Onko 25 vuotiaana myöhäistä

Toivoa?

Onko näin vanhana liian myöhäistä löytää edes yhtä ystävää esimerkiksi opiskelukavereista? Entä myöhemmin, jos esimerkiksi vaihtaisin tiedekuntaa?

Jotenkin vain tuntuu, että kaikki ovat luoneet ystävyyssuhteensa jo lapsina... Pelkään, että jään yksin loppuelämäkseni.

3

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rixu88

      Itse olen saman ikäinen. Kavereita minulla ei ole vapaa- ajalla. Oletko tutustunut muihin opiskelijoihin jo? Tuletko toimeen jonkun kanssa erittäin hyvin, että voisitte viettää vapaa-aikaa yhdessä? Tee rohkeasti
      aloite jollekin opiskelekaverille. Koskaan ei ole liian myöhäistä!

      • Hannitanni

        Hei! Mistä päin asutte?


    • Janante

      Koskaan ei ole liian myöhäistä.

      Minulla ei vielä pari vuotta sitten ollut kavereita, olin juurikin tuon ikäinen. Käytännössä olin töissä matalapalkka duunissa, mut olin päättänyt palata opiskelemaan. Koin jo omanarvontunteen nousevan kun pääsin opiskelemaan joten ryhdistäydyin sosiaalisella sektorilla jo ennen koulun alkua. Tapasin paljon erilaisii ihmisii siin n. kuukauden aikana. Suurimmast osast näistä tapauksista ei kehkeytynyt mitään, muutama tuttavuus ja yks hyvä kaveri jonka kanssa olen sittemmin ollut aktiivisesti yhteydessä.

      Aktiivisuus tuona kesänä oli tosi hyvä juttu. Sitten kun opinnot alkoi niin tulin toimeen tosi hyvin kyl ihmisten kanssa, mut edelleen se sellainen "yhteys" suurimpaan osaan ihmisistä puuttui. Käytännössä sellaiset ihmiset joiden kanssa oikeasti klikkaa ystävä tasolla on tosi harvassa. Yhden sellaisen tosi hyvän kaverin olen opintojeni aikana löytänyt ja siitä olen erittäin kiitollinen.

      Elämäntilanteita kuitenkin tulee ja menee, joten hyvätkin ystävyydet tarvitsevat tilaa liikkua, ja joskus noista tuttavuuksistakin voi tulla ystävyyksiä jos aika ja paikka kohtaavat. Tämä toinen hyvä ystävyyteni oli vuoden verran enemmänkin tuttavuus, kunnes olosuhteet muuttuivat ja meillä oli aikaa viettää huomattavasti enemmän toistemme seurassa.

      Aktiivisuudella tapaat ihmisiä, pitkäjänteisyydellä luot mahdollisuuksia sille, että niistä tulee jotain muutakin kuin tuttavuuksia. Koko asiasta tekee helpoksi se, et kun löytää niin se on energisoivaa. Sosiaalisuus noin muuten saattaa olla uuvuttavakin kokemus, joten kannattaa keskittyä ennenkaikkea olemaan rehellinen niin se suodattaa ei halutut tapaukset pois.

      Omien kokeiluideni perusteella olen mielummin itsekseni kuin ihmisten kanssa joiden kanssa en ole samalla aaltopituudella. Olen kuitenkin oppinut tunnistamaan näitä ihmisiä tehokkaasti tekemisen ja keskusteluiden kautta, jolloin siitä on helppoa lähteä rakentamaan ja kokeilemaan.

      Ehkä joku löytää näistä ajatuksista jotain omaa. Jos kolahtaa ja kiinnostaa jutella lisää, niin minulle voi laittaa mailia: tengen (ät) windowslive piste com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe