Suoravärit

Tytteliini12345678910

Täytin tammikuussa 11 vuotta. Kampaajani suositteli minulle suoraväriä koska isäni kertoi että haluaisin värjätä hiukseni! Kertokaa hyviä ja huonoja puolia suoraväristä/väreistä. Ja kuinka kauan mahtavat kestää, ja mistä saa ostettua? Asun siis Etelä-Suomessa. Vierailen Helsingissä jokatoinen viikko ystävälläni ja samalla voisin ostaa, jos ei Prismasta tai S-marketista löydy? Kertokaa myös omia kokemuksianne, jos niitä on :) Otan myös hiuksiini liittyviä kysymyksi vastaan. Ja mulle leikattiin viimevuonna ihan lyhyet kerrostetut hiukset. Mutta nyt nää on olkapäille asti. Ja maantien väriset luonnollisilla raidoilla.

8

2378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampaaja opiskelija

      Suoraväri on ikäänkuin värjäävä hoitoaine. Se tarttuu hiuksen pintaan sähkövarauksella (suoraväri on positiivinen, hius negatiivinen) ja tekee hiuksiin värillisen kalvon, ei siis läpivärjää hiusta eikä täten myöskään vahingoita sitä. Jos hiuksesi on todella hyväkuntoinen, siinä on vähemmän negatiivista sähkövarausta. Tällöin väri ei tartu yhtä hyvin kuin huonokuntoiseen hiukseen. Suoraväri ei muutenkaan kestä kauaa, vain 8-10 pesukertaa.
      Ainakin Lorealin Color Maskeja myydään Stockmanneilla. Kannattaa myyjiltä kysellä ja kertoa toiveesi, he ovat siellä sinua varten. Itse alaa opiskelevana suosittelen myös suoraväriä. Parin vuoden päästä voit sitten alkaa ottamaan myös raitoja ja kevytvärejä mutta vielä en niitä sinulle suosittelisi: hiuksesi kiittävät kymmenen vuoden kuluttua kun et ole kuivattanut ja rikkonut niitä hapeteväreillä ja vaalennuksilla.
      Kun jatkossa alat värjäämään hiuksiasi, muista aina asianmukaiset pesu- ja hoitotuotteet. Siten takaat itsellesi mahdollisimman hyvin pysyvän värin ja hiuksesi pysyvät hyvässä kunnossa.
      Toivottavasti tästä oli kyt jonkinlaista apua! :)

      • Tytteliini1234567891

        Kiitos kovasti! Täytyykin katsoa, ja kyllä, ajattelin itsekkin vasta parin vuoden kuluttua värjäillä kevyt-väreillä, kiitos paljon avusta!


      • ItseKampaaja
        Tytteliini1234567891 kirjoitti:

        Kiitos kovasti! Täytyykin katsoa, ja kyllä, ajattelin itsekkin vasta parin vuoden kuluttua värjäillä kevyt-väreillä, kiitos paljon avusta!

        Hei ! Prismastakin (useimmista) löytyy varmasti, ainakin niistä Prisman Kampaamoista :)! Ja maksaa muuten sen 8-13 euroa ;)


      • Suoraväritietäjä
        ItseKampaaja kirjoitti:

        Hei ! Prismastakin (useimmista) löytyy varmasti, ainakin niistä Prisman Kampaamoista :)! Ja maksaa muuten sen 8-13 euroa ;)

        Hei! Suoravärejäkin voi laittaa raitoina! Kulhoon vaan mössöt...kampa sinne, ja kampaa vaan jokapaikasta hiusten läpi! Hyvin yksinkertaista! Itse ostan yleensä 1-5 suoraväripurkkia kerralla, niin ei tarvitse ainkaan puoleen vuoteen niitä lisää ostaa! Käytän enintään kerran 4 kk, välillä menen vaan ilman raitoja.. ja kun sinulla kuulemma sitten on kerrosstetut hiukset, voi myös tehdä _MAAHTAAVIIIA_ Väriyhdistelmiä! (Novoi tehdä muutenkin, mutta kerrostetuilla kivempi.. ehkäpä (:!!) Eli ostaa iihaan tummaa suoraväriä, laittaa normaali-pituisiin hiuksiin! (Niinkun sinne "alle"!!!) Ja osta myös vaaleampaa, ja se kerrostettuihin hiuksiin! (Ns. Päällimmäisiin :D (;!) Toivottavasti ymmärsit! ^.^ ^-^


      • LauraaK
        Suoraväritietäjä kirjoitti:

        Hei! Suoravärejäkin voi laittaa raitoina! Kulhoon vaan mössöt...kampa sinne, ja kampaa vaan jokapaikasta hiusten läpi! Hyvin yksinkertaista! Itse ostan yleensä 1-5 suoraväripurkkia kerralla, niin ei tarvitse ainkaan puoleen vuoteen niitä lisää ostaa! Käytän enintään kerran 4 kk, välillä menen vaan ilman raitoja.. ja kun sinulla kuulemma sitten on kerrosstetut hiukset, voi myös tehdä _MAAHTAAVIIIA_ Väriyhdistelmiä! (Novoi tehdä muutenkin, mutta kerrostetuilla kivempi.. ehkäpä (:!!) Eli ostaa iihaan tummaa suoraväriä, laittaa normaali-pituisiin hiuksiin! (Niinkun sinne "alle"!!!) Ja osta myös vaaleampaa, ja se kerrostettuihin hiuksiin! (Ns. Päällimmäisiin :D (;!) Toivottavasti ymmärsit! ^.^ ^-^

        Jos saisin nyt valita niin en olisi koskaan värjännyt hiuksia. Kuinka nopeasti niistä tulee huonokuntoiset. Tätä suoravärjäystä voisin kokeilla, vaikka ei se varmaan enään pelasta mun hiuksia. Tähän on aivan mahtava tapa. En ole koskaan edes kuullutkaan, muuta kuin hiusmaskeista. Mistä näitä saa??


      • Vatt
        LauraaK kirjoitti:

        Jos saisin nyt valita niin en olisi koskaan värjännyt hiuksia. Kuinka nopeasti niistä tulee huonokuntoiset. Tätä suoravärjäystä voisin kokeilla, vaikka ei se varmaan enään pelasta mun hiuksia. Tähän on aivan mahtava tapa. En ole koskaan edes kuullutkaan, muuta kuin hiusmaskeista. Mistä näitä saa??

        Directions, Manic Panic ja Crazy Color on ihan hyviä suoravärejä ainakin, ei tarvitse käyttää kaikkea kerralla ja pystyy sekoittamaan esim. shampoon joukkoon jolloin suoraväriä voi käytännössä käyttää aina kun pesee hiukset. Pysyy väri paremmin. Helposti noita suoravärejä saa esim. Cyber Shopista. Muistaakseni Tetuan Shop on myynyt noita kanssa. Ja Backstreet.
        Tietysti riippuu missä päin asuu, että kuinka helposti pääsee noita ostelemaan. Suosittelen googlettamaan, niin löytää ihan suomalaisia nettikauppoja (esim. pahis.fi) jotka noita myyvät. Uskon, että edellä mainittujen putiikkien nettikaupat myyvät myös.


    • Tuikehankin

      Olen myös 11 vuotias. Kävin eilen parturissa ja tukkaani laitettiin lilaa suoraväriä. Ainakin tähän asti hiukseni tuntuvat hyväkuntoisilta. Muuta en osaa sanoa.

    • Anonyymi

      Minulla on nyt noin korviin asti oleva tulla ja sitten kun minulle kasvaa noin olka päihin värjään suora värillä puoliksi violetilla ja sinisellä tai sitten pinkillä ja sinisellä ja ajattelin että se voisi näyttää kivalle=) olen siis tyttö ja joo mitkä suora värit ovat hyviä jne=> ja biozellin VÄRIT OVAT PÄIN VITTUA KOSKA NE OVAT VEGAANEJA NYKYÄÄN! ja kokeiltiin äitini kanssa ruskeaa ja violettia ei tarttunut vittuakaan joten kokeillaan nyt eri värejä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe