Mulla tulee siis melkein joka päivä vatsakipuja ruokailun jälkeen ja se on aina tuo 2-3 tuntia siitä ja sitten alkaa koskemaan. Ihan itkettämään alkaa kun koskee niin kovasti. Olen laittanut ylös ruokia joiden jälkeen on tullut tuo kipu, tässä muutama :
-pähkinät
-croisant (juusto, kinkku, kurkku)
-mozzarellapizza
-suklaajäätelö
-kahvi
Allergiatestien mukaan en ole allerginen millekään yllä mainituista ruoka-aineista. Viime talvena mulla oli samalla tavalla, mutta koski monta kertaa päivässä ja kivut oli vielä pahemmat. Sitä keski 2 kk koska lääkärit eivät tutkimustenkaan perusteella sanoa mikä mua vaivasi. En tosiaan halua tästä samanlaista kipukautta joten oisko jollain ideaa mitä vois olla? Olen kyllä menossa lääkäriin mutta se on vasta ensi viikolla.
kauheat vatsakivut 2-3h syömisestä?
19
2364
Vastaukset
- Jgutytftf
Mihinkä kohille vatsaa?
- kovissakivuissa
en oikeastaan osaa paikantaa kipua, se koskee vähä niinku koko vatsan alueelle :/
- 46777544
kovissakivuissa kirjoitti:
en oikeastaan osaa paikantaa kipua, se koskee vähä niinku koko vatsan alueelle :/
okeei no lyödääs 16 - vuotiaan lääkäritaidot tulille xD eli kyseessä ei välttämättä oo umpisuolentulehdus. Oisko mahdollista että on ruoansulatusvaivoja? mahahaava?
- kovissakivuissa
46777544 kirjoitti:
okeei no lyödääs 16 - vuotiaan lääkäritaidot tulille xD eli kyseessä ei välttämättä oo umpisuolentulehdus. Oisko mahdollista että on ruoansulatusvaivoja? mahahaava?
hmm en usko että on ruuansulatuksessa ongelmia, syön kuitenkin terveellisesti niin saan kuituja ym. apua mahahaava D: mistähän sellanen voi tulla? itekseen?
- niin yksinkertaista
Mikäli tietyt ruuat aiheuttavat kipua, niin parasta on silloin välttää niitä.
- kovissakivuissa
totta, mutta se vaan että niin moni ruoka aiheuttaa kivun niin kannattaahan se selvittää että mikä siellä vaivaa kun tuskinpa tämä on kovin normaalia. olenkin välttäny näitä ruoka-aineita, mutta niitä tulee vaan lisää.. kohta tässä pystyy juomaan vain vettä D:
- ehgggjjjjjj
totta, mutta se vaan että niin moni ruoka aiheuttaa kivun niin kannattaahan se selvittää että mikä siellä vaivaa kun tuskinpa tämä on kovin normaalia. olenkin välttäny näitä ruoka-aineita, mutta niitä tulee vaan lisää.. kohta tässä pystyy juomaan vain vettä D:
täällä taas xD mahahaava voi puhjeta esim.liiallisen stressin vaikutuksesta, kahvista ja joistain särkylääkkeistä. kerrot kaiken lääkärille niin jotain ainakin tehdään. Toivotaan parasta.. tuli mieleen että kyseessä voi olla myös keliakia? sillä luettelit joitain viljatuotteita
- fknvfddjknbv
ehgggjjjjjj kirjoitti:
täällä taas xD mahahaava voi puhjeta esim.liiallisen stressin vaikutuksesta, kahvista ja joistain särkylääkkeistä. kerrot kaiken lääkärille niin jotain ainakin tehdään. Toivotaan parasta.. tuli mieleen että kyseessä voi olla myös keliakia? sillä luettelit joitain viljatuotteita
lisäyksenä että toi oli aika villi vdikkaus joten älä pelkää... lääkärit kyllä selvittää kun kerrot kaiken
- kovissakivuissa
fknvfddjknbv kirjoitti:
lisäyksenä että toi oli aika villi vdikkaus joten älä pelkää... lääkärit kyllä selvittää kun kerrot kaiken
hui :D keliakia testi mulla on tehty, mutta sitä on kyllä epäily aikaisemminkin. voisinkohan olla silti allerginen gluteenille?
- Ei viljaa,ei sokeria
hui :D keliakia testi mulla on tehty, mutta sitä on kyllä epäily aikaisemminkin. voisinkohan olla silti allerginen gluteenille?
Et menetä mitään, jos jätät viljat pois. Sokeri on toinen ruoka-aine, joka saa vatsan käymistilaan.
- Repe suoli
Minulla syöminen kestää yleensä alle 15 minuuttia. Jos joku syö 2 - 3 tuntia , niin ei ihme että peräsuoli repeää.
- kovissakivuissa
hehehe täytyy todeta että itseasiassa naurahdin 8D
- tutkia pitäisi
Vaikea sanoa mistä johtuu, mutta pari asiaa tulee mieleen: Kipu tulee niin pitkän ajan kuluttua, että se ei välttämättä liity noihin mainitsemiisi ruokiin, joita luettelit ja joita olet viimeksi syönyt ennen kivun alkamista. Jos syynä ylipäänsä on jokin ruoka-aine, se voi yhtä hyvin olla se, jota olet nauttinut ennen noita mainittuja ja joka sulaa niin huonosti, että se tukkii suolta siinä vaiheessa kun jokin suklaajäätelö, kahvikupillinen tai mikä tahansa mainitsemistasi ehtii riittävän pitkälle. Ylipäänsä kyllä epäilen onko ruoalla tosiaan mitään osuutta asiaan, kun nuo aineetkin ovat niin vaihtelevia. Se taas että kipua on vaikea paikallistaa, viittaisi kaikkein eniten ohutsuolen alueella (ja tuo parin kolmen tunnin viivekin viittaisi sinne). En tiedä, mitä kaikkia tutkimuksia sinulle on tehty, mutta esim. sellainen kuin Crohnin tauti kannattaisi selvittää ja myös se, että mikäli olet ennen vaivojen alkamista ollut matkoilla, olisitko voinut saada sieltä giardaasin.
- kovissakivuissa
juu no matkalla en ole ollut nyt pitkiin aikoihin. mutta lueskelin vähän tuosta crohnista ja se vaikuttaa sellaisella että minulla kyllä saattaisi olla se :o. no mut tutkiipahan lääkäri sit (jos tällä kertaa sais tiedon mikä tää ois).
- asdsdfsdfasdasd
se on viimesin virhe ku meet lukemaa kaikkia tautia ja niitte oireita XD minäki oon lukenu kaikkea tuommosia ja kaikki tauit täsmäs XD eli koko paketti mulla ois, mutta lääkärit teki testejä ja oon terve ku pukki XD että jätä vaa lääkärille ne hommat ja älä ala lueskelemaa mitää mahottomia, säikytät kuoliaaks ittes XD
- kovissakivuissa
haha jep totta :D mä oon super luulotautinen.
- kokeile.
Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasvirasvat (margariinit, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.
Viljat ja/tai maitotuotteet pois 2-4 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi. Jo 1-2 viikossa huomaa eron entiseen, jos jokin ruoka-aine ei sovi.
Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteeni (vehnä, ruis ja ohra), viljojen tärkkelys, peruna sekä maito tuottavat limaa ja tulehdusta elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm
Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle suomalaiselle lehmänmaidolle.
Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen.- 17vvvvvvvv
täällä kans yks luulotautine xD koko paketti sairauksia löytyy multa xD parkinsonista syöpää xD
- kovissakivuissa
17vvvvvvvv kirjoitti:
täällä kans yks luulotautine xD koko paketti sairauksia löytyy multa xD parkinsonista syöpää xD
haha samassa venees ollaan siis =D mutta tilannekatsausta: oon ollu nyt kohta viikon laktoosittomana ja gluteenittomana eikä oo koskenu vatsaan! 8) joten mitä luultavimmin olen siis laktooi-intolerantikko tai allerginen gluteenille. vaikeaa vaan kun pitää tutkia ruuat hirmu tarkkaan, ystävän luona ei voi syödä mitä tahansa, ja kaupoissa on epäselvästi laitettu sisältäävätko ne ruuat gluteenia vai eivät. no, ehkä tähän tottuu D:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847