Laihdutuskaveria Oulusta?

Kesäkuntoon joskus!

Heipä hei!

Löytyisikö Oulusta laihdutus kaveria, olen 25 vuotias nuori nainen. Olen melko tiukalla dietillä ja painoa pitäisi pudottaa aluksi n. 7kg. Minulla ei ole ketään, jonka kanssa puhua eteen tulevista haasteista. Lähipiiriltäni saan vain kauhisteluja, pään pudistelun ja naurahduksien saattamana. :( Eli siis hakusessa mieluiten samassa tilanteessa oleva immeinen, josta saisi tsempparin :) eli tietty tukea ja tsemppiä annettaisiin molemmin puolin.. Niin ja tietty lenkki/sali seura kelpaa myös :p Itse treenaan aikalailla joka päivä, lepopäivinäkin käyn yleensä kävelemässä tai hölkkäilemässä. Tämä koko homma saattaisi olla niiin paljo helpompaa kun olisi joku jonka kanssa voisi asioista puhua..

9

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihduttaja

      Mä olen sun ikäinen ja asun myös Oulussa. Vielä olisi 7 kiloa puotettavaa ja olen jo 20 kiloa pudottanut, liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla. Olen opetellut syömään parin tunnin välein sekä opettelen lopunelämän ruokailu ja liikunta tottumuksia. Minulle tämä ei ole raju dietti koska en näe sitä järkevänä. Varmasti myös juuri siksi tämä on ollut yllättävän helppoa. Yksinään liikkuminen vain on puuduttavaa..

    • Aloittaja1

      Wau! 20 kiloa on kyllä hieno saavutus! :) Minä taistelen tuon seitsemän kilon kanssa.. Liikkuminen ei ole koskaan ollut minulle ongelma, päin vastoin en malttaisi pitää lepopäiviä ollenkaan ja tästä asiasta on useampikin ihminen jo maininnut. Syöminen sen sijaan, se on mulle se kompastuskivi. Olen 100% tunnesyöjä ja syön myös tylsyyteen. Eli lepopäivinä kun ei ole kavereita eikä muuta tekemistä, minä syön! Ja jos tulee vastoinkäymisiä, kävelen kauppaan ostamaan karkkia, jäätelöä tms. sen kummemmin asiaa miettimättä. Sitten on paska olo ja ruoskin itseäni vielä kovemmin.. Tämä kierre pitäisi saada katkaistua, keinoa siihen en vaan ole vielä löytäny..

    • laihduttaja

      Kiitos! :) Olen kyllä onnellinen saavutuksistani, muttei tämä ole ollut helppoa, monesti olen laihduttanut, ja repsahtanut herkkuihin. En tiedä mikä johti siihen että tämä on nyt onnistunut niin hienosti, mutta luulen että minua on helpottanut se että, syön paljon kuitua ja täysjyvää, proteiineja sekä hiilareita, ja nälkää minulle ei tule kun syön parin-kolmen tunninvälien joten syömiseni pysyy kohtuudessa, toinen on se että mitä pidemmälle olen mennyt, niin sitä vähemmän minulla tekee mieli herkkuja, vain se painonpudotus, peilikuva sekä uudet vaatteet sekä perheen kannustus ja kehut auttavat minua eteenpäin, toki pidän herkkupäiviä silloin tällöin ja sen lasken normaaliin elämään, kun on juhlia syödään kakkua, mutta annokset kohtuudessa ja liikunta pysyy samana :) Kun pääsen tavoitepainoon, herkuttelen myös silloin tällöin ja liikunta sekä muut syömistottumukset pidän näin jollen nyt innostu kilpailemaan liikunnan saralla.

      Olen siis itsekin entinen tunnesyöjä, mutta sitten pinnani tuli täyteen, en tuntenut itseäni enään samaksi henkilöksi jonka näin peilikuvasta ja huomasin että se heijaistui myös käytökseeni ja sosiaaliseen elämääni. Toinen hyvä herkun korvike on hedelmät, pepsi maxi tai proteiinipatukka :)

      Minkä perusteella olet ajatellut että sinulle sopiva painonpudotus olisi 7 kiloa? :)

    • Aloittaja1

      Kävin inbody mittauksessa ja sen mukaan pitäisi saada seitsemän kiloa läskiä pois :D Itse olisin jo viiteen tyytyväinen, koska en yksinkertaisesti voi ilman kuvotuksen tunnetta kunnolla edes katsoa itseäni peilistä tällähetkellä..

      Tuota diettaamistä mietin kovasti..Minulla on siis personal traineri tekemä ruokaohjelma, jota olen muokannut hieman. Ja kun se minulle tehtiin en treenannut ihan näin paljoa. Minulla saattaa olla ja onkin koko ajan kalorivaje, eikä kroppa jaksa sellaista kovin kauaa, siksi tekee mieli herkkuja ja monesti ihan vaan LEIPÄÄ.. Jos tuota diettiä keventäisi hieman niin muuttuisikohan tilanne... :O

      Miten liikut, käytkö salilla vai lenkkeiletkö vai mitä? :)

    • laihduttaja

      Minä syön leipää, erityisesti treenipäivinä ja ihan päälle vähän margariinia, juustoa ja leikkelettä, salaattia ja kurkkua.

      Sinulla on kuitenki vähän pudotettavaa niin se on vaikeampaa. Toinen on että aineenvaihdunta pysähtyy jos syö liian vähän.

      Mä käyn salilla 3-4 kertaa viikossa sekä lenkkeilen jopa 8-10 kilometrin lenkkejä.

      Haluaisin kans käydä siinä mittauksessa. Mitä liikuntaa harrastat? Missä kävit mittauksessa? :)

      • Aloittaja1

        Tällä hetkellä kahvakuulaa 2x viikossa, salilla 3x viikossa ja "lepoäivinä" kävely/ juoksulenkki ( aamulenkit tyhjällä vatsalla 2-3xviikossa). Heinäkuussa pt tekee minulle 2-jakoisen saliohjelman ja uuden ruokaohjelman, sitten muuttuu liikkumiset jonku verran, mutta toistaiseksi näillä mennään :)

        Limingantullin prisman apteekissa tehdään mittauksia, aika hintava oli (25€), mutta oli pakko saada käydä :D Nyt on mihin verrata kun menen muutaman kuukauden päästä uudestaan. Näkee sitten onko suunta oikea, vai pitääkö muuttaa joitain juttuja..


    • Ploplop

      Missäpäin Oulua asut? :) Itse olen 21v naikkonen Kaijonharjusta ja olisi kiva löytää lenkkikaveria. Tai vaikka kikkiin tsemppauskaveria. En varsinaisesti laihduta, koska siihen ei oo tarvetta, vaan yritän kiinteyttää ja alkaa syömään terveellisemmin :D

      • Aloittaja1

        Toppilassa asustelen.. Lenkkikaverit olisi kyllä tervetulleita :)


      • Ploplop
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Toppilassa asustelen.. Lenkkikaverit olisi kyllä tervetulleita :)

        Sähän et sit kovin kaukana asukkaan :) Jos lenkkiseura kerran kelpais niin laita vaikka s-postia niin katotaan :D [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3101
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2023
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1482
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1365
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1341
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1251
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe