Olen 24v miesopiskelija PK-seudulta. Jäin vuoden sisällä kahdesti työttömäksi.
Olin monta vuotta kaupan kassalla 0-sopparilla, mikä tarkoitti sitä, että minulle ei ole ollut pakko laittaa vuoroja, mutta silti tein 15-20h joka viikko. Sitten firman politiikka muuttui ja kaikki 0-sopparilaiset irtisanottiin.
Löysin hyvän työpaikan IT-alalta koodaamisen parissa. Ehdin olla siellä 2 viikkoa ja sitten firma meni konkkaan. Jäin taas työttömäksi.
Nyt olen ollut työttömänä jo puoli vuotta. Minulla on turhautunut olo. Minä en jaksa mitään. Koen itseni turhaksi ja hyödyttömäksi. Luultavasti olen masentunut.
Yritän löytää töitä, mutta en löydä mitään sopivaa. Yritin äskeittäin Foorumissa avattavaan Giganttiin, enkä edes saanut kutsua työhaastatteluun, ja minulla on sentään 7 vuotta kokemusta palvelualalta...
Kaikki tarjolla olevat paikat on sellaisia, etten pystyisi työskentelemään niissä. Kyse ei edes ole matalasta palkkatasosta, taikka siitä, että työ ei ole tarpeeksi arvostettu, vaan siitä, että tiedän, etten pysty tekemään kyseisiä tehtäviä viiltämättä ranteita auki jatkuvaan ketutukseen...
Voisiko joku suositella jotain? Nämä on ainakin poissuljettuja.
-Puhelinmyynti ja haastattelu. Olen kokeillut. En pysty. Koen oloni epämukavaksi, kun puhun puhelimessa. Ja joo, en juuri soittele muutenkaan.
-Myynti/markkinointi kaduilla/ostareilla ja kaikki muut alat, jossa joutuu pysäyttämään ja häirtsemään viattomia ihmisiä. Ahdistun jopa silloin, kun joudun kysyy ihmisiltä reittiä, ja tässä sitä joutuu tekee koko ajan...
-Taksikuski. Ei ole korttia
-Vartija. Ei ole lisenssiä.
-Siivoaja. En kykene tekemään työtä, joka koostuu siitä, että lakaisen roskat maton alle. Olen nähnyt siivoajia hommissa, ja se aina näyttää siltä, kuin mitään ei olisi tehty.
Nämä olisivat kivat, mutta näihin ei pääse kuin suhteilla:
-Koodari. Osaan monia ohjelmistokieliä, mutten koe olevani tarpeeksi pätevä.
-Varastotyöntekijä.
-Mainosala
-Jokin, missä ei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa.
Ideoita? Kiitos etukäteen.
Mistä töitä
6
83
Vastaukset
- Vhehjbg
Käy terapeutilla
- Lääkäri kutsuu....
-Koodari. Osaan monia ohjelmistokieliä, mutten koe olevani tarpeeksi pätevä.
Osaatko mitään kieltä hyvin. Siis todella hyvin? Ja onko näyttöjä. Esim. omia projekteja? Jos ei, niin unohda tuo.
Ja lisäksi tuossa hommassa joudut kyllä olemaan muiden kanssa. Työkaverit ja asiakkaat. Ne ajat ovat ohi, kun koodari nyhräsi itsekseen jossain kellarissa
-Varastotyöntekijä.
Tuossa hommassa joutuu jatkuvasti olemaan muiden ihmisten kanssa.
-Mainosala
Mitä suuremmassa määrin joutuu tekemään yhteistyötä asiakkaiden, ja työkavereiden kanssa.
Joten nuokin voit unohtaa.
Mutta kuten edellinen sanoi, niin hakeudu lääkäriin/terapiaan. Nykyisin on aika vähän sellaisia töitä, joissa ei joutuisi muiden ihmisten kanssa tekemisiin.- MrTyötön
Ehkä tuli hivenen ylidramatsoitua. En koommin tykkää ihmisistä, enkä halua yhtään ylimääräistä sosiaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa, se on totta, mutta en minä kokonaan ihmisiä välttele. Enhän minä olisi muuten pystynyt olee töissä kaupassa 5 vuotta ja saada jatkuvaa hyvää palautetta asiakkailta.
Olen erittäin pätevä javassa ja phpssä, ja on minulla näyttöä. Se minun jälkimmäinen tylpaikka oli juuri tätä, ja pääsin sinne suhteilla.
Itse en vaan keksi yhtään, mistä hakea mitään töitä... - Lääkäri kutsuu...
MrTyötön kirjoitti:
Ehkä tuli hivenen ylidramatsoitua. En koommin tykkää ihmisistä, enkä halua yhtään ylimääräistä sosiaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa, se on totta, mutta en minä kokonaan ihmisiä välttele. Enhän minä olisi muuten pystynyt olee töissä kaupassa 5 vuotta ja saada jatkuvaa hyvää palautetta asiakkailta.
Olen erittäin pätevä javassa ja phpssä, ja on minulla näyttöä. Se minun jälkimmäinen tylpaikka oli juuri tätä, ja pääsin sinne suhteilla.
Itse en vaan keksi yhtään, mistä hakea mitään töitä..."Itse en vaan keksi yhtään, mistä hakea mitään töitä..."
http://www.monster.fi/
http://tyopaikat.oikotie.fi/?
Siinä pari linkkiä noin aluksi. Alimmasa näkyy olevan useampikin Java-koodarin paikka avoinna. - KassalleTöihin
Lääkäri kutsuu... kirjoitti:
"Itse en vaan keksi yhtään, mistä hakea mitään töitä..."
http://www.monster.fi/
http://tyopaikat.oikotie.fi/?
Siinä pari linkkiä noin aluksi. Alimmasa näkyy olevan useampikin Java-koodarin paikka avoinna.Olen ollut neste huoltoasemalla jossa myös k- market töissä ja nyt haen
Kaupan kassalle esin k market tai s markettiin töihin, otetaanko huoltamotyöntekijän
Työkokemus ikävuosina huomioon?
- __...__
Nyt kannattaisi sitten päättää varmasti se että haluatko sen oman alan IT-duuneja metsästää vai kelpaako sinulle periaatteessa hyvinkin pitkäksikin aikaa joku matalapalkkainen duuni jonka aikana sitten voi etsiä uutta duunia. Sanoisin kuitenkin että ota edes joku työpaikka vastaan, sillä ilman työpaikkaa oleminen saattaa kuitenkin olla huonompi juttu työnhaussa kuin edes se että voit osoittaa olevasi jossain duunissa silläkin hetkellä.
Siivousala on tosiaan aika suosittu ja "perushyvä" vaihtoehto, sillä mitään sen kummempaa koulutustahan alalle ei ole näin alkajaisiksi. Taksikuskin ja vartijan työt sitten tosiaan vaativat omat lupansa ja niihin oikeuttavat kurssinsa, mutta itse sanoisin että aika itsenäisesti saa monessa vartiointityössä olla etenkin jos haalii yö- ja viikonloppuvuoroja jostain paikallisvartiointikohteesta tai vastaavasta. Jos olet opiskelija niin noiden kurssien pulittaminen omasta pussista tulee melkeinpä ainoana vaihtoehtona mieleen, sillä työkkäri tuskin kustantaa vartijakursseja opiskelevalle henkilölle verrattuna siihen että olisit täysit työtön, jolloin voisit ehkä saada vartija- tai taksikurssit työkkärin piikkiin "työllistymistä edistävänä" toimenpiteenä taikka koulutuksena.
Varastotyöt voisivat olla kanssa aika hyvä vaihtoehto, mutta mitä nyt työkkärin sivuilta niitä hommia katselee, niin aika laajalta skaalalta on niihinkin vaatimuksia aina pitkästä työhistoriasta trukkikorttiin. PK-seudulla myös isojen ruokaketjujen varastoihin toisaalta pääsee käsittääkseni duuniin ihan ilman mitään pätevyyksiä juuri elintarvikepakkaukseen esimerkiksi Inexille, mutta varastoja taitaa sijaita sellaisissa paikoissa että oman auton käyttö olisi parempi.
Sinulla näyttää olevan kuitenkin eniten konkreettista työkokemusta juuri kaupallisen alan asiakaspalvelusta, joten sinänsä loogisinta olisi kai yhä edelleen yrittää saada juuri ja vain sen alan töitä vaikka aivan varmasti alan vaihtaminen tässäkin mielessä kiinnostaisi.
Puhelinmyynti ja erinäisten vitamiinipillerien tyrkyttäminen on kyllä omaan arvomaailmaan niin epätoivoista työtä että en kyllä moista edes suosittelisi. Se sopii kesätyöksi jollekin alaikäisille, mutta muuten kyllä näyttää ja kuulostaa niin epätoivoiselta tyrkyttämiseltä että en kyllä lähtisi moiseen mukaan mistään hinnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850