Olen ollut pitkään työttömänä ja olen nyt ajatellut, kannattaisiko ilmoittautua jonkin vuokrafirman järjestelmään. Kertokaahan, voiko tosiaan itse päättää työajoista ja työn kestosta, luin jostain jonkun hehkuttaneen, että kuinka voi itse pitää vapaata silloin kun haluaa, no saako tällaisistä vapaista sitten mitään korvauksia mistään? Vai ollaanko sitä nämä vapaa-ajat työnhakijana työvoimatoimistossa? Ja sekin, että jos saisi sitä työtä, eikö siinä sitten pidä olla niinkauan kuin sitä työtä kestää?
En nyt tarkoita sitä, että tässä nyt olisin vain vapaita hakemassa, mutta yleensä tuota systeemiä, kuinka se toimii? Ja voiko vuokrafirmasta sitten irrottautua silloin kun haluaa?
Kysymyksiä vuokratyöstä
1
402
Vastaukset
- Kokemusta on
Työtön työnhakija saa palkkaa vuokratyöpäiviltä, vapailta(työttömiltä) päiviltä TE-tsto maksaa työttömyyskorvausta, toki tulorajat huomioiden. Jos työsopimus ei ole määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva, vaan tarvittaessa työhön kutsuttava, saa työntekijä kieltäytyä työstä. Toki jos toistuvasti torjuu hommat niin kuka niitä sitten tarjoaisi. Ja jos vuokratyöpaikka eli asiakas ei kiinnosta, tai homma muuten tökkii, voi toki kysyä vaihtoehtoa. Joskus vaihtamalla paranee. Samoin halutessaan voi vaihtaa tai tehdä töitä useammalle vuokrafirmalle. Ja sopimuksen voimassaolon mukaan lopettaa työt, jos vaikka saa vakihomman muualta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?722699Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,252458Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville412131Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.131986Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?
Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -1081482- 1671343
- 511011
Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?
Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa28954IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...
71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih16768Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois99761