Läheisen jatkuva valehteleminen

amelieamande8886

Ongelmani on perheenjäseseni, jolla on peliongelma. Hän jäi taas kiinni valehtelusta, jolla yrittää peittää peliongelmansa. Tosin en laittaisi kaikkia pelaamisen piikkiin. Hän on jo usean vuoden ajan valehdellut mminulle päin naamaa toistuvasti, myös varastanut aijemmin kodistani, mennyt avaimilla ilman lupaa jne.
Nyttemmin valehtelee niin kauan kunnes jää kiinni, myöntää vasta sitten kieroilun kun olen esimerkiksi selvittänyt asiaa enemmän, kysellyt kavereiltansa ja sitten ei asiat tästää, myöntää vasta tiukan paikan tullen. Valehtelee myös muille perheenjäsenille mutta eniten minulle varmaan, koska olen (tai aikankin ole ollut) paljon tekemisissä häen kanssaan. Mä en tiedä jaksanko enää sitä ainaista petkuttamista, siis pitäisikö mun vaan aina ymmärtää ja ymmärtää? Antaa anteeksi ´kerta toisensa jälkeen. Mä en jaksa enää sen epärehellisyyttä, kieroin ihminen jonka tunnen ehdottomasti.

Ensimmäisesti kusetuksesta mua kohtaan on jo häneltä varmaan 4 vuotta. Ja sama toistuu yhä uudelleen ja uudelleen, nyttemmin luulen vaan että moni valhe liittyy peliongelmaan.

Miten mun pitäis enää suhtautua tähän? Jos on kyse siitä että yrittää peittää peliongelmansa, pitäisikö mun taas vaan ymmärtää?? Musta vaan tuntuu etten jaksa enää. Se rikkoo kohta lopullisesti meidän välit ja yhteisen ajan. En ole luottanut henkilöön (yhtään) aikoihin. Se on vaan paha kun on perheenjäsen. Mun toisellakin sisaruksella on ollut peliongelma, ja vielä toisellakin, mutta he eivät koskaan ole kusettanut/hyväksikäyttänyt mua. Ei koskaan.

2

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimiasulle

Petkuttamisen syy on varmaankin se, että sinä olet aina antanut anteeksi. Kuulostaa ehkä vähän karulta, mutta kiltteydellä ja ymmärtäväisyydellä tällaiset ongelmat vain pahenevat. Sinun pitäisi oppia huolehtimaan itsestäsi ja jättää turha syyllisyys väliin. Kyllä läheisesi sen tietää, ettei hän saisi noin käyttäytyä. Voithan antaa anteeksi, mutta samalla pitää huolta siitä, ettei sinua hyväksikäytetä eikä myöskään tarvitse tavata, jos tuntuu siltä, ettei jaksa.

Oletko hakenut apua läheisille tarkoitetuista ryhmistä? Sinun ei tarvitse jaksaa valehtelua ja hyväksikäyttöä, vaikka olisit perheenjäsen. Sairaus pitää läheistäsi otteessaan, hänen pitäisi ymmärtää hakea apua, mutta se että annat petkuttaa ja hyväksikäyttää ei yhtään auta sinua eikä häntä.

• Saatat olla hyvinkin oikeassa. Olen antanut anteeksi kerta toisensa jälkeen.. Kiitos kun otit osaa tähän : )
      Mä en ole nyt pitänyt yhteyttä kolmeen viikkoon, juurikin siksi että tuntuu et itsellä parempi olla.
      En mä jaksa sitä valehtelua enää, nyt on tullut lasi täyteen, oikeasti. En ole missään ryhmissä tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe