Täällä oli eilen kirjoitus jossa joku uskovainen, ilmeisestikin, näin väitti.
En tajua miksi kukaan valitsisi tietoisesti tulla syrjityksi? Monet seksuaalivähemmistöihin kuuluvat ovat tehneet itsemurhan kun on niin vaikee olla syrjitty seksuaalisen suuntautumisen takia. Syrjimisessä uskovaiset eivät ole vähiten "kunnostautunut" ryhmä.
Jos tilanne on noin vaikea ja se muutuisi hetkessä hyväksi päättämällä alkaa heteroksi, niin...
Mutta kun se johtuu aivoista, niitä ei voi vaihtaa.
Joku vertasi siinä aikaisemmassa ketjussa vasenkätisyyteen. Sekin johtuu aivoista, vasureilla oikea aivopuolisko hallitsee, oikureila vasen.
Jos se olisi vapaa valinta, niin ilmeisesti silloin jokainen oppisi ihan yhtä hyvin kirjoittamaan sekä oikeella että vasemmalla kädellä. Ei se niin kuitenkaan ole.Jja voisi kuvitella että valinta menis aika tasan 50/50. Mutta kummasti se on aina vaan aika tanakasti 90/10.
Onko homous/lesbous oma vapaa valinta?
25
102
Vastaukset
Itse vasurina vastaan, että oman seksuaalisen identiteetin valitsemisen vapaus on todella pienen konservatiivisen kristityn vähemmistön houreita.
Eli lähinnä viisläiset tempausta odottavat Nooa-fanit, hellarit ja muut totaalisekot.
Niille rukous auttaa maanjäristyksen uhreja (niitä henkiinjääneitä) ja muuta roskaa.
Toivon, ettei kirkon vilppu-pappi tai muu kirkon hörhendaali tule tähänkin ketjuun suoltamaa omia fantasioitaan, koskapa niiden jutut on kauniisti sanoen masentavaa roskaa.- etkot ja jatkot
Etukäteirukoukset ei vaikuta. Eikä kovin paljon jälkikäteisrukouksetkaat - ainakaan jo kuolleita. Ei ne herää kuolleista henkiin niin kuin Jessen väitetään tehneen. Uskovaisten hätää ne jälkikäteisrukuokset kai lievittää - se on se plasebo-vbaikutus
- etkot ja jatkot
etkot ja jatkot kirjoitti:
Etukäteirukoukset ei vaikuta. Eikä kovin paljon jälkikäteisrukouksetkaat - ainakaan jo kuolleita. Ei ne herää kuolleista henkiin niin kuin Jessen väitetään tehneen. Uskovaisten hätää ne jälkikäteisrukuokset kai lievittää - se on se plasebo-vbaikutus
Korjaus: Etukäteisrukoukset ei AUTA.
- kysely
Ikiateisti, oletko kaappihomo, jota kristitty vaimosi ei tiedä?
etkot ja jatkot kirjoitti:
Korjaus: Etukäteisrukoukset ei AUTA.
Ei auta rukoukset ei ja ihan kristittyjen itsensä tutkima juttu. Reilut pari miljoonaa dollaria ja lopputulos: ei vaikutusta.
(se Templeton-säätiön tekemä tutkimus)
Vastaus tähän kysymykseen on aina sama.
On täysin yhdentekevää onko homoseksuaalisuus valinta vaiko ei.- cbnmcm
Ei uskoville - valitettavasti!
- ateistix
Niin on. Piispat pitivät kokouksia viiden vuoden ajan samasta aiheesta. Siis piispat! Mikä pätevyys heillä muka on arvioida onko homoseksuaalisuus valinta tai ei? Ja jos olisikin, niin mitä väliä sillä on?
- Outoa porukkaa
Ateistille kaikki on yhdentekevää
cbnmcm kirjoitti:
Ei uskoville - valitettavasti!
Noh ihmisviha ja xenofobia niitä kohtaan jotka eivät sovellu omaan käsitykseen siitä mikä on ihanteellinen ihminen, valitettavasti näyttäisi olevan yksi uskontojen pääasiallisista yhteiskunnallisista seurauksista.
Outoa porukkaa kirjoitti:
Ateistille kaikki on yhdentekevää
Ei ole.
Minulle yhdentekevää ovat sellaiset asiat jotka eivät vaikuta minuun millään tavalla.
Eikä muiden seksuaalisuudella ole vaikutusta siihen mikä minun seksuaalisuuteni on.ateistix kirjoitti:
Niin on. Piispat pitivät kokouksia viiden vuoden ajan samasta aiheesta. Siis piispat! Mikä pätevyys heillä muka on arvioida onko homoseksuaalisuus valinta tai ei? Ja jos olisikin, niin mitä väliä sillä on?
>>> Piispat pitivät kokouksia viiden vuoden ajan samasta aiheesta. Siis piispat! Mikä pätevyys heillä muka on arvioida onko homoseksuaalisuus valinta tai ei?
Niinpä... Ymmärrän kyllä fundamentalistiuskovien motiivin selittää homoseksuaalisuus puhtaasti valintakysymykseksi. Vaikka kaipa se voisi olla perisyntikysymyskin?
a-teisti kirjoitti:
Niinpä... Ymmärrän kyllä fundamentalistiuskovien motiivin selittää homoseksuaalisuus puhtaasti valintakysymykseksi. Vaikka kaipa se voisi olla perisyntikysymyskin?
>>> Vaikka kaipa se voisi olla perisyntikysymyskin?
Alffa-Omega kirjoitti:
>>> Vaikka kaipa se voisi olla perisyntikysymyskin?
"Joten jos homoseksuaalisuus olisi perisyntikysymys niin tämä tarkoittaisi sitä että kaikki ihmiset ovat homoseksuaaleja.
Sen sijaan luulisin että kristityt esittäisivät asian siten että perisynti on osoitus siitä että ihmiset ovat epätäydellisiä ja tämä epätäydellisyys johtaa syntiin.
Syy homoseksuaalisuuteen on näin ollen ihmisen epätäydellisyys, ei suoraan perisynti, koska tämä epätäydellisyys jonka perisynti on aiheuttanut ei välttämättä johda homoseksuaalisuuteen."
Näin minäkin sen ajattelen kun viittaan perisyntiin, homoseksuaalisuus on yksi mahdollinen perisynnin seuraus mutta ei ainoa eikä mikään väistämätön perisynnin seuraus.
Kuitenkin: homoseksuaalisuutta en ole kuullut perusteltavan perisynnillä vaan ainoastaan puhtaasti omalla valinnalla vaikka mielestäni se sopisi perisynnin käsitteeseenkin. Sanotaan se näin: me kaikki olemme synnin alaisia emmekä voi olla syntiä tekemättä vaikka haluaisimmekin ja teemme sitä tahtomattammekin pl. homoseksuaalit jotka valitsevat nimenomaan homoseksuaalisuuden "synnin".
- Ehdon tahdoin
Kristitty menee sieltä missä aita on matalin.
- Mikko Kivinen
Ateisti on juuri, joka katsoo sen helpoimman tien, on se kumma kun pitää kommentoidessakin puhua palturia suu mvaahdossa.
- Ei tarvi kiistellä!
HOMOUS JA LESBOUS ON OMA VALINTA, JONKA IHMINEN TEKEE MATKAN VARRELLA IHAN ITSE, MIHIN VAIKUTTAA SUURESTI YMPÄRILLÄ TAPATUVAT ASIAT.
Olen tätä miettinyt, koska en ainakaan itse valinnut, koska jo lapsena aloin tykkäämään miehistä. Lapsena on mitä on, ei juuri voi mitään. Koska kuitenkin tajusin, että muut ovat mies-naispareja, niin pidin kiinnostukseni omana tietonani: olinhan sen verran erilainen,
Mutta sitten tämä: toiset tykkää äidistä -toiset tyttärestä, toiset iso- toiset pienirintaisista, toiset vanhoista ja toiset nuorista, toiset miehestä ja naisesta, toiset laihoista ja toiset lihavista, toiset serkusta, toiset akateemisista ja toiset työläisistä, toiset tummista ja toiset vaaleista, ja kaikkea niiden väliltä.
Joten ei se nyt niin suuri ihme ole, jos mies tykkää miehestä ja nainen naisesta.
"Mutta kun se johtuu aivoista, niitä ei voi vaihtaa."
Sanotaanko vaikka näin että ihminen voi valita mihin katsoo mutta ei reaktiotaan näkemäänsä. Se että esim. monia heteromiehiä inhottaa jo pelkkä ajatuskin lihavasta tai parrakkaasta naisesta ei ole valinta vaan reaktio. Sama reaktio on myös hyvin yleinen heteromiehen ajatellessa vaikkapa homoseksiä tai vanhusseksiä.
Jos homon eteen annetaan kuva komeasta miehestä ja kuva kauniista naisesta, ei ole homon valinta reagoida komean miehen kuvaan samalla tavalla kuin heteromiehet reagoivat kauniin naisen kuvaan. Ja tutkimuksethan ovat osoittaneet ettei kyseinen reagointi rajoitu pelkkää visuaaliseen havainnointiin, vaan homon reaktio miehen hajuun myöskin vastaa heteronaisten reagointia miehen hajuun.
Tietysti biseksuaaleilla on asiassa enemmän valinnanvaraa, mutta eivät hekään yhtään sen enempää kuin muutkaan valitse keneen ihastuvat ja rakastuvat.- 1213
"En tajua miksi kukaan valitsisi tietoisesti tulla syrjityksi?"
Ei kyse ole siitä, että valitaan tulla syrjityksi, vaan siitä, että valitaan asia jonka itseä mielyttää, vaikka siitä olisi ikäviä seurauksia. Moni ihminen tekee pvastaavia valintoja, esim. huumeiden käyttäjät."Valitaan asia, jonka itseä miellyttää".
Siis vaikka hetero "valitsee" toisen heteron, koska se miellyttää heitä. Vai pitääkö heteron sellaista valita? Ei tarvitse homojenkaan.
Ja mikä pahinta: Iranissa esim. viedään homoja kerrostalojen katoille ja viskataan heidät alas kuolemaan. Mutta koska sukupuolinen suuntaus ei ole valittavissa, niin homojen kohtalo on kuolla vielä tänäkin päivänä.
Uskon niin, että jos tietää voivansa kuolla, niin homotkin varmaan äkkiä "valitsisivat" toisin, jos se olisi mahdollista. Mutta ei heterokaan ala homoksi, vaikka mikä uhkaisi. Ei ole muusta "miellyttämisestä" kyse, kuin siitä kenestä tykkää ainakaan näissä suhdeasioissa."Ei kyse ole siitä, että valitaan tulla syrjityksi, vaan siitä, että valitaan asia jonka itseä mielyttää, vaikka siitä olisi ikäviä seurauksia."
Mutta toisaalta se mikä miellyttää ei ole valinta. Ei homo päätä että tästä eteenpäin minun silmiäni miellytttää komeat miehet ja kauniit naiset ei enää aiheuta mitään reaktiota. Sitä ei valita mikä miellyttää ja aiheuttaa homoseksuaalissa saman reaktion kuin vastakkaista sukupuolta olevassa heteroseksuaalissa samassa tilanteessa.
Toki homoseksin harjoittaminen on valinta kuten muutkin homoseksuaalisuuteen liittyvät teot. Mutta oikeasti, miltä sinusta tuntuisi heterona olla ilman että voisit toteuttaa seksuaalista suuntautumistasi? Nuo asiat kuuluvat ihmisen perustarpeisiin
Miksi kukaan oikeasti valitsisi tunteet ja reaktiot joiden takia joutuu helposti syrjityksi ja jopa vainotuksi. Eivätkä homot myöskään valitse sitä tarvetta mikä heillä on toteuttaa seksuaalisuuttaan, tarvetta intiimiyteen ja rakkauteen.
Mistä lähtien muka ihmisillä on ollut saman tason luontainen tarve käyttää huumeita?
- Kyllästynyt
He nyt ovat vain oma marginaaliryhmänsä. Itse en pystynyt valitsemaan mitenkään, hetero olin ja se siitä. Joka valitsemiseen uskoo, on ilmeisesti itse ollut aikalailla kallellaan kahtaalle, jotta on todella voinut valita ja kuvittelee muiden toimivan samoin. Käytännössä siis jos homoseksuaalisuuden voi valita, sama koskee heteroseksuaalisuutta yhtä lailla.
No, joka tapauksessa, se tahtoo olla että halutaan selittää tämä valinnaksi kaikille, jotta kyettäisiin piilottamaan itseltä se oma seksuaalisuus, jossa valintoja tehtiin. Sitä minä en tiedä, miksei sitä omaa seksuaalisuutta osata hyväksyä: Raamattu ei ole selite sille, sillä sellaista uskovaista ei näytä olevankaan, joka ei Raamatusta valikoisi tai sinne sisäänkirjoittaisi asioita ihan oman moraalinsa mukaan. Huolimatta siitä, että he näyttävät uskovan, että he noudattavat Raamattua ja heidän hylkäämänsä asiat eivät siellä ole, mutta sisäänkirjoittamansa ovat.
Keskeneräinen identiteetti siis pistää höpöttämään ja yrittämään kaventaa muiden elämää. Osalla helpottaa iän myötä. Jos haluat osoittaa että homoseksuaalisuus on itse valittua niin sehän käy helposti: ryhdy homoksi - vaikka viikoksi ellet pysyvästi uskalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2368044
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455720- 594872
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1564322- 893774
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322081Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162065- 311889
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹461789- 391737