Putkiaivoiset miehet!

hepshuijaa

Pakko todeta etteä kyllä te miehet olette tosiaankin sellaisia hellyttäviä,ja välillä vihastuttavia putkiaivoja. :D Mies kun tekee sitä yhtä asiaa kerrallaan. Esim.Jos pyydät miestä tekemään jonkin kotityön-vaikka imuroida-niin tyypillien kysymys-Mikä huone?...siis kaikki huoneet tietty!!! Tai jos pyytää laittamaan ruokaa..vain sitä tehdään.Nainen tekee sivussa pyykinpesut,hoitaa puhelimitse pari asiat ja vaikka vielä pullataikinan kohoamaan..

53

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lady nopea

Naiset pystyy tekemään monta asiaa yhtäaikaa...

• runontaja off

Vastapainoksi osa miehistä seurustelee samaan aikaan useamman naisen kanssa

• driiveri

termi "nainen ratissa" kai juontaa juurensa myös tuosta naisten kyvystä hoitaa myös auton ratissa useampaa asiaa, mies keskittyy vaan siihen ajamiseen.

• Kyöstix:n mummo

On pakko, jotta jotain tulee tehdyksi. Miehet kun fundeeraa sillä aikaa.
      Hyvin harkittu, on puoliksi tehty! : sanoo mun äijä.
      Oikeassahan hän siinä on, sillä aikaa minä teen sen jo itse.

Jos rupean huomauttelemaan asiasta, tulee vain sanomaista keskenämme.
      En ala katsoon et koska mahdollisesti hän ehtis tehdä pyytämäni imuroinnin,
      koska en jaksa katsella siivotonta huusholliakaan.

Joskus olen jättänyt leipomatta piirakan kiukuissani: "Ihan kohta kun ensiks...."
      Äijän kysellessä kahvipullaa tai välipalaa...
      vastaus kuuluu multa: Ihan kohta kun ensiks...mut nälkäistä miestä ei kannata ärsyttää. Eihän sillä järki pelaa, kun ruoka on mielessä nälkäisenä.
      Ei ymmärrä niitä syy yhteyksiä; ihan kohta! =))

• Johtuisiko tuosta yhteen asiaan kerrallaan keskittymiestä, että miehet ovat tehneet lähes kaikki suuret keksinnöt?

• vahva akka

Mitkä suuret? Kyllä ne naistutkijat ovat tehneet suuriakin asioita tieteen maailmassa mm Geenitutkimuksen parissa. Ja ei pidä unohtaa niitäkään naistutkijoita ja assistentteja jotka ovat mahdollistaneet tieteen löytöjä(naisväkeä) Mutta tehkääpä miehet yhtäaikaa ja limittäin SIIVOUS-PYYKIT-RUOKA-LEIVONTA...epäilen että ei onnistu ...

• Huvin vuoksi naisten tekemiä keksintöjä alla.

Nuo Spanxit on aika huvittavat... Noh... Ehkä ne sitten on kivat :)

*Tiskikone Josephine Cochrane 1886
        *Astiankuivauskaappi. Maiju Gebhard 30-luku
        *Modernit rintaliivit, Mary Phelps Jacob 1914
        *Tuulilasinpyyhkimet Mary Anderson 1903.
        *Hiusharja Lyda Newman 1898
        *Spanxit Sara Blakely
        •sirkkeli Tabitha Babbitt, 1813
        •laite paperipussien valmistamiseen Margaret Knight, 1871
        •luotiliiveissä käytetty kevlar Stephanie Kwolek, 1963
        •kaasulla toimiva keskuslämmitysjärjestelmä Alice H. Parker, 1919
        •aurinkoenergia Maria de Telkes, 1925
        •kertakäyttövaipat (Marion Donovan, 1946)

oasis79 kirjoitti:

Huvin vuoksi naisten tekemiä keksintöjä alla.

*Spanxit Sara Blakely

Miehet kun yleensä ovat niin kiinnostuneita/innostuneita tietokoneista,
        varmaan tuntevat nimen Ada Lovelace. Kreivitär Ada Lovelace,
        kaikkien aikojen ensimmäinen tietokoneohjelmoitsija.

16. lokakuuta on nimetty Ada Lovelace-päiväksi, jolloin juhlitaan tekniikan alan naisia ja heidän osuuttaan tieteessä, tekniikassa ja matematiikassa!

Lähteet: wikitekstiä!

Ja vastauksen tähän viestiin jo arvaan. =)))

• kuhmupää-äijä
        Kyöstix:n mummo kirjoitti:

16. lokakuuta on nimetty Ada Lovelace-päiväksi, jolloin juhlitaan tekniikan alan naisia ja heidän osuuttaan tieteessä, tekniikassa ja matematiikassa!

Kyöstin mummokin keksi suuremman kaulimen

• Höpöhöpöö.,
        oasis79 kirjoitti:

*Spanxit Sara Blakely

Ei naiset noita sinällään ole keksinyt,aihe on voinut tulla naiselta mutta kaikki käytännön tekemiset ja toteutukset on miesten tekosia.

kuhmupää-äijä kirjoitti:

Kyöstin mummokin keksi suuremman kaulimen

Yhyy äää! Nyt sinä pilasit mun arvauksen.
        "Kaikki tietävän" mä odotin ampuvan alas mun huolella valitsemani faktan.

Höpöhöpöö., kirjoitti:

Ei naiset noita sinällään ole keksinyt,aihe on voinut tulla naiselta mutta kaikki käytännön tekemiset ja toteutukset on miesten tekosia.

Moi, "kaikki tietävä, korkein" ja jne. Miks sulla on uus nikke?
        Sata varmasti, mä arvasin sun vesitys yrityksen.
        Tutkisit edes asian ennen kuin torppaat sen. Katsos silloin jo herrasväen ja ns. jalosukuisten tyttäretkin saivat opetusta. Heillä oli kotiopettaja tai kotiopettajatar.

Pakko tähän oli vastata katsos: kuka muu kissin hännän nostais, jollei kissi itse!
        =))))))))) !!!

• 3-sorminen sahuri:.
        oasis79 kirjoitti:

*Spanxit Sara Blakely

.

"Huomaa että on naisen tekemä keksintö sirkkeli"

har!1111

.

• Höpöhöpöö., kirjoitti:

Tunnustan, etten tiedä yksityiskohtaisesti miten noiden keksintöjen tekninen toteutus on edennyt, mutta tuskin tiedät sinäkään. Naisten nimissä nuo nyt joka tapauksessa ovat.

• 3-sorminen sahuri:. kirjoitti:

.

"Huomaa että on naisen tekemä keksintö sirkkeli"

har!1111

.

Sirkkelin kanssa pitää olla varovainen, ei ole mikään hellämielinen vekotin.

• Kyöstix:n mummo kirjoitti:

Adam nimi on joo tuttu :)

• Joo kylä näi o
        oasis79 kirjoitti:

Sirkkelin kanssa pitää olla varovainen, ei ole mikään hellämielinen vekotin.

.

"Taas lähti sormi!!!!!!11!1!!!!!1!"

har!!!

.

• Joo kylä näi o kirjoitti:

.

"Taas lähti sormi!!!!!!11!1!!!!!1!"

har!!!

.

Auts, kannattanee luopua koko härvelistä.

• Brownphilips

Voihan sitä olla ainakin joskus sellainen tilanne ettei ole kuin yksi huone imuroitavana. Ja eikä sitä tarvitse muita töitä tehdä samaan aikaan kuin tehdä ruokaa, jos muut kotityöt on jo tehtynä tai ainakin mieltää että ne ovat tehtynä. Tai luottaa siihen (ollen joko oikeassa tai väärässä) että vaimo hoitaa muut työt.

• Entinen pomoni neuvoi, että kun vaimo pyytää tiskaamaan, rikkoo ensimmäisellä kerralla pari anopin perintölautasta, niin ei tarvitse jatkossa vaivautua.

Noin muuten minäkin pystyn samaan. Helposti kuuntelen pesukoneen hurinaa ja keiton porinaa samaan aikaan kuin vaikkapa imuroisin. Naisten tavasta puhua kotitöistä kun saa sen käsityksen, että kaikki kotityöt vaativat jatkuvaa tekemistä. Ihmekös sitten, että tekevät kyselytilastojen mukaan 6 tuntia kotitöitä parissa tunnissa...

• dippa i

Mies ei tee kotitöitä pölvästi. Mies painaa rankkaa duunia ja tekee fyffee.

• ei lusmux

Höpsis--elätkö keskiajalla vielä?

• Kyöstixi isomummo

Perunat kiehuvat ja taikina nousee ilman ämmääkin

• Ainut asia minkä toppiin pukeutunut norppa saan nousemaan on verenpaine.

• emäntä z

Näkis vaan...

modelli kirjoitti:

Ainut asia minkä toppiin pukeutunut norppa saan nousemaan on verenpaine.

Sinä se vasta olet varsinainen herrasmies, takahikiältä.

Minkä vuoksi sinun on oltava niin ilkeämielinen, hiertääkö kenkä vai mikä on?
        Vai veditkö herneen nenääsi aloittajan "putkiaivoista", millä yleensä tarkoitetaan
        yksilöä joka pystyy keskittymään vain yhteen asiaan kerralla.
        Kyllä niitä "putkiaivoisia" on myös naisissa, mut vähemmän.
        Eikä sillä asialla ole niinkään tekemistä älyn kanssa vaan nopeuden.
        Nainen yleensä kykenee ohjelmoinaan tekemisensä niin limittäen, että tehtäviin menevä aika lyhenee: parahin modelli setä!

• Miksi miehen pitäisi tehdä asiat samalla tavalla kuin naisen? Eikö se ole tärkeintä, että kumpikin osallistuu kodista huolehtimiseen kulloisenkin tilanteen sallimalla tavalla, vaikka eri tyyleillä ja tahdeilla mutta kumminkin...

• man in hide

Niin..

• Minusta lopputulos on tärkein.

• Fakta ja mielipide.

Ei vain ole tutkimus näyttöä tuosta, että naiset tekee useammin kahtaa asiaa kerralla. Oikeasto tuossa on kysymys siitä, kuinka sujuvasti hyppää asiasta toiseen.
      Olen mies ja osaan ajaa autoa ja puhua vierustoverille samaan aikaan ilman, että
      keskittyminen liikenteeseen herpaantuu, mun mielipide on, että tuo on vain oppimis kysymys, naiset pakon sanelemana oppii tuon kotielämässä. Hävittäjä lentäjä, jos joku tekee niin paljon asioita kerralla, että siihen ei yksikään kotitöitä tekevä äiti pääse ja ne on useimmiten miehiä.

• kyky naiset

Kyllä naisetkin osaa tehdä ja nimenomaan naiset useista asioita yhtäaikaa ja keskittyä kulloiseenkiin asiaa. Tuo hävittäjelento oli ihan huono veto...eiköhän maailman armeijoissa ole naisiakin niissäkin puikoissa..

• joopajoo*

Jos miehen käskee esim. tiskaamaan, niin ensiksipitää laittaa tiskivedet altaasen valmiiksi pesuaine. Sitten mies kyselee että missä tiskiharja sun muuta.

Jos taas käskee pyyhkiä pölyt, niin ensiksi pitää laittaa vesi ja pesuaine välmiiksi astiaan ja pusertaa rätti valmiiksi laittaa se käteen ja neuvoa mistä kohti pitää pyyhkiä.

On melkein nopeampaa tehdä kaikki itse.

• hahahahahahhhahaaaaa

ÄMMÄ _KÄSKEE_ HOHOHOHOHOOHHOOHO

• Mutta mutta

Jos naisen käskee vaihtaa autoon jakopään hihnan ei tapahdu mitään vaikka kuinka löisi avaimet käteen ja neuvoisi.
        Todella paljon nopeampaa tai oikeastaan ainut vaihtoehto on tehdä itse.

• kokeiltu on-
        Mutta mutta kirjoitti:

Jos naisen käskee vaihtaa autoon jakopään hihnan ei tapahdu mitään vaikka kuinka löisi avaimet käteen ja neuvoisi.
        Todella paljon nopeampaa tai oikeastaan ainut vaihtoehto on tehdä itse.

Osaan senkin vaihtaa.

• joopajooo*
        hahahahahahhhahaaaaa kirjoitti:

ÄMMÄ _KÄSKEE_ HOHOHOHOHOOHHOOHO

Pakko jos on käsi paketissa.

• Kersantti Karoliina
        joopajooo* kirjoitti:

Pakko jos on käsi paketissa.

Naiset ei luota olevansa vakuuttava, jollei käske armeijatyyliin.

"Matti-Teppo! Tiskaa nuo astitat!!"

• sfsdxghdfjd
        Kersantti Karoliina kirjoitti:

Naiset ei luota olevansa vakuuttava, jollei käske armeijatyyliin.

"Matti-Teppo! Tiskaa nuo astitat!!"

ime munaa vammanen. joku Luuletko, että palstauho olisi ireal muuta kuin *voi vittu yök* joku ällö.

• en valita.

Mies ajattelee eri tavalla? Jos mies jää hoitamaan lasta kotia vaimon mennessä jonnekkin. Mies on lapsen kanssa ja keskittyy lapseen-se on hyvä juttu. Ja ruoan ottaa pakastimesta tai ottaa ja lähtee äitinsä luo syömään ja lapsikin tulee ruokituksi ja helliteltyä mummun tykönä. Kaikkihan on hyvin!

• Höpöhöpö.,

Nuo on tutkimuksissa todistettu tyhjiksi sanoiksi,naiset ei ole sen kykenevämpiä tekemään monia asioita yhtäaikaa kuin miehet,asia on päinvastoin.

• esimies nainen

Onko muka tutkittu että miehiltä onnistuu muka useamman asian hahmottaminen ja tekeminen paremmin? En usko. Kun katsoo työpaikan miehiä-he ovat aika saamattomia ja suoriutuvat töistään hitaammin kuin yksikään nainen.Vain suppean tehtäväjaon avulla miehet suoriutuu työpäivästään. Naiset tekee miesten edestä hommia...

esimies nainen kirjoitti:

Onko muka tutkittu että miehiltä onnistuu muka useamman asian hahmottaminen ja tekeminen paremmin? En usko. Kun katsoo työpaikan miehiä-he ovat aika saamattomia ja suoriutuvat töistään hitaammin kuin yksikään nainen.Vain suppean tehtäväjaon avulla miehet suoriutuu työpäivästään. Naiset tekee miesten edestä hommia...

En ihan samaa mieltä en ole asiasta, se riippuu aivan alasta jolla työskentelet.
        Ja osa miehistäkin pystyy samaan suoritukseen, kun harjoittelee rytmittämään työnsä kuten naiset tekee.

Joopajoo:

käsipaketissa jos et pysty pölyjä pyyhkiin?
        mutta rätin pystyt rutistaan nahkeaksi...mielenkiintoista!
        Toinen käsi paketissa mä pystyisin pyyhkiin luultavasti pölyt,
        mutt en puristaan rättiä nahkeaksi!
        Näyttää olevan meidänkin kyvyissä eroa.
        Ihan sama miten tekee tai kuka tekee, kunhan tulee tehdyksi.
        Tuskin kotona maksetaan urakkatyöstä palkkaa, lahjuksia korkeintaan. =))))

En ihan samaa mieltä en ole asiasta, se riippuu aivan alasta jolla työskentelet.
        Ja osa miehistäkin pystyy samaan suoritukseen, kun harjoittelee rytmittämään työnsä kuten naiset tekee.

Joopajoo:

Tuli mieleeni että joopajoo on ilmeisesti autonasentaja ammatiltaan.
        Tiedän kyllä et niitä on tyttäriä nykyään siinäkin ammatissa muutamia.

Ihan maalikko ei jakopään hihnan tai ketjun vaihtoa tee.
        Katsoin tässä keväällä kun äijä remppas kaverinsa autoa. Aloitti homman laturin hihnapyörän pultista.Kun remmipyörä on poissa..näkeesen kampiakselin merkin alaspäin jne. Äijä selitti ja opetti tärkeää toimitusta...no mä veisin korjaamolle sen koslan ...maksais vaikka maltaita, mutta mä en siihen pystyisi. =(
        Siinä oli sen öljypohjankin tuenta ja jne.
        Vanhoissa autoissa 80-luvulla osasin vielä vaihtaa tuulettimen hihnan. =))
        Onneksi perheessä on mies joka hoitaa sen asian. (taidolla)

• On tutkittu
        esimies nainen kirjoitti:

Eihän saamattomuudella ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
        On sanonta että hullu paljon töitä tekee,viisas pääsee vähemmällä.

• Lisäys vielä
        On tutkittu kirjoitti:

Eihän saamattomuudella ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
        On sanonta että hullu paljon töitä tekee,viisas pääsee vähemmällä.

Tässä tutkimuksessa molemmille annettiin ennestään tuntemattomia useita tehtäviä,eikä naiset ainakaan mitenkään paremmin selviytynyt.

• joopajoo**

Joopajoo:

En tietenkään pysty pyristamaan rättiä yhdellä kädellä.

Tavallisin kehoitus on että purista rätti valmiiksi, siirrä vaikkapa kukat pois kukkalaudalta että voi pyyhkiä pölyt, missä perunankuorimisveitsi? Eli tee melkein kaikki valmiiksi että voi keskittyä ko. työhön.

Naiset ovat näppäriä korjaamaan autoja. Ainakin lämmityslaitteita, ovien lukkoja ym.

• dfghjklöä on joo

pettävät on luokattomia. Aina valmiita lääjättämään ja temppuilemaan pillun toivossa. Säälittätää, kun varattu rakastuu... tai no niin. Yhteinen elämä edessä.

• dfghjklöä on joo

Ollaan sieluntovereita ja meillä on sielunyhteys. Olen tärkein ja rakkain hänelle, mikö on todistettu. Mies jätti vaimonsa ja valitsi minut. Olen luotu hänelle. Rakastelemme viikoittain. En jää kylmäksi kosketuksesta. Olen kaikkea mitä mies toivoo.

• dfghjklöä on joo
        dfghjklöä on joo kirjoitti:

Ollaan sieluntovereita ja meillä on sielunyhteys. Olen tärkein ja rakkain hänelle, mikö on todistettu. Mies jätti vaimonsa ja valitsi minut. Olen luotu hänelle. Rakastelemme viikoittain. En jää kylmäksi kosketuksesta. Olen kaikkea mitä mies toivoo.

niin.. mitä ihmisestä jää? Skitsous vai rakkaus? Olen paska - na.

• Ihmettelen miksi yleensä tehdä numeroa näistä "töistä ja tehtävistä""- kuka tekee minkäkin asian tehokkaammin, nopeammin, näkyvimmin.

Eiks oo sama mikä hallitseva kromosomi on; tekee homman se joka osaa paremmin tai keneltä mikäkin sujuu luontevammin.

Esimerkiksi kotitöiden suhteen on omituista, jos kisataan paremmuudesta. Luulisi kotona olevan parempaakin tekemistä, kuin nostella napaansa jalustalle, kuinka olen enemmän tiskannut tai vaihtanut noepammin renkaat.

Muutenkin nuo "naisten ja miesten työt" on yhtä hevon kukkua tänä päivänä. Ei se sauma tai keppi siellä haarukassa paljon auta, jos ei hevon v'ttuakaan kiinnosta esimerkiksi jynssätä kaakeleita, remontteereta, istuttaa kasveja, sisustaa, askarrella tai huoltaa autoa ja koneita. Oli työ mikä tahansa - jos sen tekee mielenkiinnolla - ei se tekemisen määrä ja käytetty aika ole tärkein.

• minä en pyydä miestäni muuta kuin vaihtamaan joskus torsan vauvalta eli siis kakan(oma kehittely sana)
      ja yleensä minä jos jotain pyytäisin imuroimaan on erittäin simppeleitä, niin kuin voisitko imuroida noin lasin sirut? tai jotain vastaavaa, en käskytä hän tekee käskemättä.
      en tiedä mikä miellyttämisen halu riivaa mutta tykkään kun hän hellii minua ja monet kateellisia, että hävettää joskus kun täytyy kysyä mieheltä missä sekin "tavara"on.

• Sen vuoksi joutuu ottamaan röörin puhdistusainetta, ettei röörit tukkeudu

• voe mahoton

Miehet ja naiset on eri planeetoilta. :D Olihan Usan armeijallakin yksikkö jossa oli miessotilaita- joiden tehtävänä oli muuttaa pilven muotoa ajatuksen voimalla :D Tai tehdä astraalimatkoja ja vakoilla naapurivaltiota. Ja rahaa paloin yhden asian armeijaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      98
      1673
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1093
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      436
      1070
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1013
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      792
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      772
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      83
      720
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      665
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      661
    Aihe