyhyempi mies, niin se ei ole sinut oman pitkän pituutensa kanssa...- sopiva oot
Oisit ihan sopiva ainaki mulle (162 cm) ja eihän pituuteen voi vaikuttaa paitsi jos tupakoi alaikäisenä
- nooh jaah
Riippu iästäsi. 90-luvulla syntyneisiin mieheen verrattuna selvästi lyhyt. Suomessa siis kansalliset vähemmistöt laskevat suomalaisten keskipituutta, virolaiset ja venäläiset kuuluvat tähän ryhmään.
- n20v
Keskipituinen sanoisin sun olevan mun arvion mukaan. Jostain 175 alaspäin kutsuisin lyhyeksi mieheksi, vaikka se taitaa olla vielä suht keskipituista aluetta. Itse oon 163 pitkä ja kummatkin seurustelukumppanit olleet 178, ihan hyvän pituisia, kunhan ei ole korkkarifriikki :) itsekkin tykkään siitä kun mies on hiukan pidempi, mutta 185 pitkän miehen "leuan alle" mahdun halaamaan jo oikein kivasti :) en silti sanoisi, ettenkö tulevaisuudessa voisi harkita lyhyemmänkin kanssa seurustelua, jos kaikki muu on kohdallaan :)
- sportyshorty
Minä taas en juurikaan kummemmin ihastu pitkiin miehiin. En tiedä miksi, kyllä katselen miestä jos hän minua miellyttää, olkoon pituus mikä tahansa. Silloin harvoin kun olen kunnolla ihastunut tai jopa rakastunut on mies ollut useimmiten siinä 173 - 178 cm hujakoilla. Itse olen 163 cm.
Itse asiassa en muuten ihastu pituuteen vaan ihmiseen, sekin vaatii useimmiten sen että jollain tavalla tämä mies on jotenkin tuttu ja olen hänen kanssa puheväleissä jokseenkin säännöllisesti.
Satunnaisia suhteita minulla ei ole ollut. se siitä pituudesta...- oletko miettinyt
Ettei menestyvät pitkät ihmiset välttämättä edes halua sinua.
- .....
Oma aviomieheni on 195 cm, ja kyllä pitkä ja raamikas mies on seksikäs ja näyttävä ilmestys ;)
- nainen162
Mun mielestä olet keskipitkä.
- Anonyymi
Tyttö, 21-V & 189 cm
Minusta pituudella ei ole väliä kunhan muuten voi hyvin, itse olen kyllä halunnut olla joskus lyhyempi koska tosi moni kommentoi tästä pituudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059