Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kakkosten kannattaa kertoa

Helpotus kaikille

Jos joku kakkonen täällä miettiin, että kannattaako vaimolle kertoa miehen uskottomuudesta niin mielestäni kyllä kannattaa. Asiaa ei tarvitse alkaa vatvomaan. Laittaa viesti reilusti omasta numerosta ja varautua vastaamaan muutamaan kysymykseen. Mitään viestiryöppyä, yksityiskohtien luettelua tms ei tarvitse lähetellä.

Kerron tämän siksi, että mieheni "kakkonen" laittoi minulle reilu vuosi sitten viestin, johon vastasin. Vaihdoimme muutaman viestin puolin ja toisin ja minulle selvisi, että miehellä oli ollut toinen nainen melkein kymmenen vuotta. Nainen oli väsynyt odottamaan miehen eropäätöstä.

Lähdin selvittämään asiaa. Pitkä tarina lyhyeksi: miehellä paljastui olleen neljä naista viimeisen kymmenen vuoden aikana. Kaikkien kanssa seurustellut ainakin kaksi vuotta ja käytännössä useamman kanssa oli seurustellut yhtä aikaa. Tämä oli suuri järkytys minulle, joka en koskaan aavistanut mitään miehen työn vuoksi. Järkytys asian paljastuminen oli myös kakkoselle, joka tajusi odotelleensa paskaa monta vuotta.

En ole kakkosen kanssa enää tekemisissä, mutta välillä olen lämmöllä miettinyt ja harmitellut, ettei tullut edes kukkia laitettua kiitokseksi silmien avaamisesta. Minulle sentään kävi hyvin kun meillä oli avioehto ja omistin suurimman osan siitä mitä meillä oli. Mies ei vaivautunut käräjöimään, vaan luikki seuraavan naisen hoiviin haavojaan nuolemaan.

Mutta joo. Kertokaa. Tehkää palvelus. Ei tartte vatvoa eikä jankuttaa. Ihan vain tosiasiat pöytään. Kiitos.

31

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blondi1

      olen miettinyt samaa että haluaisin kertoa 2 vuotta kestäneen salasuhteen hänen vaimolleen.heillä 3 lasta,uusi talo,yhteinen firma.vaimo ei tiedä mitään.puhelimessa 2 vuoden ajalta viestejä ja valokuvia.nyt hän loukkasi ja jätti.onko oikein että hän pääsee kuin ei mitään tilanteesta.toisaalta en ole kostonhimoinen nainen.naisella ei ole ollut ikinä muita kuin aviomies ja varmaan romahtaisi totuuden kuultuaan.mies äärimmäisen hyvä isä lapsilleen,seksi ei ole toiminnut ikinä heidän suhteessaan,meillä se oli taivaallista.

      • Paha maailma

        Voi kateuden katkera kalkki! Olet niin typerä ja tyhmä entinen kakkonen, että hävettää lukea tekstisikin....

        Luoja pettäjäukkoja varjelkoon joutumasta tuollaisen lieron kelkkaan! Olkoon tämäkin kirjoitus heille opiksi ja varoitukseksi, näitä maa päällään kantaa.

        Kosta sille ukolle, vaikka kuinka julmasti, mutta jätä syyttömät rauhaan!!!


      • Suosittelen

        Kerro. Miten sinä voit tietää että "seksi ei ole toiminnut ikinä heidän suhteessaan"?. Luultavasti mies valehtee sinulle, tästäkin.


      • iankaikkinen
        Suosittelen kirjoitti:

        Kerro. Miten sinä voit tietää että "seksi ei ole toiminnut ikinä heidän suhteessaan"?. Luultavasti mies valehtee sinulle, tästäkin.

        Niin, tähän voi katkero kakkosen harmiksi vastata, että seksi toimi koko salasuhteenne ajan - valitettavasti. Katkeron kannattaa muistaa, että hän tietää parisuhteesta vain sen, mitä on kerrottu ja valehdeltu, ei muuta. Parisuhdekriiseihin on monia syitä, mutta pettäjän käyttämä valtti seksittömyys puree ilmeisen moneen. Kakkosen kannattaisi olla huolissaan siitä, miten arveluttavalla pohjalla jo alun alkaen on sellainen suhde, jossa toimitaan petetyn selän takana. On naiviuutta kuvitella, ettei siihen kuuluisi valehtelu myös kakkoselle jo salasuhteen aikana.


      • i9pojök
        iankaikkinen kirjoitti:

        Niin, tähän voi katkero kakkosen harmiksi vastata, että seksi toimi koko salasuhteenne ajan - valitettavasti. Katkeron kannattaa muistaa, että hän tietää parisuhteesta vain sen, mitä on kerrottu ja valehdeltu, ei muuta. Parisuhdekriiseihin on monia syitä, mutta pettäjän käyttämä valtti seksittömyys puree ilmeisen moneen. Kakkosen kannattaisi olla huolissaan siitä, miten arveluttavalla pohjalla jo alun alkaen on sellainen suhde, jossa toimitaan petetyn selän takana. On naiviuutta kuvitella, ettei siihen kuuluisi valehtelu myös kakkoselle jo salasuhteen aikana.

        Just... Ja taas menetti se täysin merkityksensä, että MIES PETTÄÄ VAIMOAAN.
        Mitä hit-toa..??? Kakkonenhan saa ansionsa mukaan, kun mies vedättää tätä sata-nolla aivan kuten vaimoakin, eikös se olekaan pelkästään hieno juttu?!
        Eipä vaimokaan tiedä salasuhteesta kuin mitä pettäjäukkko käryn käytyä hädissään sössöttää... Kakkonenhan on patologinen vamppia "enkä tiedä, mikä minuun meni, se vaan houkutteli ja houkutteli... sinuahan minä rakastan, oikeesti..."


    • bgbntb

      Kannattaa kertoa, vaimo ansatitsee tietää millainen mies hänellä on. Sitä paitsi mistä tiedät, ettei muka seksi toimi heillä, mies luultavasti valehetlee sinulle, valehteleehan hän vaimolleenkin. Ja kun mies on tapapettäjä, et todennäköisesti ole aina sivusuhde hänellä.

    • sovintolomaetelässä?

      Vaimot nyt on niin sokeita miehensä suhteen etteivät usko kuin pettävää miestään. Mä en ainakaan haluaisi miestä joka uittaa munaansa joka pesässä mitä vaan saa.

      • Vaimot tietää

        Ei vaimot sokeita ole, se on luulemista etteivät tiedä. Usein täällä syytellään vaimoja mistä milloinkin. Sokeita ovat enemmänkin nämä syyttelijät. Heillä ei ole useinkaan tietoa mitä todellisuus siellä kotona on ja minkälainen mies on oikeasti kysymyksessä.
        Vaimot tietää paljon miestensä menoista. Kukaan ole nykyään niin sinisilmäinen että näitä asioita ei pohtisi, usein vaisto kertoo missä mennään. Puoliso jonka kanssa eletään päivittäin arkea on tuttu ja hänestä erottuu helposti asioita jotka ovat muuttuneet. On kokonaan toinen asia jos vaimot ei välitä. Jotkut vaimot toivoo että mies ymmärtäisi lähteä kotoa omin avuin ettei tarvitse potkia ulos. Se vasta ottaakin miehen kunnialle kun hän on kelvoton. Ja usein se on mies joka pitää kiinni vaimostaan vaikka muuta luulisi.


      • Sinkku siiri
        Vaimot tietää kirjoitti:

        Ei vaimot sokeita ole, se on luulemista etteivät tiedä. Usein täällä syytellään vaimoja mistä milloinkin. Sokeita ovat enemmänkin nämä syyttelijät. Heillä ei ole useinkaan tietoa mitä todellisuus siellä kotona on ja minkälainen mies on oikeasti kysymyksessä.
        Vaimot tietää paljon miestensä menoista. Kukaan ole nykyään niin sinisilmäinen että näitä asioita ei pohtisi, usein vaisto kertoo missä mennään. Puoliso jonka kanssa eletään päivittäin arkea on tuttu ja hänestä erottuu helposti asioita jotka ovat muuttuneet. On kokonaan toinen asia jos vaimot ei välitä. Jotkut vaimot toivoo että mies ymmärtäisi lähteä kotoa omin avuin ettei tarvitse potkia ulos. Se vasta ottaakin miehen kunnialle kun hän on kelvoton. Ja usein se on mies joka pitää kiinni vaimostaan vaikka muuta luulisi.

        Se on sitä ihanaa vaimon elämää. Jokainen ristinsä kantakoon, kuten pettävän äijän.


      • ihan sama
        Sinkku siiri kirjoitti:

        Se on sitä ihanaa vaimon elämää. Jokainen ristinsä kantakoon, kuten pettävän äijän.

        Juuri näin "sinkku siiri"! olen aivan samaa mieltä, jokainen kantakoot oman ristinsä, ja hoitakoot omaa puutarhaansa. Miksi toisten pitäisi (ulkopuolisten) alkaa niittämään pettäjän kyntöjä?

        Vaimo tajuaa tai ei tajua, mitä sitten? Hänenpä on asiansa. Antaa anteeksi tai ei anna, niin so what???

        Minä olen sinkku, enkä huolisi pettävää ukkomiestä kuin seksuaalisen himoni tyydyttämiseen, jos ukko saa siitä jotakin, niin hyvä on, jos ei, ei ole minun ongelma. Ukko päättäkööt ite omia tempauksiaa, mikä minä olen hänelle ohjastamaan, joo "olet seksikäs, ja haluan sinua, mutta olet naimisissa..." Se on hänen valintansa. Miksi minun pitäisi kantaa vastuuta sen enempää kuin itsestäni, ja ehkäisystäni??? Nautin täysillä, toivottavasti muutkin (ainakin ukot on nauttinut, reklamaatioita ei ole tullut:)


      • Koettu on

        Ethän sinä voi sitä välttämättä heti edes tietää. Sitten, kun saat tietää, niin voitko olla varma, että se on ensimmäinen "pesä"? Jos on tapapettäjä, niin niitä riittää...


      • Anonyymi
        Sinkku siiri kirjoitti:

        Se on sitä ihanaa vaimon elämää. Jokainen ristinsä kantakoon, kuten pettävän äijän.

        Hei sillä ei oo mitään väliä ootko avio vai avosuhteessa...


    • valheet esiin

      Totta turiset! Järkevä ihminen pistää stopin touhulle. Motiivinsa kyllä kannattaa myös miettiä.

    • omakotiomalupa

      Minun kotirauhaani ei ainakaan yhdenkään lumpun tartte tulla häiritsemään.Ei voisi vähempää kiinnostaa epämääräisten akkojen jutut.

    • Kuri kovaksi

      Miksi mies elää salasuhteen kanssa, todellakin haavoittaa kahta naista samaan aikaan.
      Miksi ei kerro vaimolle että on toinen. Saisi vaimokin tehdä itse päätöksen asiassa, haluaako jatkaa miehen kanssa vai ei.

      On todella hyvä jos joku asian tuo päivänvaloon, hienotunteisesti loukkaamatta vaimoa, sillä onhan se järkytys tietää että on uskonut valheelliseen kaveriin.

      Nyt sitten miehet ei selitellä, että kotona ei saa sitä tai tätä, vaan sanokaapa, miksi ette ole rehtejä ja kerro totuutta vaimolle, vaan pidätte hänet, niin miksi?

      Ei sitä tiedä, vaikka eukko lypsäisi pallit tyhjiksi joka aamu, niin ei ainakaan sen vuoksi tarvitsisi kakkosia ja salasuhteita pitää.
      Ehdotankin naiset, että todella lypsäkää ukkonne joka aamu, mutta älkää antako omaa ruumistanne siihen mukaan, jospa löytyisi kuri äijillekin.

      • the simple

        siksi koska ei kaikki halua sen saman miehen kanssa naimisiin ja lapsia. on paljon naisia, jotka käyttää ukkomiehiä vakipanonaan (aina valmiina, säästää aikaa ja vaivaa). nimimerkki kokemusta on. enkä kyllä huolisi lapsieni isäksi ko. miestä, mutta hyvää seksiseuraa kylläkin.


      • Koettu on

        Juu, meillä ei ainakaan "jää ilman". Voi olla ehkä hieman päinvastoinkin, annettaisiin enemmän, kuin hän pystyy. Ei millään pahalla. Ymmärränhän minä senkin. Tai sitten on olemassa taas se toinen ihanampi... Mistäpä minä sen tiedän, mutta miksi pitää olla niin mustasukkainen minusta, etten edes saa puhua miesten kanssa? Kai hän hakee sitä kotiasioiden hoitajaa. Sittenhän näkee, kuinka se nykyinen kakkonen ne hoitaa. Mielnkiinnolla odotan seuraavaa käännettä suhteessamme...


    • 5445

      Seksiaddikteille ei ole kuria.Moni voi olla välittämättä.Jeppe juo, jallu panee.Sama asia.

    • kusetti kahta

      tai sanoo kun ex.ni kakkonen aikoinaan, hän palveli miestä kodissaan ja minä miehen kodissa..

    • julma kakkonen

      Mä ajattelen asian niin, että miksi menisin ihanan miehen vaimolle kertomaan hänen miehensä ja mun välisestä suhteesta? Mitä mä siitä hyötyisin? Mieshän joutuisi mahdollisesti kärsimään paljastuksesta ja en mä halua hänelle mitään pahaa. Ikinä en tule vaimolle kertomaan. Jos vaimo jostain saa asiasta tietää, olemme sopineet keskenään, mitä hänelle sanotaan. Julmaa, mutta päätös toimia noin pitää ainakin omalla kohdallani.

      • Hullua ja älytöntä

        Ei oo tosikaan:D Olette suunnitelleet mitä sanotte yhdessä vaimolle, aikuiselle ihmiselle. Ihan naurettavaa...Ei se teitä usko, usko pois.

        Miksi muuten ette ole vakituistaan yhdessä? Vastaa totuuden mukaisesti edes anonyymisti.

        Ei, minä en ymmärrä. Sairasta, vaikket myönnä itselleskään.

        Entäpä, jos vaimo tietääkin, mutta odottaa sopivaa hetkeä;) Jos te olettekin niitä, jotka eivät suunnitelleet tarpeeksi hyvin. On sellaistakin sattunut.


      • karvaton on mies

        Tyhmä


      • Voi voi, mieti tyttö

        "Jos vaimo jostain saa asiasta tietää, olemme sopineet keskenään, mitä hänelle sanotaan"

        Olet luvannut, että valehtelet toisen puolesta, jos hän vaatii. Oet yksinkertainen, jos olet vielä ylpeä antamastasi lupauksesta, jonka aiot pitää. Sinut on manipuloitu epärehelliseksi. Alennat omaa ihmisarvoasi, pettäjäkin nauraa partaansa sinun tyhmyydellesi.

        Voi tyttöparka, sinua viedään kuusi-nolla, itseäsi fiksumman, mutta epärehellisen ja pahantahtoisen miehen toimesta. Rehti mies ei vaadi toisia valehtelemaan omasta puolestaan. Kerro miehelle, että muutit mielesi, harkitsit, ja tajusit, että et voi suostua olemaan miehen backup tukemalla valheellasi hänen valheitaan.


      • Anonyymi

        IHANAA! Kyllä oot aarre!


    • aika näyttää

      inhoot vielä itsees ja kysyt,miks olin varatun kanssa?

      • hauskaa loppuelämää

        ..pettäjämiehet on luusereita koska ei ole selkärankaa erota.sitten huomaavat 50 vuotiaana et meni elämä kulisseissa.lapsille ei pahempaa voi tehdä kuin että ollaan lasten takia yhdessä.entäs nää omaisuuden takia olevat vakipanon omistavat pellet.voi jeesus...kyllä niiden ajatusmaailmakin on aika suppeata.ne on pikkupoikia jotka pelkää muuttaa ahkion suuntaa.


    • Anonyymi

      Komppaan. Reilusti vain puhelu tai sähköposti. Vain muutamaan kysymykseen vastaaminen riittää.

    • Anonyymi

      Että kun on tyhmiä, pilataan ensin oma elämä ja vielä toistekin kun ei kestä leikkiä johon ryhtyy.

    • Anonyymi

      Mun mielestä aikuisten ihmisten pitää pystyä keskenään välinsä selvittämään ilman että juorut ratkaisee pelin. Kyllä ykköset tietää jos kakkonen on kuvassa mutta joillekin ne kulissit ja raha vaan...

      • Anonyymi

        Entäpä kun ei varmuudella tiedä? Epäilee ja vaistoaa mutta puoliso kiistää jyrkästi. Itkee ja kiistää. Kaikki voisivat paremmin kun kakkonen kertoisi. Vaikka petettyä totuus satuttaisikin, olisi se kuitenkin helpottavaa. Petetty tietäisi asiat ja osaisi sen jälkeen tehdä päätöksensä.


    • Anonyymi

      Olen eri mieltä. Olen mieheni kanssa keskustellut siitä, että jos ajautuu pettämää, ihmisen mieli on joskus sellainen, niin pitää huolen etten saan tietää, koska hetken hairahdus ei saa rikkoa minua. Jos suhteemme pysyy samanlaisen eli mies näyttää sanoin ja teoin että rakastaa niin miksi jokun hairahduspanon pitäisi se rikkoa. Toinen asia, jos on tällainen mies joka pitää vuodesta toiseen naisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe