Avopuoliso pihalle

voiko?

Voiko avopuolison heittää yksin omistamastani kämpästä saman tien pihalle, kun ei mitään vuokrasopimusta ole? Eihän tuossa voi olla mitään irtisanomisaikoja kun ei ole vuokrasuhteesta edes ollut kyse.

13

2717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeeerrrrrrrty

      Muualla jo asia keskusteltu. Kyllä voi!

      • KokemusK

        No ei tosiaan voi. Ainakin jos puoliso on ilmoitettu virallisesti "kirjoille" tuohon asuntoon ja hän asuu yhdessä asunnon omistajan kanssa, he muodostavat perheen ja tuo asunto on myös sen avopuolison koti. Hänelle muodostuu silloin asumisoikeus (joka eri asia kuin omistusoikeus) asuntoon vaikka hän ei mitään vuokraa maksaisikaan. Puolisoiden kun ei oleteta mitään vuokraa toisilleen maksavan tai olevan vuokrasuhteessa.
        Ainoa keino saada puoliso väkisin asunnosta on virallisen häädön tekeminen. Näin se valitettavasti vain on.


      • juupaspaajuupas
        KokemusK kirjoitti:

        No ei tosiaan voi. Ainakin jos puoliso on ilmoitettu virallisesti "kirjoille" tuohon asuntoon ja hän asuu yhdessä asunnon omistajan kanssa, he muodostavat perheen ja tuo asunto on myös sen avopuolison koti. Hänelle muodostuu silloin asumisoikeus (joka eri asia kuin omistusoikeus) asuntoon vaikka hän ei mitään vuokraa maksaisikaan. Puolisoiden kun ei oleteta mitään vuokraa toisilleen maksavan tai olevan vuokrasuhteessa.
        Ainoa keino saada puoliso väkisin asunnosta on virallisen häädön tekeminen. Näin se valitettavasti vain on.

        Juupas juu. Mie hommasin toisen miehen meille asumaan. Eipäs jaksanu exä katella meijän vehtaamista ja peuhaamista vaan läx seuraavan päivänä. Voipi sanoa, että toimii kyllä. Mitään häätöjä tarvii ootella:)


      • härmän antti
        juupaspaajuupas kirjoitti:

        Juupas juu. Mie hommasin toisen miehen meille asumaan. Eipäs jaksanu exä katella meijän vehtaamista ja peuhaamista vaan läx seuraavan päivänä. Voipi sanoa, että toimii kyllä. Mitään häätöjä tarvii ootella:)

        Vähän riskaabeli veti, voi johtaa siihen että tulee rumihia.


      • mek
        KokemusK kirjoitti:

        No ei tosiaan voi. Ainakin jos puoliso on ilmoitettu virallisesti "kirjoille" tuohon asuntoon ja hän asuu yhdessä asunnon omistajan kanssa, he muodostavat perheen ja tuo asunto on myös sen avopuolison koti. Hänelle muodostuu silloin asumisoikeus (joka eri asia kuin omistusoikeus) asuntoon vaikka hän ei mitään vuokraa maksaisikaan. Puolisoiden kun ei oleteta mitään vuokraa toisilleen maksavan tai olevan vuokrasuhteessa.
        Ainoa keino saada puoliso väkisin asunnosta on virallisen häädön tekeminen. Näin se valitettavasti vain on.

        Ei tarvitse häätöä vaan antaa vaikka kuukauden aikaa hommata asunto ja jos ei muuten lähde niin sarjoittaa lukot uudestaan. Jos se pihalle heitetty haluaa korvauksia niin oikeuden kautta voi hakea ja se siitä. Avoliitossa ei tarvitse häätöä hommata ja saa muutenkin toisen pihalle.


      • 9+3
        KokemusK kirjoitti:

        No ei tosiaan voi. Ainakin jos puoliso on ilmoitettu virallisesti "kirjoille" tuohon asuntoon ja hän asuu yhdessä asunnon omistajan kanssa, he muodostavat perheen ja tuo asunto on myös sen avopuolison koti. Hänelle muodostuu silloin asumisoikeus (joka eri asia kuin omistusoikeus) asuntoon vaikka hän ei mitään vuokraa maksaisikaan. Puolisoiden kun ei oleteta mitään vuokraa toisilleen maksavan tai olevan vuokrasuhteessa.
        Ainoa keino saada puoliso väkisin asunnosta on virallisen häädön tekeminen. Näin se valitettavasti vain on.

        Ja paskat. Kyllä omistamastaan asunnosta saa heittää kenet tahansa milloin tahansa ulos. Avoliitossa ei (luojan kiitos!) Ole mitään juridista turvaa. Päinvastoin voisit oikeastaan periä rästiin jääneet maksamattomat vuokrat. Minä pistin oman ukkoni pihalle 11 vuoden suhteen jälkeen.Kävi ihan kätevästi.


      • Aviovaimo
        9+3 kirjoitti:

        Ja paskat. Kyllä omistamastaan asunnosta saa heittää kenet tahansa milloin tahansa ulos. Avoliitossa ei (luojan kiitos!) Ole mitään juridista turvaa. Päinvastoin voisit oikeastaan periä rästiin jääneet maksamattomat vuokrat. Minä pistin oman ukkoni pihalle 11 vuoden suhteen jälkeen.Kävi ihan kätevästi.

        Miten perit vuokrat,jos mies ei ole ollut kirjoilla? Jos taas on ollut,et saa kuukaudessa ulos.
        Avoliitto ei ole mikään liitto. Mies vain ei ole koskaan kosinut. Eli nainen ei ole minkään arvoinen.


      • puhutshaibaa
        KokemusK kirjoitti:

        No ei tosiaan voi. Ainakin jos puoliso on ilmoitettu virallisesti "kirjoille" tuohon asuntoon ja hän asuu yhdessä asunnon omistajan kanssa, he muodostavat perheen ja tuo asunto on myös sen avopuolison koti. Hänelle muodostuu silloin asumisoikeus (joka eri asia kuin omistusoikeus) asuntoon vaikka hän ei mitään vuokraa maksaisikaan. Puolisoiden kun ei oleteta mitään vuokraa toisilleen maksavan tai olevan vuokrasuhteessa.
        Ainoa keino saada puoliso väkisin asunnosta on virallisen häädön tekeminen. Näin se valitettavasti vain on.

        Höpön höpön. Kämpän omistaja voi heittää toisen ulos tosta vaan. Kun kerran vuokrasopparia ei ole, eikä edes ole ikinä maksanut mitään vuokria omistajalle eli exälleen. Jos toinen ei suotu lähtemään voi soittaa poliisit paikalla ja kertoa näille että tyyppi ei ole enään tervetullut tänne ja hän voi noutaa tavaransa vaikka huomenna tai vaikka seuraavalla viikolla sovitusti.


    • eroaja

      Miks pitää olla niin v-mäinen et samantien heittäisit pihalle? Kai nyt järkikin sanoo et ihminen tarvii aikaa etsiä uus asunto. Riippuen mikä paikkakuntasi asuntotilanne on, voi yksikin kk olla liian lyhyt aika. En usko et kukaan haluaa jäädä kanssasi pidemmäksi aikaa asustelemaan kun oot tommonen. Vai onko sulla kiire saada joku uus sinne kanssasi asumaan?

      Aikuiset keskustelee keskenään siitä miten on parasta (käytännössä) erota. Monet aikuiset vaan on niin lapsellisia :(

      • puhutshaibaa

        Ei mitään eksiä tarvi hyysätä omissa nurkissaan hyvä hyvyyttään ilmaiseksi. Järkikin sen sanoo.

        Aikuiset ihmiset maksavat asumisestaan vuokraa ja jos eivät maksa niin se tarkoittaa sitä voi lähteä välittömästi pois ennenkuin poliisit tulevat hakemaan ulos.


    • yksinasuva

      Voit heittää. Jos vuokrasopimuksessa lukee vain sinun nimi,niin sinä asut siinä yksin,eikä miehelläsi ole asiaan äänivaltaa, nimimerkillä.asun yksin,mies vain ns."asuu" kanssani.
      Ja olen heittänyt ukon monet kerrat ulos :D tehkää niinkuin me, molemmilla omat asunnot,me olemme kaks hyvin vahvaa luonnetta,ja ei vaan sovita samankaton alle.

      • Ihana dumbattu mies

        Tapasin sattumalta miehen,jota oli ilmeisesti "heitetty ulos" jo jonkin vuoden. Nainen omisti talon.
        Mies hommasi itselleen vuokrakämpän ja imoitti: Hyvästi,minä lähden!
        Nainen olikin ällikällä lyöty.
        Nyt tapailen tämän miehen kanssa ja lähdetään yhdessä reissuun.
        Meillä on molemmilla omat vuokrakaksiot ja vierailemme toistemme luona,silloin kun sopii.
        Loistotilanne. Itselleni ja miehelle sopiva. Vapaus säilyy.
        Heittäkää vaan käteviä ukkojanne ulos,hyvät naiset.
        Ottajia on jonoksi asti näille miehille.


      • Ihana dumbattu mies kirjoitti:

        Tapasin sattumalta miehen,jota oli ilmeisesti "heitetty ulos" jo jonkin vuoden. Nainen omisti talon.
        Mies hommasi itselleen vuokrakämpän ja imoitti: Hyvästi,minä lähden!
        Nainen olikin ällikällä lyöty.
        Nyt tapailen tämän miehen kanssa ja lähdetään yhdessä reissuun.
        Meillä on molemmilla omat vuokrakaksiot ja vierailemme toistemme luona,silloin kun sopii.
        Loistotilanne. Itselleni ja miehelle sopiva. Vapaus säilyy.
        Heittäkää vaan käteviä ukkojanne ulos,hyvät naiset.
        Ottajia on jonoksi asti näille miehille.

        Avoliitto ei ole juridisesti mitään. Voi heittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe