10 kilon pudottajien tukiryhmä

Liianlihava1234

Hei ! Ajattelin perustaa tällaisen tukiryhmän kaikille, joiden tavoitteena on pudottaa 10kg tai vähemmän. Minä itse olen pituudeltani n. 161cm ja paino on ällöttävät 70,9 kiloa! Kesäloma alkoi juuri, joten on juuri hyvä aika aloittaa dieetti :) tavoite on siis se 60kg puntarissa nyt aluksi. Jos on muitakin innostuneita niin lähtekää mukaan vaan tueksi muille ja itselleen :)

92

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liianlihava1234

      Ja lisään tuohon vielä että käyn vaikka joka sunnuntai puntarilla ja raportoin tänne tulokseni. Tänne saa tulla jakamaan omia kokemuksia ja vinkkejä myöskin muiden avuksi :)

      • Liianlihava1234

        Mä kun omistan kahvakuulan, niin sen avulla teen lihaskuntoliikkeitä n. 5 kertaa viikossa. Mulla on tiedossa hyvä reitti (n.6km) jonka pyöräilisin joka päivä tasaista vauhtia. Puhelimessani on sellainen sovellus kuin Sports Tracker, jonka laitan päälle aina lenkille lähtiessäni. Siihen merkitään laji (juoksu, kävely, pyöräily) ja kun lenkki on ohi, näet siitä kuinka paljon aikaa kului, matkan pituuden, sykkeen, nopeuden ja montako kaloria poltit. Päivässä yritän syödä max. 800kaloria. Herkut olen jättänyt kokonaan pois ihan vain siitä syystä, että kun vähän maistan jotain, en voi enää lopettaa. Siihen se laihdutukseni on monta kertaa jäänytkin. Vihreää teetä ja vettä juon paljon aineenvaihdunnan takia.


    • Hjördis86

      Moikka! Mä voisin siirtyä tänne kun ryhmässä johon alunperin liityin ei tunnu olevan enään muita kuin minä jäljellä.. ;)

      Mulla siis pituutta 160 cm ( tai no jos tarkkoja ollaan niin 159,7 cm, haha) ja paino noin 59,8 kg. Lähdin liikkeelle n. 65 kilosta, eli ihan hyvin jo kiloja lähtenyt mutta vielä kyllä pudotettavaakin löytyy. Lopullinen tavoite mulla on - 7 kiloa eli alle 53 kg kun pääsisi niin loistavaa!

      Paino kävi jo tuossa alle 59 kilossa, mutta viikonlopun ( tarkoituksellisen ja suunnitellun ) herkuttelun myötä nousi kilon! No ei se mitään, on varmasti osa nestettä.. toivottavasti!:)

      Syön siis arkisin noin 1000 kcl/päivä, koitan myös huolehtia proteiinien saannista. Ajatuksena koittaa myös pitää kaksi paastopäivää tämän 5:2 diettin mukaan, jolloin kalorit olisivat alle 600 kcl/pvä.

      Yhden herkkupäivän pidän viikossa, jolloin saan syödä 2500 kcl.

      Koitan harrastaa aerobista liikuntaa ainakin 3 krt / vko ja lihaskuntoa tarkoitus kanssa alkaa jälleen tekemään pienen tauon jälkeen.

      Minulla on tarkoituksena punnita itseni aina perjantaisin, ettei vkl:n herkuttelu näkyisi vaa'alla.

      Mutta kerro ihmeessä lisää LiianLihava, liikunnasta, syömisestä jne.

      • Liianlihava1234

        Onko muita innokkaita mukaanlähtijöitä ? :)


      • Viuhtilainen
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Onko muita innokkaita mukaanlähtijöitä ? :)

        Voisin siirtyä tänne kun ei ole alkuperäisessö keskustelussa ollut piiiitkään aikaan aktiviteettia :) ikää 20v, lähtömitat 163/76. Nyt 163/66,5. -10kg meni rikki jokin aika sitten mutta rupesin taas syömään erittäin epäterveellisesti ja painoa tuli 2kg lisää. Nyt saanut tuosta kahdesta kilosta 1,5 pois :) senttejä lähtenyt sellaiset 35 tuon 9,5kg myötä! Yritän päivitellä tänne sillontällöin, kumminkin joka viikko kunhan ryhmä muuten pysyy kasassa :) liikuntana harrastan juoksua sekä maastossa liikkumista ja portaita tulee välillä myös treenailtua. Ruokavaliosta karsittu isoksi osaksi herkut pois, muuten mennään aika perus ruoalla, kumminkin keventäen iltaa kohden!


      • Liianlihava1234
        Viuhtilainen kirjoitti:

        Voisin siirtyä tänne kun ei ole alkuperäisessö keskustelussa ollut piiiitkään aikaan aktiviteettia :) ikää 20v, lähtömitat 163/76. Nyt 163/66,5. -10kg meni rikki jokin aika sitten mutta rupesin taas syömään erittäin epäterveellisesti ja painoa tuli 2kg lisää. Nyt saanut tuosta kahdesta kilosta 1,5 pois :) senttejä lähtenyt sellaiset 35 tuon 9,5kg myötä! Yritän päivitellä tänne sillontällöin, kumminkin joka viikko kunhan ryhmä muuten pysyy kasassa :) liikuntana harrastan juoksua sekä maastossa liikkumista ja portaita tulee välillä myös treenailtua. Ruokavaliosta karsittu isoksi osaksi herkut pois, muuten mennään aika perus ruoalla, kumminkin keventäen iltaa kohden!

        Tervetuloa myös sinulle Viuhtilainen ! :)


    • Neiti K

      Heippa!

      Kukaan ei koskaan usko mua lihavaksi (koska olen rakenteeltani sellainen, etten näytä lihavalta ja paljon on lihasta jne.) mutta tänä aamuna järkytyin vaa'alle noustuani, siis ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen. Olen 160 senttiä pitkä ja painoa oli uskomattomat 85 kiloa! Vastahan mä painoin 65 kiloa, ja tavoite olisikin päästä sinne saakka taas. :) Kiire ei ole, mutta tulen raportoimaan ekasta kymmenestä kilosta ainakin. :) Jos vain huolitte mukaan joukkoon iloiseen. :)

      Tavoitteeni on alle 900 kcal per vuorokausi. Punnitsen itseni joka päivä, katsotaan, miltä alkaa näyttää. Luulis, että tällä elopainolla kiloja lähtisi putoamaan melko nopeastikin. Aion noudattaa dieettiäni orjallisesti enkä salli itselleni herkuttelupäiviä.

      Tänään tein uskomattoman hyvää kaalisoppaa (en siis dieetteile kaalisoppadieetillä niinkään kuin vain löysin reseptin, josta pidin ja huijaan itseni syömään kasviksia, ovelaa vai mitä), olen syönyt pari leipää kananmunilla (rasvaista, tiedän, mutta teki niin mieli) enkä sitten sopan lisäksi muuta. Kaloreita on tän mukaan kertynyt 646 kcal:

      http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto

      Muut kalorit leipien lisäksi ovat tulleet herneistä (piru vie kun nekin on niin hyviä!) ja onneton kompuroin tänään ostamaan kaloreita sisältävää virvoitusjuomaa kun en katsonut mitä tein. Vasta juotuani totesin, että jaa, vedessäkin voi näemmä olla törkeät määrät hiilareita. Mokomat.

      Millaisin fiiliksin olette projektinne kanssa? :) Terkuin Neiti K, joka toivoo kelpaavansa joukkoon vaikka onkin porukan selkeästi eniten "norsun mitoissa" :)

      • Liianlihava1234

        Tottakai kaikki halukkaat otetaan mukaan :) annan vinkin, älä punnitse itseäsi joka päivä, sillä ihmisen paino vaihtelee. Viikon välein on hyvä punnita itsensä tiettynä päivänä esim. sunnuntaina. Jokapäiväisellä punnituksella saa vaan mielen maahan, joten se ei kannata. Mutta tervetuloa vaan Neiti K !


