Parissakin tämänpäiväisessä viestissä on korostettu suhteiden merkitystä. Kertokaapa neuvoja, miten niitä luodaan. Suku on pieni ja asuu kaukana. Entisistä työpaikoista viime vuosilta ei ole ollut apua, ne ovat olleet "tukityöllistettyjen paratiiseja", joten monet minua kehuneet työkaverit ovat kilpailemassa itsekin samoista paikoista. Silloin kun oli vielä vakitöitä, ne pomot ovat jo eläkeläisiä ja haudassakin taitaa yksi "parhaimmista" suosittejoistani olla, tuskin enää muistasivatkaan, firmat ovat olleet isoja. Harrastan opiskelua, mutta siihen ei ole rajattomasti varaa eikä aikaakaan, perhe vaatii osansa. Käskettiin luoda kovalla työllä, mutta miten? Onpa niinkin, kuten toiseen ketjuun kirjoitin, että ainakin yksi tuttu yrittäjä jopa välttelee minua, luulen että suurimpana syynä on, että olen erehtynyt töitä kysymään. Pari työpaikkaa on työhistorian aikana tullutkin suhteilla, yksi isän kautta, yksi puolison kautta, kyllä omilla avuilla saadut ovat olleet huomattavasti parempia paikkoja kaikin puolin.
Miten luodaan suhteita?
3
754
Vastaukset
- suhteuttaja
Ei niitä suhteita voi ihan luomalla alkaa luoda. Niitä vain joko kehittyy tai sitten ei. Tuuristahan se paljon on kiinni tämäkin homma.
Omat suhteeni ovat syntyneet lähinnä edellisen työn kautta. Eli on työssä tavannut (palavereissa yms.) ihmisiä, joilla on jonkinlaista valtaa rekrytointiasoissa ollut. Näiden on sitten ollut helpompi palkata sellaisia henkilöitä, joita ovat aiemmin jossain yhteydessä tavanneet.
Yleisesti sanoisin, että mitä enemmän tuttuja on mukana työelämässä ja varsinkin päättävissä elimissä, niin sitä paremmat suhteet ja sitä parempi mahdollisuus työllistyä. Mutta kysymyuksesi ydinhän olikin, että miten näitä suhteita saisi luotua.
Eräs keino voisi olla kuulostella mitä tällaiset ihmiset vapaa-aikanaan harrastaa ja herättää joskus keskustelua siitä aiheesta. Pomotkin tykkäävät joskus, kun joku kuuntelee heidän kalajuttujaan tai ulkomaanmatkojen kommelluksia. Mutta varovainen saa siinäkin olla. Kerrran taisin suututtaa esimieheni, kun hän kertoi kalajuttuaan ja pöljyyksissäni menin kertomaan kuinka joku oli saanut vielä isomman kalan. - esim.
olin kuuntelemassa tuossa erään filosofin esitelmää, joka huomioi tuota asiaa. Hän kertoi jotakuinkin seuraavasti: etsi erilaisuutta (omaa osaamista täydentävää kaveria), tutki eri elämänpiirejä ja anna energiaa. Huomioi kaverin kaverit ja palauta palvelukset. Luota, kun on aihetta.
- Hiu
Suhteita voi luoda vain niin, että tutustuu uusiin ihmisiin.
Lähde harrastamaan, tapaa ihmisiä ja ole avoin. Heittäydy ihmisten kanssa jutustelemaan ja tee heistä hyvänpäiväntuttuja.
Tällaisten hyvänpäiväntuttujen itse olen saanut töitä ja vinkkejä työpaikoista useastikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242481Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492090Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261932Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101763Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581538Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121082Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181059- 55920
- 63905
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2868