Glory Days 1985 versus season 2014

C'mon Man

Amerikkalaisen Jalkapallon Finaali 1985. Ei muuta.

Paitsi että katsomo pullistelee yleisöä, valtakunnallinen media seuraamassa Finaalia, Cheerleadereita ( paljon parempia kuin tällä kaudella on ollut), puoliajalla tytöt olivat pukeutuneet pelleiksi, rodeo Mekaaninen ratsustuslaite yleisölle JA lopuksi Jumalauta niillä on ollut Bolliksella kolme NORSUA esiintymässä. OIKEITA NORSUJA JENKKIFUDISTAPAHTUMASSA…… Mitä tähän pitäisi lisätä, varmastikin ollut täydellinen tapahtuma. Itse ainakin menisin sinne, saisi ehkä rahalle kerrankin vastinetta suomalaisessa jenkkifudiksessa.

Okei, okei. Kohta joku tulee urputtamaan "eteenpäin on menty" ja lähetyspaikkana Länsi-Pasila. Okei, okei, kyllä mäkin inisisin täällä vastaan, jos voisin tehdä sen työajalla, mutta C'mon Man.
Se, että kausijulkaisun kovin anti on uutinen lisenssimäärien kasvusta tarkasteltuna viime vuoteen. Ni, mä sanon taas kerran C'mon Man.

1985 Jumalauta eläviä NORSUJA 3 KPL BOLLIKSELLA

2014 ininää "eteenpäin on menty, enemmän lisenssejä kuin viime vuonna"

Jos halutaan kehittää ennenkuin laji on yleisön mielestä yhtä viihdyttävää kuin tractor pulling, sori TP on muuten näkyvyydeltään ja yleisömääriltään suositumpaa.
Ja siinä lajissa miehet ajaa pellolla traktoria ja TE ootte vähemmän viihdyttäviä. Mä sanon C'mon Man.
Tarkoitus ei ole kritisoida ketään, mutta jokaisen sietäisi katsoa peiliin.

EI KETÄÄN KIINNOSTA LISENSSIMÄÄRÄ. KANSA TAHTOO NORSUJA, RODEOKONEITA JNE…

Alla olevasta linkistä voi tarkistaa todeksi kaiken yllä sanomani.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/amerikkalaisen_jalkapallon_mestaruustaistoa_suomessa_80-luvulla_102819.html#media=102762

43

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+9

      Sirkus on keksitty. Vuoden -85 fudis on hirveetä sontaa.

      • einorsui

        Mä en haluaisi norsuja. Mä haluaisin helvetin tiukan pelin, joka ei tällä kaudella ole mahdollista. Haluaisin finaaliin jonkun muun kuin Roostersin. Saan päänsärkyä sen elvis-lauman, johon on kupattu koko Suomi, katselusta.

        Katsomopalveluina toivoisin kunnon kiskapalvelut. Jotai muuta kui makkaraa ja kahvia. Cmon. Wingsejä, burgereita, vaikka hitto makkaraperunat mut jotain.

        ja cheerleaderit ehdottomasti. Jos ei oo omia niin lainatkaa joku kisajoukkue sinne tekemään hyppyjä ja pyramideja.


      • 18+4
        einorsui kirjoitti:

        Mä en haluaisi norsuja. Mä haluaisin helvetin tiukan pelin, joka ei tällä kaudella ole mahdollista. Haluaisin finaaliin jonkun muun kuin Roostersin. Saan päänsärkyä sen elvis-lauman, johon on kupattu koko Suomi, katselusta.

        Katsomopalveluina toivoisin kunnon kiskapalvelut. Jotai muuta kui makkaraa ja kahvia. Cmon. Wingsejä, burgereita, vaikka hitto makkaraperunat mut jotain.

        ja cheerleaderit ehdottomasti. Jos ei oo omia niin lainatkaa joku kisajoukkue sinne tekemään hyppyjä ja pyramideja.

        Ainahan finaalissa on joku muu joukkue ku Roosters. Osta vaan reilusti buranaa.


    • 1"1

      Moi norsu!

    • kuuskytyks

      tuu pohjanmaalle. täälä on otteluissa yleisöä ja palveluita.

    • 7+6

      Sirkushuvit kantavat just niin pitkälle kuin ne kantoivat. Toisin sanoen pari vuotta ihmiset jaksavat sitä hommaa. Ja siinäkin oli erittäin paljon 1980-luvun yleistä jenkkihuumaa, juppiutta ja glasnostia mukana. Sitten pitäisi jo ydintuotekin olla kunnossa, jos meinaisi saada ihmiset ihan oikeasti kiinnostumaan lajista.

      • 9+15

        Onhan finaalissa ollut vissiin kolme vuotta peräkkäin Heikki Halttusen järkkäämä potkukisa sekä rumpuryhmä. Tänä vuonna onkin sitten jännä nähdä kumpi näistä esiintyy ensin ja saadaanko siitä liiton sivuille oma veikkauskohta. Voittajalle palkintona 50% alennus syyskuun Suomi-Ruotsi ottelulipusta.


    • Waasa since 1995

      Waasassa on Ewraye tuonut Amerikan meininkiä mikä on aika lailla samankaltaista kuin 80-luvulla stadionilla tuhansia ihmisiä
      yllättäen Waasassa tuhansia ihmisiä tullut paikan päälle seuraamaan lajia ja tämä vielä 2 sarjan joukkue
      mieti jos Waasa Waahterassa? 2000 katsojaa olisi varmaan normikeskiarvo
      pleijareissa 5000 ja noilla lippurahoilla saisi jo jos jonkinlaista amerikanvahvistusta, palkattua valmentajaa. Itse uskon Waasan nousevan 2015- eteenpäin suomessa suunnannäyttäjäksi mikä pakottaa hesan joukkueetkin petraamaan hieman enemmän kuin nykyinen Welodromi show

      • 1+17

        Todellakin toivon, että näin käy. Vaasa on ollut oikea valopilkku. Roosters pärjää kentällä mutta ottelutapahtumat ovat täyttä kuraa eikä paikalle tule kuin jefun lähipiiri.


      • 1:2
        1+17 kirjoitti:

        Todellakin toivon, että näin käy. Vaasa on ollut oikea valopilkku. Roosters pärjää kentällä mutta ottelutapahtumat ovat täyttä kuraa eikä paikalle tule kuin jefun lähipiiri.

        Ei taida junnukriteerit Vaasalla täyttyä.


      • 10+12

        Moi Seppo, montas tuhatta siellä oli avaus ottelussa?


    • not_a_looser

      Moi häviäjä :)

      • kehä 3

        Vaasa on todellakin se iso juttu nyt ja toivotaan että jatkossakin. Hienoa toimintaa ja kunnon panostamista myös seudun yrityksiltä.


      • 20+19
        kehä 3 kirjoitti:

        Vaasa on todellakin se iso juttu nyt ja toivotaan että jatkossakin. Hienoa toimintaa ja kunnon panostamista myös seudun yrityksiltä.

        Muistan ne kaukaiset ajat monta kuukautta sitten kun Hanko Sun City oli se juttu ja ECG oli jonkinlainen Old School Jeesus Kristus uusi tuleminen. Jossain vaiheessa Pori oli tiennäyttäjä kun siellä oli opittu kaikista menneisyyden virheistä ja osattiin välttää ne kun taustajoukot olivat vähän vanhempia ja viisaampia kuin edellisellä kerralla. Kuopiossa oli todellinen superbuumi ja sen hedelmiä vissiin syödään nyt Vaahteraliiga... ei kun sori. Jyväskylä oli 2000-luvun alussa junnujoukkueillaan aina kärkikahinoissa mukana, mutta ei sekään homma sitten tuottanut mitään kovin merkittävää. Onhan se hyvä, että jengi jaksaa yrittää ja toivon todella parasta kaikille. Mutta olisi se joskus ihan kiva kuulla hehkutusta niistäkin, jotka ovat tehneet sen tulemisensa 30 vuotta sitten ja tulevat edelleen (no sexual pun intended). Onhan näitä mm. Roosters, Crocodiles, Trojans (jolla comeback, mutta vähemmän hehkutusta kuin tähdenlennoilla) ja Butcherskin. Taftikin voisi toimia hyvänä esimerkkinä pitkän linjan uudelleenrakennuksesta. Näiden suuntaan itse katselisin, jos pitäisi mallia ottaa jostain suunnasta.


      • 16+12
        20+19 kirjoitti:

        Muistan ne kaukaiset ajat monta kuukautta sitten kun Hanko Sun City oli se juttu ja ECG oli jonkinlainen Old School Jeesus Kristus uusi tuleminen. Jossain vaiheessa Pori oli tiennäyttäjä kun siellä oli opittu kaikista menneisyyden virheistä ja osattiin välttää ne kun taustajoukot olivat vähän vanhempia ja viisaampia kuin edellisellä kerralla. Kuopiossa oli todellinen superbuumi ja sen hedelmiä vissiin syödään nyt Vaahteraliiga... ei kun sori. Jyväskylä oli 2000-luvun alussa junnujoukkueillaan aina kärkikahinoissa mukana, mutta ei sekään homma sitten tuottanut mitään kovin merkittävää. Onhan se hyvä, että jengi jaksaa yrittää ja toivon todella parasta kaikille. Mutta olisi se joskus ihan kiva kuulla hehkutusta niistäkin, jotka ovat tehneet sen tulemisensa 30 vuotta sitten ja tulevat edelleen (no sexual pun intended). Onhan näitä mm. Roosters, Crocodiles, Trojans (jolla comeback, mutta vähemmän hehkutusta kuin tähdenlennoilla) ja Butcherskin. Taftikin voisi toimia hyvänä esimerkkinä pitkän linjan uudelleenrakennuksesta. Näiden suuntaan itse katselisin, jos pitäisi mallia ottaa jostain suunnasta.

        Oikeassa olet koskien seuratoimintaa tuossa asiassa mutta huonosti noissakin joukkueissa ottelutapahtumat hoidetaan. Jota tämä topic taitaa tarkoittaa ei seuran urheilullista toimintaa.


      • 2+9
        16+12 kirjoitti:

        Oikeassa olet koskien seuratoimintaa tuossa asiassa mutta huonosti noissakin joukkueissa ottelutapahtumat hoidetaan. Jota tämä topic taitaa tarkoittaa ei seuran urheilullista toimintaa.

        Kyllähän sitä stadissakin oli yhtä ja toista silloin 20 vuotta sitten. Se vaan kun ei kanna kovin pitkälle. Ei voi loputtomiin tekohengittää, jos ei itse tuote vedä. Ehkä sinne voisi palkata oman journalistin kirjoittamaan lehtijuttuja kun hesaria ei kiinnosta. Ehkä voisi maksaa rahaa työttömille, niin saataisiin katsomoon väkeä. Mutta olisiko siinä mitään järkeä? Täällä kun tuntuu, että oleellista on saada karnevaali aikaan, vaikka siellä ei edes kävisi ketään. Kyllä pelaajat käyvät talkoissa ja maksavat kausimaksua, että saadaan maksettua pomppulinna ottelutapahtumaan.


      • 9+5
        2+9 kirjoitti:

        Kyllähän sitä stadissakin oli yhtä ja toista silloin 20 vuotta sitten. Se vaan kun ei kanna kovin pitkälle. Ei voi loputtomiin tekohengittää, jos ei itse tuote vedä. Ehkä sinne voisi palkata oman journalistin kirjoittamaan lehtijuttuja kun hesaria ei kiinnosta. Ehkä voisi maksaa rahaa työttömille, niin saataisiin katsomoon väkeä. Mutta olisiko siinä mitään järkeä? Täällä kun tuntuu, että oleellista on saada karnevaali aikaan, vaikka siellä ei edes kävisi ketään. Kyllä pelaajat käyvät talkoissa ja maksavat kausimaksua, että saadaan maksettua pomppulinna ottelutapahtumaan.

        Juuri näin.


      • 19+20
        2+9 kirjoitti:

        Kyllähän sitä stadissakin oli yhtä ja toista silloin 20 vuotta sitten. Se vaan kun ei kanna kovin pitkälle. Ei voi loputtomiin tekohengittää, jos ei itse tuote vedä. Ehkä sinne voisi palkata oman journalistin kirjoittamaan lehtijuttuja kun hesaria ei kiinnosta. Ehkä voisi maksaa rahaa työttömille, niin saataisiin katsomoon väkeä. Mutta olisiko siinä mitään järkeä? Täällä kun tuntuu, että oleellista on saada karnevaali aikaan, vaikka siellä ei edes kävisi ketään. Kyllä pelaajat käyvät talkoissa ja maksavat kausimaksua, että saadaan maksettua pomppulinna ottelutapahtumaan.

        Ohan liitossa se likka journalisti kirjottamassa ja tekemässä kaikkea muuta media hommaa. Mitä te itkette, tehkää ite paremmin jos ei kelpaa .


    • oskaritsa

      kun vaasa nousee vaahteraan,niin seinäjoen pajatso tyhjenee..........eli crokoissa ei sen jälkeen ole noin yhdeksää ulkomaalaista vaan 18....jotta sadaan jengi kasaan....

      • 14+2

        Pakko sanoa, että yksi joukkue, jolla on hyvä ottelutapahtuma ollut jo vuosia on Trojans. Katsomo on juuri sopivan kokoinen ja ihan pelikentän vieressä, tunnelma on hyvä. Cheerleaderit paikalla. Homma toimii.

        Itse peli nyt on vaihdellut tasoltaan vuosien saatossa mutta Turusta ja Vaasasta voisi kysyä vinkkejä Helsingin joukkueet. Suomen suurin fudisyleisö ja tapahtumat ihan kuraa. Osittain kyllä johtuu siitä Velodromin kentästä joka on nykyään tosiaankin museo tasoa. Pyöräilyrata rapistuu ja kellastuu ja kenttä surkeassa kunnossa.

        Vaahteramaljoissa on ollut ihan hyvää settiä ja bannerikisat aktivoivat yleisöä mukaan. Sitä voisi kehittää enemmänkin ja panostaa tail-gaittaamisen sijaan itse peliin. Joko saatais puoliajalle joku tunnettu suomalainen esiintymään?


      • 20+17
        14+2 kirjoitti:

        Pakko sanoa, että yksi joukkue, jolla on hyvä ottelutapahtuma ollut jo vuosia on Trojans. Katsomo on juuri sopivan kokoinen ja ihan pelikentän vieressä, tunnelma on hyvä. Cheerleaderit paikalla. Homma toimii.

        Itse peli nyt on vaihdellut tasoltaan vuosien saatossa mutta Turusta ja Vaasasta voisi kysyä vinkkejä Helsingin joukkueet. Suomen suurin fudisyleisö ja tapahtumat ihan kuraa. Osittain kyllä johtuu siitä Velodromin kentästä joka on nykyään tosiaankin museo tasoa. Pyöräilyrata rapistuu ja kellastuu ja kenttä surkeassa kunnossa.

        Vaahteramaljoissa on ollut ihan hyvää settiä ja bannerikisat aktivoivat yleisöä mukaan. Sitä voisi kehittää enemmänkin ja panostaa tail-gaittaamisen sijaan itse peliin. Joko saatais puoliajalle joku tunnettu suomalainen esiintymään?

        Tota... mitä ihmeellistä siinä Trojansin ottelutapahtumassa on? Ei siellä ole muutamaa teini-ikäistä cheerleaderia lukuun ottamatta yhtään mitään, mitä ei olis muilla paikkakunnilla. Katsomo on niin matala, ettei matsin seuraaminen oo parhaimmillaan. Makkaraa varmaan saa ja sinappiakin jopa, mutta ei sillä nyt kuuhun mennä.


      • 0+1

        Missään ei toivota Vaasan nousua enempää kuin Seinäjoella, ennenkaikkea sellaisen Vaasan jengin josta urheilullisesti olis vastusta crokoille.


      • croco ite
        0+1 kirjoitti:

        Missään ei toivota Vaasan nousua enempää kuin Seinäjoella, ennenkaikkea sellaisen Vaasan jengin josta urheilullisesti olis vastusta crokoille.

        Totta. Paikallisvastus hyödyttäisi molempia ja kilpailu tekee hyvää kehitykselle.


      • 9+3
        20+17 kirjoitti:

        Tota... mitä ihmeellistä siinä Trojansin ottelutapahtumassa on? Ei siellä ole muutamaa teini-ikäistä cheerleaderia lukuun ottamatta yhtään mitään, mitä ei olis muilla paikkakunnilla. Katsomo on niin matala, ettei matsin seuraaminen oo parhaimmillaan. Makkaraa varmaan saa ja sinappiakin jopa, mutta ei sillä nyt kuuhun mennä.

        Luulen, että se Trojansin ottelutapahtuman hyvyys lähtee juuri siitä kentästä. Se on aina täynnä ja tekee tunnelman toisin kuin liian isolla, tyhjällä stadionilla pelaaminen.


    • ödfpodffd

      Hyvän jenkkifutistapahtuman rakentaminen stadissa alkaisi siitä kun matsit päästäisiin pelaamaan sopivan kokoisella stadionilla. Pari sataa ihmistä mestassa, joka on suunniteltu 6000 katsojalle (kokonaiskapasiteetti 7000) tarkoittaa alusta asti epäonnistunutta tapahtumaa. Se on vähän kuin Klamydia järjestäisi konsertin stadionilla Tavastian sijaan.

      • stadiesbo?

        Ulkovelolle järkevä 500-800:n katsojan katsomo, niin se olis siinä.
        Miksi se on niin vaikeaa, pitääks taas jonkun stadin joukkueen yrittää hakata päätä seinään ja kokeilla Espoota :)


      • 15▪2

        Moi roimela


      • Roimela kuka?
        15▪2 kirjoitti:

        Moi roimela

        KUKA ROIMELA?

        VOISIKO KIRJOITTAJAT KERTOA HIEMAN LISÄTIETOJA MOIKKAILUN KOHTEISTA? muuten en tajua näitä. Roimela mitä pitäisi kertoä tämä moiikkaus


    • HETI!!!!!

      Vitut pomppulinnoista, makkaroista, vaasasta tai katsomoista!! NORSUJA ON SAATAVA!

      • Ldkfdm

        Norsuja ei tässä maassa enää nähdä.

        Mua huolettaa enemmän liiton surkea taso. Narinkkatorin tapahtumaa ei ilmoitella lainkaan ja niin surkea suoritus että parempi niin. EM-kisoihin ei miten reissua, pelikommentit kopioitu kaikilla tasoilla gridiltä.jne. Jne.

        Voisiko liittoon saada uuden innokkaan työntekijän ja Sorsa ja Halttunen himaan!!


    • 10+4

      Glory Days -aikojen jälkeen oli muuten liitossa myös yhteensä n. 800 lisenssiharrastajaa, kun kaikki raha oli poltettu näihin sirkushuveihin...

    • Jefumestari

      Voitko 10 4 selittää miten sirkushuveihin panostaminen pakoitti lisenssiharrastajia pois lajin parista?
      Jos et voi ni pää kiinni kun täällä keskustellaan aikuisten aiheista.

    • velo4ever

      Miten hemmetissä velolle saa vietyä norsuja?

      • 17+5

        näyttäisi katsomossa muutama punainen norsu olevan roon pelin aikana .


      • 1###2

        Norsut mahtuu taatusti samasta aukosta kuin aputuomarit.


    • 4+15

      Aurinkokatsomon puolelta saa Norsut vietyä kentälle. No Problem!

      • 1+17

        PRK NORSUJA :D


      • 2+2

        Kyllä siellä Roon peleissä on paikalla norsu ellei jopa möhköfantti.


    • epsäsa

      Aurinkokatsomon kautta ambulanssi tulee kentälle joten miksei myös norsunautti

    • 1+4

      Jefumestari - se vaikutti siihen siten, että lajiliitto oli taloudellisesti ja toiminnallisesti täysin kuralla noiden ns. Glory Days -aikojen jälkeen. Oli panostettu rahaa markkinointiin ja EM-kisoihin jne niin paljon, että velkaa oli ihan älyttömät määrät. Siinä ei sitten enää pystytty panostamaan perustoimintaan ja harrastajat lähtivät harrastamaan jotain muuta. Se ei pelkästään riitä, että Helsingissä on pari hyvää joukkuetta.

    • EI norsuille

      Mitäs kaikkia kivoja eläimiä Korkeasaaressa on?

      • 13+20

        Velolla on nykyään vaan narttuja


    • puumaboylover96

      Mä ainakin haluisin puumia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe