Opteamista hieman kokemuksia

arraraaarraaar

Olen ollut hieman päälle kolme vuotta töissä Opteamin kautta pääkaupunkiseudulla

Tässä vähän kokemuksia. Lyhyesti; jos ei tule ongelmia Opteamin kautta kaikki on kunnossa ja saat elää stressittä. Jos tulee pienikiin ongelma niin sinulta yritetään nyhtää kaikki mahdolliset korvaukset vaikka juttu ei olisi syysi.

1. Työvuorojani muutettiin minulta kysymättä. Sanoin ettei käy.

2. Minulla yritettiin maksattaa vakituisen työntekijän tekemä virhe. Sanottiin että voin itse selvittää tämän. Soitto PAM:iin auttoi, mutta koska jouduin soittelemaan ympäriinsä yritysten palvelunumeroihin puhelinlaskuni pomppasi varmaankin päälle 5 € ellei enemmänkin. Huomasi kyllä heti että Opteamin tyypit olivat tietoisia että virhe ei ollut minun sillä eivät vängänneet vastaan kun sanoin että pamista sanottiin näin ja näin.

3. Minulle tuli ensimmäistä kertaa 3 vuoden aikana hieman suurempi kassaero joka johtui kiireestä ja huonosta inffosta (lauantairuuhka ihan outo tarjouskampanja josta olisi pitänyt tietää kaikki). Nyt en ole pitkään aikaan nähnyt extranetin työvuorolistassa vuoroja tähän kyseiseen toimipisteeseen. Tuntuu että minua rangaistaan tästä yhdestä mokasta.

4. Sitten tämä nykyinen ongelma. Valmistuin koulusta pari vuotta takaperin. Tämä tutkinto oikeuttaa suurempaan palkkaluokkaan. Kuulin viikko sitten kaveriltani joka myös valmistuu nyt tähän tutkintoon, että tutkinnolla saa enemmän palkkaa. Soitin Opteamille ja he sanoivat että siirtävät minut ylempään palkkaluokkaan kun toimitan todistuksen mutta takautuvasti tätä erotusta ei voi maksaa. PAMin mukaan minun täytyy saada tuo erotus parin vuoden ajalta. Palkkani ei myöskään noussut automaattisesti kun 3 vuotta kokemusta tuli täyteen puoli vuotta sitten. Tästä varmaan saisi jo omansa viivästyskorkoineen... Rupesin myös googlailemaan tätä asiaa, ja koska olen ollut Opteamilla 3 vuotta ja tutkinnolla ylemmässä palkkaluokassa, niin minun pitäisi ollakkin oikeutettu 5 vuoden palkkaan.... ota nyt tästä selvää mutta edessä taas soitto PAM:ille josta onneksi saan oikeat vastaukset.

Minulle ei ole merkitty nettiin kokemuksen nousemista vaikka olen tehnyt kassaa ja hyllytystä sen 3 vuotta...

Tuntuu myös että minua rangaistaan siitä että satun nyt vaan tietämään oikeuteni enkä suostu pelleilyyn Opteamin taholta. Vuoroja tarjotaan vähemmän ja muutenkin ollaan töykeitä.

Pienenä vinkkinä kaikille jotka miettivät sinne hakemista; älkää. Jos kuitenkin haette niin _epäilkää kaikkea_ ja soitelkaa sinne PAMiin ja varmistakaa asia ennenkun suostutte maksamaan mitään kassaeroja tai olemaan kynnysmattona.

2

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika Eskola

      Tervehdys nimimerkki Arraraarraaar

      Aika huonot fiilarit meistä. Harmi homma, kun silti olet saanut meiltä aika paljon työtä. En jaksa millään uskoa, että toimistossamme joku tahallisesti rankaisisi sinua.
      Asiakas saatta joissakin tapauksissa pyytää ottamaan henkilö pois heidän poolistaan, jos tulee paljon kassaeroja.
      Mitä tulee palkkoihin ja lisiin, niin meidän intressissä on laskuttaa kaikki lisät, palkkaluokat etc, koska asiakashinnoittelu perustuu suurelta osin kertoimeen. Eli palkkasi kerrotaan jollakin sovitulla kertoimella esim.1.7 ja jos sinulta puuttuu palkasta rahaa, niin se puuttuu myös meiltä.
      PAM kannattaa ottaa aina yhteyttä epäselvissä tilanteissa. Niin minäkin tekisin.
      Eli jos sinulta jotain puuttuu tai haluat muuten laittaa viestiä, niin etunimi.sukunimi(at)opteam.fi ja selvittelen mahdollisia virheitämme nopeasti.

      T: Mika Eskola - Opteam, omistaja

    • näinsehommahoituu

      Eiköhän se liitto saa vuokrafirman maksamaan sulle mitä sulle kuuluu. Ei vuokrafirmat ole mitään jumalia. Liiton lakimies kun ottaa yhteyttä niin johan rupee rahaa kuulumaan,

      Tuskin vuokrafirmat haluaa oikeuteen lähteä koska tietävät että tulevat häivämään ja joutuvat maksamaan oikeudenkäyntikulutkin päälle.


      Minä ainakin kerrasta sanoisin liitolle että hoitakaa asia enkä soittaisi vuokrafirmaan.

      Edellisen työnantajan jouiduin laittamaan ns. "kuseen" koska ei maksanut mulle rahoja kuten olisi pitänyt.

      En edes kysynyt asiasta pomolta vaan soitin suoraan liittoon ja sieltä kun sille soittivat niin kuuli asiasta ensimmäistä kertaa.

      Maksoi rahat mulle kiltisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2489
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2204
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      197
      2188
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe