lomaa 2 päivää??

kusetetaanko mua

Moi! Olen nuori henkilö enkä oikein osaa näitä asioita. Voiko pitää paikaansa että minulla on 2 päivää lomaa vaikka olen Joulukuusta asti ollut töissä samassa paikassa? Palkat välillä miten sattuu jne...

3

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki varattu

Paljon mahdollista, mutta näillä tiedoilla ei muuta voi sanoa. Jos kuukaudessa on alle 14 työpäivää, tai 35tuntia töitä niin palkallisia lomapäiviä ei kerry.

• oiva lsi

Tuota... Kun aloittaa työt, ei välttämättä heti kesän tullen saa lomaa. Esim. itse aloitin nyk. ta lla työt, en kyseisenä kesänä saanut lomaa lainkaan, vaan, vasta seuraavana kesänä pidin edellisen lomanmääräytymisvuoden lomaa.
      Ja sitten jo seuraava loma siitä olikin 2,5 pv lomanmääräytymiskuukaudelta.

Muista: jos työskentelet alle 14 pv kk, tai alle 35 tuntia kk- (molemmat ehdot täyttyvät), sinulle ei kerry palkallista lomaa. Huomaa, että työnantajan on noudatettava vuosilomalakia, ja annettava sinuklle lomaa, jos joko väh 35 h tai 14 pv kk työskentelet, lomapalkan laskutapaan vaikuttaa ansaintasäännön valinta, kumpaa käytetään- mutta sekä lomapalkka että itse loma kyllä kummassakin vaihtoehdossa tulee.
      Huomaa tämäkin, loman ajalta työnantajan on maksettava lomapalkka. Paluuraha on eri asia, noin puolet lomapalkan suuruudesta, ja maksetaan yleensä lomaltapaluun jälkeisessä tilissä.
      Lue vuosilomalaki ajatuksen kanssa, ja jos sinua oikeasti "k..staan- niin luetappa työnantajalla vuosilomalakia, tai lueppa sinun asiaasi koskevat kohdat itse ääneen, ja kerro soittavasi työsuojeluhallintoon, ellei asia selviä neuvotellen.
      Hyvä- että työsuhdeasiat kiinnostavat. Niitäkin säätelee omat lakinsa. Jos työnantajasi ei selvitä asiaa sinulle miksi on menetellyt kuten on jos asiassa on ongelma, niin en sinuna jäisi palkkalistoilleen. Työsuhde perustuu siihen, että toinen myy työvoimaansa toiselle osapuolelle. Jos luottamusta ei ole? tarkistelet jatkuvasti onko tilit maksettu oikein.
      Minun ei tarvitse- tai aina jo summista näen että oikein tulleet- kuin myös lomapalkat, ym.

• liityliittoon

Jos epäilet, että työsuhteen ehtosi ovat miten sattuu ja haluat oikeasti neuvoja ja apua, liity ammattiliittoon ja soita sinne, tai vaihtoehtoisesti soita vuosilomalain ja työsopimuslain valvojalle elikkä aluehallintoviraston työsuojelun vastuualueen virkamiehille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10885
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8157
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      123
      5211
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3626
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3548
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3504
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3147
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2499
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2001
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1776
    Aihe