Tarvitsen apua laudan valinnassa

nyytiii

Moi vaan!

Laitanpa tämän tännekin kun en saanut vastausta Hangupissa. Itsellä ei mitään aikaisempaa kokemusta rullalautailusta (mitä nyt pentuna saatiin veljen kanssa kinuttua sellainen kympin Halpa-Halli-romu, jolla ei arvatenkaan tehnyt mitään), rullalusitelusta varmaan 15-vuoden (kesän) kokemus, ei niin että se näkyisi missään, ja vuodesta toiseen on ollut mielessä, että jos saisi sen skeittilaudan joskus hankittua. Olen nyt 22-vuotias ja siinä mielentilassa, että saa kai sitä aikuinen ihminen päättää mitä työttömyystuellaan tekee, että. No eikä, kaverin kanssa ollaan tuumailtu, että olisi se uusi harrastus paikallaan.

Mietin ensin "normaalia skeittilautaa", mutta en näe itseäni rampeilla ja temppuilemassa - mutta toisaalta, miksei?

Sitten keksin harkita longboardia, mutta olenko oikeassa, että se on lähinnä kovaan vauhtiin ja mäenlaskuun tarkoitettu vehje? Mitä sillä tekee kaupungissa? Youtubessa on lukuisia videoita ihmisistä jotka osaavat sujuvasti liikkua keskustassa sellaisella, mutta kaipa sitä joku taitava osaa rullalutailla vaikka puupalikalla, jossa on pyörät alla. Vaan olen kyllä täällä omassakin kaupungissa nähnyt niitä, keskustassakin.

Asun Oulussa ja olisi plussaa, jos voisin käyttää lautaa myös kulkuvälineenä max. 5km matkoilla, esim keskustaan.
Sitten aloinkin kallistumaan kruiserin puoleen, mutta en oikein ymmärrä mikä se on, muuten kuin pieni versio lonkkarista, jolla ei voi mennä kovaa? Ja jolla ei voi myöskään temppuilla? Täällä se on tuntunut saavan paljon lokaa niskaansa, mistähän se johtuu? Ovatko ne niin epäkäytännöllisiä? Hipstereiden leluja?

Koska olen aloittelija, niin olisiko hyvä hankkia kruiseri ja opetella menemään eteenpäin, pysähtymään ja kääntymään - ja jos innostusta löytyy, niin hankkia sitten erikseen sellainen normaali skeittilauta? Onhan (?) niitä kruisereitakin erikokoisia, ei tarvitse sitä kengänkokoista ostaa. Tosiaan, miten sopivan kokoinen lauta valitaan? Itse olen 55kg ja kengännumero 39.

Lauta tulisi siis lähinnä kulkuvälineeksi semmoisille 4km matkoille.

Tosiaan. Onko lauta, esimerkiksi kruiseri, hyvä kulkuväline? Kannattaako sitä siitä syystä hankkia? Onhan minulla pyörä ja rullikset erikseen, mutta siis huvin ja vaihtelun vuoksi. Kauppareissulla rullalusitimet ovat epäkäytänölliset, koska repussa täytyy kuljettaa kenkiä ja laittaa rullikset kaappiin tai viedä kassan taakse. Kaupungilla pyörä täytyy jättää jonnekin ja sitä saa miettiä pöllitäänkö se (ehkä voisin ostaa kalliimman lukon skeittilaudan sijaan biggrin.gif ) ja ruuhkassa olisi kai kätevämpää kantaa lautaa entä taluttaa pyörää.

Näin hämmästyttävästi olen järkeillyt. Tykkään rulliksillakin käydä 10km lenkkejä, vaan ehkei rullalautailu ole ihan sitä varten... Mutta semmoinen päämäärätön rullailu on kuitenkin mielestäni hauskaa puuhaa.

4

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      Ja täsä googletellut nyt cruisereita ja tämmöiseen törmäsin: http://www.daddiesboardshop.com/landyachtz-dinghy-longboards

      Onko kellään kokemusta? Jotkut väittävät foorumeilla, että ihan liian pieni jne, onko näini? Ainakin isompi, entä Penny, ja muutenkin muoviset laudat arveluttavat.
      Nuitakin on erimallisia, jotkut laudat suoria, jotkut sivuilta kaarevia(?) ja joissakin takana semmoinen pyrstö. @__@

    • ap.

      Vielä on kesää jäljellä, jospa saisi neuvoa ennen kuin on liian myöhäistä tälle vuodelle. :/ Ekaa kertaa lautaostokslla ja on niin paljon vaihtoehtoja, että en ilman asiantuntevaa apua osaa valintaani tehdä!

    • ap.

      Entä Landyatch Pocket Knife? Olisiko parempi valinta kulkuvälineeksi? Minusta se vain vaikuttaa jotenkin isolta kaupunkiin...?

    • Jabou

      Offshoressa on Landyachtz edustus, kysy sieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe