Toivottavasti joku jaksaa lukea ja kommentoidakin. Kirjoittelin pari viikkoa tosi mukavan kaverin kanssa. Viestejä läheteltiin pari-kolme kpl päivässä. Oikein mukava ja rehdin tuntuinen mies. Lähetti kuvansakin, kirjoitti omalla nimellään (pystyin tarkistamaan asian) jne. Hänen viestinsä olivat lyhyitä, toisin kuin minä, joka kirjoitan pitkiä, syvällisiä ja avoimia kirjeitä, mutta ei se viestien pituus ole niin olennaista vaan mitä niissä kerrotaan ja mihin suuntaan ollaan menossa. Hän kertoi avoimesti itsestään kuten minäkin. Miksi huijata, koska valheella on lyhyet jäljet. Jonkinlainen epäilys alkoi kalvaa siinä vaiheessa kun hän kertoi muka olevansa jo rakastunut minuun (ihmiseen, jota ei ollut koskaan tavannut) ja imarteli minua kauniiksi (tyypillinen tapa Auervaarralta,mutta minulle meni täydestä, koska vaikka en ole mikään missi niin en rumakaan - kauneus on aina katsoja silmissä. Se miksi itselläni on kuvallinen profiili, johtuu siitä, että ei ainakaan myöhemmin tule sanomisia, esim. "luulin sinua toisen näköiseksi" tmv. Luulisi, että jotakin olisin elämässä oppinut, mutta elin autuaallisen onnen tilassa odottaessani tapaamistamme. Mutta hänen viestinsö muuttuivat. Hän nimitteli minua hellittelynimillä, toki oli asiallinen, ei rivo vaan romanttinen. Ikäänsä hän ei suostunut paljastamaan minulle, tosin sen sain selville hänen kotipaikkakunnaltaan ja ihmettelen hirveästi minkä vuoksi hän salasi ikänsä, koska hän oli juuri sen ikäinen millaista olin etsimässäkin. Hän pyysi puhelinumeroni, jonka annoin hänelle. Hän soitti minulle useana iltana lyhehkön, mutta erittäin mukavan, ystävällishenkisen puhelun, ja sovimme tapaamisestakin. Kaksi päivää ennen tapaamista viesit loppuivat häneltä, sitten hän soitti minulle ja alkoi "epäröidä" että olenko minä tosissani, koska olin muuttunut viesteissäni "etäiseksi". En minä miksikään ollut muuttunut, mutta metsä vastaa miten sinne huudetaan sikäli, että hänen viestinsä olivat lyhyitä ja melkein aina vain ne samat sanat. Koskaan hän ei ollut kiinnostunut tietämään minusta henkilönä mitään, vaan pelkästään mainitsi ulkonäöstäni, ei kysellyt mitään, ihan alkuaikojen viesteissä kertoi jotakin itsestään. No, minä ajattelin, että mitäs sillä väliä kun tapaamme niin siinähän ne asiat selviävät. Hän soitti minulle ja kertoi kuinka naiset olivat käyttäneet häntä hyväkseen ja että hänellä on taloudellinen tilanne huono, velkaa ym. joutunut kymmeniä kertoja muuttamaan paikkakuntaa jne. Ja hän ei suoraan perunut tapaamistamme vaan sanoin sen jotenkin näin, että "en tiedä kannattaako meidän tavata, ehkä en kuitenkaan ole ihannemiehesi, mutta jos haluat tavata niin...". Kirjoitin hänelle puhelun jälkeen viestin, jossa kerroin että haluan tavata hänet ja olen edelleen kiinnostunut. Hän ei vastannut viestiin. Ei kuulunut enää mitään koko miehestä. Olin kertonut viestissäni siitä miten minua kerran yritettiin jymäyttää taloudellisesti, mutta ei onnistuttu. Tunnetasolla olen aika lailla sinisilmäinen ja herkkäuskoinen, mutta taloudestani osaan pitää huolen. En ole rikass, mutta ns. omillani toimeen tuleva, eli pystyn elättämään itseni, mutta en esim. miestä.
Nyt minusta tuntuu siltä, että tämä mies, joka imarteli "kauneuttani" ja oli "jo rakastunut minuun", ja kertoi sitten veloistaan ja lukuisista paikkakunnanmuutoksistaan, oli kaikesta huolimatta etsimässä naista, joka olisi innoissaan langennut hänen pauloihinsa, avustanut häntä veloissaan ym. Hän kehtasi syyttää, että naiset olivat huijanneet häntä useamman kerran - ja minä tunnustin hänelle, että minua oli yhden kerran YRITETTY huijata, muttei onnistuttu, no, ehkä tämä kerta oli se toinen, mutta en vielä luonnehtisi tätä huijausyritykseksi, enemmänkin "kepillä jään koettelemista". Sen verran jäi minua sitten asia kiukuttamaan kun olin jo ehtinyt iloita tapaamisesta (en ole tavannut koskaan ennen palstan kautta, joten tämäkin tilaisuus meni ohi, mutta ehkä parempi niin), että lähetin hänelle viestin sinä päivänä kun meillä olisi alunpitäen ollut tapaaminen ja kerroin hänelle millaisen käsityksen hänestä sain, eli tämän mitä tässäkin olen kirjoittanut. Ei hän vastannut. En odottanutkaan.
Meitä yksinäisiä ihmisiä on paljon ja moni meistä kuten minäkin, välillä epätoivon partaalla. Ja meitä on helppo käyttää hyväksi. MInua ei kukaan enää, koska osaan olla täst`edes varauksellinen. Ikuisuuskysymys; miten olla samalla rehellinen ja samalla pitää tietty välimatka. Vaikka minulla ei luurankoja ole kaapissa niin en ihan ensimmäiseksi halua kertoa nimeäni, puhelinnumeroani ja osoitettani - se on itsesuojeluvaistoa, mutta tietynlaista salailemista sekin. Mistä löytää kultainen keskitie?
Minun kokemukseni
14
3730
Vastaukset
- Seppojuhani
On ihmisiä, jotka ihan oikeasti pelkäävät toisten kohtaamista kasvokkain. Jos tapaaminen peruuntuu kaksi päivää ennen H-hetkeä, niin tämä on yksi nahdollinen selitys. Että kaveri oli sinällään rehellinen, mutta pöksyissä asustikin pupu.
Sinun jutustasi tulee vaikutelma, että pidät elämäsi langat käsissäsi ja se on hyvä asia. Kyllähän huijareita liikkuu ja joskus tilaisuuskin tekee varkaan. Olkoonkin, että 95% hujareista etsii yhden yön seuraa, 4% kotiapulaista ja ehkä 1% kukkaroasi.
Vaan annan teknisen ohjeen: opettele käyttämään ENTER-nappulaa. Tuollaisen pitkän pötkön lukeminen on raskasta.
Jatkoja- Sinisilmä
Jos "pupu menee pöksyihin" niin ei kai hän silloin tosissaan olekaan.
- Mahdollinen uhri?
"Sinisilmälle", kuvaus täsmäsi JUST siihen kaveriin, jonka kanssa kirjoittelin. KAIKKI! Imarteluineen. "Nyyhkytystarinoihin" miten häntä naiset ovat k-------t! Hän on kunnallisvaaliehdokkaanako???!!!
- Sinisilmä
...hmmmm, enpä ota kantaa. Saattaa muuten tulla kunnianloukkasyyte...tiedäthän sinä nämä poliitikot...sieltä ne pahimmat konnat löytyvät, politiikan parista.
- Ladylike
Aina kun mies (tai nainen) mainitsee tai alkaa puhua raha-asioistaan (miten huonolla tolalla) tai veloistaan että tarvitsisi apua niin HÄLYTYSKELLOT SOIMAAN! Silloin ei koskaan ole puhtaat jauhot pussissa vaan kyseessä hyväksikäyttö yritys/taloudellisen hyödyn tavoittelu. Myös epämääräiset lupaukset/tapaamisen peruminen tai välttämäminen viime hetkellä sekä lukuisat selittelyt kertovat omaa kieltään. Liiallinen imartelu vaikka ei olla tavattukaan tai liian innokas henkilötietojen/tulojen kysely on myös hälyttävä juttu. On monia pieniä merkkejä mistä voi päätellä paljon ja psykologista silmää/korvaakin tarvitaan.
Itse edellytän ehdottomasti että omillaan on tultava toimeen puolin ja toisin. Rahaa ei lainailla eikä toisella maksateta mahdottomia. Jonkun illallisen, pari drinkkiä tms.pientä voi tarjota mikä kuuluu normaaleihin tapoihin. Mitä mieltä olette muuten miehet (tai naiset), kuuluuko miehen tarjota eka treffeillä? Tietty riippuu kumpi kutsuu, vai onko mielestänne OK jos nainen tarjoaa? Minusta mies voisi tarjota ensin ja nainen sitten seuraavalla kerralla jos sitä tulee. Vai tasa-arvoisesti kumpikin maksaa omansa? - naiNen
..myöskin kunnallisvaaliehdokkuus.
Viime vuoden syksyllä samanlainen mies samoilla konsteilla yritti saada minua ostamaan taloa itselleen ja kakaralaumalleen... eipä silti onnistunut, kun en ole ihan eilisen teeren tyttö :)
Eron hetki on karvas muttei siksi että olisin surrut menetystäni vaan siksi että raivostutti oma hölmöys kun edes viitsin tuhlata aikaani mokomaan kusettajaan... Näitä taitaa riittää useammassakin kunnassa..tämä kuitenkin tapahtui (pelotta kerron) Itä-Suomessa.
Terve kriittisyys ei ole koskaan turhaa.- Sinisilmä
Itäisestä Suomesta tämäkin kaveri ja useamman lapsen yh-isä. Hän yritti saada minua myymään oman taloni ja muuttamaan pois täältä missä minä asun - sanoi, että "ilmastomuutos tekisi hyvää".
En tavannut ko. tyyppiä, harmittaa että hän tietää osoitteenikin. PAhaa mieltä toki tuollainen aiheuttaa. Läheistyikö hän sinua täysin samalla tavalla. Lainaus yhdestä vietistä: "...kun näin kuvasi niin sillä hetkellä tiesin, että en koskaan ole aikaisemmin rakastanut, nyt olen rakastunut. Olen kopioinut kuvasi ja tapetoinut seinäni niillä, olet kaunein näkemäni nainen..."
Sinänsä, etteikö ulkonäköni olisi OK, siis tavallinen, mutta siinä vaiheessa, jos mies alkaa ylistämään minun ulkonäköäni (en sentään NIIN kaunis ole, en lähellekään) niin alkoi jo tuntua oudolta, mutta minä ymmärsin sen huumoriksi. Ajattelin, että kun emme ole tavanneet niin en voi tietää millainen huumorintaju hänellä on. Ettei vaan olisi sama mies! Hän kertoi, että naiset olivat kusettaneet häntä ja hän oli "hölmönä ja hyväuskoisena" miehenä antanut rahaa useammallekin naiselle...Hän salasi ikänsä, sain sen kyllä selville kun soitin hänen kotipaikkakunnalleen. Sitten se kuva jonka hän lähetti minulle; ihan mukavan näköinen mies kuvassa, mutta hän kertoi, että hän on muuttunut ulkonäöltään sen jälkeen kun kuva on otettu - hän oli kuvassa ihan ikäisensä näköinen, että suhteellisen tuore kuva varmaan JOS hän oli edes kuvassa oleva henkilö.
- Katri
Kaikki samat asiat olen kokenut=ilmeisesti sama mies.?Kirjeessään hän voi nimensä ja osoitetietonsa antaa,mutta nekin voi olla vaikka jonkun toisen ja puhelin numero myös voi olla R-kioskilta ostettu kortti,mistä et saa selkoa onko hänen omansa vai jonkun muun,vaikka hän sitä käyttääkin.Olen kuullut noi samat jutut paikkakunnan vaihdosta ja omakotitalon ostosta ja kaikki hempeät rakkauden tunnustukset ja etenkin kun on kyseessä yh-isä niin lapsineen etsii rikasta äitipuolta ja kodinhoitajaa ja tietysti sinun pitäisi olla se maailman paras rakastajatarkin.Jos olisit tämän miehen tavannut niin voin sanoa sinulle,että et paljon menettänyt!Toivotan sinulle onnea jatkossa löytämään se oikea ja rehellinen mies!
- Sinisilmä
Hän antoi puhelinnumeronsa minulle. Soitin numerotiedusteluun tarkistaakseni kenen se on, mutta sanottiin että se on salainen (ei numeron salaisuus ole mikään outo juttu tietenkään, itsellänikin on salainen numero kuten niin monella muullakin), 28 kertaa muuttanut paikkakuntaa, rakentanut viisi omakotitaloa, 3 lasta? Projektiluonteisia työpaikkoja - jos edes oli töissä. Täsmääkö yhtään?
On kuin lukisi joissakin suhteissa omaa elämänkertaa.Erityisesti kiinnitin huomioni kirjoituksessa yksinäisiin ihmisiin ja hyväksikäyttöön.Olen itsekin joutunut yritysten kohteeksi, mutta elämässä oppii välttämään tällaista kohtelua.Kurjaahan se on, mutta ei sille juurikaan mitään voi.Haittapuoliakin on.Yritykset ja muut vastaavat teot luovat eristyneisyyttä ja mielipahaa.Eristyneisyys kaiketi on suojakeino.Älä muuten liian varaukselliseksi opi.Siinäkin on rajansa.Se luo ihmisen vainoharhaiseksi kaikkia ja kaikkea kohtaan.
Lopputekstiin voisin neuvoa jotakin ja tässäpä niitä.Omalla kohdalla miehenä tulkitsen naisen oman halun yhteydenpitoon aikas ratkaisevana tekijänä.Oppinut sen, että vaikeneva nainen on vaarallinen nainen, jos aina itse saa olla se ensimmäinen, joka tekee aloitteen joka asiaan.Mutta tasapuolisuus kunniaan tässäkin viimekädessä.
Mitä noihin tietojuttuihin tulee niin kokeile alkuun näin esimerkiksi..
-puhelin pre-paid(rekisteröimätön), jonka numeron uskaltaa antaa.
-osoite:Anna jokin osoite, joka kuitenkin aivan väärä.Esimerkiksi auto rekisteröity jonkun ry:n nimiin, jolla toimipaikka x.Moni luulee ihmisen osoitteeksi.Ja jos paljastuu huijariksi niin purkakoon kiukkua postilokeroon.Kotipaikkaa ei tuntemattomalle tule paljastaa.Ei missään suhteessa ensi alkuun.
-nimi:Tähän edes keksi mitään.- Sinisilmä
Tässä minun tapauksessani en onneksi saanut ko. tyypistä häirikköä, koska hän sen verran onki minusta selville, että vaikka olen yksinäinen niin sosiaalinen verkostoni pienellä paikkakunnalla on kuitenkin "suojani"; naapurit jne.
Olen selvittänyt näiden tuntomerkkien perusteella henkilön taustan ja se ei ole kaunista kerrottavaa. Mies on taas muuttamassa paikkakuntaa, tai ilmeisesti on jo muuttanut, vaikka on ehdokkaana kuntavaaleissa. Sinisilmä kirjoitti:
Tässä minun tapauksessani en onneksi saanut ko. tyypistä häirikköä, koska hän sen verran onki minusta selville, että vaikka olen yksinäinen niin sosiaalinen verkostoni pienellä paikkakunnalla on kuitenkin "suojani"; naapurit jne.
Olen selvittänyt näiden tuntomerkkien perusteella henkilön taustan ja se ei ole kaunista kerrottavaa. Mies on taas muuttamassa paikkakuntaa, tai ilmeisesti on jo muuttanut, vaikka on ehdokkaana kuntavaaleissa.No, sinulla on käynyt tuuri ettei häiriköimään alkanu.Omalla kohdalla on aika samanlaisia mietelmiä.Itsellä ei tällaista suojaa esimerkiksi ole, vaikka itsekin pienellä paikkakunnalla olen.Ehkä miehellä ei ole samaa uhkaakaan niin kovin.Mutta pieniä vippaskonsteja käyttämällä pärjää tässäkin asiassa, jos sattuisi joutumaan häiriköinnin kohteeksi.
Itse loin mm."illuusion"itsestäni ihmisenä, joka ei paljoa paljasta itsestään.Haittapuoli vain on, että joku muu sitten luo tuon"illuusion"toisinpäin.Lievä erakoituminen kaiketi pistää silmään.Miehenä,joka vain tulee ja menee.Huomannut vain niissä harvoissa ihmisissä, jotka yrittäneet oppia tuntemaan.Eikä omasta itsestäni kyllä juuri kukaan selvää otakaan.Eipähän ainakaan kellekään harmia aiheuta, mutta..?
Muista muuten kuitenkin näissäkin asioissa se kääntöpuoli, joka tuli mieleeni lähinnä omasta kokemuksestani.Kun selvität taustaa..Ole tarkka miten sen teet.Joillekin niitä"luurankoja"luodaankin kaappiin.En tietenkään tarkoita, että itse loisit ja tähän tapaukseen en siinä suhteessa kommentoi.Moni tarina vain värittyy, muuntuu ja sekoittuu, jos taustoja selvittelee"kaverin kaverin serkun tuttava-periaatteella.Erityisesti yksinäisille ja hieman syrjäänvetäytyville ihmisille.Omalla kohdallani olen niitä itse saanut kaappiin ja toisaalta olen ymmärtämättömyyttäni niitä luonutkin toiselle nuorempana ja tyhmempänä.No pentu olen itsekin monen määritelmän mukaan kaiketi edelleenkin, mutta kai sitä viisastuu iän mukana, tiedä sitten?
Niin,"jos jotakin pitäisi kertoa"niin kokeile diplomaattisemmin.Nimetön kirje sopivasti muotoiltuna mm.olisi yksi keino.Se paljastaa henkilön sisälukutaitoakin ja reaktioita aika hyvin.Montaa muuta rehellistä keinoa ei enää mieleen tulekaan.Menevät sitten jo suoranaiseksi valehteluksi.
Loppujen lopuksi..miksi ajautua sinne elämässä mitä joutuu liian kovin miettimään?Itse luovutan, jos noin joutuu miettimään.
- Observer
Tässä nyt kivitetään joku. Surullista. Mielestäni perusteet ovat ontuvat. Okei. Voi olla, että kyseinen mies on ollut liikkeellä monen mielestä "moraalisesti arveluttavin motiivein". Vaan yhtä hyvin voi olla että ei. Jokainen haluaa rakkautta. Jokainen haluaa kokea itsensä hyväksytyksi ja halutuksi. Siis j-o-k-a-i-n-e-n. Myös Auervaara. Ihmiset eivät yleensä tiedosta saatikaan ymmärrä toistensa syitä kovin hyvin. Eivät aina omiaankaan. Väärinkäsityksiä ja epäluuloja syntyy helposti. Sitten pelätään ja reagoidaan mm. halveksunnalla tai vihalla, kuten tässä viestiketjussa ihmiset tekevät. Joku pitää lynkata, sitten kaikki on taas hyvin.
Raha on rahaa. Se on vaihdannan väline. Jos joku haluaa taloudellisen turvan toisesta sukupuolesta - sitähän naiset hyvin usein, jopa perinteisesti miehestä haluavat, joten miksi ei saisi olla toisin päin??? - niin mitä sitten? Miksi se olisi moraalisesti huonompi lähtökohta kuin vaikkapa se, että joku haluaa kiimaisen seksipedon tyydyttämään seksinnälkänsä tai että joku haluaa mallityypin tyydyttämään kauneudennälkänsä? Tai älykön tyydyttämään älyllisen keskustelun tarpeen. Sata vuotta sitten juuri muusta syystä ei yhteen mentykään, kuin taloudellisen hyötymisen vuoksi. Miksi niin ei saisi tehdä vieläkin ja miksi vain naisille tulisi olla oikeus kyseiseen hyötymismuotoon? Sitäpaitsi se tapa jolla naiset hankkivat itselleen varakkaita miehiä ei mitenkään poikkea tuosta kuvaamanne miehen käyttämästä tavasta :)
Tavallaan kaikki käyttävät kaikkia "hyväksi". Koko ihmisten sosiaalinen rakennelma perustuu siihen, kukaan ei yksin pitkälle pötki, toisia tarvitaan, eli käytetään hyväksi. Kukaan ei tee mitään vain tehdäkseen toiselle palveluksia. Jos ei muuta niin hyötyy siitä saamalla hyvän olon auttamisesta. Sekin on tavallaan hyväksikäyttöä, jos asiat siltä kannalta halutaan välttämättä nähdä. Joka väittää muuta, ei mielestäni ole itselleen rehellinen. Kestävässä jutussa tulisi tietenkin olla jonkinlainen tasapaino - molempien osapuolien tulisi saada jotain. Hyväksikäytöllä kai tarkoitattekin sitä, että vain mies olisi saanut rahansa ja te ette mitään? Miten niin? Mistä tiedätte mitä jäitte paitsi ; )- Sinisilmä
...mutta eipäs päässyt mokoma tyyppi kunnanvaltuustoon ja sai kuntansa valtuustoehdokkaista VÄHITEN ääniä! Kyllä kansa tietää (viittaus alkuperäiseen kirjoitukseeni).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448109Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432151Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262062- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811627Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071- 251066
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850