lomaa 2 päivää??

kusetetaanko mua

Moi! Olen nuori henkilö enkä oikein osaa näitä asioita. Voiko pitää paikaansa että minulla on 2 päivää lomaa vaikka olen Joulukuusta asti ollut töissä samassa paikassa? Palkat välillä miten sattuu jne...

3

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki varattu

      Paljon mahdollista, mutta näillä tiedoilla ei muuta voi sanoa. Jos kuukaudessa on alle 14 työpäivää, tai 35tuntia töitä niin palkallisia lomapäiviä ei kerry.

    • oiva lsi

      Tuota... Kun aloittaa työt, ei välttämättä heti kesän tullen saa lomaa. Esim. itse aloitin nyk. ta lla työt, en kyseisenä kesänä saanut lomaa lainkaan, vaan, vasta seuraavana kesänä pidin edellisen lomanmääräytymisvuoden lomaa.
      Ja sitten jo seuraava loma siitä olikin 2,5 pv lomanmääräytymiskuukaudelta.

      Muista: jos työskentelet alle 14 pv kk, tai alle 35 tuntia kk- (molemmat ehdot täyttyvät), sinulle ei kerry palkallista lomaa. Huomaa, että työnantajan on noudatettava vuosilomalakia, ja annettava sinuklle lomaa, jos joko väh 35 h tai 14 pv kk työskentelet, lomapalkan laskutapaan vaikuttaa ansaintasäännön valinta, kumpaa käytetään- mutta sekä lomapalkka että itse loma kyllä kummassakin vaihtoehdossa tulee.
      Huomaa tämäkin, loman ajalta työnantajan on maksettava lomapalkka. Paluuraha on eri asia, noin puolet lomapalkan suuruudesta, ja maksetaan yleensä lomaltapaluun jälkeisessä tilissä.
      Lue vuosilomalaki ajatuksen kanssa, ja jos sinua oikeasti "k..staan- niin luetappa työnantajalla vuosilomalakia, tai lueppa sinun asiaasi koskevat kohdat itse ääneen, ja kerro soittavasi työsuojeluhallintoon, ellei asia selviä neuvotellen.
      Hyvä- että työsuhdeasiat kiinnostavat. Niitäkin säätelee omat lakinsa. Jos työnantajasi ei selvitä asiaa sinulle miksi on menetellyt kuten on jos asiassa on ongelma, niin en sinuna jäisi palkkalistoilleen. Työsuhde perustuu siihen, että toinen myy työvoimaansa toiselle osapuolelle. Jos luottamusta ei ole? tarkistelet jatkuvasti onko tilit maksettu oikein.
      Minun ei tarvitse- tai aina jo summista näen että oikein tulleet- kuin myös lomapalkat, ym.

    • liityliittoon

      Jos epäilet, että työsuhteen ehtosi ovat miten sattuu ja haluat oikeasti neuvoja ja apua, liity ammattiliittoon ja soita sinne, tai vaihtoehtoisesti soita vuosilomalain ja työsopimuslain valvojalle elikkä aluehallintoviraston työsuojelun vastuualueen virkamiehille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe