Työsopimuksen allekirjoitus -milloin ?

eerik 29

Olisin halunnut kuulla ihmisten kokemuksia siitä, että kuinka pian olette saaneet kutsun työsopimuksen allekirjoitukseen sen jälkeen, kun teille on vahvistettu puhelimitse, että olette tulleet valituksi tehtävään.

Minulle on vahvistettu asia puhelimitse, mutta ihmettelen, kun kutsua sopimuksen allekirjoitukseen ei kuulu ???

Onko tällainen tavallista / normaali tapa hoitaa asioita ? Kuinka kauan tämä vie ?

4

3244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirutar
    • kokemus sekin

Minulle kävi kerran näin. Olin hakenut eräältä alalta toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta. Haastattelussa puhuttiin vain toistaiseksi voimassa olevasta työsuhteesta. Puhelimitse ilmoitettiin, että minut on valittu tehtävään ja pyydettiin tulemaan ja allekirjoittamaan työsopimus. Edelleen oli kyseessä toistaiseksi voimassaoleva työsuhde. No, allekirjoittamisvaiheessa kävikin työsopimuksesta ilmi, että työ on määräaikainen, mutta sen loppumispäivämäärää ei oltu määritelty, ainoastaan aloittamispäivämäärä. Lisäksi sopparissa oli kohta, että jos lopettaa työt, ei saa tehdä 6 kuukauteen kilpailevalla yrityksellä (lue, siis edellisellä työnantajalla) töitä. Toisin sanoen, voivat ottaa töihin vaikka päiväksi tai kahdeksi, heittää koeajalla ulos ja sitten sanoa, että et saa mennä edelliselle työnantajalle töihin puoleen vuoteen. Kysyttiin haluanko lakimiehen paikalle. Vastasin, että haluan. Kas kummaa, sitä lakimiestä ei löytynyt. En allekirjoittanut sopparia, Hyvin hämärältä kuulosti koko touhu. Toisaalta hyvä, että tuli heti ilmi kuinka ovat päin naamaa valehdelleet.

Näin toimii AAA-luokituksen saanut yritys. Ai niin, niitä luokituksiakin voi tietty ostaa ulkomailta itselleen.

• Rankasti petetty

Minullekin sanottiin puhelimessa, että minut on valittu. Luvattiin soittaa, kun paprut on saatu kuntoon. Sitä soittoa ei tullut, vaan toisen henkilön kautta tuli viesti, että valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Ei mitään selitystä, miksi.

Mahtaisiko olla sama työnantaja kyseessä?

• Velma

Mä olen allekirjoittanut sopimuksen aina vasta töiden aloituspäivänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      112
      4488
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      200
      3697
    3. 202
      3001
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      72
      2852
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2737
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. 60
      1256
    8. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1082
    9. Missä kuussa

Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      61
      996
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      993
    Aihe