liian temperamenttinen ystävä?

horror ystävä?

Olen ystäväni tuntenut ala-asteella asti silloin hän oli todella rauhallinen ja mukava.
ystävyys on säilynyt tähän päivään asti mutta ystäväni on luonteeltaan ja käytökseen muuttunut paljonkin.
Hän on hyvin temperamenttinen luonteeltaan suuttuu todella helposti jos ei saa tahtoonsa läpi.
Joudun esittämään hänen seurassaan ja varomaan sanojani että hän ei vahingossakaan suutu.

Hän on myös hyvin kateellinen minulle jos minä saan jonkun asian tai joku mies kiinnostuu minusta josta myös ystäväni pitää. Hän ilmaisee tämän mököttämällä minulle ja huutamalla itkien vihaiseen sävyyn.
Hänellä on tapana myös sanoa itsestään negatiivisiä asioita joista paistaa että hänellä on huono itsetunto. Hän jaksaa valittaa siitä että kukaan mies ei kiinnostu hänestä.

Suuttuessaan hän paiskoo ovia,heitteleee tavaroita ja saattaa läpsäistä kovaa mutta ei ole lyönyt minua kertaakaan.
Joskus hän on ruvennut myös suuttuessaan ruvennut itkemään ja haukkumaan minua. Minä olen itse luonteeltani hyvin rauhallinen enkä tykkää haastaa riitaa.
Mutta tämän ihmisen seurassa joudun valitettavasti pidättelemään raivoani.

Olen joskus yrittänyt katkaista häneen välejä mutta hän on ruvennut uhoamaan että tappaa itsensä ja kaikki vihaavat häntä.

Olen joutunut jatkamaan ystävyyttä en minä että hän tekee itsemurhan syyttäisin varmaan siitä itseäni.

3

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuliastar

Et kertonut tarkemmin minkä ikäisestä ystävästä on kyse, joten tästä ei saa aivan selvää mielikuvaa onko kyseessä jotain teiniangstia, nuoren aikuisen kapinointia vai kypsän ihmisen kiukuttelua.

Tilanteesi kuulostaa joka tapauksessa ikävältä. Oma pinnani ei kestäisi kovin pitkään tällaista ihmistä ja välttelisin häntä niin paljon kuin mahdollista. Ymmärrän kuitenkin miksi et halua ottaa mahdolisia seurauksia hartioillesi --syyttelisin itseäni samalla tavalla jos jouituisin samaan tilanteeseen ja jos jotain tapahtuisi.

Onko sinulla tiedossa mistä hänen luonteessaan tapahtunut muutos voisi johtua? Onko hänen elämässään tapahtunut jotain joka voisi selittää asiaa? Tai ehkä hänellä on vain huono itsetunto, kuten mainitsitkin.

Jotenkin tuntuu että hän on saanut elämässään läpi asioita kiukuttelulla ja uhkailuilla ja kun on huomannut sen auttavan, hän käyttää sitä jatkuvasti ikään kuin kiristyskeinona saadakseen asiat haluamaansa suuntaan. Tilanne tulee jatkumaan tällaisena, tai jopa pahempana tästä eteenpäinkin.

Kannattaa miettiä erittäin tarkkaan haluatko elämääsi tällaista ihmistä joka käyttää hyväksi manipuloimalla toisten tunteita.

• horror ystävä?

Hän on jo 25-vuotias ja sanoisin että tuo hänen käytöksensä on nuoren aikuisen kapinointia.
      Hänellä on jokin lääkitys mutta en ole hänen kanssaan tarkemmin jutellut mihin hän lääkkeitä syö.
      Mutta hän on sanonut että ei saisi juoda lääkkeiden takia paljoa alkoholia.
      kerran olimme hänen kanssaan baarissa hän joi pari ja sai hirveän raivokohtauksen ja seuraavana päivänä sanoi että alkoholi meni
      päähän lääkityksen takia.

Hänen perheensä on rikas ja hän on tottunut saamaan vanhemmiltaan kalliita lahjoja ja rahaa.

Vaikka hän asuu omillaan.

Hänellä on tapana minusta puhua pahaa muille kavereilleen jos
      En tottele häntä tai olen saanut hänet suuttumaan.

• juuliastar

Hän ei vaikuta kovinkaan hyvältä ystävältä, jos puhuu sinusta pahaa muille kavereilleen. Miksi hän yleensäkin takertuu sinuun, jos hänellä on muitakin kavereita?

Nuo lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutuksesta tulevat raivokohtaukset ja yleensäkin epätasapainoinen käytös voi viitata mielialasairauksiin ja mieliala- ja psyykelääkkeiden käyttöön. En ole mikään asiantuntija sairauksissa tai lääkkeissä mutta nuo mielialasairaudet voivat olla yksi syy. Tietenkin muitakin vaihtoehtoja voi olla, joten en haluaisi lähteä sanomaan mitään varmasti ja osoittelemaan syitä hänen lääkitykselleen.

Yhtenä syynä käytökselle voisin pitää hänen perhettään. Jos hän on saanut kaiken periksi perheessään ja hänelle on annettu kaikki ikään kuin kultalautasella, odottaa hän myös kavereidensakin käyttäytyvän samalla tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe