Olen ollut hieman päälle kolme vuotta töissä Opteamin kautta pääkaupunkiseudulla
Tässä vähän kokemuksia. Lyhyesti; jos ei tule ongelmia Opteamin kautta kaikki on kunnossa ja saat elää stressittä. Jos tulee pienikiin ongelma niin sinulta yritetään nyhtää kaikki mahdolliset korvaukset vaikka juttu ei olisi syysi.
1. Työvuorojani muutettiin minulta kysymättä. Sanoin ettei käy.
2. Minulla yritettiin maksattaa vakituisen työntekijän tekemä virhe. Sanottiin että voin itse selvittää tämän. Soitto PAM:iin auttoi, mutta koska jouduin soittelemaan ympäriinsä yritysten palvelunumeroihin puhelinlaskuni pomppasi varmaankin päälle 5 € ellei enemmänkin. Huomasi kyllä heti että Opteamin tyypit olivat tietoisia että virhe ei ollut minun sillä eivät vängänneet vastaan kun sanoin että pamista sanottiin näin ja näin.
3. Minulle tuli ensimmäistä kertaa 3 vuoden aikana hieman suurempi kassaero joka johtui kiireestä ja huonosta inffosta (lauantairuuhka ihan outo tarjouskampanja josta olisi pitänyt tietää kaikki). Nyt en ole pitkään aikaan nähnyt extranetin työvuorolistassa vuoroja tähän kyseiseen toimipisteeseen. Tuntuu että minua rangaistaan tästä yhdestä mokasta.
4. Sitten tämä nykyinen ongelma. Valmistuin koulusta pari vuotta takaperin. Tämä tutkinto oikeuttaa suurempaan palkkaluokkaan. Kuulin viikko sitten kaveriltani joka myös valmistuu nyt tähän tutkintoon, että tutkinnolla saa enemmän palkkaa. Soitin Opteamille ja he sanoivat että siirtävät minut ylempään palkkaluokkaan kun toimitan todistuksen mutta takautuvasti tätä erotusta ei voi maksaa. PAMin mukaan minun täytyy saada tuo erotus parin vuoden ajalta. Palkkani ei myöskään noussut automaattisesti kun 3 vuotta kokemusta tuli täyteen puoli vuotta sitten. Tästä varmaan saisi jo omansa viivästyskorkoineen... Rupesin myös googlailemaan tätä asiaa, ja koska olen ollut Opteamilla 3 vuotta ja tutkinnolla ylemmässä palkkaluokassa, niin minun pitäisi ollakkin oikeutettu 5 vuoden palkkaan.... ota nyt tästä selvää mutta edessä taas soitto PAM:ille josta onneksi saan oikeat vastaukset.
Minulle ei ole merkitty nettiin kokemuksen nousemista vaikka olen tehnyt kassaa ja hyllytystä sen 3 vuotta...
Tuntuu myös että minua rangaistaan siitä että satun nyt vaan tietämään oikeuteni enkä suostu pelleilyyn Opteamin taholta. Vuoroja tarjotaan vähemmän ja muutenkin ollaan töykeitä.
Pienenä vinkkinä kaikille jotka miettivät sinne hakemista; älkää. Jos kuitenkin haette niin _epäilkää kaikkea_ ja soitelkaa sinne PAMiin ja varmistakaa asia ennenkun suostutte maksamaan mitään kassaeroja tai olemaan kynnysmattona.
Opteamista hieman kokemuksia
2
395
Vastaukset
- Mika Eskola
Tervehdys nimimerkki Arraraarraaar
Aika huonot fiilarit meistä. Harmi homma, kun silti olet saanut meiltä aika paljon työtä. En jaksa millään uskoa, että toimistossamme joku tahallisesti rankaisisi sinua.
Asiakas saatta joissakin tapauksissa pyytää ottamaan henkilö pois heidän poolistaan, jos tulee paljon kassaeroja.
Mitä tulee palkkoihin ja lisiin, niin meidän intressissä on laskuttaa kaikki lisät, palkkaluokat etc, koska asiakashinnoittelu perustuu suurelta osin kertoimeen. Eli palkkasi kerrotaan jollakin sovitulla kertoimella esim.1.7 ja jos sinulta puuttuu palkasta rahaa, niin se puuttuu myös meiltä.
PAM kannattaa ottaa aina yhteyttä epäselvissä tilanteissa. Niin minäkin tekisin.
Eli jos sinulta jotain puuttuu tai haluat muuten laittaa viestiä, niin etunimi.sukunimi(at)opteam.fi ja selvittelen mahdollisia virheitämme nopeasti.
T: Mika Eskola - Opteam, omistaja - näinsehommahoituu
Eiköhän se liitto saa vuokrafirman maksamaan sulle mitä sulle kuuluu. Ei vuokrafirmat ole mitään jumalia. Liiton lakimies kun ottaa yhteyttä niin johan rupee rahaa kuulumaan,
Tuskin vuokrafirmat haluaa oikeuteen lähteä koska tietävät että tulevat häivämään ja joutuvat maksamaan oikeudenkäyntikulutkin päälle.
Minä ainakin kerrasta sanoisin liitolle että hoitakaa asia enkä soittaisi vuokrafirmaan.
Edellisen työnantajan jouiduin laittamaan ns. "kuseen" koska ei maksanut mulle rahoja kuten olisi pitänyt.
En edes kysynyt asiasta pomolta vaan soitin suoraan liittoon ja sieltä kun sille soittivat niin kuuli asiasta ensimmäistä kertaa.
Maksoi rahat mulle kiltisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346