lomaa 2 päivää??

kusetetaanko mua

Moi! Olen nuori henkilö enkä oikein osaa näitä asioita. Voiko pitää paikaansa että minulla on 2 päivää lomaa vaikka olen Joulukuusta asti ollut töissä samassa paikassa? Palkat välillä miten sattuu jne...

3

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki varattu

Paljon mahdollista, mutta näillä tiedoilla ei muuta voi sanoa. Jos kuukaudessa on alle 14 työpäivää, tai 35tuntia töitä niin palkallisia lomapäiviä ei kerry.

• oiva lsi

Tuota... Kun aloittaa työt, ei välttämättä heti kesän tullen saa lomaa. Esim. itse aloitin nyk. ta lla työt, en kyseisenä kesänä saanut lomaa lainkaan, vaan, vasta seuraavana kesänä pidin edellisen lomanmääräytymisvuoden lomaa.
      Ja sitten jo seuraava loma siitä olikin 2,5 pv lomanmääräytymiskuukaudelta.

Muista: jos työskentelet alle 14 pv kk, tai alle 35 tuntia kk- (molemmat ehdot täyttyvät), sinulle ei kerry palkallista lomaa. Huomaa, että työnantajan on noudatettava vuosilomalakia, ja annettava sinuklle lomaa, jos joko väh 35 h tai 14 pv kk työskentelet, lomapalkan laskutapaan vaikuttaa ansaintasäännön valinta, kumpaa käytetään- mutta sekä lomapalkka että itse loma kyllä kummassakin vaihtoehdossa tulee.
      Huomaa tämäkin, loman ajalta työnantajan on maksettava lomapalkka. Paluuraha on eri asia, noin puolet lomapalkan suuruudesta, ja maksetaan yleensä lomaltapaluun jälkeisessä tilissä.
      Lue vuosilomalaki ajatuksen kanssa, ja jos sinua oikeasti "k..staan- niin luetappa työnantajalla vuosilomalakia, tai lueppa sinun asiaasi koskevat kohdat itse ääneen, ja kerro soittavasi työsuojeluhallintoon, ellei asia selviä neuvotellen.
      Hyvä- että työsuhdeasiat kiinnostavat. Niitäkin säätelee omat lakinsa. Jos työnantajasi ei selvitä asiaa sinulle miksi on menetellyt kuten on jos asiassa on ongelma, niin en sinuna jäisi palkkalistoilleen. Työsuhde perustuu siihen, että toinen myy työvoimaansa toiselle osapuolelle. Jos luottamusta ei ole? tarkistelet jatkuvasti onko tilit maksettu oikein.
      Minun ei tarvitse- tai aina jo summista näen että oikein tulleet- kuin myös lomapalkat, ym.

• liityliittoon

Jos epäilet, että työsuhteen ehtosi ovat miten sattuu ja haluat oikeasti neuvoja ja apua, liity ammattiliittoon ja soita sinne, tai vaihtoehtoisesti soita vuosilomalain ja työsopimuslain valvojalle elikkä aluehallintoviraston työsuojelun vastuualueen virkamiehille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      516
      7733
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      231
      2682
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1940
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1788
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      5
      1502
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1178
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe