lomaa 2 päivää??

kusetetaanko mua

Moi! Olen nuori henkilö enkä oikein osaa näitä asioita. Voiko pitää paikaansa että minulla on 2 päivää lomaa vaikka olen Joulukuusta asti ollut töissä samassa paikassa? Palkat välillä miten sattuu jne...

3

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki varattu

Paljon mahdollista, mutta näillä tiedoilla ei muuta voi sanoa. Jos kuukaudessa on alle 14 työpäivää, tai 35tuntia töitä niin palkallisia lomapäiviä ei kerry.

• oiva lsi

Tuota... Kun aloittaa työt, ei välttämättä heti kesän tullen saa lomaa. Esim. itse aloitin nyk. ta lla työt, en kyseisenä kesänä saanut lomaa lainkaan, vaan, vasta seuraavana kesänä pidin edellisen lomanmääräytymisvuoden lomaa.
      Ja sitten jo seuraava loma siitä olikin 2,5 pv lomanmääräytymiskuukaudelta.

Muista: jos työskentelet alle 14 pv kk, tai alle 35 tuntia kk- (molemmat ehdot täyttyvät), sinulle ei kerry palkallista lomaa. Huomaa, että työnantajan on noudatettava vuosilomalakia, ja annettava sinuklle lomaa, jos joko väh 35 h tai 14 pv kk työskentelet, lomapalkan laskutapaan vaikuttaa ansaintasäännön valinta, kumpaa käytetään- mutta sekä lomapalkka että itse loma kyllä kummassakin vaihtoehdossa tulee.
      Huomaa tämäkin, loman ajalta työnantajan on maksettava lomapalkka. Paluuraha on eri asia, noin puolet lomapalkan suuruudesta, ja maksetaan yleensä lomaltapaluun jälkeisessä tilissä.
      Lue vuosilomalaki ajatuksen kanssa, ja jos sinua oikeasti "k..staan- niin luetappa työnantajalla vuosilomalakia, tai lueppa sinun asiaasi koskevat kohdat itse ääneen, ja kerro soittavasi työsuojeluhallintoon, ellei asia selviä neuvotellen.
      Hyvä- että työsuhdeasiat kiinnostavat. Niitäkin säätelee omat lakinsa. Jos työnantajasi ei selvitä asiaa sinulle miksi on menetellyt kuten on jos asiassa on ongelma, niin en sinuna jäisi palkkalistoilleen. Työsuhde perustuu siihen, että toinen myy työvoimaansa toiselle osapuolelle. Jos luottamusta ei ole? tarkistelet jatkuvasti onko tilit maksettu oikein.
      Minun ei tarvitse- tai aina jo summista näen että oikein tulleet- kuin myös lomapalkat, ym.

• liityliittoon

Jos epäilet, että työsuhteen ehtosi ovat miten sattuu ja haluat oikeasti neuvoja ja apua, liity ammattiliittoon ja soita sinne, tai vaihtoehtoisesti soita vuosilomalain ja työsopimuslain valvojalle elikkä aluehallintoviraston työsuojelun vastuualueen virkamiehille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      111
      9398
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      92
      8986
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      18
      7855
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6244
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      58
      5358
    6. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      25
      4459
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      7
      4376
    8. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      23
      4345
    9. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      4233
    10. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      39
      4163
    Aihe