niin mitähän eroa on tavallisella bassolla ja jazz
sellasella?
jazz- ja tavallinen basso
5
604
Vastaukset
- Hummel
Jazz bassolla soitetaan jatsia ja tavallisella kaikkea muuta. Tosin mitään eroa niissä ei oikeasti ole. Mutta oikeastaan olet tainnut käsittää vähän väärin, koska olisi sama jos kysyisi ''mitä eroa on gibsobilla ja fenderillä''?
Mutta nyt siis tiedät: ne on samanlaisia, mutta jazz-bassolal soitetaan jatsia. Koska sen nimi on jazz-basso. - Jazz
Mä ainakin tykkään paljon enemmän jazz-bassosta kuin presarista, jos sii tarkoitat Precision ja Jazz-bassoja Fenderiltä.
- Hessu
Tavallinen basso voi olla mm.kontrabasso.
Jos taas on kyse Fender Jazz tai Presicion sähköbassoista,niin jazzbassossa on mahdollista saada ääneen vivahdus kontrabasson soundia joka
kuuluu ehkä kolisevampana sointina kuin esim. presicionbassossa.
Jazzbassossa kuuluu helposti otelaudan "rapina" soittaessa.
Mikityksessäkin on eroa, jazzbassossa on kaksi mikkiä, toinen kopan keskellä, toinen takaosassa joten säätöjä soudiin on ehkä enemmän kuin presarissa. Presicionissa on yksi kahteen puoliskoon jaettu mikki keskellä koppaa.
Presicionbasso soi muhkeammin ja laajemmin kuin jazzbasso, sekä otelauta on aavistuksen leveämpi kui jazzíssa.
Itsellä on jazzb.V. 64 ja pressicionb. v.65- SaveMe
Presari on parempi=) Ei vais,makuasia.Mutta itse kyllä diggaan enemmän presarista,sillä on letkeämpi soitella!
Mikityksissä on suuri ero presarissa ja jazzarissa,ja otelauta on kuten edellinen kirjoittaja mainitsi hieman leveämpi presarissa. - Syyhy
SaveMe kirjoitti:
Presari on parempi=) Ei vais,makuasia.Mutta itse kyllä diggaan enemmän presarista,sillä on letkeämpi soitella!
Mikityksissä on suuri ero presarissa ja jazzarissa,ja otelauta on kuten edellinen kirjoittaja mainitsi hieman leveämpi presarissa.Jazz bassossa on kaksi mikrofonia ja Presarissa yksi 2-osainen. Jazz basson yläsillan leveys on 38.1 mm ja Presarissa noin 44 mm. Tuo sillan leveys (=kapeus) on oikeestaan tärkein syy, miksi soittelen mieluummin jazzaria. Istuu mun tumppuun paremmin..Molemmissa on kyllä hyvä soundi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019