Sormuksia vaihdettiin

niinpä niin

rukoushetkellä


http://www.hs.fi/m/kaupunki/Kirkko älähti pappi pelästyi ja kielsi siunauksensa Pridessa/a1404273828629?jako=aa422bbb72d665c7375d38e34885f2f6&ref=mob-traf-is-viihde-5

19

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pastori Fagerholm siunasi homoparin ilman mitään seurauksia , mutta

      Pastori Eero Jaakkola erotettiin vain koska piti oikein kunnon saarnan.

      Vuohet ja lampaat ,,,,!!

      • Tiedä vielä

        Saa nähdä tuleeko Fagerholmille seuraamuksia vai eikö tule. Ei sitä vielä tiedä.


      • shrink (ei kirj )
        Tiedä vielä kirjoitti:

        Saa nähdä tuleeko Fagerholmille seuraamuksia vai eikö tule. Ei sitä vielä tiedä.

        Eihän sitä tosiaan vielä voi tietää, koska uutinen on varsin tuore ja mahdolliset valitukset kapituliin eivät ole mitenkään ehtiä uutiseen.

        Jaakkola saarnasi oikein, mutta hänen käytös rikkoi sääntöjä hyvästä etiikasta.

        Oletan, että tulee kanteluja, koska rikotaan kirkkojärjestystä, sekä evlut- kirkon linjaa parisuhderukouksessa, sitä ei yhden piispan erimielisyys muuta miksikään.


      • mistä oikein on kyse
        shrink (ei kirj ) kirjoitti:

        Eihän sitä tosiaan vielä voi tietää, koska uutinen on varsin tuore ja mahdolliset valitukset kapituliin eivät ole mitenkään ehtiä uutiseen.

        Jaakkola saarnasi oikein, mutta hänen käytös rikkoi sääntöjä hyvästä etiikasta.

        Oletan, että tulee kanteluja, koska rikotaan kirkkojärjestystä, sekä evlut- kirkon linjaa parisuhderukouksessa, sitä ei yhden piispan erimielisyys muuta miksikään.

        Todellisuudessa kuitenkin luterilaisen saarnamiehen antama siunaus on aivan yhtä paljon yhdentekevä kuin jos hän olisi antanut kirouksensa! Kummallakaan ei ole mitään väliä eikä pätevyyttä. Todellisuudessa siis.

        Itse vain ihmettelen, että ovatko luterilaisen lahkon siunauksen noin paljon kortilla, eli ovatko ne piankin jo loppumassa kokonaan vai mistä oikein on kyse?


      • shrink (ei kirj ) kirjoitti:

        Eihän sitä tosiaan vielä voi tietää, koska uutinen on varsin tuore ja mahdolliset valitukset kapituliin eivät ole mitenkään ehtiä uutiseen.

        Jaakkola saarnasi oikein, mutta hänen käytös rikkoi sääntöjä hyvästä etiikasta.

        Oletan, että tulee kanteluja, koska rikotaan kirkkojärjestystä, sekä evlut- kirkon linjaa parisuhderukouksessa, sitä ei yhden piispan erimielisyys muuta miksikään.

        Shrink sanoi :
        Jaakkola saarnasi oikein, mutta hänen käytös rikkoi sääntöjä hyvästä etiikasta.
        _________
        Kokkelia ei voi tehdä rikkomatta munia ja kirkko rikkoo Sanaa tuossa naispappeus-
        asiassakin josta oli myös tuolloin kysymys.


      • shrink ( ei kirj )
        pertsa2012 kirjoitti:

        Shrink sanoi :
        Jaakkola saarnasi oikein, mutta hänen käytös rikkoi sääntöjä hyvästä etiikasta.
        _________
        Kokkelia ei voi tehdä rikkomatta munia ja kirkko rikkoo Sanaa tuossa naispappeus-
        asiassakin josta oli myös tuolloin kysymys.

        Luulin, että tietäisit kantani naispappeuteen ?

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Tim.3.html

        Olen Jumalan sanan kannalla, vuorisaarnassa Jeesus varoittaa meitä muuttamasta kirjoitettua sanaa ; Matt. 5: 13 - 20.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.5.html


      • shrink ( ei kirj ) kirjoitti:

        Luulin, että tietäisit kantani naispappeuteen ?

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Tim.3.html

        Olen Jumalan sanan kannalla, vuorisaarnassa Jeesus varoittaa meitä muuttamasta kirjoitettua sanaa ; Matt. 5: 13 - 20.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.5.html

        shrink sanoi :
        Luulin, että tietäisit kantani naispappeuteen ?
        _________
        Anteeksi - en muistanut kun viime kohtaamisistamme on jo varsin pitkä aika.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        shrink sanoi :
        Luulin, että tietäisit kantani naispappeuteen ?
        _________
        Anteeksi - en muistanut kun viime kohtaamisistamme on jo varsin pitkä aika.

        Pertsa, täytän kohta pyöreitä kuudennen kerran, enkä koe enää itseäni nuorukaiseksi.
        Kesustelut kk palstalla joskus olivat ainakin mielenkiintoisia, rakentaviakin.

        Pysytään kiinni Jeesuksen opetuksissa niin erimielisyyttä on nyanssien verran, jos sitäkään, siunausta.........


    • jokin erityinen merk

      Onko näillä sormuksilla jokin erityinen merkitys luterilaisessa uskonnossa.

      Yleensä avioliitossa sormukset ovat aivan sivuseikka, eikä missään määrätä, että mitään sormuksia pitäisi edes vaihtaa. Onko luterilaisen tulkinnan mukaan sormukset määrätty jopa Raamatussa (eli siis raamatussa luterilaisittain pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna) ?

      • on sillä merkitystä

        No hei, tuo on juuri sitä kikkailua, mutta Jumala ei sitä siunaa, sanokoon kuka mitä tahansa.
        -kaikki löytyy elämän kirjasta. Raamatusta.


      • Tarkoititteko Luther
        on sillä merkitystä kirjoitti:

        No hei, tuo on juuri sitä kikkailua, mutta Jumala ei sitä siunaa, sanokoon kuka mitä tahansa.
        -kaikki löytyy elämän kirjasta. Raamatusta.

        Tarkoitatteko nyt tosiaan Jumalaa, ihan oikeasti, vaikka Hän ei koskaan panisikaan luomiaan ihmisiä mitenkään pinteeseen? Itse kuvittelin, että olette erehtynyt ja oikeasti tarkoititte Lutheria, joka on tämän luterilaisen opin luonutkin?


    • satujahve

      "No hei, tuo on juuri sitä kikkailua, mutta Jumala ei sitä siunaa"

      Eiköhän se sinun mielikuvitusjumalasi tee ihan mitä häntä itseään huvittaa :) Tuskin se on kovin kiinnostunut sinun mielipiteestäsi :)

      • sillä on merkitystä

        sinulla on todistusvelvollisuus, mikäli väität Jumalaa satujahveksi, ettet vaan ole nimimerkki nisse ?


    • puistatus.,.,..,.,..

      Mua puistatta ajatus ja kuvakin. Hirveässä meikissä kuvan kaksi naista ja homopapin teko on täysin Jumalan sanan vastainen.Ja voi meidän piispoja. Ketä he palvelevat? Lusiferia vai Jeesusta?

      • Palveleeko tämä Luth

        No joka tapauksessa tiedämme aivan varmasti vain sen, että luterilaisuus on keskiajan lopussa syntynyt harhaoppi, joka hajaannusta lisäävänä on myös Kirkon uskontunnustuksen vastainen.

        Palveleeko tämä Lutherin luoma uusi uskonto Kristusta, sitä me emme voi tietää, mutta sen tiedämme ettei Kristus koskaan tiennyt yhtään mitään Lutherista ja hänen luterilaisesta opista.


    • niinpä niin sanoi :
      Sormuksia vaihdettiin
      _____________
      Kuten kuvasta näkyy ja juuri se kuuluu kiellettyihin temppuihin piispojen ohjeistuksen mukaan.

      • "Sormuksia vaihdettiin". Niin PERTSA, mutta ei tosiaankaan ole pakko laittaa, mutta se on tapa on periytynyt roomalaisilta varmaan silloin ennen vanhaan olleena tapana laittaa sormus vasempaan nimettömään.

        Se ei siis ole mikään "kielletty temppu", vaan vapaaehtoinen heteroillekin. Ei liity siis uskonnollisuuteen, sillä sormukset voi olla myös uskonnottomilla.


      • kjhgf
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        "Sormuksia vaihdettiin". Niin PERTSA, mutta ei tosiaankaan ole pakko laittaa, mutta se on tapa on periytynyt roomalaisilta varmaan silloin ennen vanhaan olleena tapana laittaa sormus vasempaan nimettömään.

        Se ei siis ole mikään "kielletty temppu", vaan vapaaehtoinen heteroillekin. Ei liity siis uskonnollisuuteen, sillä sormukset voi olla myös uskonnottomilla.

        Jaa, nyt on vuosiluku 2014:sta!
        Tämä, sormustemppu ei tapahtunut parituhatta vuotta sitten.


      • mikä ongelma tässä n

        Mutta minäkin voisin maallikkona vihkiä avio- tai avoliittoon kaksi ihmistä tai vaikkapa kaksi simpanssia ja hekin voisivat sitten vaihtaa sormuksiaan. Tuskin se ketään haittaisi?

        Ja aivan samalla tavalla tämä luterilainen pastori on antanut siunauksen aivan puhtaana maallikkona, koska luterilaisuudessa ei ole oikeaa pappeutta, ja piispa ovat häntä paheksuneet puhtaina maallikkoina, koska luterilaisuudessa ei toteudu oikea piispan virka.

        Siis mikä ongelma tässä nyt onkaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe