''Tippuminen kivaa!''

PoniFani:)

Olen kuullut joskus tallilla, että joku tyttö on sanonut, että: ''Tippuminen oon kivaa!'' Öö..Onko kiva tippua korkean hevosen selästä? Mitäköhän se tyttö oikein ajattteli..? En ole itse koskaan tippunut hevosen selästä, enkä leveilekään sillä, mutta se on kivaa, että tippuu...MITÄ IHMETTÄ? .__. Oletko samaa mieltä, että pidät hevosen selästä tippumisesta? Kommentoi...

12

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inari neito

Se joka sanoi että tippuminen on kivaa, yrittää osoittaa varmaankin että ei pelkää tippumista ja haluaa näyttää olevansa rohkea. Todellisuudessa hän voi olla toista mieltä, mutta ne on niitä pikkutyttöjen suuria puheita! :D
      Itse olen muutamia kertoja pudonnut ja ei se ole ollut kivaa eikä kyllä mitään kamalaakaan. XD

• tippuminenonvitunhauskaa

Itse olen tippunut 3 kertaa ja kaatunut varsan selässä 2 kertaa. Ei mitään hirveän kivaa tippuminen ole, ainakaan omasta mielestä. Et suinkaan ole ainoa joka on kuullut tallilla käyvien ihmisten suusta, 'tippuminen on kivaa!' joo vitun kivaa on tippua korkean hevosen selästä selälleen maastossa tai lentää hevosen pukittaessa kuperkeikalla niskoilleen. Itse en ole noita kokenut, mutta tunnen ne ihmiset ketkä ovat kokeneet.

• Karo_

Hänen mielestään se voi tosiaan olla hauskaa, erään ystäväni lapsi oli tehnyt ratsastuskoululla niin, että tippuessaan hevosen kaulalta voltilla, hänen oli pakko testata sitä uudelleen, koska se oli "hauskaa". Tuollainen on järkyttävän tyhmää leveilyä ja tuolla tavalla hevoselle opetetaan, että tiputtaa saa. Kaikki eivät pidä tippumisesta, joten sen takia hevosia ei saisi "kouluttaa" siihen. Ja tippumisessa ei ole mitään pahaa/noloa, siltä varalta että se sinua jännittää. Harvemmin noissa tippumisissa niitä vahinkoja sattuu. Muistathan kuitenkin, että hevonen on aina villihevonen ja arvaamaton. Pysy tiukkana, älä pelkää! Jos hevonen yrittää näykätä, ole sillä asenteella, että näykkäät takaisin.

• Anonyymi

Hyi, kuka nyt tahallaan tippuu???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyi, kuka nyt tahallaan tippuu???

Niin. Puuttuu itsesuojeluvaisto täysin. Oltava tosi pieni ja ymmärtämätön.

• analysointia

En usko että tippumisella ikinä elostellaan. Jos kipua ei tule tippuessa, niin sen luokittelee helpommin hauskaksikkin tilanteeksi, koska siinä säikähtää ihan sikana! Olen kaksi kertaa tipahtanut hevosen selästä täysin yllättäen ja niillä kerroilla olen alkanut nauramaan maahan tupsahdettuani ja huomannut olevani täysin kunnossa. - En nyt tiedä onko se terve reagoiminen, mutta itselle on tärkeää, etten käyttäydy ainakaan samoin kuin muut kakarat ja esim syytä hevosta tai muita siitä että se on säikähtänyt tai olen itse ollut huono tulkitsemaan tai kontrolloimaan hevosta.

On kyllä tosi huono, jos sitä tippumisen vaaraa ei kumminkaan ollenkaan tiedosta, ehkä tuollaiset ihmiset pitäisi pistää lukemaan artikkeleita, missä ratsastaja on kuollut/halvaantunut tai muuten vahingoittunut vakavasti.

• pompppa

Olen itse aika monta kertaa tippunut. Osa tippumisista oli hauskoja ja rupesin niiden jälkeen nauramaan, mutta ne joissa sattui niin ne ei ollut hauskoja. Eli voi se tippumine olla hauskaakin. :)

• Siskoni oli vähällä saada aivotärähdyksen tippuessaan entisen ravurin selästä. Sillä ei oltu tietääkseni paljoa ratsastettu. Säkäkorkeus oli noin 160cm? Itse en ole hevosen tai ponin selästä koskaan tippunut, enkä haluaisikaan.

• tummeliten

Kerran oon tippunu n160cm hevoselta laukassa ympyrällä kyllä se vähän pelotti ku tuli ekan kerran alas.

• Anonyymi

No tietysti silloin se on kivaa, ja varsinkin jos sen saa videolle;), mutta silloin jos esimerkiksi käsi murtuu niin silloin se ei ole kivaa...
      Minäkin tasan kaksi viikkoa sitten putosin piensuomenhevosruunan selästä melkein maneesin seinään. Tasapainoni horjui, kun hevonen pukitti ja tipuin sen jälkeisestä äkkikäännöksestä hevosen ja seinän väliin.:) (tai) :( Ryhmässämme 2 tippui minun lisäksi.

• Anonyymi

Ite oon ratsastanu kohta kolme vuotta ja on tullu tiputtua alas joku 15 kertaa:D En tippumista hirveesti säikähdä mutta en sanois et se kivaakaan olisi🤨

• Anonyymi

Vanha aloitus, huomasti.. Ehkä kuulit väärin? Olisit kysynyt onko tyttö tosissaan. Vaarallistahan se hepan selästä tippuminen on eikä siinä mitään mukavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe