Jäätelökioskin kiskurihinta ilman kuittia ja käteisellä!!!

Poliisiasia!!!

Kävinpä Kemin rannassa tässä yks päivä syömässä jäätelöt ja olin hieman ällikällä lyöty, kun yksi jäätelöpallo maksaa 3,5e. (1 e korotusta viime kesästä) Kuittia ei tullut ja mikä hauskinta, myyjä ei lyönyt ostosta kassaan!!! Antoi vaihtorahan sivusta ja sitten laittoi avausnapilla setelin kassaan. Kaikkialla muualla olen kuitin saanut kysymättä. Mulle on ihan sama vaikka jäätelöpallo maksais kympin, mutta kyllä siitä verot pitää maksaa, niin kuin itsekin teen!

239

9672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Oisit pyytäny sen kuitin.

      • jätki

        Ei kuittia pidä pyytää se pitää antaa automaattisesti.


      • minä vaadin aina
        jätki kirjoitti:

        Ei kuittia pidä pyytää se pitää antaa automaattisesti.

        Se pitää vaatia, juuri tuossa monet ihmiset tekevät tyhmästi, kun ei vaadi, ja antaa yrittäjän pelata omaan pussiin. Oma vikasi.. vaadi, se on pakko antaa.

        Kylläpä sinä elektroniikka kaupassakin vaadit maksu ja takuukuitin ostoksestasi, siitä olen varma.

        Mutta kaupasta saa litran ja parinkin tuolla hinnalla millä kipsasta yhden pallon... aivan ääliömäistä että jotkut vielä edes ostaa...


      • verot maksamatta
        minä vaadin aina kirjoitti:

        Se pitää vaatia, juuri tuossa monet ihmiset tekevät tyhmästi, kun ei vaadi, ja antaa yrittäjän pelata omaan pussiin. Oma vikasi.. vaadi, se on pakko antaa.

        Kylläpä sinä elektroniikka kaupassakin vaadit maksu ja takuukuitin ostoksestasi, siitä olen varma.

        Mutta kaupasta saa litran ja parinkin tuolla hinnalla millä kipsasta yhden pallon... aivan ääliömäistä että jotkut vielä edes ostaa...

        Aloittaja ehtii käräyttää kyseisen firman vielä vaikka tänään.

        Kutsu polisiit paikalle ja tarjoa jätskit! Katsotaan mitä poliisi sanoo, kun ei tule kuittia. Ehkä kioski suljetaan poliisin lippusiimalla ja alkaa tutkinta.


      • kuitti aina
        jätki kirjoitti:

        Ei kuittia pidä pyytää se pitää antaa automaattisesti.

        myyjät kysyy usein haluatko kuitin . minusta se pitää ANTAA AINA kysymättä asiakkaalle ja se on sitten asiakkaan asia ottaako hän kuitin tiskiltä vai ei . otan kassa kuitin aina koska haluan tarkistaa että esim tarjous / ale hinnat ovat peritty oikein . Näinhän on esim. ABC ja SIWA toiminut ennen laki muutosta mutta nyt kaupoissa kysellään HALUUUKSÄÄÄ kuitin. TÖRKEÄÄ TOIMINTAA ......


      • passaaja
        kuitti aina kirjoitti:

        myyjät kysyy usein haluatko kuitin . minusta se pitää ANTAA AINA kysymättä asiakkaalle ja se on sitten asiakkaan asia ottaako hän kuitin tiskiltä vai ei . otan kassa kuitin aina koska haluan tarkistaa että esim tarjous / ale hinnat ovat peritty oikein . Näinhän on esim. ABC ja SIWA toiminut ennen laki muutosta mutta nyt kaupoissa kysellään HALUUUKSÄÄÄ kuitin. TÖRKEÄÄ TOIMINTAA ......

        Ymmärrän jos kassalla kysytään: haluatko kuitin? Jos sen kuitin lyö asiakkaan kouraan, sen löytää helposti lattialta, vaikka kassoilla on roskikset. Mutta siihen sitä ei voida laittaa, vaan se heitetään lattialle. En sitten tiedä toimitaanko näin kotonakin, lattialle vaan. Ihan sama kun auton ikkunasta heitetään kaljatölkkien kuoret ulos, eikö niitä todellakaan jaksa kantaa roskiin?


      • myyjä
        passaaja kirjoitti:

        Ymmärrän jos kassalla kysytään: haluatko kuitin? Jos sen kuitin lyö asiakkaan kouraan, sen löytää helposti lattialta, vaikka kassoilla on roskikset. Mutta siihen sitä ei voida laittaa, vaan se heitetään lattialle. En sitten tiedä toimitaanko näin kotonakin, lattialle vaan. Ihan sama kun auton ikkunasta heitetään kaljatölkkien kuoret ulos, eikö niitä todellakaan jaksa kantaa roskiin?

        Olen itse kaupassa töissä. Kysymme haluaako asiakas kuitin vain nuorisolta ja niiltä jotka näyttävät vain kulkevan hihnan toiseen päähän, osa haluaa, osa ei. Pääasias kuitti annetaan suoraan mut jos teineille antaa suoraan, ne löytyy jostain muualta kuin roskiksesta. Ja sekin on aika huvittavaa/ärsyttävää et vaik kassan pääs o roskis, se kuitti pitää jättää siihen hihnan päähän. Miks sitä ei voi laittaa roskikseen tai sanoo suoraan, en haluu kuittii?


      • jätki kirjoitti:

        Ei kuittia pidä pyytää se pitää antaa automaattisesti.

        Nykyään nimenmaan pitää antaa pyydettäessä. Tämä säännöksen takia monessa paikassa ei enää saa kuittia automaattisesti vaan sitä pitää pyytää. (En tässä nyt puhu pimeästä kaupasta vaan vain kuitin saamisesta)


      • Missä ongelma?
        verot maksamatta kirjoitti:

        Aloittaja ehtii käräyttää kyseisen firman vielä vaikka tänään.

        Kutsu polisiit paikalle ja tarjoa jätskit! Katsotaan mitä poliisi sanoo, kun ei tule kuittia. Ehkä kioski suljetaan poliisin lippusiimalla ja alkaa tutkinta.

        Se oli kyllä halpa jos 3,5 euroa maksoi.

        Yhden pallon tekeminen valmistuskustannusten, myyjän palkan ja tilojen vuokrauksen jälkeen maksaa 7 euroa.


      • ex-kemiläinen
        jätki kirjoitti:

        Ei kuittia pidä pyytää se pitää antaa automaattisesti.

        Että oikein Kemissä sattui .


      • halpaa on
        Missä ongelma? kirjoitti:

        Se oli kyllä halpa jos 3,5 euroa maksoi.

        Yhden pallon tekeminen valmistuskustannusten, myyjän palkan ja tilojen vuokrauksen jälkeen maksaa 7 euroa.

        ei mainitsemisilla asioilla le merkitystä.
        Suomalisella keskivertona on 3000 €/kk palkka sitä on varaa maksaa ruuasta. ruoka menot vat khtuulisia 30 % tuloista jäätelöpallo on kait jotain 0,8 dl ja n. 20g siinä on ravitsemus ja huvi joten oikea hinta olisi siinä 5 €/pallo.


      • 309435474768576878
        myyjä kirjoitti:

        Olen itse kaupassa töissä. Kysymme haluaako asiakas kuitin vain nuorisolta ja niiltä jotka näyttävät vain kulkevan hihnan toiseen päähän, osa haluaa, osa ei. Pääasias kuitti annetaan suoraan mut jos teineille antaa suoraan, ne löytyy jostain muualta kuin roskiksesta. Ja sekin on aika huvittavaa/ärsyttävää et vaik kassan pääs o roskis, se kuitti pitää jättää siihen hihnan päähän. Miks sitä ei voi laittaa roskikseen tai sanoo suoraan, en haluu kuittii?

        Olin joskus 1990-luvun alussa muutaman vuoden kaupan kassalla töissä. Silloin kuitti annettiin kaikille automaattisesti, mutta pieni osa-asiakkaista heitti kuitin takaisin myyjälle tai hihnalle ja tiuskaisi, ettei tarvitse sitä. Sittenmmin tämä vähemmän kohtelias tapa alkoi yleistyä ja ilmeisesti myyjät ovat reagoineet tähän ja alkaneet kohteliaisuuttaan kysyä tarvitseeko asiakas kuittia. Isommassa kaupassa pitkän työpäivän (10 tuntia) aikana yhdellä kassalla saattaa käydä jopa 300 asiakasta. Myyjältä on varmasti suurempi vaiva kysyä 300 kertaa päivässä mahtaako asiakas haluta kuittia vai ei, kuin asiakkaalta panna saamansa kuitti roskikseen 1-10 kaupasta päivässä. Aina välillä tähän vieläkin törmää, kun myyjä ei tiedustele kuitin tarvetta. Toisinaan täytyy puraa kassajonossa kieltä, ettei tulisi sanoneeksi mielipidettään siitä, kuinka lapsellista, sivistymätöntä ja töykeää tuollainen en tarvitse tätä - töksäytys ja kuitin takaisin heittäminen on. Kyllä - nimenomaan myyjille, vahtimestareille ja muille vastaavassa työssä oleville kuuluu olla kohtelias, ellei halua antaa itsestään ihan typerää kuvaa.


      • Keskisuomesta
        halpaa on kirjoitti:

        ei mainitsemisilla asioilla le merkitystä.
        Suomalisella keskivertona on 3000 €/kk palkka sitä on varaa maksaa ruuasta. ruoka menot vat khtuulisia 30 % tuloista jäätelöpallo on kait jotain 0,8 dl ja n. 20g siinä on ravitsemus ja huvi joten oikea hinta olisi siinä 5 €/pallo.

        Minulle on ihansama maksaako verot vai ei, mutta yksi pallo saa maksaa korkeintaaa 1,5 € ja kaksi 2,5 €.


      • Ostaja.
        minä vaadin aina kirjoitti:

        Se pitää vaatia, juuri tuossa monet ihmiset tekevät tyhmästi, kun ei vaadi, ja antaa yrittäjän pelata omaan pussiin. Oma vikasi.. vaadi, se on pakko antaa.

        Kylläpä sinä elektroniikka kaupassakin vaadit maksu ja takuukuitin ostoksestasi, siitä olen varma.

        Mutta kaupasta saa litran ja parinkin tuolla hinnalla millä kipsasta yhden pallon... aivan ääliömäistä että jotkut vielä edes ostaa...

        "Kylläpä sinä elektroniikka kaupassakin vaadit maksu ja takuukuitin ostoksestasi, siitä olen varma."
        Elektroniikkatuotteella on 1 - 3 vuoden takuu. Jäätelöpallosta ei anneta edes vuorokauden takuuta. Sen vuoksi elektroniikkatuotteista asiakas yleensä pyytää kuitin.


      • Salli, myyjä

        "Oisit pyytäny sen kuitin. "
        Hitot kuitista. Tässä on kysymys aivan eri asiasta.
        Lue avaus uudelleen: "myyjä ei lyönyt ostosta kassaan!!! Antoi vaihtorahan sivusta ja sitten laittoi avausnapilla setelin kassaan."
        Kaikesta myynnistä on maksettava alv ja muut verot. Eihän niitä voida maksaa, jos myyntejä ei kirjata muistiin.
        Kuitin antaminen on aivan sivuseikka eikä sitä tilapäimyynnissä tarvitse edes antaa. Kyseessä on ollut aivan selvä veronkierto.
        Toinen huomioitava seikka on, kuinka myyjä pystyy tilittämään päivän kassan kioskin omistajalle ja kuinka tilitys pystytään tarkistamaan, jos myyynneistä ei jää mitään merkintöjä.


      • 7373737373737373738
        Salli, myyjä kirjoitti:

        "Oisit pyytäny sen kuitin. "
        Hitot kuitista. Tässä on kysymys aivan eri asiasta.
        Lue avaus uudelleen: "myyjä ei lyönyt ostosta kassaan!!! Antoi vaihtorahan sivusta ja sitten laittoi avausnapilla setelin kassaan."
        Kaikesta myynnistä on maksettava alv ja muut verot. Eihän niitä voida maksaa, jos myyntejä ei kirjata muistiin.
        Kuitin antaminen on aivan sivuseikka eikä sitä tilapäimyynnissä tarvitse edes antaa. Kyseessä on ollut aivan selvä veronkierto.
        Toinen huomioitava seikka on, kuinka myyjä pystyy tilittämään päivän kassan kioskin omistajalle ja kuinka tilitys pystytään tarkistamaan, jos myyynneistä ei jää mitään merkintöjä.

        Yleensä myyjä ei pysty antamaan kuittia lyömättä ostosta kassaan. Pyytämällä kuitin nimenomaan pakottaa myyjän kirjaamaan ostoksen kassakoneeseen. Kassassa olevan rahan yhdessä mahdollisten pankkikorttimaksujen kanssa tulee vastata päivän myyntiä eli sitä, mitä kassaan on lyöty.


      • ex yrittäjä
        Missä ongelma? kirjoitti:

        Se oli kyllä halpa jos 3,5 euroa maksoi.

        Yhden pallon tekeminen valmistuskustannusten, myyjän palkan ja tilojen vuokrauksen jälkeen maksaa 7 euroa.

        " Se oli kyllä halpa jos 3,5 euroa maksoi."

        Eiköhän se pallonhinta määräydy myynnin mukaan.Mutta jos yrittäjän on saatava kesässä kate koko vuodeksi, niin..

        Ja halpa se ei ole. Itse en ole ostanut irtojätskiä vuosiin juuri siksi, että on LIIAN KALLISTA! Mulla ei ole 3000€ kk.palkkaa.
        Mutta toinen syy miksi en osta on se, että niitä kauhoja uitetaan haaleassa vedessä tuntikausia ja siellä vasta bakteerit pesii.. Ja se vesikin voi olla mitä on.


      • hyväksi käyttöä
        Salli, myyjä kirjoitti:

        "Oisit pyytäny sen kuitin. "
        Hitot kuitista. Tässä on kysymys aivan eri asiasta.
        Lue avaus uudelleen: "myyjä ei lyönyt ostosta kassaan!!! Antoi vaihtorahan sivusta ja sitten laittoi avausnapilla setelin kassaan."
        Kaikesta myynnistä on maksettava alv ja muut verot. Eihän niitä voida maksaa, jos myyntejä ei kirjata muistiin.
        Kuitin antaminen on aivan sivuseikka eikä sitä tilapäimyynnissä tarvitse edes antaa. Kyseessä on ollut aivan selvä veronkierto.
        Toinen huomioitava seikka on, kuinka myyjä pystyy tilittämään päivän kassan kioskin omistajalle ja kuinka tilitys pystytään tarkistamaan, jos myyynneistä ei jää mitään merkintöjä.

        "myyjä ei lyönyt ostosta kassaan!"

        Totta sehän se päasia on ! Mutta jospa myyjä otti itselleen "tippiä"..? Voihan olla , että hän lyö osan kassaan osaa ei. Ap mene uudelleen, tai joku muu jonka tunnet ja katsokaa, etttä miten käy nex time ?Mutta tämän jutun nähtyään lyö jo kassaan.

        Toinen kummallinen asia näissä nuoria käyttävissä jätski myyjissä on se, että jos on huono ilma ei töitä, ei rahaa.
        Kuka aikuinen tuolla systeemillä olis töissä ?


      • Halpatötterö
        minä vaadin aina kirjoitti:

        Se pitää vaatia, juuri tuossa monet ihmiset tekevät tyhmästi, kun ei vaadi, ja antaa yrittäjän pelata omaan pussiin. Oma vikasi.. vaadi, se on pakko antaa.

        Kylläpä sinä elektroniikka kaupassakin vaadit maksu ja takuukuitin ostoksestasi, siitä olen varma.

        Mutta kaupasta saa litran ja parinkin tuolla hinnalla millä kipsasta yhden pallon... aivan ääliömäistä että jotkut vielä edes ostaa...

        Kun Kemin helteinen ja turistien täyttämä kesä on aluillaan niin palautetaanpa tämä Kemiläisiä suuresti kiinnostava ja,koska Kemiläiset ovat maanlaajuisesti tiedetty rehellisiksi kansalaisiksi,asia tarkkailltavaksi. Jäätelötötteön kiskurihinnat! Ja vielä kuititta! Ajatella. Meidän rehellisten ihmisten kaupungissa! Jatkakaa kyyläämistänne ja kommentoikaa.


      • aikuinenkypsämies
        309435474768576878 kirjoitti:

        Olin joskus 1990-luvun alussa muutaman vuoden kaupan kassalla töissä. Silloin kuitti annettiin kaikille automaattisesti, mutta pieni osa-asiakkaista heitti kuitin takaisin myyjälle tai hihnalle ja tiuskaisi, ettei tarvitse sitä. Sittenmmin tämä vähemmän kohtelias tapa alkoi yleistyä ja ilmeisesti myyjät ovat reagoineet tähän ja alkaneet kohteliaisuuttaan kysyä tarvitseeko asiakas kuittia. Isommassa kaupassa pitkän työpäivän (10 tuntia) aikana yhdellä kassalla saattaa käydä jopa 300 asiakasta. Myyjältä on varmasti suurempi vaiva kysyä 300 kertaa päivässä mahtaako asiakas haluta kuittia vai ei, kuin asiakkaalta panna saamansa kuitti roskikseen 1-10 kaupasta päivässä. Aina välillä tähän vieläkin törmää, kun myyjä ei tiedustele kuitin tarvetta. Toisinaan täytyy puraa kassajonossa kieltä, ettei tulisi sanoneeksi mielipidettään siitä, kuinka lapsellista, sivistymätöntä ja töykeää tuollainen en tarvitse tätä - töksäytys ja kuitin takaisin heittäminen on. Kyllä - nimenomaan myyjille, vahtimestareille ja muille vastaavassa työssä oleville kuuluu olla kohtelias, ellei halua antaa itsestään ihan typerää kuvaa.

        Marketeissa järjestetään annettu meikälle kuitti ja katson kassatyttöä sievästi sievillä kilteillä lempeillä silmilläni silmiin ja kiitän. Lähes kaikki kassatytöt sanovat ole hyvä. Uskon että molemmille tulee hyvä mieli. Muuta sosiaalisuutta ei elämässäni juuri olekaan. Yksi nätti kassatyttö on niin arka että hän ei enäö uskalla katsoa minua silmiin kun antaa kuitin, hän ei ole leuhka. Ymmärrän häntö koska olin nuorena äärettömän arka. En itsekään saanut aina kunnolla sanaa suusta niin kuin ei em kassatyttö kun kysyin häneltä kerran missä on hammastikkuja. Apteekeissa ja joskus muuallakin sanon etten tarvitse kuittia eikä siinä suutu kukaan.


      • verotiedot

        Turun torilla oleva jäätelökioski ei kuittia ntanu j kassaan ei lyöny. Kysyin kuittia ei oleja kone oli hänen edes ja kysyin eikö kone työnnä kuittia. ihan hämillään. sitten rupes muka etsiin kuittivihkoo et kiroittais kuitin. Ohi myyntii Kreikan malliin. ja sama Martin sillan kupees ostin sämpylän paril nakil ja 3e. no kuitti oli sielläkin tiukas. Tulihan se kuitti kummiski mut katse kertoi kyl et olis ollu kiva kun ei olisi tarvinnu kasaan lyödä hintaa jaa kuittia tarjota. Eli mones paikas olen seurannu. jos myyjä kysyy haluuko kuitin. jos sanoo että en tarvi. koneelle ei lyödä summaa.


      • OnJäätelöHyvää
        verotiedot kirjoitti:

        Turun torilla oleva jäätelökioski ei kuittia ntanu j kassaan ei lyöny. Kysyin kuittia ei oleja kone oli hänen edes ja kysyin eikö kone työnnä kuittia. ihan hämillään. sitten rupes muka etsiin kuittivihkoo et kiroittais kuitin. Ohi myyntii Kreikan malliin. ja sama Martin sillan kupees ostin sämpylän paril nakil ja 3e. no kuitti oli sielläkin tiukas. Tulihan se kuitti kummiski mut katse kertoi kyl et olis ollu kiva kun ei olisi tarvinnu kasaan lyödä hintaa jaa kuittia tarjota. Eli mones paikas olen seurannu. jos myyjä kysyy haluuko kuitin. jos sanoo että en tarvi. koneelle ei lyödä summaa.

        Jäätelönmyynti on verrattavissa torimyyntiin, näinollen kassakonetta ei tarvi.
        Tarvittaessa myyjä voi kirjoittaa ostokuitin käsin, jos asiakas sitä välttämättä vaatii.
        https://www.vero.fi/fi-FI/Muista_kuitti/Kuitinantovelvollisuus__usein_kysyttya(30482)#Milloinkuittiaeitarvitseantaa


    • ????????????

      Ihme inisijöitä, ku ei osaa kuittia pyytää.

    • tod

      Ei pitäisi olla vaikeaa: "Saisinko kuitin kiitos?"

      • Late Lapista.

        Eiköstä se kuitti kuulu nykyisin jo antaa pyytämättäkin, ja jos raha otetaan ohi kassakoneen mistäpäs se kuitti tulisikaan ?

        Late Lapista.


      • ????
        Late Lapista. kirjoitti:

        Eiköstä se kuitti kuulu nykyisin jo antaa pyytämättäkin, ja jos raha otetaan ohi kassakoneen mistäpäs se kuitti tulisikaan ?

        Late Lapista.

        Väliaikaisessa ulkomyynnissä ei ole pakko. Laki listaa tässä markkinat ja sellaset, jossa ei ole alkoholimyyntiä. Jäätelömyynti väliaikaiseata kojusta lienee siihen verrattava asia, jos joku tästä oikeasti haluaa tehdä ininää isomman jutun.

        Googlella löyty nopeammin ku siitä iniseminen tänne.

        Opetelkaa avaamaan se suu siellä myyntitilanteessa, vai ettekö uskalla puhua myyjille?

        "markkina- ja torikauppaan ulkotiloissa, lukuun ottamatta alkoholijuomien vähittäismyyntiä ja anniskelua"


      • Vero karhu
        Late Lapista. kirjoitti:

        Eiköstä se kuitti kuulu nykyisin jo antaa pyytämättäkin, ja jos raha otetaan ohi kassakoneen mistäpäs se kuitti tulisikaan ?

        Late Lapista.

        Jättäkääpä mulle antamatta kuitin niin saattaapi mennä luukut kiinni viikon kuluttua


      • opiskelijan äiti
        Vero karhu kirjoitti:

        Jättäkääpä mulle antamatta kuitin niin saattaapi mennä luukut kiinni viikon kuluttua

        Jäätelöä on yleensä myymässä nuoret myyjät, joten käyttäytykää asiallisesti, älkääkä ainakaan näille nuorille antako esimerkkiä huonosta asiakaskäytöksestä. Jättäkää mukava muisto kesätyöstä. Usein myyjä on opiskelija, joka ahkeroi saadakseen opiskelurahaa. Myyjällä on voinut olla joku syy, miksi hän ei ole lyönyt rahoja kassaan. Vaikkapa niin yksinkertainen, että kassakone on ollut rikki! Ja sitä kuittia ei jäätelökioskilla tarvitse antaa. Myynti on väliaikaista, eikä tapahdu kiinteissä tiloissa. Tuotto voi mennä jonkun seuran hyväksi, tai sitten toimintaa pyörittää joku yrittäjä, muiden yritystensä ohessa. Voin vakuuttaa, että kassa tilitetään asianmukaisesti joka päivä ja lakia noudatetaan kaikilta osin. Tiedän, koska oma tyttäreni on useampana kesänä jo ollut jäätelönmyyjänä. Hän on kohtelias, hymyilevä ja ystävällinen, olkaa te asiakkaatkin. Myyjät eivät myöskään hinnoittele annoksia, joten heille on turha niistä kiukutella. Ettekö vaan voisi nauttia hyvästä asiakaspalvelusta, kesästä ja jäätelöstä, vaikka se herkku kioskilla onkin vähän kalliimpaa?!:)
        Myyjä, joka teitä palvelee, voi olla se henkilö, jolta te seuraavaksi tarvitsette apua! Esim. vaikka teidän uusi, nuori lääkärinne!


      • Häh ??
        opiskelijan äiti kirjoitti:

        Jäätelöä on yleensä myymässä nuoret myyjät, joten käyttäytykää asiallisesti, älkääkä ainakaan näille nuorille antako esimerkkiä huonosta asiakaskäytöksestä. Jättäkää mukava muisto kesätyöstä. Usein myyjä on opiskelija, joka ahkeroi saadakseen opiskelurahaa. Myyjällä on voinut olla joku syy, miksi hän ei ole lyönyt rahoja kassaan. Vaikkapa niin yksinkertainen, että kassakone on ollut rikki! Ja sitä kuittia ei jäätelökioskilla tarvitse antaa. Myynti on väliaikaista, eikä tapahdu kiinteissä tiloissa. Tuotto voi mennä jonkun seuran hyväksi, tai sitten toimintaa pyörittää joku yrittäjä, muiden yritystensä ohessa. Voin vakuuttaa, että kassa tilitetään asianmukaisesti joka päivä ja lakia noudatetaan kaikilta osin. Tiedän, koska oma tyttäreni on useampana kesänä jo ollut jäätelönmyyjänä. Hän on kohtelias, hymyilevä ja ystävällinen, olkaa te asiakkaatkin. Myyjät eivät myöskään hinnoittele annoksia, joten heille on turha niistä kiukutella. Ettekö vaan voisi nauttia hyvästä asiakaspalvelusta, kesästä ja jäätelöstä, vaikka se herkku kioskilla onkin vähän kalliimpaa?!:)
        Myyjä, joka teitä palvelee, voi olla se henkilö, jolta te seuraavaksi tarvitsette apua! Esim. vaikka teidän uusi, nuori lääkärinne!

        Opiskelijan äiti ! Pitäskö sun mielestä lapset opettaa kuitittomaan työhön ?


      • opiskelijan äiti
        Häh ?? kirjoitti:

        Opiskelijan äiti ! Pitäskö sun mielestä lapset opettaa kuitittomaan työhön ?

        Tietenkin kuitti on annettava, jos laki niin vaatii. Olen itsekin myyjä ammatiltani ja annan aina kuitin asiakkaalle. Mutta jäätelönmyynti on verrattavissa torimyyntiin ja sitä kuittia ei tarvitse antaa. Kerroin kyllä asian jo, mutta et ehkä ymmärtänyt sitä? Lapset pitää opettaa rehelliseen työhön kyllä.


      • kuititon
        ???? kirjoitti:

        Väliaikaisessa ulkomyynnissä ei ole pakko. Laki listaa tässä markkinat ja sellaset, jossa ei ole alkoholimyyntiä. Jäätelömyynti väliaikaiseata kojusta lienee siihen verrattava asia, jos joku tästä oikeasti haluaa tehdä ininää isomman jutun.

        Googlella löyty nopeammin ku siitä iniseminen tänne.

        Opetelkaa avaamaan se suu siellä myyntitilanteessa, vai ettekö uskalla puhua myyjille?

        "markkina- ja torikauppaan ulkotiloissa, lukuun ottamatta alkoholijuomien vähittäismyyntiä ja anniskelua"

        Mitä pirua joku ääliö inisee googlesta tässä keskustelussa???
        Mitä sieltä pitäisi muka etsiä?

        Täällä on kyse keskustelusta, joten lue sinä idiootti vaan googlea äläkä näitä palstoja!


      • passaaja
        opiskelijan äiti kirjoitti:

        Tietenkin kuitti on annettava, jos laki niin vaatii. Olen itsekin myyjä ammatiltani ja annan aina kuitin asiakkaalle. Mutta jäätelönmyynti on verrattavissa torimyyntiin ja sitä kuittia ei tarvitse antaa. Kerroin kyllä asian jo, mutta et ehkä ymmärtänyt sitä? Lapset pitää opettaa rehelliseen työhön kyllä.

        Jotkut haluavat ymmärtää tahallaan väärin. Provosointi on joidenkin herkkua! Sitä kuittia ei kuitenkaan ole pakko antaa tietyissä tilanteissa, kuten kerroit.


      • manitou
        Late Lapista. kirjoitti:

        Eiköstä se kuitti kuulu nykyisin jo antaa pyytämättäkin, ja jos raha otetaan ohi kassakoneen mistäpäs se kuitti tulisikaan ?

        Late Lapista.

        Yksi jäätelökioski on hyttysenbasa tässä kusetuksessa.

        EU on tuonnut eteläeuroopan tavat tännekin.
        Eihän täällä enää yrittäjä,saati tavallinen tallaaja juuri pysty rehellisin keinoin elintasoaan parantamaan.
        Hakemalla haetaan porsaanreikiä,tai mennään vilunkipelillä,rajoja hipoen.

        Mitä isommat edellä,sitä pienemmät perässä.

        Mikäs ihme tuo sitten on,jos se kesätyöntekijä koittaa siihen 8euron tuntiliksaansa pikkasen extraa saada.


      • Äiti minäkin.
        opiskelijan äiti kirjoitti:

        Jäätelöä on yleensä myymässä nuoret myyjät, joten käyttäytykää asiallisesti, älkääkä ainakaan näille nuorille antako esimerkkiä huonosta asiakaskäytöksestä. Jättäkää mukava muisto kesätyöstä. Usein myyjä on opiskelija, joka ahkeroi saadakseen opiskelurahaa. Myyjällä on voinut olla joku syy, miksi hän ei ole lyönyt rahoja kassaan. Vaikkapa niin yksinkertainen, että kassakone on ollut rikki! Ja sitä kuittia ei jäätelökioskilla tarvitse antaa. Myynti on väliaikaista, eikä tapahdu kiinteissä tiloissa. Tuotto voi mennä jonkun seuran hyväksi, tai sitten toimintaa pyörittää joku yrittäjä, muiden yritystensä ohessa. Voin vakuuttaa, että kassa tilitetään asianmukaisesti joka päivä ja lakia noudatetaan kaikilta osin. Tiedän, koska oma tyttäreni on useampana kesänä jo ollut jäätelönmyyjänä. Hän on kohtelias, hymyilevä ja ystävällinen, olkaa te asiakkaatkin. Myyjät eivät myöskään hinnoittele annoksia, joten heille on turha niistä kiukutella. Ettekö vaan voisi nauttia hyvästä asiakaspalvelusta, kesästä ja jäätelöstä, vaikka se herkku kioskilla onkin vähän kalliimpaa?!:)
        Myyjä, joka teitä palvelee, voi olla se henkilö, jolta te seuraavaksi tarvitsette apua! Esim. vaikka teidän uusi, nuori lääkärinne!

        "Voin vakuuttaa, että kassa tilitetään asianmukaisesti joka päivä ja lakia noudatetaan kaikilta osin"

        Siis jos yksi paikka tekee näin, ei se tarkoita että kaikki tekisivät.

        Samalla logiikalla voin väittää että jos yksi tyttäresi ikäinen myy itseään, niin että sinunkin tyttäresi niin tekee. Mutta en väitä, koska tiedän asioiden ja ihmisten erilaisuuden.


      • pois ja äkkiä
        Vero karhu kirjoitti:

        Jättäkääpä mulle antamatta kuitin niin saattaapi mennä luukut kiinni viikon kuluttua

        Vero karhu? Jättäkääpä mulle antamatta kuitin???

        Mitä ihmettä? Onko meidän maamme verotuskin ulkoistettu johonkin banaanimaahan, jossa tarvitaan googlen kääntäjää kommunikoidakseen edes suurinpiirtein suomen kielellä?


      • Jäätelökuitti
        manitou kirjoitti:

        Yksi jäätelökioski on hyttysenbasa tässä kusetuksessa.

        EU on tuonnut eteläeuroopan tavat tännekin.
        Eihän täällä enää yrittäjä,saati tavallinen tallaaja juuri pysty rehellisin keinoin elintasoaan parantamaan.
        Hakemalla haetaan porsaanreikiä,tai mennään vilunkipelillä,rajoja hipoen.

        Mitä isommat edellä,sitä pienemmät perässä.

        Mikäs ihme tuo sitten on,jos se kesätyöntekijä koittaa siihen 8euron tuntiliksaansa pikkasen extraa saada.

        "Hakemalla haetaan porsaanreikiä,tai mennään vilunkipelillä,rajoja hipoen."
        Sinulle on kerrottu jo monta kertaa tässäkin viestiketjussa, että kuittia ei tarvitse lain mukaan antaa tilapäismyynnistä, jota jäätelön myyntikin on, siis toistan: kuittia ei tarvitse lain mukaan antaa tilapäismyynnistä, jota jäätelön myyntikin on. Lisäksi sinulle on kerrottu, että ellei asiakas pyydä kuittia, se jätetään usein antamatta sen vuoksi, että asiakkaat heittävät sen lattialle tai maahan, joka aiheuttaa paikan roskaantumista, josta taas toiset asiakkaat valittavat. Siis, jos tarvitset jäätelöostoksestasi kuitin, pyydä se, toistan: jos tarvitset jäätelöostoksestasi kuitin, pyydä se.


      • Opiskelijan isä
        opiskelijan äiti kirjoitti:

        Tietenkin kuitti on annettava, jos laki niin vaatii. Olen itsekin myyjä ammatiltani ja annan aina kuitin asiakkaalle. Mutta jäätelönmyynti on verrattavissa torimyyntiin ja sitä kuittia ei tarvitse antaa. Kerroin kyllä asian jo, mutta et ehkä ymmärtänyt sitä? Lapset pitää opettaa rehelliseen työhön kyllä.

        Ei ole kylläkään miltään osin verrattavissa torimyyntiin. Torilla on paljon yksitysiä ei ammattimaisia myyjiä, jotka saattavat olla myymässä kertaluonteisesti. Ja torimyynti on oikeasti ulkomyyntiä, toisin kuin myynti jäätelökioskista. Kuittipakko ei koske automaattimyyntiä, arpajaislainsäädännön mukaista toimintaa, ulkona tapahtuva tori- ja markkinamyyntiä eikä vähäistä elinkeinotoimintaa. Kuittipakko koskee kioskimyyntiä, eli jäätelö- tai nakkikioskia ei ole vapautettu kuittipakosta.

        Jos johonkin pitäisi verrata, kyseeseen tulisi enneminkin kioskimyynti, kioskihan se on jäätelökioskikin.


      • kyllästynyt
        opiskelijan äiti kirjoitti:

        Tietenkin kuitti on annettava, jos laki niin vaatii. Olen itsekin myyjä ammatiltani ja annan aina kuitin asiakkaalle. Mutta jäätelönmyynti on verrattavissa torimyyntiin ja sitä kuittia ei tarvitse antaa. Kerroin kyllä asian jo, mutta et ehkä ymmärtänyt sitä? Lapset pitää opettaa rehelliseen työhön kyllä.

        Älä välitä, opiskelijan äiti, täällä on kaikenlaisia hourupäitä, jotka luulevat olevansa kaikessa oikeassa mielipiteinensä. Eivät ota asioista selvää, vaan jankuttaa omaa väärää mielipidettään! Eivätkä varsinkaan myönnä olevansa väärässä, harmi saada tällaisia asiakkaita.


      • sivustaseurannut
        Opiskelijan isä kirjoitti:

        Ei ole kylläkään miltään osin verrattavissa torimyyntiin. Torilla on paljon yksitysiä ei ammattimaisia myyjiä, jotka saattavat olla myymässä kertaluonteisesti. Ja torimyynti on oikeasti ulkomyyntiä, toisin kuin myynti jäätelökioskista. Kuittipakko ei koske automaattimyyntiä, arpajaislainsäädännön mukaista toimintaa, ulkona tapahtuva tori- ja markkinamyyntiä eikä vähäistä elinkeinotoimintaa. Kuittipakko koskee kioskimyyntiä, eli jäätelö- tai nakkikioskia ei ole vapautettu kuittipakosta.

        Jos johonkin pitäisi verrata, kyseeseen tulisi enneminkin kioskimyynti, kioskihan se on jäätelökioskikin.

        Ja mitä luulet menettäväsi jos et saa kuittia? Kuten opiskelijan äiti jo kertoi, myynnistä saatavat varat menevät PAIKALLISEEN toimintaan, esim. urheiluseuran toiminnan tukemiseen.


      • en osta
        sivustaseurannut kirjoitti:

        Ja mitä luulet menettäväsi jos et saa kuittia? Kuten opiskelijan äiti jo kertoi, myynnistä saatavat varat menevät PAIKALLISEEN toimintaan, esim. urheiluseuran toiminnan tukemiseen.

        "varat menevät PAIKALLISEEN toimintaan, esim. urheiluseuran toiminnan tukemiseen. "

        Valion tai Ingmannin kiskat ei mene. En ole nähnyt yhtään kioskia, jossa olisi jnk. urheiluseuran logo.
        Ja toisaalta onko urheiluseuralla OIKEUS kiertää lakia ? Vaikka urheilusta onkin tehty joku "pyhälehmä" tulisi lain koskea kaikkia ja sehän toisaalta eriarvoistaa kilpailua.


      • ei ku Lidliin..
        kyllästynyt kirjoitti:

        Älä välitä, opiskelijan äiti, täällä on kaikenlaisia hourupäitä, jotka luulevat olevansa kaikessa oikeassa mielipiteinensä. Eivät ota asioista selvää, vaan jankuttaa omaa väärää mielipidettään! Eivätkä varsinkaan myönnä olevansa väärässä, harmi saada tällaisia asiakkaita.

        " Älä välitä, opiskelijan äiti, täällä on kaikenlaisia hourupäitä"

        Onhan niitä. Ja niitäkin jotka uskovat kaikkea.. ja jakavat pankkitunnuksiaan , niitä kyseleville.
        Summasummarum. Kaikkea ei pidä uskoa, eikä olla höynäytettävä. Mutta tänä aikana, kun kaikenlainen vilpillisyys senkun lisääntyy. Käyttäkää järkeänne jos sitä on,
        ÄLÄ OSTA JÄTSKIÄ kioskeista .Sitäpaitsi se LIHOTTAA ! Ja jos on ihan pakko niin, kaupasta saa halvemalla ja Lidlistä vielä halvemmalla


      • ???? kirjoitti:

        Väliaikaisessa ulkomyynnissä ei ole pakko. Laki listaa tässä markkinat ja sellaset, jossa ei ole alkoholimyyntiä. Jäätelömyynti väliaikaiseata kojusta lienee siihen verrattava asia, jos joku tästä oikeasti haluaa tehdä ininää isomman jutun.

        Googlella löyty nopeammin ku siitä iniseminen tänne.

        Opetelkaa avaamaan se suu siellä myyntitilanteessa, vai ettekö uskalla puhua myyjille?

        "markkina- ja torikauppaan ulkotiloissa, lukuun ottamatta alkoholijuomien vähittäismyyntiä ja anniskelua"

        mitä sinä sitten täällä iniset ??

        Eipä ole sinunkaan mikäänm pakko täällä ulista, menepä nyt ihan itse sitä googlea rämpyttämään, kun et keskustelu palstan tarkoitusta näköjään ymmärrä...

        ja googlaa vaikka se "kesksutelu" saman tien....


      • gogogogogogo
        hunajainen79 kirjoitti:

        mitä sinä sitten täällä iniset ??

        Eipä ole sinunkaan mikäänm pakko täällä ulista, menepä nyt ihan itse sitä googlea rämpyttämään, kun et keskustelu palstan tarkoitusta näköjään ymmärrä...

        ja googlaa vaikka se "kesksutelu" saman tien....

        Mikä on sinun koulutustaso? Keskustelu palsta=keskustelupalsta. Ja onhan niitä kirjoitusvirheitä lisää.


    • ahmed ahne

      Oikea vero karhu tietää, että sana verokarhu on yhdyssana.

    • veronmaksaja1

      en koskaan ole saanut kuittia, jäätelöstä. En ole edes tiennyt että voi saada.

      • Kemiläinen.

        "En ole edes tiennyt että voi saada. "
        Olipa tosi hyvä, että osuit Kemin keskustelupalstalle ja viisastuit.


    • Hei Viivi kulta !

      Kauanko meidän tarttee vielä elättää sinua ? Vai joku loppu häämöttää ?

    • yrittäjä.

      Mitä te sillä kuitilla teette kertokaa,?? antakaa yrittäjän tehdä kauppaa se on vähän jos hän yleensä jotain pimittää ja sitäpaitsi yrittäjä ei pärjää jos on liian rehellinen.

      • K- haara

        Ex yrittäjä, totuuden torvi


      • Late Lapista.

        JEP jep! Suomi on poliittisten ja muiden ammattirosvojen luvattu valtakunta, ja kuititon kauppa on maan tapa ! Kuitillisessa kaupassa joskus vehnäjauhotkin on sementtiä!


        Late Lapista.


      • Jäätelönmyyjä

        Onneksi myös myyjä pääsee parempiin ansioihin myymällä ohi kassan. Viikossa voi ihan helposti myydä kassan ohi 100 - 200 jäätelöä, ilman että kukaan huomaa. Kuukaudessa voi tienata siis muutaman tonnin ylimääräistä.


      • Et myyjä lainkaan!
        Jäätelönmyyjä kirjoitti:

        Onneksi myös myyjä pääsee parempiin ansioihin myymällä ohi kassan. Viikossa voi ihan helposti myydä kassan ohi 100 - 200 jäätelöä, ilman että kukaan huomaa. Kuukaudessa voi tienata siis muutaman tonnin ylimääräistä.

        Höpö höpö. Sinun juttujasi ei usko kukaan. Olet laiskuri, joka ei edes viitsi mennä töihin. Loisit vaan! Ryhdistäydy!


      • PateKalle

        näin se on. Yrittäjän tärkein ominaisuus on epärehellisyys.


      • ajatusta peliin

        jos jäätelönmyyjien ei tarvitse maksaa veroja myymistään tuotteista, niin mistäs ne sitten veronsa maksaa?


      • Uskoopas
        Et myyjä lainkaan! kirjoitti:

        Höpö höpö. Sinun juttujasi ei usko kukaan. Olet laiskuri, joka ei edes viitsi mennä töihin. Loisit vaan! Ryhdistäydy!

        Minäpä uskon! Tein ihan samaa eräässä nuoruuden kesätyöpaikassani ja tuplasin tuntipalkkani omaan taskuun myynnillä. Eikä kaduta yhtään. Sen verran vittumaista oli työ niin naurettavalla palkalla.


      • varjokauppias
        PateKalle kirjoitti:

        näin se on. Yrittäjän tärkein ominaisuus on epärehellisyys.

        Totta, kaikki talouselämä perustuu siihen, että ostetaan halvalla, myydään kalliilla, mahdollisimman pienin kuluin, että jotain katettakin jää itselle.

        Kreikassa tätä on sovellettu jo pitkään; normipalkoilla ei kukaan elä, siksi epävirallinen harmaa talous rehottaa, mutta virallisesti maa on talouskriisissä.

        Minä myyn sateenvarjoja helteellä ja jäätelöä sateella,
        miksiköhän firmani ei menesty?


      • lusmut kuriin
        Uskoopas kirjoitti:

        Minäpä uskon! Tein ihan samaa eräässä nuoruuden kesätyöpaikassani ja tuplasin tuntipalkkani omaan taskuun myynnillä. Eikä kaduta yhtään. Sen verran vittumaista oli työ niin naurettavalla palkalla.

        " tuplasin tuntipalkkani omaan taskuun myynnillä"

        Jos olisit jäänyt kiinni, niin eipä olisi naurattanut.


    • kiskuri

      3,50 e tötteröstä? ei helevati, jostain saa litran tai laatikollisen...hullu se on joka maksaa...

      • Miksi tötterö?

        Syön mielummin tuutin joka maksaa kalliissa kioskissa 2€. Elämä on valintoja. On helppo ymmärtää että tämänkaltainen ketju syntyy kommunistien kaupungissa. Katkeruus on niin syvällä. Kukaan ei saisi edes yrittää puhumattakaan siitä että pärjäisi ja voisi jatkaa yrittämistä. Suurin syy koko kaupungin synkkyyteen on yksittäisten ihmisten asenne joka toivoo toiselle pahaa sen sijaan että yrittäisi itse omilla teoillaan parantaa omaa asemaansa. Sellainen on kommunismia parhaimmillaan. Ei toivoakaan paremmasta.


      • bvcghjuut
        Miksi tötterö? kirjoitti:

        Syön mielummin tuutin joka maksaa kalliissa kioskissa 2€. Elämä on valintoja. On helppo ymmärtää että tämänkaltainen ketju syntyy kommunistien kaupungissa. Katkeruus on niin syvällä. Kukaan ei saisi edes yrittää puhumattakaan siitä että pärjäisi ja voisi jatkaa yrittämistä. Suurin syy koko kaupungin synkkyyteen on yksittäisten ihmisten asenne joka toivoo toiselle pahaa sen sijaan että yrittäisi itse omilla teoillaan parantaa omaa asemaansa. Sellainen on kommunismia parhaimmillaan. Ei toivoakaan paremmasta.

        Osaat kyllä hyvin kiteyttää Kemiläisyyden. Silti on sanottava, että nämä suojatyöpaikoissa elämän"työnsä" tehneet kommunistit ovat Kemissäkin ehtyvä voima. Vielä näitä tietenkin riittää mm. tänne tuota katkeruutta julistamaan, mutta kymmenen vuoden kuluttua tästä p@skasta ei ole kuin nimet kivessä..


      • Romper Stomper
        bvcghjuut kirjoitti:

        Osaat kyllä hyvin kiteyttää Kemiläisyyden. Silti on sanottava, että nämä suojatyöpaikoissa elämän"työnsä" tehneet kommunistit ovat Kemissäkin ehtyvä voima. Vielä näitä tietenkin riittää mm. tänne tuota katkeruutta julistamaan, mutta kymmenen vuoden kuluttua tästä p@skasta ei ole kuin nimet kivessä..

        Kyllä se kemiläisyys kirjoitetaan pienellä ja sanoisi ettei Torniosta ole sen 10v:n jälkeen juuri muuta kuin ruostuneet traktorit ja sortuneet ladot.


    • raha kiertoon

      osta sitten litra mangomelonia,katotaan löyäkkö.ilomielin maksan sen 3.5€ kysisestä tuotteesta.

    • Turhaakitinää

      Turhaa kitinää. Jolla ei ole varaa maksaa yksityisyrittäjän asettamia hintoja niin
      ostakoon jätskinsä vaikka saksalaisesta kaupasta. Menee nekin eurot vieraille maille
      eikä kemiläinen jätskin myyjä pääse rikastumaan.Sitähän se peruskemiläinen kade
      pelkää että yrittäjä jopa saa palkkansa.Ja rikastuu......ja jos sen kuitin haluaa niin pyytää sen.

      • isotäti

        Muttei heitä maahan roskaamaan!


      • Järki hoi!

        "ostakoon jätskinsä vaikka saksalaisesta kaupasta."
        Miksi pitää mennä jäätelöä ostamaan ihan saksalaisesta kaupasta, kun on kotimaisia kauppoja ja kioskeja enemmän????? On K-kauppa, S-market, Prisma, 10-kioski, Syväkankaan kioski, R-kioskeja. Miksi pitää mennä juuri saksalaiseen kauppaan? Muuten olen sitä mieltä, että on todella tyhmää maksaa jäätelötuutista 3,5 euroa. Samalla hinnalla saa koko litran suomalaisesta elintarvikekaupasta.


      • muumaamansikka!
        Järki hoi! kirjoitti:

        "ostakoon jätskinsä vaikka saksalaisesta kaupasta."
        Miksi pitää mennä jäätelöä ostamaan ihan saksalaisesta kaupasta, kun on kotimaisia kauppoja ja kioskeja enemmän????? On K-kauppa, S-market, Prisma, 10-kioski, Syväkankaan kioski, R-kioskeja. Miksi pitää mennä juuri saksalaiseen kauppaan? Muuten olen sitä mieltä, että on todella tyhmää maksaa jäätelötuutista 3,5 euroa. Samalla hinnalla saa koko litran suomalaisesta elintarvikekaupasta.

        Ei ole vaan ihan niin hyvää!


    • sami3

      Saksalaisen kaupan jätski on tehty Suomessa. Toiseksi: verottajan huijaaminen on kansalaisvelvollisuus.

      • Muuten oikein, mutta

        ..laki sanoo:
        "Velvollisuus ei koske ulkona tapahtuvaa tori- ja markkinamyyntiä".

        Näin ollen verottajan huijaamista ei ole tapahtunut.
        Sitäpaitsi näyttää tällekin palstalle kirjoittelevan ihmekitisijät jotka valittaa jostain jäätelöpallosta kun samaan aikaan lukemattomia miljoonia ja taas miljoonia menee ja tulee rikollisin keinoin verottajan ohi.
        Voi pergele sentään.


      • eri paikoissa
        Muuten oikein, mutta kirjoitti:

        ..laki sanoo:
        "Velvollisuus ei koske ulkona tapahtuvaa tori- ja markkinamyyntiä".

        Näin ollen verottajan huijaamista ei ole tapahtunut.
        Sitäpaitsi näyttää tällekin palstalle kirjoittelevan ihmekitisijät jotka valittaa jostain jäätelöpallosta kun samaan aikaan lukemattomia miljoonia ja taas miljoonia menee ja tulee rikollisin keinoin verottajan ohi.
        Voi pergele sentään.

        " Velvollisuus ei koske ulkona tapahtuvaa tori- ja markkinamyyntiä"

        KIOSKI myynnissä ei ole kyse, sen enempää tori/markkina, kuin ulkona myynnistäkään.

        Kioskeja on pitkin kaupunkia.


    • pitäskö haluta

      ketäs nämä,jotka kysyy:haluatko kuitin?

    • Militantti Antti

      Minä ostin jo tämän kesän jäätelötötteröni! Muut ostan eurolla kaupasta! Turhaa valittaa kalliista jäätelötötteröistä: Saat kaupasta parilla eurolla jäätelöpaketin, josta voi itse tehdä ainakin 10 tötteröä ja vohvelitötteröitä saa ostaa erikseen. Tulee koko tötterölle hintaa max 50 senttiä / kappale! Ja samaa tavaraa.... Ja kaupasta saa aina kuitin :)
      Ps. Kannattaisiko pudottaa jäätelötötterön hintaa vaikka eurolla? Olen varma, että myynti lisääntyisi kaksinkertaiseksi. Minäkin ostaisin aina torilla käydessäni kioskista. Ja käyn sentään torilla pari kertaa viikossa!

    • jkjjjkjh

      Voi vittu. Mene sitten itse myymään jäätelöä suomen aina niin kuumassa kesässä ja ala itsekin "rikastua" ja kiertää veroja.

      Tämä katajainen ja kade kansa on kyllä niin vitun kamala

    • Jätskille rantaan

      Käykääpä nyt tuolla kemiläisten paraatipaikalla sisäsatamassa. Tuulee että tukka
      lähtee. Ja kylmä! Ei tällaisella säällä jäätelönmyynnillä rikastu. Ei yrittäjän päivät
      ole aina sitä lämpöistä päivänpaistetta. Älkää syyttäkö yrittäjää perättömästi! Jos
      asialas sitä kuittia kaipaa niin avaa vain suunsa ja pyytää sen kuitin.

      • rehellisyys kunniaan

        Ei ole kyse rikastuuko vai köyhtyy, vaan REHELLISYYDESTÄ !

        Jos me kaikki tehtäis pimeenä hiommia, niin kukas verot maksaa ?
        Ihmisiä tänne rahdatan toiselta puolen maailmaa jakamaan tätä suomen hyvinvointia ?

        Mutta missä se hyvinvointi on meillä perus suomalaisilla, vanhukset makaa paska vaipoissaan, KUN EI OLE RAHAA, muka. Heitä ei viedä ulos, siinäp hieno tulevaisuus odottamassa itsekutakin.


    • 0-vero

      Jokiasella päiväkotilapsella tarskussaan kalliimpaan eölejtroniikkaa,mitä kassakuyittikone tarkoittaa. Ja niin sillä kioskin pitäjälläkin älykäny yksitytiselämässään. Mutta kymmenien tuhansien pimeässä bussineksessa ei ole varaa eikä keinoa kontrolloida käteisvirtaa. Kutsu pimeään talouteen.

      Laki on muutetava, jos selalli tälläisen jokavuotisen 3-5 kk kestäbvän "kausimynnin"# kuititta. joka aöalahan on kausimyyntiä. Ne joutuu pitää kuitikoneen jotka vuoden ympäri ilman asiakkaita, mutta sesongilla voi rahastaa verotta kilomertien asiakasjonoissa. Sellaisia jonoja ei ol ekoskaan kieskien taikka edes alkon edessä!
      Entä joulukuusi myynit ja koko torimyynti. Kuititta laillisesti.

      Laaditaan kansalaisaloite. Jotain tehtävä, kun palkansaaja maksaa veron kaikesta ja tappiin.

    • kreikkankuitti

      mihinsitä kuittia käytetään,saatteko vähennyksiin,vai toilettipyyhkeeksi

    • just olderi

      Henkilökohtaisesti oma kattohintani jäätelöpallosta on 3€. Kerran ostin erehdyksessä 3,20€ maksavan pallon. Se on vähän niin, että pyytää voi mitä vaan, mutta eriasia on maksaako asiakas sitä. Varmaan tulee harvemmin ostettua tötterö, jos hinta on liian kova. Kauppiaathan siinä kärsivät, jos ahnehtivat liikaa.

    • tämä maa, ihan sama

      en osta jäätelöitä kioskeilta,vaan kaupasta . huijausfirmat saavat mun puolesta pyytä mitä vaan . tämä maa ei toimi tällä tyylillä montaa vuotta , mutta ihan sama mulle . ihanaa kun voi vapaasti valita mitä tekee , ja missä . yes

    • ope59

      Kyll jätskin hinnat on nousseet kioskeissa aivan pilviin. Ennen sai ison paljon eurolla....mutta elämä on...

      • on nähty

        " Ennen sai ison paljon eurolla....mutta elämä on... "

        Hinnat nousi euron myötä se mikä maksoi enne markan, maksoi euron tultua EURON ! Että se siitä kauppiaiden laskutaidosta.


    • Ari6

      Mulle taas ei ole sama mitä jäätelö maksaa. Itse en ole jäätelökioskeilta jäätelöä ostanut vuosiin järkyttävien hintojen vuoksi. Olen jopa lämpiminä päivinä kiusannut kioskeilla jonottavia rahan tuhlaajia hakemalla viereisestä kaupasta 3 x halvemman tuutin ja mennyt jonon viereen syömään sitä. Hinnat ovat niin hurjia, että ihmettelen suuresti miksi ihmiset suostiuvat moiseen piip.

      • hämmästynyt

        Kaikesta sinäkin orkkusi saat.


      • lidl

        pitäähän niiden maksaa myyjille myös palkkaa ja ne suomessa ovat karanneet niin käsistä ja siksi tuotteilla yleensäkin on niin järjettömät hinnat!!!!


    • älä kitise

      Mitä iloa on siitä kuitista,kyllä siitä muutamasta eurosta on jo vero maksettu moneen kertaan.

    • TROLLITROLLI

      MENE STUBILLE ITKEMÄÄN HINNOISTA.

      • 12345a

        jos hiertää niin stubilta saa laastaria.


      • Järki hoi!

        "MENE STUBILLE ITKEMÄÄN HINNOISTA. "
        Stubi ei myy jäätelöä Kemissä. Jäätelöä saa koko litran Lildlelistä 1,5 eurolla. Kuitti annetaan pyytämättä. Todella tyhmää maksaa pienestä pallosta 3,5 euroa. Kuittia ei jäätelökoppimyynnistä tartte lain mukaan antaa, kuten on tullut monta kertaa todetuksi. Ylärajaa jäätelölle ei ole asetettu, vaan voi pyytää vaikka 100 euroa tötteröltä, jos joku tyhmä maksaa. Siitä on sitten aivan turha itkeä jälkeen päin.


    • Onnea Suomi!

      Ehkä täältä halutaan ajaa ihmiset pois korkeilla hinnoilla. Suomalaiset eivät pidä ulkomaalaisista, he kun ovat monesti meitä fiksumpia.

    • valitan

      Saapahan pyytää.
      Tämä sitä taloutta tukee todella hyvin, kun kaikki on kallista tai erättäin kallista koska palkat on pieniä vaikka jonkun tilaaman tilaston mukaan meidän duunareiden palkat ovat nousseet taas, en tiedä ainakaan ei itsellä, onko sitten muilla?.
      Kaatuu kaikki pienikin pullakahvila ja lottokioski kun ei ole vaan ylimääräistä eikä keppanapaaritkaan halpoja oluita myy.

    • mipe

      26v sitten,kun olin teini,niin pallo maksoi 5-6 markkaa. hinta on nelinkertaistunut, vaikka polttoaineet on kolminkertaistuneet samassa ajassa. omituista.

    • efwe.

      sinnä lusikassa on tiedot ja sirut sun muut menee tieto suoraan valinjan vieleliöille ja necarsulmiin saksaan lisäainetoimittajille( jäätelössä on eniten lisäaineita kaikista ruuista,)
      Ja Sun äänen se tunnistaa myös ja laskee suoraan tilitäsi ei siinä tartte kassoja enää räplätä.

    • ..kallista on..

      Kotkassa yksi iso pallo irtojäätelöä maksaa 4,10e.

    • mirri 88

      Pyytäähän saa mitä haluaa, hullu on jos maksaa ja sit valittaa.
      Kuittia en jäätelö töttöröstä tarvitse. Meillä on yksi ainoa ruoka kauppa, S-market, jossa kassa joka ikinen kerta kysyy: tarvitsetteko kuitin?
      On tosi ärsyttävää. Jopa kesä työn tekijät on opetettu kysymään. Itse sanon aina että minä tarvitsen kysymättäkin kuitin. Syy, siellä on vääriä hintoja hyllyissä...:)
      Ja ei, en jäänyt itekseni itkemään kuitittomuutta. Tein ilmoituksen ja johan on alkanut kuitti tulemaan pyytämättä.
      Että jos jossain ei palvelu miellytä, herras väki on hyvä ja avaa suunsa. Kyllä sitä suuta täällä osataan soittaa, mutta ei siellä missä tarve olisi.
      Opetelkaa hoitamaan asianne muulla tavoin kuin itkemällä täällä.
      Kiitos ja jäätelöistä kesää, vaikka kesä on kylmä ja jäätelö kallista!

      • dorka

        oikeesti opettele äidinkieltä ja erinomaan ainakin yhdyssanoja!!!!!!! ;)


      • Samaa basaaaaaaa
        dorka kirjoitti:

        oikeesti opettele äidinkieltä ja erinomaan ainakin yhdyssanoja!!!!!!! ;)

        Osaatko muuta kun tota samaa jankkausta. Olen jo kyllästynyt. Vaihda
        levyä .Mene vaikka torille huutaa välillä. Vai osaat joo joo


    • tykkään jäätelöstä

      pitää varmasti paikkansa kun vertaa kaupan jäätelöihin ei nyt tarttis ainakaan 3euroa pallo maksaa......!

    • hahhahhaa

      Jos vuosimyynti on alle 8500 euroa, veroja ei tarvii maksaa, siksi ei tarvii kuittiakaan antaa.

      • knffnfjdkn

        Verot kuuluu maksaa aina, alv:n raha on 8500€, jolloin sitä ei tarvtse maksaa.


      • perussuomalainen

        onkohan se yksi kioski sen omistajan ainut tulonlähde????? ;)


    • lettuherkku

      No..ei toi vielä mitään mutta kauppatorilla telttakahvilassa 1 lettu maksaa 8,50 euroo. No saa siihen kermavaahtoa kuitenkin päälle.

      • Lätty lätty

        Se on lätty. Kemissä ei kukaan syö lettuja. Lättyjä syödään paljon.


    • rikastuja

      huh huh,,,,,, kadekko olet jäätelökauppialle?????????

    • turpa kiinni ap

      Ap jos huolettaa, tee tutkintapyyntö, www.poliisi.fi äläkä raivoa netissä

    • kyllä

      On kyllä ryöstöhinnat. About kymmenen vuotta sitten maksoi yksi pallo 1.5€ - 2.0€ Kaksi palloa 2.5€.

    • HULLU OSTAA

      Jäätelökioskien kauhat ovat bakteeripöpöisiä.. luin jostain että niitä ei vaihdeta eikä pestä vaan sama kauha lähes koko päivän.

      Liiankallista hullu ostaa moiseen hintaan kun kaupasta saa kaksi litraa samalla hinnalla.

      Euro nosti hinnat mutta asiakas ei huomaa kun ruro hinta on niin pieni.

      Meidän kioskissa oli yksi tötttörä 6,50 e. Markoisssa 40 markkaa!

      • hullu valittaa ja sotkee

        Jäätelökioskien myyjillä on hygieniapassit ja kioskit kuuluvat kunnallisen omavalvonnan piiriin. Myyjiltä vaaditaan myös voimassaoleva salmonellatodistus. Kauhoja kyllä pestään. Samoin koko kioski säännöllisesti joka päivä ja aina tarvittaessa. Myös pakastimet pidetään siisteinä. Samoin ulkopöydät- ja tuolit, sekä kioskin ympäristö pidetään siistinä. Toiveena olisikin, että asiakkaatkin osallistuisivat siisteyden- ja viihtyvyyden ylläpitoon: laittamalla roskat roskikseen, olematta syöttämättä lintuja, jotka ulostavat pöydille ym. Ja vielä jos ihmiset olisivat virtsaamatta pitkin kioskin seiniä, yöaikaan, kännissä. Nekin myyjät joutuvat pesemään etenkin viikonlopun jälkeen.


    • myyjä kapakasta

      Kyllä ainakin 90% kieltäytyy tarjotusta kuitista , ainakin kapakassa,saa vielä osalta vittuilut päälle , että mihinkä sitä tarvitsen !! Tietysti paperiteollisuuden kannalta olisi hyvä käyttää tuplamäärä kuittinauhaa .

    • fhfhh

      Jäätelömyynti kioskista ei ole verrattavissa torimyyntiin joten jäätelökioskista on aina annettava kuitti pyytämättä.
      (miksi ihmeessä jäätelökioskeilla edes olisi kassakoneita jos näin ei olisi)

    • aurinkopaiste14

      Oletko nähnyt, ett joku turkkilainen pizzeria tai kiinalainen, thaimaalainen jne ravintola antaisi kuitin? Olen keravalainen ja paikallinen kiinalainen ravintola ei ole lyönnyt kassaan yhdenkään minun tilauksista. Lounasaikana on pitkä jono asiakkaita ja niistäkin otettaan vain rahat ja laitettaan kassakoneeseen. Ihmettelen, lyökö he koneeseen yhtään mitään vai välillä jotain ihan pientä... Ruoka siellä on tosi hyvää, mutta...

      • Ravinteliasiakas

        Rasisti!
        Olen saanut kuitin aina ja jokaisesta ravintolasta.


      • rasistille
        Ravinteliasiakas kirjoitti:

        Rasisti!
        Olen saanut kuitin aina ja jokaisesta ravintolasta.

        Minkä ravintelin asiakas olet? Missä se ravinteli on ja mitä sellainen ravinteli myy?


    • Hemmpakorhonen

      KUULE POLIISIAASIA ! Jäätelökioskin kassa ei aukea mistään avausnappulasta, sellaista ei voi tehdä kassa koneeseen että sen avaisi auki ettei mittän koneeseen löisi, koneeseen on lyötävä hinta ! silloin kone aukeaa, koneen saa auki kyllä mutta en kerro miten, koska olet noin tyhmä, että juoruat jäätelö kioskin tytöstä valetta, tytöt tekevät työtä rehellisesti, työtä pikku palkalla ja saavat tosin itse syödä muutamia jäätelöitä kun on aikaa, älä pilaa huonolla omallatunnollasi kioskityttöjen mainetta, sinusta tehdään poliisi asia se on kunnian loukkaus sekä paljon muutakin, osta jäätelösi halpa kaupasta, uskon ettet ole kioskista jäätelöä koskaan ostanut ! osta jäätelö kioskista niin tajuat kun katsot ensin hinnan listalta ja sitten vasta maksat niin pysyt ymmärryksessä ja saat kuitin aina ! usko tai älä.

      • yratataaaaasaa

        Enisinnäkin kassakoneen saa auki ainakin kolmella tavalla. Ja sitten ihmettelen, miten yhdyssanoja kirjoitat erikseen, mutta sanoja, jotka eivät ole yhdyssanoja kirjoitat yhteen. Onko Suomessa ihan oikeasti paras koulujärjestelmä?


    • nautiskelija2

      Eihän se tötteröjäätelö mitään halpaa ole, mutta mitä sitä ilmaiseksi saa...
      Se tötteröjäätelö herättää niin mukavia muistoja......istun puistoon nauttimaan sitä.....katselen kaunista luontoa....annan ajatuksilleni siivet.....
      Nautin koko rahan edestä, ei muutama jätski kesässä konkurssiin vie, menee sitä rahaa turhempaankin.

      • näin se on

        yksinelävälle ja isotuloisille varmaakin nautiskelua,mutta jos niitä lapsia onkin useita,niin kyllä se työtöntä tai muuten pienituloista kirpaisee.Ei kaikki voi nautiskella nykysin enää kaikesta..usko tai et..


      • laiskallep...e
        näin se on kirjoitti:

        yksinelävälle ja isotuloisille varmaakin nautiskelua,mutta jos niitä lapsia onkin useita,niin kyllä se työtöntä tai muuten pienituloista kirpaisee.Ei kaikki voi nautiskella nykysin enää kaikesta..usko tai et..

        So? Oma vika. Miki et tee töitä? Ja kä höpötä ettei ole töitä. Sitä paitsi voit tehdä jotain kasityötä ja myydä torilla tai netissä. Silloin kuin olin äitiyslomalla tein virkattuja tossuja, neuleita ja ompelin. Opin kaiken netistä. Materiaaleja hain halvalla Virosta. Myyn niitä edelleen vaikka mieheni tuo kotiin riittävästi rahaa. Nyt olen takaisin työelämässä, koska kotona on tylsää.


      • nautiskelija3

        Just niin:)Hyvää ja nautinnollista kesää sinulle:)


    • Asiakas.

      Täälä maksaa jäätelö 1,50e. On aika hurjat hinnat täytyy sanoa suoraan. Jos kuittia en anna, se pitää pyytää. Myyjän pitäisi kuitenkin antaa kuitti automaattisesti ilman pyytämättä. Vaikuttaa oudolta asiakaspalvelulta.

    • näin se on

      3 tai 3,5 e on kyllä liian paljon pallosta..eipä ole enää jäätelökään köyhän lapsiperheen kesän herkkua..Ahneus on vallalla.

      • ihankototta

        Jos olette niin köyhiä, niin miksi teette lapsia?


      • jäätelökesä tulossa?
        ihankototta kirjoitti:

        Jos olette niin köyhiä, niin miksi teette lapsia?

        näin se on,
        ei kannata tehdä kymmentä lasta, jos ei ole varaa ostaa heille jäätelötötteröä
        edes kerran kesässä.


    • Onnea Suomi!

      Euro ei nosta hintoja. Sen tekee kauppias, kauppapaikan vuokraava taho ja verottaja. Jos asiakas on valmis maksamaan pienestä jäätelöpallosta enemmän, kuin koko paketista jäätelöä, niin eihän se ole muuta kuin omaa tyhmyyttä. Aina ollaan tietysti valmiita osoittelemaan toisaalle, kuten suomalaisten tapana on.

      • palikka

        käännäppä omat tulosi markoiksi niin onkos ne mielestäsi sitten jäänyt paikoilleen?


    • Kaikki maksaa jotain

      Vaan eivät taida nuo kioskien muutamat neliömetrit olla vuokriltaan mitään ilmaisia. Nekin rahat pitää saada kokoon pelkästään jätskiä myymällä. Turha verrata johonkin kaupan litrahintaan.

    • hölmölästäkö

      Kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti on. Onko ihmiset aivopestyjä kun luulevat kuitin antamisella yrittäjän maksavan verot. Mitä sillä on väliä antaako yrittäjä kuitin jäätelöpallosta. Oman kuitin heitätte roskiin ja niin voi tehdä yrittäjäkin. Ja vaikka laittaisitte oman kuittinne verotukseen ja yrittäjä ei niin mitäs sitte. Vaatii jo ihmeen jotta verottaja näkisi teidän molempien kuitit koska se vaatisi jo tarkastuksen tekemisen.
      Tuollaiset ihmiset vieläpä äänestää ja sen kyllä huomaa.

    • Kalliiksi on mennyt

      Yli neljän (4) euron hintaisia palloja on myös nähty, siinä on kate kohdallaan. Tähän hintojen karkaamiseen kaatuu Suomen talous, työmarkkinat ja ostovoima. Yritysten kulut ovat kohtuuttomat ja yrittäjien ahneus loputon joka palveluiden ja tuotteiden hinnat pilviin.

      • jästkipää

        Kallein pallo mikä tullut minulla vastaan on ollut 6,5eur ja lisäpallo siihen 3,50eur. Se oli rommikola jäätelöä. Tavis pallo oli 5,50eur ja lisäpallo 2,50eur.

        Kallista on kun palkat ei nouse samassa suhteessa.


    • Veroappelsiini
    • kiikelikuu

      Kallista on! Jäätelöpaketin saa kaupasta samaan hintaan.

      • jätskiä

        Niimpä.Ostan mieluummin jäätelöpakkauksia kaupasta ja tötteröt myös lapsille,yhtä hyvää ja tietää ainakin mitä syö ja on puhdasta.
        Hinnat nostetaan pilviin ja kaupankäynti hidastuu.Siinä menee monen työpaikka samalla.


      • Kahden lapsen Isä:)

        Ja allekin kuin 3,5 €, esimerkiksi Valion hyvä pingviini jäätelö maksaa alle 2,5 €:)


      • keijopanema
        Kahden lapsen Isä:) kirjoitti:

        Ja allekin kuin 3,5 €, esimerkiksi Valion hyvä pingviini jäätelö maksaa alle 2,5 €:)

        Missäs Valion jäätelöä myydään?


    • Oeyusta

      Myyjät syövät jädeä ilmaiseksi itse niin paljon, että asiakkailta pakko ottaa enemmän hintaa. Puhumattakaan paljonko myyjät myyvät ohi kassan =) =) =)

      Jäätelö on ihania kesänautintoja, joten siitä voi ihan hyvin ottaa kovan hinnan =)

    • kitisiä

      no mene poliisille äläkä kitise jossain netissä tuollaisesta!!!!!

    • ei niitä

      eipä sitä jäätelöä kannata liikaa mössöttää. lihottaa vaan.

      silloin tällöin voi kaupasta ostaa valion, ingmanin ym. tuutin.

      näm kioskien irtojäätelöt ovat epähygieenisempiä ja kalliimpia.

    • savotarrrrr

      Reissuun kannattaa pakata kertakäyttölautaset ja lusikat ja veitsi.
      Kaupasta ostaa litran jädepaketin ja jakaa siitä palat jokaiselle matkassa olijalle.Säästöä ja mikä parasta varmasti on hinta hakattu koneeseen.....:)

    • Cjhfu

      On täällä ihmekitisijöitä! Kamala parku tyhjästä asiasta. Jos laki ei velvoita tällai-
      sesta myynnistä kuitillista niin jos se jotakin ahdistaa niin syyttäköön hallitusta ja eduskuntaa.Siellä ne lait sorvataan. Ja moniko täällä parkuvista ei ole syyllistynyt
      kuitittomaan kaupantekoon ostajana tai myyjänä? Niinpä. Kun se hyödyttää
      omaa lompsaa niin se kaikki on sallittua.

    • kylkyllä

      Olutkin maksaa kapakassa nykyään helposti 6€. joten eipä tuo ihmetytä. Hinnat ovat pilvissä.

    • on jäätölö hyvää

      Jäätölöstä saa pyytää hintaa vaikka mitä. Ostaa ei ole kenenkään pakko. Klapussa kiskan ulkopuolella tai etulasissa on laadut, määrät ja hinnat. Jos ei ole, kannattaa kysyä jos arvelee ettei ole varaa ostaa.

    • Valtion linjaus

      Kauppiaan ei tarvitse antaa kuittia.

      Tästä on tehty linjaus valtion ylimmiltä tahoilta Heidi Hautalan (Vihreät) toimesta. Koska jos harmaan talouden työryhmässä oleva ministeri ei veroja maksa niin ei kai niitä nyt mikää jäätelökauppiaskaan maksa.

      Kiitos Heidi Hautala ja Vihreät.

      • dorka

        joo ei makseta kukaan mistään veroja, niin sittenhän meille kaikille jää kaikkia enemmän ja mistään ei jäädä myöskään paitsi???


    • Kahden lapsen Isä:)

      Hei, Olen samaa mieltä veronmaksamisesta. Jäätelöpallon hinta 3,5 € tuntuu kovin suurelta vaikka raaka-aineen hinta on kioskille noussut muun muassa veronkorotusten myötä. Itse ajattelisin, että kohtuullinen hinta yhdestä pallosta olisi 2-2,5 €/pallo ja tämä ostos pitää lyödä kassaan.

      • jätskimyyjä

        Uskokaa nyt, että jokainen myyty jäätelö ym. mitä kioskilla myydään (esim. kahvi) lyödään kassaan! Muutaman kerran on käynyt niin, että kassakone on rikki ja silloin on pakko vaan myydä ja merkata jokainen myyty annos- ja hinta käsin ja tehdä sulkemisajan jälkeen kirjanpito, sekä lyödä kaikki kassaan. Itse olen opiskelija ja teen tätä jätskimyyntiä kesätyönäni. Kaikki kulut ovat nousseet, myös kioskinpitäjällä, joten tuotteiden hintoja on myös nostettu. Mutta, kuten sanoin, olen vain myyjä, en päätä hinnoista. Teen työni kaikkien lakien ja asetusten mukaan ja palvelen asiakkaita hyvällä asenteella. Tervetuloa iloisella ja rennolla kesämielellä herkuttelemaan jäätelöllä. Vaikka sitten vaan sen yhden kerran kesässä:)


      • rommirusinaa
        jätskimyyjä kirjoitti:

        Uskokaa nyt, että jokainen myyty jäätelö ym. mitä kioskilla myydään (esim. kahvi) lyödään kassaan! Muutaman kerran on käynyt niin, että kassakone on rikki ja silloin on pakko vaan myydä ja merkata jokainen myyty annos- ja hinta käsin ja tehdä sulkemisajan jälkeen kirjanpito, sekä lyödä kaikki kassaan. Itse olen opiskelija ja teen tätä jätskimyyntiä kesätyönäni. Kaikki kulut ovat nousseet, myös kioskinpitäjällä, joten tuotteiden hintoja on myös nostettu. Mutta, kuten sanoin, olen vain myyjä, en päätä hinnoista. Teen työni kaikkien lakien ja asetusten mukaan ja palvelen asiakkaita hyvällä asenteella. Tervetuloa iloisella ja rennolla kesämielellä herkuttelemaan jäätelöllä. Vaikka sitten vaan sen yhden kerran kesässä:)

        Minulle on ihansama maksaako verot vai ei, mutta yksi pallo saa maksaa korkeintaaa 1,5 € ja kaksi 2,5 €.


    • 99+99

      Hei...Pyytää voi vaikka mitä mutta seon tyhmä joka maksaa !!!

    • Deadlift

      Onko muka olemassa jäätelönostopakko!!!???

      EI OLE niin että mitä vittua täällä tarvitsee valittaa!!!

    • jäätelökesä

      pallokoko aivan naurettava ja jos menee tenavien kanssa niin pallo laitetaan niin että se putoaa hietikkoon ja eikun uutta hakeen uusi maksu

      • jätskimyyjä

        Jätskipallot painetaan niin hyvin vohveliin, etteivät ne normaalisyömisellä putoa. Lapset kuitenkin usein pitävät tötteröä kädessään miten sattuu, ylösalaisinkin ja silloin tietenkin pallo saattaa pudota. Me myyjät olemme pahoillamme tapahtuneesta- ja pahasta mielestä, mutta meillä ei ole lupaa antaa ilmaiseksi uutta annosta. Neuvona voisin sanoa, että lapset voisi istuttaa annosten valitsemisen jälkeen pöytään, rauhallisesti odottamaan jäätelöitään. Näin vanhempien on helpompi itse valvoa herkutteluhetkeä. Ja sen jäätelön saa pyydettäessä myös astiaan, josta se on helpompi lusikalla syödä.


    • pallo22

      Olen ollut useammalla jäätelökioskilla töissä, joissa on ollut todella alkeelliset kassakoneet, jotka eivät kuittia tulosta itsestään. Mutta kyllä verot silti maksetaan ja halutessaan kuitin voi pyytää, jolloin se kirjoitetaan käsin valmiseen kuittipohjaan. Ei ole mielestäni mikään ihmeellinen ja ennenkuulumaton juttu.

      Ja ylempänä joku kirjoitti, että myyjä voi vetää helposti 200 pallon hinnan itselleen viikossa. No jo on luulot :D ! Keskikokoisella paikkakunnalla yhdessä aurinkoisessa päivässä palloja saattaisi mennä n.60 kpl, mutta yhtään viileämmällä säällä hyvä jos 10 saat myytyä.

      • Jäätelönmyyjä

        Niin kirjoitin, sinulla ei ilmeisesti ole käsitystä, kuinka paljon myyntiä voi olla suuressa kaupungissa parhailla paikoilla.

        Mikäli jäätelön myyntimäärät vaihtelisivat mainitsemasi 10 - 60 kpl välillä, ei toiminta olisi enään järkevää. Edes 60 kappaleen päivämyynnillä kioskia ei kannattaisi pitää auki, ellei muina päivinä myynti olisi huomattavasti suurempaa.

        Mainitsemasi myyntimäärät pitäisi saavuttaa tunnissa.


    • Lex Hautala

      Kun ostaa verottomia tuotteita ja palveluita niin Suomi voi hyvin. Kyllä Heidi Hautala tietää... hän oli sentään harmaan talouden vastaisessa työryhmässä.

    • ripslinkeri

      Tekee itse niin saa mitä haluaa ja halvalla...

    • Vertaa

      Muistelen haikeana niitä aikoja kun jäätelöpallon sai hinnalla 1,50!

    • joooooonjme

      okmissäasut,voikko tulla pelaa mun kaa cs.cvoiaan unboxata yhes.ookko maistanu energiajuomaa ja mä oon sitte syntyny vuonna 1077.märakastanjääterlöö sillon jäätelö makaaos 111111111111111111 euroaeiksookkihienoo.

    • Jätskit halvemmaks!

      Minun mielestä jäätelö pallot voisivat maksaa 2,5 euroa sillä jos se on niin kallis miten nyt on ei kovin moni osta sitä varsinkaan jos vieressä on ruokakauppa mistä saa vaikka eurolla jäätelön! Jotkut pääsevät kesällä kaupungille tai torille saavat rahaa vitosen ja haluavat jätskin ja jos ne ostavat jätskipallon siihen menee melkein koko raha ja sitten ei kyllä ole hyvä mieli!:(

      • aijaijaikaramba

        Siis mikä voisi maksaa 2,50 €? Jäätelö vai pallot vai molemmat?


    • tietäväinen

      Muista kysyä hinta ja kuitti pitää saada ilman pyytämättä.
      Huonoa asiakapalvelua myöskin.

      • teräväinen

        Kuittia ja huonoa asiakaspalvelua et saa, vaikka sitähän sä kysyit:) Hyvää asiakaspalvelua ja hyvää jäätelöä kyllä saat:)


      • Mikkojäätelönsyöjä

        Nuorilta tytöiltä on mukava ostaa jäätelöä kun saa hymyn ja herkullisen jäätelön muutamalla eurolla ja voi istuskella siinä kioskin edessä ja vilkuilla sitä nättiä myyjätyttöä samalla kun lipoo sitä jäätelöä ja näkee kun nuori nätti tyttö tekee touhukkaana uusia palloja muille asiakkaille ja hymyilee ja tiukka farkkupeppu vilahtaa välillä ja kirkas ääni iloisesti sanoo ole hyvä ja pikku tisut nojautuu eteenpäin kun ojentaa tötteröä siroilla pikku kätösillä.


    • Hmmm....

      Äänestäkää jaloillanne. Jos ja kun jäätelö on ylihinnoiteltu, jättäkää se ostamatta. Jos kioskin hinta on liian kova, ostakaa jäätelö ruokakaupasta. Itse lopetin jäätelön syönnin käytännössä kokonaan, kun verotuksen myötä jäätelölitran hinta lähes tuplaantui. Ymmärrän kyllä perusajatuksen siitä, että epäterveellistä ravintoa tulee verottaa enemmän kuin terveellistä, jotta kansa pysyisi laihempana ja terveempänä, mutta toisaalta harmittaa, kun ihmisen omaan vastuuseen ei luoteta.

    • Pääosassa jäätelö

      Oletteko törmänneet siihen, että tavallisesta töttöröstä peritään 40 sentin lisämaksu? Pahvikuppiin olisi saanut ilman lisämaksua, mutta menee irtojäätelöstä fiilis, jos joutuu lusikalla syömään. Ennen se pahvinmakuinen vohveli kuului hintaan ja paremmasta vohvelista piti maksaa.

    • verovirkailija

      Torimyyjän ei tarvitse antaa kuittia. Kaikkien kauppojen kassojen, partureiden ja kosmetologien pitää antaa se kysymättä. Siis aina antaa ilman typeriä kysymyksiä.

    • Meillä savossa maksaa 2,50 ja jos ei saa kuittia.. niin sitten pitää osata pyytää.
      Muuten mango-meloni oli niiiiiin herkullinen että olisin maksanut sen 3,50.

      • savvolainen

        Suottaappa olla, että maksaisit tai taas ei. Riippuu rahhosta.


    • euroilijat

      Se on nykyaikaa, katsos kun myyjät pyöristi markkojen jälkeen hassusti kaikki hinnat euroihin, eli 1MK. on 1€.

      Markat jos tulisi takaisin ja hinnat olisi sitten nykyisten mulainen, ei kukaan ostaisi mitään.

    • Mitävittua:D

      Mikä ihmeen torikokous täällä on jostain jäätelöpallosta ja kuitista?????

      • Dkt.mm

        Tässä ketjussa näkyy Kemiläisten kiinnostus toisten kyttäykseen.


      • stasi

        Köyhän maan kansalaiset vaan ovat ottaneet omakseen verokarhun hommat!


    • Metku Mertsi

      Tuosta voi itse kukin tulkita onko se jäätelönmyyjä velvoitettu siihen kuitinantoon? Voi toki kuitin antaa, mutta tietyin säädöksin pakko ei ole.
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2013/20130658?search[type]=pika&search[pika]=laki kuitin

      Tässä pari perustelua ettei tarvi:
      - Tätä lakia sovelletaan elinkeinotulon verottamisesta annetussa laissa (360/1968) tarkoitettuun liike- ja ammattitoimintaan, jos toiminnan tilikauden liikevaihto on enemmän kuin 8 500 euroa.
      - markkina- ja torikauppaan ulkotiloissa, lukuun ottamatta alkoholijuomien vähittäismyyntiä ja anniskelua.

    • juupajuu43435

      Tötterön hinta 3,50e/kpl, mutta mikä mahtaa olla työntekijän tuntipalkka?! Onko edes kahden jäätelön hinta? :D Ainakin vielä muutama vuosi sitte oli jäätelökoppi myyjien palkat aivan törkeän surkeita.

      Pari kesää sitten ei asuinkaupunkini torilla ja sen lähettyvillä olevasta kolmesta jäätelökopista saanut yhdestäkään kuittia. Ja nimenomaan kuitin olisin välttämättä tarvinut, joten jäi tötteröt ostamatta. :) kaiken lisäksi noissa jokaisessa kopissa oli ulkomaalainen myyjä, joten ei ne palkat varmaan kovin pilvissä ole.

      • -Jäde-

        "Tötterön hinta 3,50e/kpl, mutta mikä mahtaa olla työntekijän tuntipalkka?! Onko edes kahden jäätelön hinta?"

        Osa palkastahan maksetaan jäätelöinä, minullekkin luvattiin "saat syödä niin paljon, kuin jaksat". No eihän niitä ole järkevää syödä, oma osuus kannattaa myydä täyteen hintaan asiakkaille ja ostaa kaupasta jäätelönsä. Tällä tavoin palkan saa moninkertaistettua, kuten muutkin ovat kertoneet satojen jäätelöiden myynnistä viikossa omaan taskuun.


    • kioskit boikottiin!

      >Mulle on ihan sama vaikka jäätelöpallo maksais kympin.

      Huh, huh! Mutta olethan toki samalla linjalla kuin S24:n 'toimittaja', joka jo otsikossa valistaa, että jäätelöpallo saa maksaa paljon (onneksi sentään vähän kyseenalaistaen).

      Kaupasta voi saada litran jätskipaketin eurolla. Siitä pyöräyttää monta palloa.

    • Kuuluu kesään

      Kerran kesässä ostettu jäätelötötterö saa maksaa vaikka 5 egee,kunhan on kunnon kokoinen ja tiikeriä!

      • 18.6.2014

        Ajatelkaa nyt vähän, millaista jäätelönmyyjillä on tänä kesänä ollut.

        Olisi mukavaa sekä myyjille että ostajille, jos tulisi lämpimämpää.


    • jeskeh

      Itsekin olen käynyt tuossa samaisella jätskibaarilla, toi on munkin mielestä ryöstöä. Rommirusina jäätelö oli sulanut kun sen sain.

    • Lex hautala

      Kannattaa pyytää se jäätelö tiskin alta pimeesti niin voi saada halvemmalla.
      Heidi Hautalan (vihreät) vihje.
      Heidi jos joku tietää miten veroja kierretään ja hän on sentään ollut harmaan talouden vastaisessa työryhmässä ja koko kansalle esimerkkinä.

    • Pieniä nautintoja:)

      No onhan tuo hintataso arvokasta hyvästäkin jätskistä.
      Mutta jos ihminen nyt pari kolme kertaakin ostaa jätskin kojusta oikein, niin onko hinnalla oikeasti merkitystä?
      Yks kuitenkin näitä perusihanuuksia, mitkä kuuluvat kesään.
      Ja samat ihmiset kuitenkin käyvät esim. baareissa(vielä jokseenkin säännöllisesti), joissa nykyään halvimmissakin paikoissa iso tuoppi maksaa noin 5€ jos ihan riittääkään. Niin ja iso tuoppi tuntuu joka paikassa olevan nykyään tää 0,4l. Et olis nyt tuohon hintaan edes sen puoli litraa mutta ei...
      Mutta no, kaikki on suhteellista.

    • halpaa

      ei muuta kun jäätelöä myymään....hyvä bisnes?...areenahan on vapaa!!!

    • itsekritiikkiä

      Aloittajan pitäisi ilmeisesti saada tötteröt nettohintaan ja alennuksella -tai ilmaiseksi!

    • Kake piz

      No onhan se sikahinnat Kemin sisäsataman jäätelökopilla, sama tötterö maksoi Torniossa 40 % vähemmän eikä ne tappiolla myy sielläkää.

      Mutta saahan sitä ahne pyytää jos tyhmä maksaa........

    • gsew

      Myyjä tartti vähän lisätienistiä, kun työnantaja tietysti MAKSAA, niin HUONOSTI.

      Toisille maksetaan vain 6e/h, jos aina sitäkään.
      Ei se ihminen nykymaailmassa pyhällähengellä elä, eikä tavaran paljoudellakaan.


      Eräskin työnantaja tarjosi palkaksi vaaterytkyjä liikkestään. Meinasi tietysti, että kyllä tuo nuota perheelleen keittelee. : / HAlvalla pitää päästä, jos vain suinkin.

    • ex-jätskikiskatyty

      Olin itse jäätelömyyjänä viitisen vuotta sitten. Tuolloin ei ollut mitään kuittipakkoa eikä kukaan sellaista koskaan pyytänyt. Kuittipaperia tms. ei ollut, eikä ollut kassakonettakaan.
      "Kassana" toimi tiskin alla oleva laatikko, johon laitettiin rahat ja josta vaihtorahat annettiin. Päivän päätteeksi kassalaatikko "päämajaan" pomolle. Mitään ei tarvinnut kirjata ylös, paitsi sen, kuinka mihin aikaan tuli töihin ja mihin aikaan lähti, jotta olisi tarkat työtunnit tiedossa. Tuolloin pallon hinta taisi olla 2,70 / kpl ja myyjänä sain syödä jäätelöä mieleni mukaan tietysti ilmaiseksi.

      • jädeeeeeeeeeeeeeeeee

        saksassa jäätelopallo maksaa aidolla vohvelilla n. yhden euron (1e) ja kaksi palloa 2 ekee jne.....ja pallot on isoja


      • Oot pös,i
        jädeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        saksassa jäätelopallo maksaa aidolla vohvelilla n. yhden euron (1e) ja kaksi palloa 2 ekee jne.....ja pallot on isoja

        muuta saksaan


      • let's Go Canada!!
        Oot pös,i kirjoitti:

        muuta saksaan

        Totta on!
        Täällä rupee tulemaan heti edellä olevan kaltaisia viestejä jos Suomea verrataan jotenkin toiseen maahan huonommassa valossa.
        On se kumma! Ylihintaa pyydetään kaikesta mitä täällä myydään verrattuna esimerkiks just Saksaan.
        Muutenkin ihmiset ovat rennon ystävällisiä verrattuna meihin maalaistolloihin jotka luulemme niin kovin olevamme eurokansalaisia.
        Totuus on että Suomen syrjäalueen eristäytyneisyys näkyy huonolla tavalla verrattuna muihin keski-Euroopan maihin.


      • ei voi verrata
        let's Go Canada!! kirjoitti:

        Totta on!
        Täällä rupee tulemaan heti edellä olevan kaltaisia viestejä jos Suomea verrataan jotenkin toiseen maahan huonommassa valossa.
        On se kumma! Ylihintaa pyydetään kaikesta mitä täällä myydään verrattuna esimerkiks just Saksaan.
        Muutenkin ihmiset ovat rennon ystävällisiä verrattuna meihin maalaistolloihin jotka luulemme niin kovin olevamme eurokansalaisia.
        Totuus on että Suomen syrjäalueen eristäytyneisyys näkyy huonolla tavalla verrattuna muihin keski-Euroopan maihin.

        Jäätelönmyynti Saksassa on erilaista kuin täällä, ilmaston takia. Täällä on lyhyt menekkiaika, josta pitää ottaa kaikki irti että saa jotain katetta.


      • Kemiläinen.
        ei voi verrata kirjoitti:

        Jäätelönmyynti Saksassa on erilaista kuin täällä, ilmaston takia. Täällä on lyhyt menekkiaika, josta pitää ottaa kaikki irti että saa jotain katetta.

        "lyhyt menekkiaika, josta pitää ottaa kaikki irti "
        Jos hintataso pidetään kohtuullisena, menekki on suurempi ja siten myös kokonaistuotto on parempi. Eihän kukaan järkevä ihminen rupea maksamaan 3,5 euroa jäätelöpallosta. Hieman yksinkertainen pitää olla.


    • Vähävarainen

      Ostetaan edullinen Jäätelöpallo keksitötterön kera.Vaikka rommirusina. Meri-lapin alueelta. Voidaan hakea kauempaakin!

    • hilloa tötteröön

      Mä ostan prismasta jotain rainpoutötteröitä a' 59senttiä ja meen satamaan syömään kuitin kaa.
      En viitti ostaa lähes vitosen tötteröö,en!

    • naurettavaako.....

      Voi hyvä tavaton, miten paljon ihmiset jaksaa kitistä :D

      Olkaa ostamatta, jos se hinta niin kova on! Ei kukaan ostamaan pakota, menkää sitten syömään pakettijäätelöä kotiin ja olkaa hiljaa! :D

      Suomi on Suomi, täällä kaikki on kallista, yrittäkää ihmiset rakkaat totutella siihen ;)

      • hilloa tötteröö

        Mä ostan prismasta jotain rainpoutötteröitä a' 59senttiä ja meen satamaan syömään kuitin kaa.

        En mee syömään pakettijäätelöä kotiin vaan satamaan rainpoujäätelöä. Oletkos yksinkertainen?


    • Lab baba luma

      On jäätelö hyvää, kun yksin syö!

    • Naurettavaako......

      Taidat itse olla vähän yksinkertainen hilloa tötteröön? :D jos olet yhtään lukenut keskustelua (nähtävästi et ole) , niin kommentti tuli kyllä kaikille, moni muuki kitisee ku sinä.

      Mutta nauti 59 sentin rainpoutötteröstäsi ja kuitistasi, saat niistä varmasti paljon mielihyvää! Laita kuitti vielä kehyksiin seinälle, niin saat sitäkin sitten vanhana ihailla ja muistella jotta van olipaha edullinen ja maukas jäätelö ! :)

      • mahdollisuussss

        mene ihan nettikameran alle syömään niin kaikki näkevät ja varmaan vesi kielellä seuraavat syöntiä!


      • mahdollisuuussss
        mahdollisuussss kirjoitti:

        mene ihan nettikameran alle syömään niin kaikki näkevät ja varmaan vesi kielellä seuraavat syöntiä!

        Tässä on osoite:
        http://www.kemi.fi/webkamera/index.html

        Mutta eikös tuossa pitänyt olla lumilinna? En löydä sitä.


      • hilloa tötteröö

        Mä olen puolta viisaampi ku sä eikä siihen kyllä paljoo vaadita. Emmää kitise ku syön edullista jäätelöö? Sä varmaan ostat veteski jostain kaupasta pullovettä aiku hianoo....


      • Vesitötterössä
        mahdollisuussss kirjoitti:

        mene ihan nettikameran alle syömään niin kaikki näkevät ja varmaan vesi kielellä seuraavat syöntiä!

        Söin nettikameran päällä. Söitsää pöntöllä vai?


    • syy vuokratasossa?

      Joskus on kyllä käynyt mielessä, että jos kerta tukusta saa varsin halvalla jäätelöä ja koska suomalaiset lutkuttavat jäätelöä kesällä niin innokkaasti, että miks ei sitten ole näitä pieniä yrittäjiä? Esimerkiksi parin opiskelijatytön pyörittämiä kipsoja, joista sais ostaa jäätelöä kilpailukykyiseen hintaan about 1.5e pallo...

      Oisko syynä se, että kaupunki jotenkin rajoittaa näiden myyntiä, eli kipsoille on jaossa paikkoja kaupungilla vain 10-20 kappaletta isommissa kaupungeissa. Ja sitten niiltä revitään jotkut ihan tähtitieteelliset vuokrat siitä, että saavat myydä jätskiä keskeisellä paikalla, missä riittää asiakaskuntaa?

      Se selittäis aika hyvin sen, mistä nuo järjettömät hinnat syntyvät. Kilpailua nyt kuitenkin on, koska olen omassa kotikaupungissa bongannut ainakin kolme eri yrittäjää/firmaa myymässä jäätelöä. Aika usein noi pienet kahvilatkin sanovat, että haluaisivat toki myydä halvemmalla, mutta kun keskeisillä paikoilla, missä on asiakaskuntaa, ovat myös korkeat vuokrat. Ja tunnetusti kaupunki vetää ja rahastaa siellä, missä vain voi...

      • syyttäkää vuokraajaa

        Just näin. Tyhjään syytätte kioskiyrittäjiä ahneudesta, yrittäjän pakko lisätä jäätelön hintaan vuokrakulut. Jospa tietäisitte mitä summia pyydetään yhdestä kaudesta hyvällä paikalla.


    • erkki5445

      Kahdella eurolla ei saa edes kaupasta nykyään jäätelöä.

      Jäätelön hinta on muutenkin tuplaantunut 10 vuodessa

      • jädeeeeeeeeeeeeee

        saksassa irtopallot 0,7-1,0 ekee sisältää vohvelin ja kauppa käy....no onhan siellä ostajiakin enemmän


      • TArmo

        "Kahdella eurolla ei saa edes kaupasta nykyään jäätelöä."
        Eskimo-jäätelö maksaa noin euron. Tötterö maksaa vähän yli euron. Viis kymmenen vuoden takaisista hinnoista. Siirry Erkki nykyaikaan: tässä ja nyt:


    • Manitpois

      Ostakaa marketeista tikkujätskejä halvalla laatikollinen ja menkää rantaan syömään niitä.jos ei varat riitä kioskin tuotteisiin.muut ostaa sit kioskista jotka ei pidä liian kalliina.kaikki saa syödä varojensa mukaan.eikö ole simppeliä.mokomasta aiheesta satoja viestejä,äääh!

      • Tarmo I.

        "Ostakaa marketeista tikkujätskejä halvalla laatikollinen ja menkää rantaan syömään niitä."
        Miksi ihmeessä niitä laatikollinen pitäisi ostaa. Myydäänhän niitä yksitellenkin vähittäiskaupassa.


    • ihmekaupunki

      Maksaahan kahvikupillinenkin kahviloissa melkein saman verran kuin kahvipaketti. Osa rahasta menee veroihin( vaikkei kuitteja aina annetakaan, niin kyllä liiketoiminnasta silti verot maksetaan), palkkoihin, työntekijän kustannuksiin jne. Eivätkä ne myytävät tuotteetkaan ilmaisia ole. Sisäänostohinnat ovat nousseet kovasti viime vuosina.myös vuokraa joutuu myyntipaikasta, on se sitten vakituinen tai ei, maksamaan.
      Kuitin voi aina pyytää, jos sitä ei jostain syystä anneta.

    • Hoo

      Samoin on tapahtunut useasti yhdessä etnisessä ravintolassa Kemissä..

      Kassakoneeseen naputellaan lounaan hinta, mutta rahalipas auki ja sieltä vaihtoraha..
      Sitten painetaan c ja seuraavan asiakkaan lounaan hinta näpytellään koneeseen..
      Missään vaiheessa ei päätetä ostosta, jolloin se jäisi koneen muistiin myyntinä.
      Moni menee halpaan eikä huomaa, itse samanlaista konetta käyttäneenä hoksasin heti että kassan ohi virtaa käteisraha ja vauhdilla!

      Maksan aina kortilla.
      Ne rahat ainakin näkyy jossain..

    • jdiewjrfjhoijfo

      Enpäs olis uskonut, että näin suosittu on tullut tästä ketjusta, jonka avasin. Tämä on toinen viesti, jonka tähän pistän. Näköjään tämä on toiminut ja kioskin pitäjäkin lukee keskustelupalstaa, sillä tilanne oli muuttunut. Tosin hinta ei ole alentunut..

      • Romper Stomper

        Jäätelökioskin pitäjän elämä on kovaa, kun pitää parissa kuukaudessa saada koko vuoden elanto itselleen ja perheelleen?
        Voipi olla, että ensivuonna hinnat nousee ja jos ei nouse niin hän on armollinen hyväntekijä.
        Itse jos olisin vastaavassa yrityksessä, niin alle vitosen tötteröä olisi turha kenenkään haaveilla. Mehujäätikkukin olisi 2€.
        Onnea ja kestämistä yrittäjälle.


      • only cash
        Romper Stomper kirjoitti:

        Jäätelökioskin pitäjän elämä on kovaa, kun pitää parissa kuukaudessa saada koko vuoden elanto itselleen ja perheelleen?
        Voipi olla, että ensivuonna hinnat nousee ja jos ei nouse niin hän on armollinen hyväntekijä.
        Itse jos olisin vastaavassa yrityksessä, niin alle vitosen tötteröä olisi turha kenenkään haaveilla. Mehujäätikkukin olisi 2€.
        Onnea ja kestämistä yrittäjälle.

        Korjasin ja ohjelmoin kassakoneita eteläisessä suomessa 30v olisi pal
        jon kerrottavaa,yleisin tapa yrityksissä 80 luvulla oli pitää kahta kassaa
        toinen takahuoneessa toinen tiskillä.Verottaja on aina ollut pihalla yrit
        täjien touhuista,toisaalta ilman näitä touhuja moni yrittäjä olisi tehnyt
        konkurssin.Tänäpäivänä homma ei enää onnistu.Paitsi että..


      • abys1
        Romper Stomper kirjoitti:

        Jäätelökioskin pitäjän elämä on kovaa, kun pitää parissa kuukaudessa saada koko vuoden elanto itselleen ja perheelleen?
        Voipi olla, että ensivuonna hinnat nousee ja jos ei nouse niin hän on armollinen hyväntekijä.
        Itse jos olisin vastaavassa yrityksessä, niin alle vitosen tötteröä olisi turha kenenkään haaveilla. Mehujäätikkukin olisi 2€.
        Onnea ja kestämistä yrittäjälle.

        Eihän kukaan yrittäjä voi vedota siihen,että 2kk jäätelönmyynnillä pitäi
        si elää koko talvi.romper stomper,älä naurata.2kk töitä 10kk lepoa
        hyvä bisnes.älä naurata.Toisaalta jos näin,erinomainen bisnes.


      • sɐıddnɐʞɐnddıɐs
        only cash kirjoitti:

        Korjasin ja ohjelmoin kassakoneita eteläisessä suomessa 30v olisi pal
        jon kerrottavaa,yleisin tapa yrityksissä 80 luvulla oli pitää kahta kassaa
        toinen takahuoneessa toinen tiskillä.Verottaja on aina ollut pihalla yrit
        täjien touhuista,toisaalta ilman näitä touhuja moni yrittäjä olisi tehnyt
        konkurssin.Tänäpäivänä homma ei enää onnistu.Paitsi että..

        Jäätelön myynti siirrettävästä "kioskista" rinnastetaan torimyynniksi. Näin ollen kuitti ei ole pakollinen ja myyjä maksaa ennakkoveron arvioidusta myynnistä.
        Tuskin pieneen jäätälökioskiin kahta kassakonetta mahtuisikaan, niiden kylmälaitteiden sekaan, eikä ole tarpeenkaan?


    • jjdejdoijeijfij

      Kellään jäätelömyyjällä ei ole leipätulot kiinni kesän myynnistä. Kyllä ne on laitaalukien jo ennestään rikkaiden ja ahneiden yrittäjien sivubisnestä ajattelulla, että kerätään nekin hillot talteen. Tämän olen kuullut ihan kioskien pitäjiltä.

      • sɐıddnɐʞɐnddıɐs

        Oletko katkera? Alkaisit ite jäätelökauppiaaksi. Ne paikat saa vuokrattua kunnalta, kun jättää hakemuksen tekniselle lautakunnalle mihin myyntikojunsa haluaa.


    • lämmintä piisaa

      Pari irtojäätelöä ostettu tänä kesänä. Vahingossa valitsin eilen 3,5 maksaneen laadun, mikä tuntui aika kalliilta mutta saipa jäätelömyyjä sitten asiakkaan, joita tosiaankaan ei näkynyt tungeksivan. Ne myyjät on ainakin minun silmiini lähinnä nuoria ihmisiä, ja uskoisin, että heille leipä on tiukassa. Mutta sen verrann tyyristä on, että ei nuo hinnat ainakaan tuo asiakastulvaa. kesän ekat helteet on sellaiset et ihmiset voi maksaakin valittamatta, huumaantuneena kesäfiilareista mutta pidemmän päälle ei taida lyödä bisnes leiville.

    • 2000

      Kaikki maksaa joskus jopa kemiläisillekkin, voithan ottaa omat jäydet matkaa kun menet sisäsatamaan jädeä syömään.
      Kaikella on hintansa eikä edes valtuutetut saa ilmaiseksi kaikkea.

      • pallonpää

      • namiskaa

        mangomeloni on suosituin


      • naminaminami

        Mikä tilanne nyt on ? Syvitsyn kispalla hyvät eikä kallistakaan. Ei rannas oo vielä kojua.


    • Jäätelöfanaatikko

      Oleellista jäätelön syömisessä on, että selvittää itselleen, mistä jäätelö on valmistettu. Eläinperäistä rasvaa sisältävät kaikki kermajäätelöt. Selvitä ennen ostopäätöstäsi, että jäätelö ei ole kermajäätelöä. Se kohottaa ns. huonoa kolesterolia ja tukkii verisuonet ja sydämen. Toinen lähes yhtä oleellinen selvittämisen kohde on, että jäätelö ei sisällä suklaata. Se on toinen seikka, joka helposti kohottaa veren kolesteroliarvoa. Jäljelle jää vielä soijasta ja riisistä valmistetut jäätelöt, jotka eivät ole suklaalla kuorrutettuja. Tarkista vielä, että jäätelö ei ole vohvelituutissa. Vohvelin valmistukseen on käytetty ns. kovia rasvoja, jotka nekin tukkivat verisuonia. Jäljelle jää soijasta tai riisistä valmistetut jäätelöt, jotka ovat pahvimukissa tai astiassa.

    • SamiKannu

      Syökkää jäätelövää ja lanttuvaa. Ne tekkevät kesän.

    • Lihftub

      No niin! Kemiläisiä eniten kiinnostava asiaketju nostettiin keulille.Täytyyhän näin suuresta asiasta voida keskustella. Uudempia useita asiaketjuja ei voi nostaa esille koska kommentteja ei voi lisätä. Vain näihin Kemiläisille tärkeimpiin vanhoihinkin ketjuihin voi lisätä kommentteja.Kyllä kemiläiset on viksuja!

      • mansikkajatuutti

        mikä oli tämänkesän hinta. torniossa oli kyllä halpoja pitää näitä seurata etteivät peri liikaa


    • turisti-juristi

      minä nautin kemissä käydessä vain sembramännyn siemeniä enkä tarvii kuittia

      • naminaminam

        nyt oli kohtuuhinnat keskustassa


    • Jätskillekaikki

      Vihdoinkin helteet rantautuivat tänne perämeren kuuluisaan rannikkokaupunkiin! Vieläkö rantsussa on jäätelökioskia? Saako sieltä jätskiä ilman kuittia? Tulis varmaan näin halvemmaksi. Kuka tietää?

    • Liisa.Lörppä

      "Saako sieltä jätskiä ilman kuittia? Tulis varmaan näin halvemmaksi. Kuka tietää? "

      Minä tiedän, että kermajäätelön syönti kannattaa lopettaa kokonaan. Siinä on monityydytettyjä rasvoja, jotka tukkivat kavalasti verisuonemme ja aiheuttavat ennen aikaisen kuoleman. Sitä ennen ne ovat saattaneet aiheuttaa jo aivoveritulpan. Ainoa jäätelölaji, jota voi syödä kohtuullisesti, on soijasta (Tofuline) ja riisimaidosta (Rice, Choice) valmistetut jäätelöt. Katso samalla, että jäätelössä ei ole suklaata.

      Mistä liikkeestä tahansa voit ostaa jäätelön ilman kuittia. Sinun tarvitsee sanoa kassalla vain, että et tarvitse kuittia.

    • naminaminnam

      joko rannassa on kiska auki. pitäs olla jo vappuna

      • naminaminam

        on auki ja mnyös täikössä. ei taija katukiskoja enää tulla. kemissä halvat hinnat ja ei muutako syömään.


      • kolmevaikaksi

        no nyt on kesäkelit. mikä on hintataso pehmiksille erityisesti


    • Anttelainen

      Jos viestinalottajaa ois lyöty ällikllä niin ei ois varmaan elossa ennää.

    • alluc

      onko joku käyny lumilinnan jätskibaarisa mitkä hinnat

      • Anonyymi

        missä halvin tötsä


    • Anonyymi

      5v. vanha alotus.

    • Anonyymi

      Eikös todella ole muuta mietittävää ??????

    • Anonyymi

      Halvin puikko löytyy varmaan lidl/prisman pakastealtaasta. Jäätelökiskat on porvarien hommaa.

      • Anonyymi

        niin on mäkin haen pakastealtaasta ja pitää lukia made in eu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin on mäkin haen pakastealtaasta ja pitää lukia made in eu

        mitenhän nyt käy ku on tuo tauti saako tötteröitä kaupitella kiskoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitenhän nyt käy ku on tuo tauti saako tötteröitä kaupitella kiskoista?

        ostan kaupasta tuuteja ne on hyviä kallista on kiskalla


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe