Fitneksestä kiinnostunut

aloittttelija

Moikka, oon vajaa 30v nainen ja käynyt jonkin kuukauden jo salilla painoa tiputtanut tai siis lähinnä rasvaprossaa... Eli alkujaan oli 33% ja nyt 25% :) Oon ihan normaalipainoinen koko ajan ollut, mutta nyt kiinnostais lihaksikas kroppa. Kannattaako ensin vieläkin laihduttaa eli rasvoja saada vähemmäksi vai mitä kannattais tehdä?
Jos haaveilen sixpackista niin kuinka matala rasvaprosentin tulee olla??

2

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johan espoo

      Moi,

      Lyhyesti: lihaksien kasvatus vaatii plussakalorit, eli olisi hyvä syödä noin 200-400kaloria päivässä yli kulutuksen, että lihakset saavat riittävästi kaloreita kasvamiseen. Painoasi et kertonut, joten kalorintarve pitäisi katsoa tapauskohtiaisesti. En lähtisi tällä hetkellä laihduttamaan eikä 25% rasvat naiselle mikään kovin iso ole. Lukuja on kauhean vaikea yleistää kun pitäisi nähdä luonnossa minkätyylinen kroppa on ja onko rasva kertynyt tiettyyn paikkaan ym. Mutta yleistäen sanoisin että otat selvää keskikulutuksesi ja syöt vähän sen yli oikealla ruokavaliolla n. 40/ 30 / 30 - tyylillä tai 40/40/20.

      Nyt kun alat kehittämään lihasmassaa niin rasvaprosenttisi tulee tippumaan kun lihakset alkavat valtaamaan kroppaa, joten voit nähdä kiristymistä vaikka rasvamäärä kropassa olisikin sama. Jos tietäisin lähtötilanteesi niin voisin suunnitella sinulle ravinto- ja treeniohjelmat ja tavoitteet laadittaisiin esim. 6kk päähän ja seuraava 12 kk päähän. Jos tavoitteet on saavutettu esim. 12kk päästä niin sitten voisi ottaa pienen kiristelyn ja ottaa sixpackin esille.

      • aloittttelija

        wow hieno viesti! Kiitos! Tuli mieleen oletko pt? Ilmeisesti tiedät asioista :)

        Olisi kyllä hieno saada ihan oikeat tarkat ohjeetkin. Hieman masensi tuo sixpack vasta 12kk päässä :)

        Laitatko sähköpostia?? Voisi keskustella enemmän. [email protected]
        hintapyynti toki mukaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe