Olen 13v tyttö. Vanhempani riitelevåt usein. Olen saanut pelottavia traumoja niistä pelottavista tilanteista, joissa isäni lyö äitiäni, työntää seinäävasten, kerran uhkasi kuristaakin. Näen yleensä yöllä pelottavia mielikuvia kun äitini huutaa ja itkee ja isä pahoinpite
elee häntä. Kyllä äitinikin on isää lyönyt, mutta yleensä isä äitiä. Olen sellainen, että en uskalla jättää vanhempiani nahistelemaan kahdestaan, vaan menen väliin. Potkin ja huudan, yritän saada riidan loppumaan. Olen monta kertaa huutanut, että: "mä vihaan teitä!" En todellakaan, rakastan heitä kumpaakin todella. Kerran jouduin soittamaan poliisin, kun isä uhkasi kuristaa äidin. Tänä (tai eilen, kello on jo yli 12.) iltana kävi taas niin. Nyt mä vaan kukun täällä sängyssäni, täristen. Riitojen jälkeen ehkä seuraavat 2 viikkoa yritån pysyå kotona, koska pelkåän, että isä tappaa äitini tai toisinpäin. :( Mitä voin tehdä? :(( Voitteko auttaa mua, en kestå tätä enää!
Äidin ja isän tappelu...
4
238
Vastaukset
- Kipinkapin tohtorill
Etkö trolli vieläkään ole saanut/hakenut apua ongelmaasi?
Kerro mitä ajat takaa? Huomiota? Mitä?
Tervepäinen et ole, avun tarpeessa kylläkin kipeästi. - 38 v mies
Niiden pitää erota. Muistan kun olin lapsi nin tuollaista tapahtui kodissani kanssa.
- juhannusta
Nyt pidät itsestäsi huolta, jooko? Niin kovalta kuin se tuntuukin, et voi läsnäolollasi turvata edes äitisi henkeä tai terveyttä, vain itsesi uhraat ja mielenterveytesi.
Parhaiten autat heitä menemällä lastensuojelun päivystykseen ja kertomalla että haluat heti muuttaa pois kotoa jatkuvan perheväkivallan takia.
Kun se jokailtainen erotuomari puuttuukin kotoanne eli olet päässyt hyvään sijaiskotiin, påitäisi äitisi ainakin herätä. Hän on menettänyt lapsensa oman alistuvuutensa vuoksi. Valinnut väkivaltaisen miehen luo jäämisen lapsensa ohi. Se on hänen oma valintansa, jos on niin tyhmä.
Perheväkivalta on yleisen syyttäjän alainen rikos, eli isääsi vastaan tulee nostaa syyte siitä riippumatta mitä äiti tekee tai ei tee. En osaa arvioida mikä on rangaistus.
Mutta rikollinen isäsi on ja te molemmat naisety mahdollistatte rikoksen jatkumisen loputtomiin. Etsi ulkopuolista apua! Sitä on paljon tarjolla ainakin sinulle, kun lopetat salailun.- Sosiaalityöntekijälle!
Sun ikäisenä käynti oman kunnan sosiaalitoimessa riittää. Soita ja varaa aika! Palvelevat puhelimet toimii myös aina ja niistä saat neuvoja. Kun haet ulkopuolista apua, alkaa vanhemmat tajuta miten pelottavaa sinulle on kasvaa väkivallan keskellä. Hae ihan heti päättäväisesti apua! Sitten sun vanhemmatkin tajuaa ettei noin voi jatkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768