Itse olen nyt pessyt hiukset 4kk ajan vain kerran viikossa ellen harvemminkin ja kyllä on paljon parempi! :) mutta ainut ongelma on että hiukset tuntuu kuivuvan ja loppu viikosta ne tuntuvat kamalalta. Millä keinoilla te hoidatte hiuksianne ja pidätte niiden kosteustasapainon kunnossa?:) itsellä voi kuivattaa se kun välillä muotoilen hiukset kuumalla ja joudun käyttämään lakkaa koska hiukset ovat niin raskaat ja sileät etteivät ponnarit/pinnit pidä hiuksiä paikoillaan...inhottavaa kun valuvat eteen ja tuulessa lähtevät lentoon :(
te jotka pesette hiuksenne kerran viikossa!
25
1480
Vastaukset
- Meri-Tuuli
Itse pesen yleensä sen enintään kahdesti viikossa (sekin saunan yhteydessä).
On ollut minulla tosi hyvä, en hikoile paljon ja tukkakin tykkää kun ei koko ajan rasita. Jätin myös lämpökäsittelyt ja hiusten värjäyksen kokonaan pois viime aikoina.
Yleensä käytän erilaisia hoitoainesuihkeita (ja latvoihin jotain jätettävää hoitoainetta). Tiedä sitten että auttavatko, ainakin ovat vähemmän karheat.
Myös saunassa istun aina noin tunnin hoitoaine koko päässä (kampaukseni on aina sellainen ettei näytä mitenkään pahalta vaikka laittaisi muihinkin hiuksiin kuin latvoihin).
Shampoon käytön olen lopettanut nyt kokonaan, tosin tämä on toistaiseksi ollut vain muutamin viikkojen kokeilu, joten pitää katsoa että pitääko joskus aloittaa uudestaan.
Toivottavasti tämä auttoi jotain. Toimii ainakin keskustelun nostona.- eirasvainentukka
Kiitos vastauksesta :) osaatko suositella mitään hiuksiin jätettäviä/suihkutettavia hoitoaineita? :) olen itsekin miettinyt pitäisikö kokeilla tuota että jättää shampoon kokonaan poiis mutta en ole raaskinut vielä.
- Meri-Tuuli
eirasvainentukka kirjoitti:
Kiitos vastauksesta :) osaatko suositella mitään hiuksiin jätettäviä/suihkutettavia hoitoaineita? :) olen itsekin miettinyt pitäisikö kokeilla tuota että jättää shampoon kokonaan poiis mutta en ole raaskinut vielä.
Itse olen tykännyt tosi paljon sellaisesta kuin "BC bonacure hairtherapy, repair rescue, sealed ends".
Sori, en tiedä että mikä noista on se nimi, joten tuossa koko litanja purkista.
On tosiaan kampaamosta ostettu ja aika kallis.
Samaa sarjaa löytyy shampoo, se on tosi kauan kestävä kun pesee harvoin. Meillä tuo kahden setti ollut pian vuoden, ja ollaan saatu se riittämään vaikka sillä on kaksi pitkähiuksista käyttäjää (ennen kuin jätin shampoon kokonaan pois). Eli vaikka tuolla on hintaa, niin todella suosittelen. Ostin muistaakseni vuosi sitten Hairstoresta.
Tällä hetkellä minulla on käytössä Schwarzkopf'in pieni (50ml) hoitoainesuihke latvoille ("BC bonacure, repair rescue"). Tuli ilmaiseksi erään hoitoaineen mukana, jos olisin ollut ajoissa niin kaupan päälle olisi saanut vielä pienen shampoon.
Kampaamosta tuokin ostettu, se oli joku Keravalla.
Ylipäätään kaikki hiuksiin jätettävät suihkeet tuntuvat hyviltä juuri siksi, että kosteuttavat. Eli itse olen ainakin ollut tyytyväinen ihan jo Rainbow'n "Vesipedon hoitosuihke"'eseen. Ihan markettitavaraa. - Meri-Tuuli
Meri-Tuuli kirjoitti:
Itse olen tykännyt tosi paljon sellaisesta kuin "BC bonacure hairtherapy, repair rescue, sealed ends".
Samaa sarjaa löytyy shampoo, se on tosi kauan kestävä kun pesee harvoin. Meillä tuo kahden setti ollut pian vuoden, ja ollaan saatu se riittämään vaikka sillä on kaksi pitkähiuksista käyttäjää (ennen kuin jätin shampoon kokonaan pois). Eli vaikka tuolla on hintaa, niin todella suosittelen. Ostin muistaakseni vuosi sitten Hairstoresta.
Tällä hetkellä minulla on käytössä Schwarzkopf'in pieni (50ml) hoitoainesuihke latvoille ("BC bonacure, repair rescue"). Tuli ilmaiseksi erään hoitoaineen mukana, jos olisin ollut ajoissa niin kaupan päälle olisi saanut vielä pienen shampoon.
Ylipäätään kaikki hiuksiin jätettävät suihkeet tuntuvat hyviltä juuri siksi, että kosteuttavat. Eli itse olen ainakin ollut tyytyväinen ihan jo Rainbow'n "Vesipedon hoitosuihke"'eseen. Ihan markettitavaraa.Ei Keravalla vaan Tikkurilassa. Mulla on outo tapa sekoittaa nuo kaksi jatkuvasti.
Mutta varmasti jotain vastaavaa löytyy ihan jokaisesta kampaamoliikkeestä. - alottaja
Meri-Tuuli kirjoitti:
Ylipäätään kaikki hiuksiin jätettävät suihkeet tuntuvat hyviltä juuri siksi, että kosteuttavat. Eli itse olen ainakin ollut tyytyväinen ihan jo Rainbow'n "Vesipedon hoitosuihke"'eseen. Ihan markettitavaraa.Pitääkin käydä katsomassa jos jostain löytäisin jompaakumpaa:)
- mnbv2
Entä jos peset kerran viikkon shampoolla ja kerran viikkoon kananmunalla?
- alottaja
Olen kokeillut kanamunalla pesua mutta se ei tuntunut yhtään hyvältä..hiukset jäivät likaisiksi ja kamalan tuntuiseksi. Ostin vielä erikseen munaolutshamppoon mutta sekään ei ollut hyvä
- pitkäletti
Miksi pestä hiukset niin harvoin? Itse pesen joka 4. päivä osapuilleen, kesällä voi olla että huuhtaisen ja laitan hoitoaineen pesujen välillä.
Hiukset tulee ihanan ilmaviksi ja tuoksuu hyvältä pesun jälkeen joten haluan pestä vähintään noin usein. ei rasvoitu mutta tuntuu tunkkaiselta ja likaiselta jos menee tuon kauemmin pesuun.
Minulla on melko pitkät hiukset ja kevytvärjätyt/raitoja mutta värjäytän ne vain kesäisin 5 viikon välein.
Pesun jälkeen olen suoristanut ne ja nyt ostin tuon BaBylissin kiharrin uutuuden.- alottaja
Pesen niin harvoin sen takia että vihaan hiusten laittoa ja hiusten kuivumidessa menee kamalasti aikaa..eikä minulla rasvotu hiukset niin nopeasti ne vain kuivuvat latvoidta:)
- pitkäletti
alottaja kirjoitti:
Pesen niin harvoin sen takia että vihaan hiusten laittoa ja hiusten kuivumidessa menee kamalasti aikaa..eikä minulla rasvotu hiukset niin nopeasti ne vain kuivuvat latvoidta:)
Niin vihaan minäkin pesua mutta kun en voi olla paskasen tuntuisissa hiuksissa niin pakko pestä. Vaikka ne ei rasvoitu niin likaantuvat silti ilmassa olevista, esim. siitepölystä ja muusta ja kesällä hikoontuvat ja hikinen päänahka on kammottava ja kutiaa.
Minulla on suorat pitkät hiukset joita ei juuri tarvitse laittaa kun vain kuivata joten se ei stressaa. Itse leikkaankin kun on tasapitkät.
- GreasyHair
2-4krt/vrk pestään about 3-4cm pituset hiukset, muuten on kun olis ruokaöljyä kaatanut hiuksiin. Ja turhat lässytkset pois, että "liikapesu" rasvottaisi hiuksia.
- nbvcx3
Vuorokaudessa? Vai viikkoako meinasit?
- Eewertti
Pisin aika jonka olen ollut pesemättä hiuksiani, on ollut 6 päivää. Sinä viimosena päivänä oli pakko pestä, kun rupes päänahka kutiamaan. Olen tehnyt empiiristä tutkimusta, ja kysellyt ihmisiltä, näyttääkö lettini rasvaiselta/haiseeko pahalta. Ei kuulemma kumpaakaan.
Hiukseni ovat tosin luonnontilassaan, en värjää, ja muotoilutuotteitakin käytän hyvin harvoin. Shampoona käytän Timotei pure shampoota, ja ainaskin vielä se tuntuu hyvältä ostokselta. Hiusten ylenpalttinen sähköistyminen on kyllä tälläkin suunnalla ongelmana...- Lentohiukset
Siihen sahoistymiseen on olemassa Ekobalsamia kuiviin tai kosteisiin hiuksiin di huuhdella sarja on muistaakseni Tricoderm
- neuvo oiva
Hiusten kuivuminen pesujen välillä on tuttu ongelma. Omistan takapuoleen asti olevan pitkän tukan, joka tarvitsee päänahan hyvin vähäisen rasvoittumisen puolesta aika harvoin pesua. Pesenkin 7-10 päivän välein vähän sen mukaan, mikä on fiilis.
Kuivuuteen on auttanut kookosöljy. Laitan sitä ihan vähän hiuksiini (kaulan korkeudelta alaspäin) viikon puolivälissä tai vähän sen jälkeen. Teen sen illalla ennen kuin laitan hiukset yöksi letille. Aamulla hiukset ovat taas kivat. Tämä ei ehkä toimi yhtä hyvin niillä jotka pitävät hiuksia aina päivisin auki. Öljyn annostus on tosi tarkkaa eli sitä ei saa mennä liikaa, mutta kuitenkin sen verran ett'ä hoitavuutta tulee. Jos annos on täsmälleen sopiva, ei aamulla pitäisi olla rasvaiden näköiset hiukset vaan vain hyvin hoidetut, mutta jos menee vähän liikaa niin hiuksia kiinni eli letillä tai nutturalla pitävällehän tuo ei ole mikään ongelma.- järkee vai ei
neuvo oiva
Niin ja se öljy pitää pestä pois.
Sen vaikutusta voi tehostaa saunan lämmössä, mutta ei kuumassa löylyssä tietenkään. - neuvo oiva
järkee vai ei kirjoitti:
neuvo oiva
Niin ja se öljy pitää pestä pois.
Sen vaikutusta voi tehostaa saunan lämmössä, mutta ei kuumassa löylyssä tietenkään.Jos laittaa PALJON pitää pestä. Ihan vähän voi käyttää pesujen välillä muuten, urpo. Mutta sulla ei olekaan pitkää tukkaa koska omasi on kuivaa hamppua. Muahahahahaha.
- Haisette kauas asti,
Mahdat lemuta kauas, kukahan sua joutuu haistelemaan työpaikalla, itsehän sitä paskan ja härskin kuonan hajua ei huomaa kun siihen on tottunu. Yäk, voi helvetti kyllä on paskasta porukkaa.
- hmmh142562
Täällähän taas mukavaa porukkaa:) kuule eipä ole tullut valituksia hiuksista vaikka pesen viikon välein ja kaveritkin ihmiessään miten pysyy niin puhtaana ja siistin näkösebä:) osa ei ole edes uskonut että pesen niin harvoin
- öljyästä
Mitäpä jos vain tekisit ,,öljyhoidon kerra kuukaudessa.
- suosittelen
Kokeilkaa ihmeessä päänahkaan hierottavaa hiusvettä. Se ei rasvoita tai tee hiuksista öljyisiä, mutta pitää päänahan kosteutettuna. Itsellä käytössä nyt hiusten kasvua stimuloiva vesi. En tiedä auttaako oikeasti hiusten kasvuun, mutta itsellä kuivui päänahka niin pahasti, että päänahka hilseili ja meni ruvelle. Öljyiset tuotteet aiheuttivat finnejä, mutta hiusvesi on nyt pikkuhiljaa auttanut.
- bbbb
Minä myös pesen kerran viikossa. Mulla toisaalta oon sinänsä helppo tapaus, että hiukset ovat tasapituiset olkapäille, käsittelemättömät ja lainehivat. En myöskään käytä muotoilutuotteita. Hikisenä (käytännössä päivittäin) huuhdon kyllä kunnolla hiukset ja päänahan ihan vain vedellä, koska hikinen pää ei ole kiva. Annan kuivua itsekseen (en edes omista hiustenkuivaajaa) .
Minulla ei ole ongelmia kuivuuden kanssa, mikä saattaa johtua siitä, että en kuivaa enkä muotoile. Näin nelikymppisenä rasvoittuminenkaan ei enää ole ongelma. Joskus nuorempana, kun kokeilin eri malleja, huomasin että ainakin minulla rasvoittuvat lyhyet hiukset nopeammin kuin pitkät. Omalla kohdallani se johtui kyllä varmaan siitä, että lyhyitä hiuksia tuli harottua, jolloin käsistä tarttuu niihin rasvaa sun muutä töhnää. Pitemmät hiukset huitaisen pannalla tai huivilla pois naamalta ja unohdan saman tien.
Minun hiuksilleni tämä systeemi sopii, mutta kullekin tavallaan. Hyvää kesää!- hyi haisulit
Hiuksesi varmasti kuitenkin haisevat jo muiden nenään pahalta noin pitkän pesuvälin aikana, vaikket itse sitä huomaisikaan. Nenäsi on niin tottunut. Olisi muille kohteliasta huolehtia paremmin omasta hygieniasta. Myös hiusten osalta.
- hkdldijfbfbf
hyi haisulit kirjoitti:
Hiuksesi varmasti kuitenkin haisevat jo muiden nenään pahalta noin pitkän pesuvälin aikana, vaikket itse sitä huomaisikaan. Nenäsi on niin tottunut. Olisi muille kohteliasta huolehtia paremmin omasta hygieniasta. Myös hiusten osalta.
No tuletko tänne ja kerrot minulle haiseeko vai ei:) koska kaveritkaan eivät usko että pesen niin harvoin katotaan huomaatko sinä:)
- Kokeilkaa!
hyi haisulit kirjoitti:
Pesen hiukseni 2-3 kertaa luonnon shampoolla joka ei sisälly mitään synteettisiä aineita. Pesuväli pidentynyt huomattavasti! Suosittelen !:) päänahka ei kutise yhtään vaikka olisi neljä/viisi päivää pesemättä. Ihana tunne! Eikä haise ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan372896Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272814- 1202288
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281422Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111226
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74969
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39902Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13782