    • Neiti K

      Toi punnitseminen joka päivä on siltä varalta, etten ala spurttimaan liian nopeasti painoa alas (siihen on iso riski), haluan kaiken aikaa tietää, missä mennään. Typerä tapa ehkä, mutta on monia syitä, miksi niin teen.

      Kiitos tervetulotoivotuksista, tsemppaillaanhan jatkossakin toisiamme! :)

      Mitkä on teidän isoimmat kompastuskivet?

      • Liianlihava1234

        Mun pahin kompastuskivi on ehdottomasti se ahmimisen riski. Monta kertaa on laihdutus jäänyt kesken sen takia, että olen retkahtanut herkutteluun. En tarkoita, että syön jonkun pienen karkkipussin, vaan helposti voin vetää puolentoista litran limsapullon tai ison sipsipussin yhdessä illassa. Siinä on myöski ylipainoni syy! Sitä yritän lopettaa.


      • Viuhtilainen

        Mulla on myös tuo herkkujen ahminta se todennäköisin epäonnistumisen syy, ja niinkuin taisin ekassa viestissä mainitakkin, niin -10kg rikki mennessä rupesin antamaan liikaa periksi ja lihoin 2kg. Mullakin helposti menee se koko sipsipussi kun vaan saan parikin maistaa, mutta limuja juon vaan lighteja, sekä satunnaisesti jonkun sugar free energiajuoman. Uskon pysyväni suht ruodussa, eilen sallin itselleni n 200g irtokarkkeja ihan vaan koska pääsykoetta olin jännittänyt älyttömästi (tärisinkin yhden osion aikana) ja oli vaan niin hyvä fiilis, että otetaan nyt pieni pussi! :) tänään käyn kyllä juoksemassa, kun sateidenkin pitäisi olla ohi :) vaaka tänään 66,6.


      • NytLähtee
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Mun pahin kompastuskivi on ehdottomasti se ahmimisen riski. Monta kertaa on laihdutus jäänyt kesken sen takia, että olen retkahtanut herkutteluun. En tarkoita, että syön jonkun pienen karkkipussin, vaan helposti voin vetää puolentoista litran limsapullon tai ison sipsipussin yhdessä illassa. Siinä on myöski ylipainoni syy! Sitä yritän lopettaa.

        Minkä ikäinen olet? Mulla oli tuollaista nuorempana (päälle 2-kymppisenä). Nyt lähestyn 34 vuoden ikää.


      • Liianlihava1234
        NytLähtee kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet? Mulla oli tuollaista nuorempana (päälle 2-kymppisenä). Nyt lähestyn 34 vuoden ikää.

        Minuako tarkoitit ? Olen 23-vuotias, parin kuukauden päästä 24.


    • NytLähtee

      Mulla vaaka näytti 66,1 kg sunnuntaina 1.6. Tavoitteena pudottaa 10 kg eli 56 kiloon. Neljä lasta, työt ym., mutta yritän raportoida tänne aina jossain välissä. Kuntoilu aloitettu ja ruokavaliomuutokset tehty. Yritän pudottaa n. puoli kiloa viikossa.

    • Neiti K

      Huomenta! Vaaka näytti tänään sen 85 kilon sijaan 83.4. Lähti eilisestä kunnolla nesteet liikkeelle! (Tämän näkeminen on yksi syy, miksi punnitsen joka päivä enkä vain kerran viikossa, mulla viskoo nesteet neulaa aika tavalla vaa'assa.)

      Oma kompastuskiveni on ehdottomasti viini ja juustot. Nyt päätin, että huomisesta eteenpäin saavat jäädä vähemmälle (verikokeissakin näkyi maanantaina huolestuttavia arvoja, jotka johtuvat ylipainosta ja sitähän alkoholi ja juustot ihmiselle teettävät), ihan vain jo senkin takia, että selväpäisenä on mukavampi olla. :) On skarpimpi ja enemmän läsnä todellisuudessa. Juustoista luopuminen kirpaisee vielä enemmän mutta tämä menee nyt näin. Jossain Nutrilettin kotisivuillakin taisi olla juttua, että ajattele, haluatko tällä hetkellä syödä vai tulevaisuudessa olla laiha. Se on kieltämättä vähän vaarallinen neuvo kun johtaa helposti jonkinlaiseen proanailuun, ja pois se meistä, eikö? :)

      Millaisin fiiliksin jengi on tänään? :) Tämä lähtee kohta lenkille. :)

      -Neiti K

      • Liianlihava1234

        Täällä kans yksi lenkille lähtijä! Pyörällä ajattelin mennä n. 12km lenkin. Aamupalaksi söin Kreikkalaista jogurttia ja siihen jotain mustikkajauhetta luontaistuotekaupasta. Hyvä ja kevyt fiilis tässä vaiheessa ! :) Tein myös itelleni sellasen ns. lukujärjestyksen, että mitä syön aamulla, illalla ja minä viikon päivänä. Hyvillä mielillä ollaan :)


      • ÄssässÄ
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Täällä kans yksi lenkille lähtijä! Pyörällä ajattelin mennä n. 12km lenkin. Aamupalaksi söin Kreikkalaista jogurttia ja siihen jotain mustikkajauhetta luontaistuotekaupasta. Hyvä ja kevyt fiilis tässä vaiheessa ! :) Tein myös itelleni sellasen ns. lukujärjestyksen, että mitä syön aamulla, illalla ja minä viikon päivänä. Hyvillä mielillä ollaan :)

        Minäkin voisin liittyä mukaan! Näyttää olevan samoissa pituuksissa ja painoissa & tavoitteissa niin moni. Mulla 162/66,4, muutama kilo lähteny.
        Tuo ruokalukujärjestys kuulostaa hyvältä, voisi itsekin kokeilla. Tämän aamun aamupalan sain pidettyä kurissa: kaksi ruisleipää juustolla ja leikkeleellä, lasi tuoremehua. Oon tyytyväinen kun yleensä kiskon vaikka mitä miuta lisäksi.
        Myös minä lähdössä piakkoin pyörä&kävelylenkille!


      • Liianlihava1234
        ÄssässÄ kirjoitti:

        Minäkin voisin liittyä mukaan! Näyttää olevan samoissa pituuksissa ja painoissa & tavoitteissa niin moni. Mulla 162/66,4, muutama kilo lähteny.
        Tuo ruokalukujärjestys kuulostaa hyvältä, voisi itsekin kokeilla. Tämän aamun aamupalan sain pidettyä kurissa: kaksi ruisleipää juustolla ja leikkeleellä, lasi tuoremehua. Oon tyytyväinen kun yleensä kiskon vaikka mitä miuta lisäksi.
        Myös minä lähdössä piakkoin pyörä&kävelylenkille!

        Hyvä että saadaan lisää osallistujia ! :)


    • mulla ois myös tarkoituksena laihduttaa se 10kg. olen mielelläni mukana tässä "ryhmässä". itse käyn lenkillä joka päivä ja lihaskuntoa teen 2-5 kertaa viikossa, sillä lihastenkin pitää antaa palautua. myös kaikenlainen hyötyliikunta, esim. kotityöt, haravointi yms. herkuista olen luopunut kokonaan, kuten sipsit, limsat, karkit, suklaa, pullat, keksit yms. jos haluatte jotain vinkkejä niin suosittelen katsomaan youtubesta semmoiselta kanavalta videoita kun: XHIT daily.

      ite oon saanut tuolta valtavasti vinkkejä ja siellä on hyviä videoita esim. kuinka saada 150 kaloria pois 8 minuutissa.

      • Liianlihava1234

        Tuo XHIT daily oli kyllä aivan mahtava kun kävin tsekkaamassa ! Kyllä hiki nousi pintaan sillä 20min. ohjelmalla! Oli vähällä etten kestänyt loppuun saakka, mutta päättäväisesti jatkoin ja jatkoin :) kiitos vinkistä, Superia !


    • NytLähtee

      Tietäiskö joku jotain kevyttä (ja maukasta!) ruokaisan salaatin ohjetta? Protskua ja kasvista peliin...

    • itse syön yleensä iltapalaksi hedelmäsalaattia jonka teen itse. laitan yleensä viinirypäleitä, banaania, joskus tomaattia, kiiviä ja jotain muutakin jos on semmonen fiilis.

    • Hjördis86

      Oi kiva kun on saatu paljon väkeä ryhmään!

      Tänään ollaan hyvillä fiiliksillä. Aamulla tein 45 min kuntopyörällä, ja ennen töitä menin vielä salille vetämään kunnon vatsa-pakara reenin. Päätin myös, että ainakin aluks tuo 1000 kcl on liikaa, tiputan tässä kohtaa noin 700 kcl/ päivä.

      Herkkupäivän pidän edelleen, koska uskon että välillä on hyvä "herätellä" aineenvaihduntaa jottei tule ns. säästöliekkiä.. mitä olette mieltä?

      • Liianlihava1234

        Mä syön perjantaisin yhden proteiinipatukan, herkkuja en syö lainkaan, ihan vaan sen ahmimisen riskin vuoksi.


    • itse juuri äsken tein 20 minuutin treenin XHIT daily videon avulla. sen mukaan kuluttaa 200 kaloria. en alussa uskonut ja laitoin sports trackerin päälle ja kappas vaan. olin polttanut 200 kaloria ! aamulla kun herään niin syön puuroa, sen jälkeen teen 8 minuutin treenin jossa polttaa 150 kaloria. päivän aikana myös käyn lenkillä ja/tai pyöräilemässä lihaskunto joka kohdistuu vatsaan, selkään, käsiin, jalkoihin ja pakaroihin. lihaskunnon teen vain pari kertaa viikossa. eli ihan hyvin päivässä lähtee kaloreita

      • Liianlihava1234

        Mulla on nyt hyvä ohje siihen ahminnan vaaraan. Aina, kun mun tekee mieli syödä jotain sipsiä, nachoja tms. tulen tänne lukemaan muiden onnistuneita dieettejä ja mietin, että jos nyt syön herkkuja en ikinä pääse tavoitteeseeni. Itselläni se ainakin toimii, sillä tänään aikaisemmin olin vähällä käydä kaupassa hakemassa nachoja. Mutta onneksi en käynytkään ! :)


      • NytLähtee
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Mulla on nyt hyvä ohje siihen ahminnan vaaraan. Aina, kun mun tekee mieli syödä jotain sipsiä, nachoja tms. tulen tänne lukemaan muiden onnistuneita dieettejä ja mietin, että jos nyt syön herkkuja en ikinä pääse tavoitteeseeni. Itselläni se ainakin toimii, sillä tänään aikaisemmin olin vähällä käydä kaupassa hakemassa nachoja. Mutta onneksi en käynytkään ! :)

        Sama keino! Meikällä se pahe on jätski - sitä menisi vaikka kuinka paljon. Nyt ei mene :)


    • Neiti K

      Huomenta!

      Aamupaino 82.4 kg. Luulenpa, että nyt on pakko alkaa vähän jopa hidastaa. Tiistain kalorimääräksi jäi 887 kcal ja eilisen (viineineen ja ruokaisine salaatteineen) 1090 kcal. Tähtään tänään tuohon melkein tonniin taas, säästöliekkiähän emme halua. :) Tai jos jättäisin ehkä sen siihen 900 kcaliin. No, sinne päin joka tapauksessa. :)

      -2.6 kg tähän mennessä siis, matkaa jäljellä 17.4 kg. Ei tämä aivan mahdottomalta tunnu. Mutta pitkä matka on edessä. Kalorimääräni olen täyttänyt törkeän hyvällä kasviskeitolla, ruisleivällä (kevytlevitteen ja leikkeleiden kera) sekä pienellä määrällä kananmunaa ja jogurttia. Soppa etenkin on ollut täysosuma, sitä menisi vaikka miten paljon. :) Rasvatonta maitoa tulee juotua myös järjettömissä määrin, sekin nostaa kaloreita joka päivä. Hyvä niin. Karkkeja ja kakkuja en vetele lainkaan.

      Pitää oikeasti himmata tuon viinin kanssa. No, eilen oli juhlapäivä hyvässä seurassa, tänään on ihan tavallinen päivä, tosin hyvässä seurassa sekin tulee vietettyä. :) Olisin jo ties miten laiha ellen olisi perso valkkarille. Sentäs se on melkein semikevyttä, ja ehdottomasti parempi kuin olut tai väkevät. :)

      Nyt aamulenkille! Mukavaa päivää, ystävät! Tänään mehulinja ("se kaloriton"). :)

      -Neiti K

      • Liianlihava1234

        Olet päässyt hyvään vauhtiin :) itse en ole edes käynyt puntarilla, käyn sunnuntaina ensimmäisen kerran. Itse en juo alkoholia lainkaan, en ole edes koskaan maistanut ! :D ja tässä vaiheessa olen siitä tyytyväinen. Minun dieettiini ei kuulu mehut vaan juon vaan vettä, kahvia ja teetä.


      • Liianlihava1234
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Olet päässyt hyvään vauhtiin :) itse en ole edes käynyt puntarilla, käyn sunnuntaina ensimmäisen kerran. Itse en juo alkoholia lainkaan, en ole edes koskaan maistanut ! :D ja tässä vaiheessa olen siitä tyytyväinen. Minun dieettiini ei kuulu mehut vaan juon vaan vettä, kahvia ja teetä.

        Mun tämän päivän lounas: 150g pinaattia, 2 kovaksi keitettyä kananmunaa ja 1 tomaatti. Ei tuo pinaatti musta hyvää ole, mutta mitäpä en hoikan vartalon vuoksi tee :D


      • NytLähtee

        Minä en kestäisi 1000 kalorilla/ päivä. Olisin äkäinen kuin ampiainen...


    • itse söin aamupalaksi puuroa, jääkaappiin jäänyttä pilttiä ja lasin maitoa. normaalisti en syö kovin myöhään aamupalaa mutta tänään heräsin vähän myöhempään kuten tavallisesti

      ja äsken vielä tein 7min treenin ja lähti 66 kaloria :)

    • NytLähtee

      Mulla on nyt 5. päivä menossa, tämä alku se on hankalin... Olen käynyt kolme kertaa (su, ma ja eilen) juoksemassa 7 km maastossa. Mulla on pituutta 167-168 cm ja tosiaan painoa oli 66,1 kg sunnuntaina. Tärkeintä on kiinteytyä, mutta myös tiputtaa kiloja. Pyrin syömään joka päivä vähemmän kuin kulutan ja hyvin sujunut tähän asti :) Käyn vaa'alla kerran viikossa. Olen ihan normaalipainoinen näinkin, mutta ihannepaino on vähän alempana.

      • NytLähtee

        Oletteko katsoneet suurinta pudottajaa? Olen saanut siitä tsemppiä! Ja kun juoksen isoa mäkeä ylöspäin, niin hoen mielessäni: "En halua olla enää ikinä läski..." (siitäkin on kokemusta)


      • Liianlihava1234
        NytLähtee kirjoitti:

        Oletteko katsoneet suurinta pudottajaa? Olen saanut siitä tsemppiä! Ja kun juoksen isoa mäkeä ylöspäin, niin hoen mielessäni: "En halua olla enää ikinä läski..." (siitäkin on kokemusta)

        Mullakin Suurin pudottaja toimii motivaattorina :) ajattelen aina, että en halua joutua samaan tilanteeseen kuin ne ohjelman laihduttajat, eli että ylipaino olisi terveydelle haitallista tai perheen perustamisen esteenä. Ajattelen vain, että paras tehdä jotain nyt, eikä silloin kun se tuntuu aivan mahdottomalta.


    • kuinka paljon kaloreita syötte päivässä ja paljon kulutatte suunnilleen? itse käytän sports trackeria jonka voi ladata puhelimeen. siitä näkee matkan pituuden, kalorimäärän kulutuksen yms.

    • ja onko teidän mielestä kanan syönti laihduttaessa hyvä vaihtoehto vokkivihannesten kanssa?

      • Liianlihava1234

        Joo on. Itsekkin syön kanaa. Mullakin on Sports tracker, ja aina kun menen pyöräilemään laitan sen päälle. Itse pyrin syömään max. 800 kaloria. Se on mulle hyvä määrä. Mä kulutan ehkä jotain 2200 kaloria, koska ihminenhän kuluttaa niitä itsestään vaikka makaisit koko päivän sängyssä sen 1600kaloria :)


      • Liianlihava1234
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Joo on. Itsekkin syön kanaa. Mullakin on Sports tracker, ja aina kun menen pyöräilemään laitan sen päälle. Itse pyrin syömään max. 800 kaloria. Se on mulle hyvä määrä. Mä kulutan ehkä jotain 2200 kaloria, koska ihminenhän kuluttaa niitä itsestään vaikka makaisit koko päivän sängyssä sen 1600kaloria :)

        Ja siis päivässä syön 800 kaloria :D


    • mutta siis kuinka paljon liikunnalla jos ei lasketa noita mitkä tulee "itsestään" päivän aikana?

      • Liianlihava1234

        No ehkä joku 400-500 kaloria riippuu ihan päivästä että jos sataa vettä niin en lähde pyörälenkille jossa kuluis se 200 kaloria.


      • Liianlihava1234
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        No ehkä joku 400-500 kaloria riippuu ihan päivästä että jos sataa vettä niin en lähde pyörälenkille jossa kuluis se 200 kaloria.

        Ja siihen 500 kaloriin en lase lihaskuntoliikkeitä koska en voi laskea monako kaloria kulutan kun teen niitä.


    • Viuhtilainen

      Tuntuu että te kaikki söisitte niin vähän :o kun lukee että minimi olisi joku 1000kcal päivässä, tosin en itse ole aiheeseen perehtynyt muuten kuin näiden kirjoitusten kautta. Itse en laske kaloreita, tosin jos tekee mieli jotain herkkua tai vaikka pastasalaattia tai jotain niin katson kalorimäärän ja se yleensä saa sitten jättämään herkut pois. Tosin tuo toinen puolisko on aika herkkuperse niin sen kanssa tulee sitten syötyä kaikenlaista. Mutta hitaasti hyvä tulee, pääasia ettei paino ainakaan nouse. Tänään oli aamupaino 66,3. En ole nyt juoksemassa käynyt kun ollut yskää ja flunssaa ja keho ei oikeen tykkää rajusta liikunnasta, mutta kävin tuossa pari päiväö takaperin 10km kävelylenkillä :) pääsisiköhän nyt viikonloppuna jo hölkyttelemään!

      • NytLähtee

        Minä syön paljon enemmän kuin 1000 kaloria päivässä. Pyrin laihtumaan noin puoli kiloa viikossa.


    • Neiti K

      Huomenta! Aamupaino 82.7, turvottaa vähäsen tää helle ja eilinen illalla mässäily (kaikella 400 kcalilla, huh) mutta sentään ei enää 85 kiloa. Eilen tuli möyhennettyä 1266 kcalin verran kokonaisuudessaan.

      Viuhtilainen, mustakin me mennään pääosin aika pienillä kaloreilla! Tänään korjaan eilistä syöpöttelyä pitämällä kalorit siinä 800 kcalin huitteilla, josko se auttaisi vähäsen. Mutta ideaali olis musta suunnilleen se tonnin vaje vain, tietty se, mikä toimii toiselle ei välttis pelitä kolmannelle jne. Oma peruskulutukseni on 2500 kcal päivässä niin siitä kun lohkoo sen tonnin pois niin tietää rajansa, ja sen, että sitä ei ainakaan saa ylittää. Silti: tänään aion ottaa ihan rauhassa, jumppailla vähän pois eilisen jälkiä.

      Tsemppiä Viuhtilainen! Toivottavasti hölkkä maistuu ja tulee hyvä olo. :) Mä just tulin kävelylenkiltä kans. :)

      Yks muuten, jonka olen havainnut tehokkaaksi herkkuperseellisyyden nujertajaksi on kevyen kermaviilidipin tekeminen ja vihannesten pilkkominen somiksi tangoiksi siihen vierelle. Kevyt kermaviili sisältää aika vähän kaloreita (koko törppä valmistajasta riippuen noin 80 kcal plus lisäksi melko olematon maustejauhe tai oma sörssäys mausteista) ja vihanneksia menee sen ohella ihan huomaamatta. Ja tämä pätee muuten todistetusti juurikin herkkuperseisiin nimim. Hei tee taas sitä hyvää dippiä ja vihanneksia, sano puolisko kun ehtoolla nälissään oli. :) Dippien makuja voi myös muunnella mielin määrin, joten läskiksi noilla eväillä tuskin tulee, päinvastoin: se puoli kiloa päivässä -sääntö tulee täyteen alta aikayksikön. Itse suosin erivärisiä paprikoita, kurkkua, kirsikkatomaatteja jne. dippausteni kanssa. Jos siis on vaikka leffailta tai jotain, milloin pitää korvata sipsit tai popparit niin eikun kurkkua slaisseiksi vain ja ihku dippi vierelle. :)

      Tsemppiä jengille päivään! :) Pidetään itsestämme ja toisistammekin huolta.

      • NytLähtee

        Kiitos vinkistä, täytyypä joskus kokeilla dippi-juttua!

        Ajattelin kirjoittaa tänne vähän enemmän itsestäni (tiedä kiinnostaako ketään). Lähestyn siis 34 vuoden ikää, olen naimisissa ja meillä on 1-, 3-, 5- ja 7-vuotias :) Tämä kuvio tietää jo yksistään sitä, että teen ruokaa joka päivä ja syömme yhdessä, en voi enkä haluakaan olla ns. "omilla eväillä".

        Haastoin myös mieheni pudottamaan painoa (tarvetta on). Itselläni siis pituutta 167,5 cm ja painoa oli aloittaessani 66,1 kg. Pudotettavia kiloja ei ole paljon, joten siksikin tuntuu hyvältä pudottaa noin puoli kiloa per viikko. Mulla on nyt kesällä aika hyvät mahikset aikatauluttaa treenaaminen, elokuussa hankaloituu töiden vuoksi.

        Haluan olla hyvässä kunnossa (olen liikkunut koko ikäni) ja esimerkillinen äiti, kannustaa lapsia liikkumaan. Haluan myös voida hyvin ja jaksaa tehdä asioita hyvin, syödä terveellisesti ja kuntoilla. Ja haluan omalta osaltani huolehtia siitä, että mieheni tahtoo vielä viereeni (ainakin tänä aamuna tuntui halua vielä olevan) ;)

        Painoa mulle jäi 4. lapsen jäljiltä jonkin verran, niitä nyt rauhassa sulattelen.

        Onko teillä muilla lapsia? Hyvää viikonloppua kaikille!!


      • Liianlihava1234
        NytLähtee kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, täytyypä joskus kokeilla dippi-juttua!

        Ajattelin kirjoittaa tänne vähän enemmän itsestäni (tiedä kiinnostaako ketään). Lähestyn siis 34 vuoden ikää, olen naimisissa ja meillä on 1-, 3-, 5- ja 7-vuotias :) Tämä kuvio tietää jo yksistään sitä, että teen ruokaa joka päivä ja syömme yhdessä, en voi enkä haluakaan olla ns. "omilla eväillä".

        Haastoin myös mieheni pudottamaan painoa (tarvetta on). Itselläni siis pituutta 167,5 cm ja painoa oli aloittaessani 66,1 kg. Pudotettavia kiloja ei ole paljon, joten siksikin tuntuu hyvältä pudottaa noin puoli kiloa per viikko. Mulla on nyt kesällä aika hyvät mahikset aikatauluttaa treenaaminen, elokuussa hankaloituu töiden vuoksi.

        Haluan olla hyvässä kunnossa (olen liikkunut koko ikäni) ja esimerkillinen äiti, kannustaa lapsia liikkumaan. Haluan myös voida hyvin ja jaksaa tehdä asioita hyvin, syödä terveellisesti ja kuntoilla. Ja haluan omalta osaltani huolehtia siitä, että mieheni tahtoo vielä viereeni (ainakin tänä aamuna tuntui halua vielä olevan) ;)

        Painoa mulle jäi 4. lapsen jäljiltä jonkin verran, niitä nyt rauhassa sulattelen.

        Onko teillä muilla lapsia? Hyvää viikonloppua kaikille!!

        Mulla ei vielä oo lapsia, mutta haaveena se on. Tänään en lähtenyt lenkille, koska oli jotenkin niin huono olo, etten olisi sitä kestäny. Nyt on kuitenki jo hyvä ja pirteä olo niin voisin lähteäkkin :) itsekin oon niitä vihannestikkuja dipin kanssa syönyt ennenkin ja täytyy myöntää että on ne parempaa maunkin puolesta kuin ne sipsit :)


    • itsellä tuntuu helpolta syödä päivässä alle 1000 kcal, koska ei tule enää käytyä turhaan jääkaapilla eikä ole turhaan nälkä. jos mulla iskee tylsyys niin meen joko pyöräilemään tai lenkille

      • Liianlihava1234

        Mä päätin kävästä tänään puntarilla ihan muuten vaan (normisti kävisin vaan sunnuntaisin) ja vaaka näytti 69,8kg. Eli kyllä se paino pudonnut jo on. Ostin itselleni hyvästä työstä hajuveden jota olen jo halunnut kauan. Se motivoi minua jatkamaan. Tsemppiä muillekin :)


      • Liianlihava1234
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Mä päätin kävästä tänään puntarilla ihan muuten vaan (normisti kävisin vaan sunnuntaisin) ja vaaka näytti 69,8kg. Eli kyllä se paino pudonnut jo on. Ostin itselleni hyvästä työstä hajuveden jota olen jo halunnut kauan. Se motivoi minua jatkamaan. Tsemppiä muillekin :)

        Eli siis paino pudonnut neljässä päivässä 1,1kg joka on minulle paljon niin lyhyessä ajassa :)


      • Viuhtilainen

        Selvä :) Riippuu tietysti, miten sen 1000kcal "käyttää", eli mitä syö. Tyhmänä esimerkkinä mäkkärin juustot, 300kcal/per. Syöt kolme tulee siitä jo 900kcal, eikä kolme pidä nälkää koko päivää. Kertoisitko esimerkin mitä syöt päivän aikana? Mulla tuo terveellinen syöminen ei ole enää samaa luokkaa kuin vuoden alussa kun aloitin tämän elämäntaparemontin, mutten todellakaan ole palannut entiseen. Sipsejä söin viime vuonna helposti parikin kertaa viikossa, nyt oon tän kuluneen 5kk aikana syönyt pari-kolme kertaa sipsejä, ainoastaan kerran "lähti lapasesta". Saattaa niitä herkkuja tulla syötyä jollain viikolla parikin kertaa, siitä yritän nyt päästä eroon, mutta ainakaan paino ei ole nyt muuta kuin pudonnut. Jäätelö on kyllä näin kesäaikaan pahin pahe. Olisiko siihen jotain korviketta ? Dippejä ja vihanneksia joskus tullut syötyä, mutta jotenkin se "vaiva" ollut se este niiden teolle :D pitää taas vain jaksaa vaivautua paremman tulevaisuuden puolesta!

        Ja kiitos Neiti K tsempistä! Tänään ei ole yskittänyt yhtään, joten katsotaan josko huomenna uskaltaisi vähän hölkytellä :) Uimaankin aion uskaltaa tänä vuonna! Pari kesää mennyt maakrapuna, kun ei ole vaan kehdannut mennä muiden mukaan uimaan. Häpeän kehoani vieläkin, reidet on valtavat ja mahakin juuri alta 100cm ympärysmitaltaan (7cm lähtenyt yhteensä viime mittauksesta) joten ei ole oikein aihetta olla ylpeäkään. Pitää taas seistä peilin edessä mittailemassa itseään niin pysyisi herkuista jonkun aikaa erossa kun alkaisi taas ällöttää todellisuus. Se kyllä murskaa itseluottamuksen mutta viimeksi ainakin auttoi herkkuhimoon.


      • Liianlihava1234
        Viuhtilainen kirjoitti:

        Selvä :) Riippuu tietysti, miten sen 1000kcal "käyttää", eli mitä syö. Tyhmänä esimerkkinä mäkkärin juustot, 300kcal/per. Syöt kolme tulee siitä jo 900kcal, eikä kolme pidä nälkää koko päivää. Kertoisitko esimerkin mitä syöt päivän aikana? Mulla tuo terveellinen syöminen ei ole enää samaa luokkaa kuin vuoden alussa kun aloitin tämän elämäntaparemontin, mutten todellakaan ole palannut entiseen. Sipsejä söin viime vuonna helposti parikin kertaa viikossa, nyt oon tän kuluneen 5kk aikana syönyt pari-kolme kertaa sipsejä, ainoastaan kerran "lähti lapasesta". Saattaa niitä herkkuja tulla syötyä jollain viikolla parikin kertaa, siitä yritän nyt päästä eroon, mutta ainakaan paino ei ole nyt muuta kuin pudonnut. Jäätelö on kyllä näin kesäaikaan pahin pahe. Olisiko siihen jotain korviketta ? Dippejä ja vihanneksia joskus tullut syötyä, mutta jotenkin se "vaiva" ollut se este niiden teolle :D pitää taas vain jaksaa vaivautua paremman tulevaisuuden puolesta!

        Ja kiitos Neiti K tsempistä! Tänään ei ole yskittänyt yhtään, joten katsotaan josko huomenna uskaltaisi vähän hölkytellä :) Uimaankin aion uskaltaa tänä vuonna! Pari kesää mennyt maakrapuna, kun ei ole vaan kehdannut mennä muiden mukaan uimaan. Häpeän kehoani vieläkin, reidet on valtavat ja mahakin juuri alta 100cm ympärysmitaltaan (7cm lähtenyt yhteensä viime mittauksesta) joten ei ole oikein aihetta olla ylpeäkään. Pitää taas seistä peilin edessä mittailemassa itseään niin pysyisi herkuista jonkun aikaa erossa kun alkaisi taas ällöttää todellisuus. Se kyllä murskaa itseluottamuksen mutta viimeksi ainakin auttoi herkkuhimoon.

        Tämän päivän ruokavalio:
        Aamupala: kahvikuppi, paahtoleipä ilman rasvaa.
        Lounas: 3dl jauhelihakeittoa
        Välipala: tuore hedelmä (omena,päärynä,banaani)
        Päivällinen: purkki raejuustoa, vihreää salaattia ja hedelmä.
        Iltapala: kuppi vihreää teetä ja kaksi keitettyä kananmunaa.


    • itse syön aamulla puuroa, lounaaksi en syö välttämättä muuta kuin yhden hedelmän koska ei ole yhtään nälkä välttämättä, välipalaksi esim. jugurtti ja leipä, sitten perus päivällinen jota en syö paljoa (on terveellinen ruoka aina) ja iltapala yleensä hedelmäsalaatti ja jugurtti yleensä lasi maitoa joka annoksessa tai vettä

    • Neiti K

      Huomenta! -3 kg tiistaista. Matkaa jäljellä 17 kiloa.

      Eilinen meni osaltani ihan hyvin, kävin kerran lenksulla ja lopun aikaa tupeksin kotona. Oli makeeta nyt aamulla hampaita pestessä nousta vaa'alle, joka näytti tasan 82 kiloa. Kyllä se tästä vielä putoaa kun vähän potkii. Kohta mä olen siinä missä tekin nyt, ja siitä on enää lyhyt matka tavoitepainooni (joka on 65 kiloa, siitä kun menee alemmas niin kroppa alkaa protestoida niin etten mieluusti moiseen mene).

      Tänään riipaisin aamupalaksi mukin kahvia. Katsotaan, josko vaaka armahtaisi vielä huomennakin. :)

      Juu, lapsia mulla (tai meillä) ei ole. :)

      Aamulenkiltä tultu, fiilis on hyvä ja meininki myös. Tsempit teille, ystävät, syödään tarpeeksi muttei liikaa! :)

      -Neiti K :)

    • itse en eilen liikkunut lainkaan enkä vielä tänäänkään ole. tuntuu ettei jaksa enkä saa oikeen mistään inspiraatiota...

      • Liianlihava1234

        Mäkään en tänään oikeen jaksaisi innostua liikunnasta. Huomenna yritetään uudestaan jos vaikka olis vähän enemmän energiaa hyvin nukutun yön jälkeen :)


      • Liianlihava1234
        Liianlihava1234 kirjoitti:

        Mäkään en tänään oikeen jaksaisi innostua liikunnasta. Huomenna yritetään uudestaan jos vaikka olis vähän enemmän energiaa hyvin nukutun yön jälkeen :)

        Apuaa ! Iski hirveä makeanhimo.. Mutta pitää vaan pysyä lujana ja jauhaa vaikka purkkaa. Tekis niiin mieli käydä hakees Dops-keksejä kaupasta.. Mutta en käy, haluan laihtua ja jos haen niin laihduttamisesta ei tule mitään. Piti käydä täällä vakuuttamassa itseni etten vaan retkahda :)


    • Viuhtilainen

      Tässä aamupuuroa odotellessa kirjoittelen nopean päivityksen. Eilen tuli pyöräiltyä 30km sekä leikattua nurmikkoakin tunnin edestä. Eli ihan hyvä päivä, tosin nyt on kankut kyllä kipeät! Ostin myös jotain palautumisjuomajauhetta, jonka käyttöä alan testailemaan tässä heti :) Se sisältää paljon hiilareita joten annostus on tärkeätä, ettei mene se vaikutus lihomisen puolelle.

      Lueskellessani teidän muiden esimerkkejä päivän ruoasta puuttuu monelta se lämmin ruoka kokonaan kuvioista. Eikö se olekkaan tärkeä? Itse pyrin syömään ainakin kerran päivässä lämmintä ruokaa, puolet lautasesta tietty kasviksia tai salaattia. Eilenkin oli lihaa sekä uusiaperunoita! Aamupalaa nyt kokeilen, kun neljänviljanpuuro ei oikein sopinutkaan vatsalle, nyt tulossa kaurapuuro. Blenderikin löytyy joten sitä pitäisi taas alkaa hyödyntämään. Meni vain maku koko hommasta kun kiiwismoothie oli yön aikana muuttunut ruskeaksi mössöksi (en todellakaan muistanut että näinkin voi käydä :D). Tohelo mikä tohelo. Illalla pyrin syömään kevyemmin, mutta esim skyr proteiinirahkat on ihan lemppareita, tosin aika kalliita. Niitä valio pro feel rahkoja joita elastinen mainostaa oon maistanut ja maistui tosi jauhoiselta. Pitää sitä proteiinia silti saada varsinkin kun liikkuu.

      Liikunnasta puheenollen, joku teistä kirjoitteli ettei ole oikein innostusta liikuntaan. Ite aloitin liikkumisen vuoden vaihteessa ihan vaan lenkittämällä koiria. Tein 40min-2h lenkkejä lähes päivittäin. Kun tiet alkoi sulamaan, vaihtui kävely kevyeksi hölkäksi. Liikuntaahan ei pidä harrastaa ellei itse sitä halua, mikään ei ole kivaa pakotettuna, mutta sitä omaa lajia voi yrittää etsiä. Esim sähly tai tennis voi tuntua ihan eri lajeilta kuin 5-10v sitten.

      Loppuun vielä nopea tietopläjäys!
      Oon tosiaan 20v parisuhteessa elelevä tytöntyllerö. Lapsia ei ole, tulevaisuudessa kyllä haluan. Kouluun hain nyt keväällä joten toivotaan että syksyllä alkaisi opiskelijaelämä!

      • Liianlihava1234

        Kyllä mulla innostusta liikuntaan löytyy, eilen vaan oli sellainen olo ettei millään jaksa :)


    • Neiti K

      Huomentapäivää!

      Sorruin eilen syömään vähän juustoa, mutta eilisen kokonaiskaloreiksi jäi kuitenkin vain 949 kcal. Aamulla vaaka näytti 81.9 kg, hyvin vähän pudotusta mutta pudotusta kuitenkin. Jee! Neljättä kiloa viedään nyt tiistaina aloitettelun jälkeen ja tuntuu tosi hyvältä. Vähänkö juhlin jos tämä tahti pysyy.

      Mites muilla? Eikö tänään ollut virallinen punnituspäivä? :) Tsemppiä kovasti ja hölkkäillään! :)

      -Neiti K

    • NytLähtee

      No niin, tässä päivitystä:

      Aloitin siis viikko sitten (1.6.), jolloin vaaka näytti 66,1 kg. Tänään puntariin tuli lukema 65,2 kg :) Tyytyväinen olen. Tavoitteena tosiaan 56 kiloa ja puoli kiloa/ viikko.

      Hyvää helteistä helluntaita kaikille! :)

      • NytLähtee

        Eipä taida olla ketään enää mukana... Mulla on punnituspäivä aina su, mutta olen huomenna reissussa, joten kävin tänään vaa'alla: viimeksi oli siis 65,2 kg ja nyt 64,4 kg eli hyvin homma etenee :) Syön terveellisesti ja liikun sopivasti.


      • teiniläski
        NytLähtee kirjoitti:

        Eipä taida olla ketään enää mukana... Mulla on punnituspäivä aina su, mutta olen huomenna reissussa, joten kävin tänään vaa'alla: viimeksi oli siis 65,2 kg ja nyt 64,4 kg eli hyvin homma etenee :) Syön terveellisesti ja liikun sopivasti.

        Moikka
        oon noin 163senttii ja painan n.45, vyötärö on n.81cm. Ongelma on Se että vatsani on liian iso. Apuaa


    • Neiti K

      Moi NytLähtee! Ja muutkin, tottakai. :)

      Täällä ollaan, -4 kg tähän mennessä. Jostain syystä olen jäänyt jumittamaan siihen. Ideoita, miten tästä eteenpäin? Lisää vihannessoppaa? :) Mitä te teette jos paino jää junnaamaan? Mulla olis pudotettavaa mutta kun ei putoa. Päivässä syön vähän alle tai vähän reilun tonnin ja liikun tunnin edestä. Minulla on urheiluvamma, joka hidastaa liikkumista, joten sitä en tuosta tunnista voi oikein lisätä. Vinkkejä otetaan vastaan! :)

      Mites muut? Vieläkö olette mukana? :)

      -Neiti K

      • ÄssässÄ

        Mukana ollaan, mutta mullakin on paino jumahtanut, niin en ole käynyt kommentoimassa täällä.. Viime päivinä ollut ihan järkyttävä herkkuhimo ja ruokaakin olen syönyt liikaa. Syy selvisi: kuukautiset alkoi. Eli tulevallakaan viikolla ei ole pudotusta odotettavissa mulla. Liikuntaa on tullut harrastettua ihan normaaliin tapaan kuitenkin.
        NeitiK, entä jos kokeilet syödä vähän enemmän? Ainakin sen kulutetun liikunnan verran? Käsittääkseni hyvä laihdutusvauhti on energiantarve-500kcal, joten jos syöt noin 1000kaloria ja liikut tunnin, syöt liian vähän. Voisiko hidastuminen johtua tästä? Tai sitten taantuminen menee ohi, kun vain sinnikkäästi jatkat nykyisellä dietilläsi.


    • Neiti K

      Heippa ja kiitti viestistäsi!

      Mun on tosi vaikea saada päivän kaloreita täyteen jo nyt mutta tosiaan voisi lisätä ruokavalioon jotain sellaista, mistä irtoaisi vielä enemmän ravintoa. Kuulostaa vähän oudolta mutta tiedätte, mitä tarkoitan. Sinnikkyyttä ei puutu, mutta saatat olla oikeassa tuossa, ehkä syön liian vähän. Ideoita, millä safkaa kannattaisi alkaa täydentää? Ehkä en vain ala vetään rasvasia juustoja tähän oheen, täysmaitoa tai kauheaa määrää margariinia kylmilteen. :)

      Tsemppiä teille kans!

      -Neiti K :)

    • Möhömaha

      Hei Mäkin tuun tähän ryhmään :) Eli mulla 1-vuotias lapsi, lihosin odotus aikana mättäsin niin perkuleesti kaikkee paskaa suuhun! 20kg tuli painoo josta synnärille jäi 4k-5kg sitten kotona tippui 5-kg jatkoin vieläkin vaa kaiken herkkujen ja roskaruuan syömistä. Pituutta 166cm ja nyt painoa 68kg, alotin tossa puol vuotta sitten diettiin jonka avulla pudotin painoa 75kg 64kg mutta sitten ku dietti loppusi aloin taas mättäämään herkkuja! Liikun aktiivisesti vähintää 4kertaa viikossa, kuntosali, ryhmäliikunnat ja 5-7km lenkkejä juosten! Mä olen niin riippyvainen herkuista, että oikeen ottaa päähän, josko nyt saisin tämän dietin kanssa ittelleni taottua päähän järkeä! Syön tässä dietissä 1600kcl ja ruokailut on 5kertaa päivässä, eli mitään ihmediettejä en enää jaksa, koska viimeksi tämäkin tehosi! TSEMPIT KAIKILLE, OLLAAN KUULOLLA!

    • Möhömaha

      Neiti k jos paino junnaa tarvii pitää KUNNON tankkaus päivä ja sitten taas jatka Diettiä seuraavana päivänä, näin saat kehosi aineenvauhdunnan liikkeelle!

    • Viuhtilainen

      Mukana ollaan edelleen, jos muutkin vielä kirjoittelee.

      Mulla herkkujen mättäminen mennyt taas överiksi, sekä hiilarien saanti. Keksin tyhmiäkin syitä hakea 200g pussin irtokarkkia kaupasta, ja näin kun kesä kohta on jo täällä (ilmojen takia ei siltä vielä tunnu) niin tarttuu jätski helposti mukaan. Eihän siinä ole kuin 150-300kcal jos ei mitään megatuutteja ostele, mutta ei se paino siltikään mene sen 65kg alkaville luvuille tätä vauhtia. Myös alkoholia tullut nautittua, mutta silloinkin pysynyt kuivissa sekä light juomissa. Siihen päälle tietty illalla mäkkärisafkat :) onneksi krapula aamuna sentään järki kädessä :pari karjalanpiirakkaa ja light jaffaa :D

      Liikuntaa oon harrastanu nyt ihan hyvin, hölkkää joku 3-5 kertaa viikossa. Eilen vedin rappusia ylös, reilu n. 1200 rappusta :) lisäksi hölkkää päälle. Vaaka näyttää 66,4-67kg välillä, hyvä ettei nouse vaikka tulee herkkuja syötyä :/ vaalea leipä myös pahe, sillä toinen puolisko sitä aina koriin laittaa! Tuoretta leipää on todella hankala vastustaa :( !

    • Möhömaha

      Moi!
      Kyllä mä ainakin ajattelin tänne päivitellä :) meilläki toinen puolisko aina tunkemassa kaikkii herkkuja ruokakoriin ja tilailee pitsoja yms.. Yritä nyt siinä sitten olla kuolaamatta niitä kaikkia herkkuja :D Nyt jussina tullu syötyy hiukan epäterveellisemmin, esim just makkaraa, pihvejä, siiderii, perunoita ja voikastiketta, mutta maanantaina palaan kunnolla taas ruotuun ;)

      • Viuhtilainen

        Korjaan: 1700 rappusta kun kipuaa neljä kertaa ylös :) :D oli pakko tänään laskea!

        No kiva että joku sentään vielä mukana! Mulla tänään menee vielä sidukkaa tai lonkeroa, mutta alkoholit jää vähemmälle kyllä pian :) sipsit pyysin tuon syömään, ens kerralla en sorru yhtä helposti kun kuuluu hyllyjen välistä "otettasko yks pussi" :Dd ens kerralla ostan porkkanaa, kurkkua ja dippiä! Eilen söin myös saunamakkaran, tänään varmaan toisen :) eilen tuli myös tuota mainitsemaasi pihviä syötyä, eli roskaa roskan päälle.. :D noh, pitää tosiaan ottaa itseään niskasta kiinni taas!


    • Möhömaha

      Mun yks kaveriki jumppaili just rappusten kanssa tehokkaasti, lapsi turvakaukalossa rappusten alhaalla nukkumassa ja itse veteli niitä rappusia ;) Tehokasta liikuntaa tuo ja pylly tulee hyväksi :) Olin eilen 17päivän tauon jälkee kuntosalilla ja nyt paikat huutaa hoosiannaa, ei oo muuten ollu koskaan noin pitkää taukoo, mutta kerta se ensimmäinenki, tänää olis taas tarkotus mennä treenailee :) Ruuaksi teen tänää lasagnettee, itse syön siitä tosi pienen siivun tyylii 1desin ja loput pakaste vihanneksii ja salaattia :) keskiviikkona olis sitten viikkopunnitus en käy ennen sitä puntarilla :) mites muilla mene?

    • Neiti K

      Heips, täällä mietin seuraavaa!

      Jos pidin eilen sellaisen tankkauspäivän ja tänään jatkan sopalla ja kävleyllä, eikö painon pitäisi lähteä taas laskuun? Neljän kilon pudotuksessa junnaa paino nyt, ei ole hyvä olo, syönkö liian vähän edelleen kun syön tonnia päivässä?

      Pohtii Neiti K. :) :)

    • Möhömaha

      No kaiken järjen mukaan se tarvis lähtee laskuun, mutta syöt kyllä tosi vähän päivässä! Tuo tuhat kalorii on tosi vähän! Yks hyvä on kanssa, että juo vettä 0,5l ennen kun syö aamupalaa laittaa aineenvaihdunnan liikkeelle :) ja sitten tietty juo vähintään 3litraa päivässä vettä! Mitä sä syöt sillon kun syöt tuon tonnin päivässä?

      • häh?

        Tuhat kaloria ei ole vähän, yritäksä oikeasti lihottaa porukkaa?


    • Möhömaha

      Hohhoijjakkaa!
      Alin turvallinen energia määrä naisille 1200kcal! EI EN YRITÄ LIHOTTAA! :D

    • Möhömaha

      En lähe taisteleen jokanen tekee miten itse haluaa! Omalla kohalla paino tippus -10kg 12Viikossa syömällä 1700kalorii päivässä! personal trainer teki ruokaohjeet mulle! ja niin laihtui 10 muutakin naista! Kuten sanoin jokanen saa tehdä niinkuin itse haluaa ja oma keho kestää.. vaikka menis koko loppuelämän tuhannella kalorilla ei paljon mua hetkauta!

      • joo joo

        No en nyt siitä aikonutkaan riidellä, kunhan totesin, että ei se 1200 mikään alin ole. Liikunnan määräkin vaikuttaa asiaan.
        Kokonaan toinen asia on sekin, että 1700-kkalorin ruokavaliolla on paljon helpompi olla kuin jollain niukemmalla.


    • Möhömaha

      terve!
      Alotuspaino oli 68kg ja tänään aamupain 66,8kg jeee kyllä ne tästä lähtee :) Olen syönyt tuon 1700kalorii päivässä, liikkunut 4 kertaa viikossa ! :) Lähetään Ystäville viikonloppuksi kylään, saa nähdä miten siellä sitten syön :D Tästä on hyvä jatkaa! Mitäs muille =)

    • NytLähtee

      Olen ollut lomalla...

      Aloitin 1.6. - paino tuolloin 66,1 kg.
      Vaa'alla 1.7. - 63,0 kg.
      Kuukaudessa tippunut siis 3,1 kg eli just sopivasti.
      (Pituutta 167,5 cm.)

      Tsemppiä kaikille, loma jatkuu...

    • pallo22

      Mukana! Elämä on rauhottunut sen verran että nyt tähän voi ryhtyä luottavaisin mielin. Lähtöpaino 72 ja ylimääräistä 12kg. Tällä lähdetään liikkeelle. Elämäntapamuutos tulossa usealtakin osin, mm. asioiden tärkeysjärjestyksen muuttaminen niin, että ykkösenä olen minä itse.

    • Möhömaha

      Tänään paino 66.9kg varmaan johtuu siitä, että vedelly pitsaa, kebabbii, siiderii, sipsii viikonlopun aikana! Noh nyt taas ainaki 2 viikkoo ihan ilman mitään reissuja niin varmaa kilotki karisee ;)
      Nonni elämäntapamuutoksesta on paljon parempi puhua, kuin diettaamisesta.. eka se on sitä diettaamista, mutta sitten siitä pitää jäädä elämäntapamuutos!

      • ÄssässÄ

        Itekkin just harmittelin kun viikonloppuisin on nyt aika paljon menoja juhlimisen muodossa.. Mulle tuli 0,8kg edelliseltä viikonlopulta..varmaan nesteitä, mutta niidenkin vajumiseen menee se viikko, joten ei kerkeä laihtumaan. Onneks tulevana viikonloppuna ei oo mitään. Vois kohta lähteä lenkille :)


      • Pulleapupu
        ÄssässÄ kirjoitti:

        Itekkin just harmittelin kun viikonloppuisin on nyt aika paljon menoja juhlimisen muodossa.. Mulle tuli 0,8kg edelliseltä viikonlopulta..varmaan nesteitä, mutta niidenkin vajumiseen menee se viikko, joten ei kerkeä laihtumaan. Onneks tulevana viikonloppuna ei oo mitään. Vois kohta lähteä lenkille :)

        Minäkin täällä ajattelisin liittyä ryhmään jos vain mukaan mahtuu ja muut ovat vielä messissä ! :) olen siis 21-vuotias nainen, mittoja: 163cm ja 72kg eli ylipainoa reilut 9 kiloa.. Olen laihdutellut ennenkin mutta innostus on lopahtanut ja olen retkahtanut herkuttelemaan. Nyt päätin että tähän asiaan on tultava muutos. Olen nyt esimerkiksi tuplannut vedenjuonnin, syön tavallista kotiruokaa mutta olen puolittanut annoskokoa ja sen puolikkaan tilalle lisännyt kasviksia. En käytä hirveästi suolaa enkä rasvaa. Lenkkeilen ja pyöräilen 4-5 kertaa viikossa ja arkipäivinä teen kotona omakeksimiä sarjoja. Tsemppiä kaikille muille myös :)


      • Pulleapupu
        Pulleapupu kirjoitti:

        Minäkin täällä ajattelisin liittyä ryhmään jos vain mukaan mahtuu ja muut ovat vielä messissä ! :) olen siis 21-vuotias nainen, mittoja: 163cm ja 72kg eli ylipainoa reilut 9 kiloa.. Olen laihdutellut ennenkin mutta innostus on lopahtanut ja olen retkahtanut herkuttelemaan. Nyt päätin että tähän asiaan on tultava muutos. Olen nyt esimerkiksi tuplannut vedenjuonnin, syön tavallista kotiruokaa mutta olen puolittanut annoskokoa ja sen puolikkaan tilalle lisännyt kasviksia. En käytä hirveästi suolaa enkä rasvaa. Lenkkeilen ja pyöräilen 4-5 kertaa viikossa ja arkipäivinä teen kotona omakeksimiä sarjoja. Tsemppiä kaikille muille myös :)

        Ja mun tapa laihduttaa on siis tiivistettynä se, että pidän ruoan mahdollisimman vähillä kaloreilla (siis syön niin ettei ole kuitenkaan nälkä mutta en ylitä sitä 1000kaloria) ja olen lisännyt liikuntaa :) tää on enemmänkin elämäntapamuutos kuin laihdutusprojekti.


    • suvi2

      Täällä käyty todella mielenkiintoista keksustelua kaloreista:)

      Itse en laske päivittäisiä kaloreita, vaan VIIKKOkaloreita. Minulla on viikon ajalle suunniteltu kalorimäärä, joka täyttyyy ja toivottavasti ei paljon ylity viikon ajalta. oman laihtumiseni suurin pullonkaula on ollut liian vähäinen ravinnonsaanti ja olematon liikunta, eli kroppa täysin seis ja säästöliekillä. NEsteitä kertyy jokaisen baari-illan jälkeen ihan liikaa, ja hankalaa on.

      Itselleni palkkasin personal trainerin kotiin, joka neuvoo minua ruoka- ja liikuntasuhteen optimaalisessa toteutuksessa:) Itselläni valtavasti tietoa, mutta kuten vanha sanonta menee; Suutarin lapsella ei ole kenkiä ;)

      Käyn täällä harvoin, mutta keskustelua saa tuoda myös blogiini kehotemppeli.blogspot.fi :)

      • Pulleapupu

        Tänään on saatu hiki kunnolla pintaan. Ensin pelasin tuntikaupalla sulkapalloa siskoni kanssa, ja sitten menin uimaan meidän lähellä sijaitsevaan jokeen. Pian ajattelin lähteä lenkille ja loppu päivän vaan huilaan.


      • Trololololo
        Pulleapupu kirjoitti:

        Tänään on saatu hiki kunnolla pintaan. Ensin pelasin tuntikaupalla sulkapalloa siskoni kanssa, ja sitten menin uimaan meidän lähellä sijaitsevaan jokeen. Pian ajattelin lähteä lenkille ja loppu päivän vaan huilaan.

        SAATANA KU OOTTE LÄSKIÄ


    • täällä ryhmässä on ollut tämän kuukauden kunnon hiljaiselo, niin oletteko paljon laihtuneet ?

      • ÄssässÄ

        Joo eipä ole kukaan tänne kirjoitellut aikoihin. Itsellä ei paino vaju yhtään, mutta peilissä näkyy muutosta (parempaan). Täytyy elokuuksi vähän tiukentaa ruokavaliota, kesällä olisi kyllä ideaalia laihduttaa, kun liikuntaa tulee enemmän kuin talvella.


    • Möhömaha

      Tänään paino 65,9kg en ole kyllä noudattanut tippaakaan diettiä, mutta olen pyrkinyt syömään terveellisesti.. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe