Tammikuussa lomaa?

nipppsu

Aloitin kesäkuussa 2014 määräaikaisen työsuhteen, joka kestää kesäkuun 2015 loppuun asti (äitiysloman sijaisuus). Viime vuoden puolella vanhempani ostivat matkan Jamaikalle, joka olisi 22.1-06.02.2015. Ymmärrykseni mukaan minulle ei kerry tälle vuodelle lomaa ollenkaan, en ole varma.. Siksi haluaisinkin tietää että onko minun mahdollista päästä tuolle matkalle. Työtuntini on 30h/vk eli minulle pitäisi ainakin kertyä vuosilomaa, eikö niin? Olen yrittänyt lukea vuosilomalaista mutta kun rehellisesti sanottuna en siitä juurikaan mitään ymmärrä.

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

6

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki varattu

Mikään ei estä keskustelemasta asiasta työnantajan kanssa, nämä ovat sopimuspohjaisia asioita. Jos työnantajalle sopii voi lomat pitää virallisen loma-ajan ulkopuolella, mutta mikään pakko työnantaja ei ole lomaa antaa.

• Työnantaja päättää

Kuten vastattiin, niin sinulla ei ole lomaoikeutta tammikuussa.

Mutta jos työnantaja suostuu tuohon lomaan, niin sitten saat sen.
      Mutta jos ei suostu, niin sitten et voi mitään.

Eli pikaisesti juttelemaan työnantajan kanssa. Mitä nopeammin otat asian esille, niin sitä paremmat mahdollisuudet on loma saada.

• napppppsu

Lomavuosi 2014 on ajalla 1.4.2014-31.3.2015 - tänä aikana ansaitut lomat on pidettävissä 2.5.2015 alkaen (kesälomat 2.5. alkaen ja talvilomat 1.10. alkaen), joten kyllä sinulle lomaa kertyy, mutta lomat eivät ole vielä pidettävissä tammi-helmikuussa 2015.

Keskustele/neuvottele työnantajasi kanssa vapaan järjestämisestä muilla tavoin, esim. työaikajärjestelyt.

• mei3
    • Lomailijaksi

Kyllä noita lomia saa työnantajan kanssa sopiessa siirrettyä myös "virallisen" lomakauden ulkopuolelle ja omassa tapauksessa myös tulevia lomapäiviä sai käytettyä ennen 1.4. tilille kolahtavia päiviä.

• minävaan

Oletpa hyvin sitoutunut työntekoon ,loma tärkeämpi kuintyönteko.Varttusin kyllä sitä oikeaa lomakautta.Minkä laisen kuvan antaa työnantajalle kun heti ollaan lomalle jäämässä,työnantajana harkitsisin seuraavan kerran sijaisuuten palkkaamisessa ainakin tätä henkilöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      179
      3470
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      374
      2186
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      55
      2157
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      2028
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      416
      1142
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      117
      1039
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      57
      958
    Aihe