Läheisen jatkuva valehteleminen

amelieamande8886

Ongelmani on perheenjäseseni, jolla on peliongelma. Hän jäi taas kiinni valehtelusta, jolla yrittää peittää peliongelmansa. Tosin en laittaisi kaikkia pelaamisen piikkiin. Hän on jo usean vuoden ajan valehdellut mminulle päin naamaa toistuvasti, myös varastanut aijemmin kodistani, mennyt avaimilla ilman lupaa jne.
Nyttemmin valehtelee niin kauan kunnes jää kiinni, myöntää vasta sitten kieroilun kun olen esimerkiksi selvittänyt asiaa enemmän, kysellyt kavereiltansa ja sitten ei asiat tästää, myöntää vasta tiukan paikan tullen. Valehtelee myös muille perheenjäsenille mutta eniten minulle varmaan, koska olen (tai aikankin ole ollut) paljon tekemisissä häen kanssaan. Mä en tiedä jaksanko enää sitä ainaista petkuttamista, siis pitäisikö mun vaan aina ymmärtää ja ymmärtää? Antaa anteeksi ´kerta toisensa jälkeen. Mä en jaksa enää sen epärehellisyyttä, kieroin ihminen jonka tunnen ehdottomasti.

Ensimmäisesti kusetuksesta mua kohtaan on jo häneltä varmaan 4 vuotta. Ja sama toistuu yhä uudelleen ja uudelleen, nyttemmin luulen vaan että moni valhe liittyy peliongelmaan.

Miten mun pitäis enää suhtautua tähän? Jos on kyse siitä että yrittää peittää peliongelmansa, pitäisikö mun taas vaan ymmärtää?? Musta vaan tuntuu etten jaksa enää. Se rikkoo kohta lopullisesti meidän välit ja yhteisen ajan. En ole luottanut henkilöön (yhtään) aikoihin. Se on vaan paha kun on perheenjäsen. Mun toisellakin sisaruksella on ollut peliongelma, ja vielä toisellakin, mutta he eivät koskaan ole kusettanut/hyväksikäyttänyt mua. Ei koskaan.

2

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimiasulle

      Petkuttamisen syy on varmaankin se, että sinä olet aina antanut anteeksi. Kuulostaa ehkä vähän karulta, mutta kiltteydellä ja ymmärtäväisyydellä tällaiset ongelmat vain pahenevat. Sinun pitäisi oppia huolehtimaan itsestäsi ja jättää turha syyllisyys väliin. Kyllä läheisesi sen tietää, ettei hän saisi noin käyttäytyä. Voithan antaa anteeksi, mutta samalla pitää huolta siitä, ettei sinua hyväksikäytetä eikä myöskään tarvitse tavata, jos tuntuu siltä, ettei jaksa.

      Oletko hakenut apua läheisille tarkoitetuista ryhmistä? Sinun ei tarvitse jaksaa valehtelua ja hyväksikäyttöä, vaikka olisit perheenjäsen. Sairaus pitää läheistäsi otteessaan, hänen pitäisi ymmärtää hakea apua, mutta se että annat petkuttaa ja hyväksikäyttää ei yhtään auta sinua eikä häntä.

    • Saatat olla hyvinkin oikeassa. Olen antanut anteeksi kerta toisensa jälkeen.. Kiitos kun otit osaa tähän : )
      Mä en ole nyt pitänyt yhteyttä kolmeen viikkoon, juurikin siksi että tuntuu et itsellä parempi olla.
      En mä jaksa sitä valehtelua enää, nyt on tullut lasi täyteen, oikeasti. En ole missään ryhmissä tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe