Alkoholi ja parisuhde

älä siedä juoppoa

Paljonko teillä juodaan alkoholia kuukaudessa?

28

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummeli san

      Häivy nyt pöljä mies täältä mäkättämästä kuin ämmät.

    • op147

      Mies juo 2 - 3 kertaa viikossa litran siideriä/olutta ja kerran kuukaudessa sitten viiniä pullollisen ja olutta pari tölkkiä. Minä itse juon ehkä kerran kahdessa kuukaudessa pari tölkkiä siideriä.

    • Näitä keskusteluja lukiessa ei uskoisi, miten paljon Suomessa juodaan ja silti perheonni kukoistaa enemmän tai vähemmän.

      Tilastojen mukaan jokainen suomalainen juo keskimäärin pullon kossua viikossa imeväiset, absolutistit ja saattohoitopotilaat mukaan lukien. Silti näihin aloituksiin vastaa vain raittiina raivot muita paheksuen.

      Luin vasta Hesarista kyselytutkimuksen, jonka mukaan vain 6% ihmisistä juo humaltuakseen. Mahtaako ne 94% kaataa viinansa viemäriin vai valehteleeko ne? Työterveyslääkärinkin sanoi, että keskiverto asiakas kertoo juovansa noin 1/3 todellisesta määrästä. ;-)

      • Itselläni on

        maksassa ongelmia.
        Asiaa ei oikein edes tutkita vaan lääkärit kehoittavat vähentämään juomista.
        En ihan absolutisti ole, koska saatan joskus maistaa kulauksen tai pari jonkun drinkistä, tätä tapahtuu kerran-pari vuodessa. Lisäksi saatan lomareissulla juoda jopa lasin sangriaa ja Vappuna kuluu muutama lasi simaa.
        Juhlissakin otan aina alkoholittoman onnittelumaljan.

        En ole muita paheksumassa, mutta toivoisin, että meitä raittiitakin uskottaisiin eikä ainoa resepti olisi juomisen vähentäminen. Sanoinkin lääkärille, että olenkohan ainoa, jolta on Vappusimat kielletty ja lääkäri vain pyöritteli silmiään.


      • absolutist
        Itselläni on kirjoitti:

        maksassa ongelmia.
        Asiaa ei oikein edes tutkita vaan lääkärit kehoittavat vähentämään juomista.
        En ihan absolutisti ole, koska saatan joskus maistaa kulauksen tai pari jonkun drinkistä, tätä tapahtuu kerran-pari vuodessa. Lisäksi saatan lomareissulla juoda jopa lasin sangriaa ja Vappuna kuluu muutama lasi simaa.
        Juhlissakin otan aina alkoholittoman onnittelumaljan.

        En ole muita paheksumassa, mutta toivoisin, että meitä raittiitakin uskottaisiin eikä ainoa resepti olisi juomisen vähentäminen. Sanoinkin lääkärille, että olenkohan ainoa, jolta on Vappusimat kielletty ja lääkäri vain pyöritteli silmiään.

        Jos on maksassa vikaa niin alkoholilla ei kannata peleillä, on vain yksi maksa. Eikä kannata kuunnella mitä muut alkoi käyttävät kaverit sanoo vaan etsiä uusia kavereita.


      • Itselläni on
        absolutist kirjoitti:

        Jos on maksassa vikaa niin alkoholilla ei kannata peleillä, on vain yksi maksa. Eikä kannata kuunnella mitä muut alkoi käyttävät kaverit sanoo vaan etsiä uusia kavereita.

        Miksi etsisin uusia kavereita kun nykyiset ovat raittiita kuten minäkin?


    • 70 / 66

      Nollasta paljoon! Viimeeksi 4:n vuorokauden aikana 3pulloa teräviä.
      Siihen lisäksi oluet ja yksittäiset paukut.

      Seuraavan kerran maistelen 10.09. alkaen 6-viikkoa mutta paljon hillitymmin.
      Teräviä vain nimeksi. Viinä ja olutta päivittäin mutta vain muutaman annoksen.

      Seuraava, viikon rupeama tulee marras- joulukuun vaihteessa.
      Jokainen ilta gluchweinia, hieman weinbrandia ja jokunen olut.

      Sitten siirrytään 2015 maaliskuulle. Todennäköisesti pari viikkoa kohtuullisesti.
      Kevään 6-viikkoinen alkanee huhti- toukokuussa.

      En viitsi laskea kuukauden keskikulutusta.

    • kohta ero

      Join viimeks n 2 kk sitten ja muija valittaa koska en juo eli olen tylsä.

      • 14*20

        Heh, kahdessa edellisessä parisuhteessa on tullut isoksikkin ongelmaksi kun en juo eli tuttu tunne. Kai sitä on vain ollut vääränlaisten ihmisten kanssa tekemisissä.


      • Tosi sääli,

        ettei vaimosi arvosta raittiuttasi!
        Minulla on upea mies, joka ei myöskään juo kuin siiderin silloin tällöin (ei edes viikottain).


    • 70 / 66

      Määrittele juoppo!

    • En kattele enää

      jokailtaista keppanan lipittämistä! 6-10 annosta keskiolutta on liikaa! Ymmärrän saunakaljat ja pe-la-iltaisin ottamisen, mutta 7 iltaa viikossa ja joka ilta annos tuo 6-10 olutta - no thanks! Juoppo, alkoholisti, kännikala, what ever, niin ei kyllä sovi minun elämäntapaani! Ja äijä ei edes myönnä, että hänellä on ongelma ja että kulutus on riskirajojen yli reippaasti! No, omapa on maksakirroosinsa. Minä en ala hoivaamaan enkä holhoamaan. Mieluummin yksin kuin holistin kanssa! Oma käyttöni jää n. 4-8 annokseen kuukaudessa. Voin olla myös pitempiä aikoja kokonaan ilman alkoholia.

    • …………..

      Meillä ollaan ns. yhtä juoppoja - jos otetaan, niin otetaan yleensä yhdessä. Ei kovin usein, eikä silloinkaan kovin paljon. Toki joskus innostutaan juhlimaan. Väkeviä meillä ei juoda juuri koskaan.

    • kiltti mies.

      Mä en ole juonut moneen kuukauteen vaikka pitäis kun vitu.ttaa tää yksinäisyys. Mulla olis kaikki syyt juoda mut en ole juonut

    • ThankGodNever

      En juo koskaan, eikä myöskään poikaystäväni. Mikä on aivan mahtavaa!! Tenujen maa suomi on, en jaksaisi katsella kaljanlipittäjää.

    • Nyt juodaan

      Aina pitää juoda joka perjantai. Elämä on tylsää ilman alkoholia.

      • 6+15

        Nyt täytyykin kaivaa ihan laskin... 111 tölkkiä juo kuukaudessa. En uskalla laskea mitä on litroissa...


      • Hoitoon mars
        6+15 kirjoitti:

        Nyt täytyykin kaivaa ihan laskin... 111 tölkkiä juo kuukaudessa. En uskalla laskea mitä on litroissa...

        Noin 36,6 litraa. Aika paha juoppo.


      • 6+15
        Hoitoon mars kirjoitti:

        Noin 36,6 litraa. Aika paha juoppo.

        Ei omasta mielestään. On kuulemma kohtuukäyttäjä. Juo pohjiksi aina 16 olutta ennen kuin lähtee baariin. On silloin nousuhumalassa. Silloin kun tavattiin tulin kahdesta oluesta jo nousuhumalaan ja mies sanoi että minun maksassa on vikaa että olen sairas. Kiitos liittomme pystyn nykyään juomaan 8-12 olutta pääsemättä edes nousuvaiheeseen. Jolloin lopetan juomisen turhana toimintana. Erona meillä on se, että minä en välttämättä juo edes joka kuukausi tai alkoholi rajoittuu siihen 4-6 tölkkiin olutta. Minulla on todettu terveystoimen puolesta alkoholi ongelma.Miehellä ei.


      • olensinkkumies.
        6+15 kirjoitti:

        Ei omasta mielestään. On kuulemma kohtuukäyttäjä. Juo pohjiksi aina 16 olutta ennen kuin lähtee baariin. On silloin nousuhumalassa. Silloin kun tavattiin tulin kahdesta oluesta jo nousuhumalaan ja mies sanoi että minun maksassa on vikaa että olen sairas. Kiitos liittomme pystyn nykyään juomaan 8-12 olutta pääsemättä edes nousuvaiheeseen. Jolloin lopetan juomisen turhana toimintana. Erona meillä on se, että minä en välttämättä juo edes joka kuukausi tai alkoholi rajoittuu siihen 4-6 tölkkiin olutta. Minulla on todettu terveystoimen puolesta alkoholi ongelma.Miehellä ei.

        Sulla on ihan vääränlainen mies. Mikset eroa?


      • 6+15
        olensinkkumies. kirjoitti:

        Sulla on ihan vääränlainen mies. Mikset eroa?

        No en minäkään mikään saalis ole, että pitää vaan sietää jos jonkun kanssa haluaa asua. Kun mies on humalassa niin parhaat keskustelut käydään 8 kaljan kohdalla. 12 kohdalla alan ehdotella jos siirtyisi baariin ja n.15-16 kohdalla se lähtee. Minä en viitsi mukaan lähteä kun se mun vesilasi aiheuttaa aina kohun ihmisten parissa. Paikallinen räkälä jossa mies käy on täynnä säälittäviä ulkonäkönsä juoneita naisia ja vanhoja ukkoja kerjäämässä pillua. Yäkh...


      • öööö onko
        6+15 kirjoitti:

        No en minäkään mikään saalis ole, että pitää vaan sietää jos jonkun kanssa haluaa asua. Kun mies on humalassa niin parhaat keskustelut käydään 8 kaljan kohdalla. 12 kohdalla alan ehdotella jos siirtyisi baariin ja n.15-16 kohdalla se lähtee. Minä en viitsi mukaan lähteä kun se mun vesilasi aiheuttaa aina kohun ihmisten parissa. Paikallinen räkälä jossa mies käy on täynnä säälittäviä ulkonäkönsä juoneita naisia ja vanhoja ukkoja kerjäämässä pillua. Yäkh...

        tullut mieleen yksin asuminen? ei se niin hirveetä ole että ihan mitä vaan kannattaa katsella.


      • 6+15
        öööö onko kirjoitti:

        tullut mieleen yksin asuminen? ei se niin hirveetä ole että ihan mitä vaan kannattaa katsella.

        Onhan sitä yksinasumistakin ehdotettu, mutta ei se vielä niin hirveästi vaivaa että joka päivä harmittaisi. Välillä ihan nautin tilanteesta jossa käyn tapajuoppojen kanssa pöytäkeskustelua ja pääsen sanomaan että niin sinähän siis olet alkoholisti. Siitä alkaa yleensä hirveä kiukuttelu että en ole. Isken pöytään määrät joiden juomisella on alkoholisti suurella todennäköisyydellä niin sitten alkaa se että kun on syy juoda. Siihen totean että alkoholistilla on aina syy juoda. Siinä vaiheessa tullaan joko päälle tai aletaan itkeä ja joku vaatii vaihtamaan puheenaihetta. Siinä vaiheessa minä lähden. Mies ei tajua miksi en innostu näistä ihmisraunio " kavereista" jotka on juoneet työpaikkansa, kotinsa, puolisonsa, suhteensa lapsiinsa, terveytensä jne Masentavia ihmiskohtaloita.


    • ElämääKaikilAisteill

      En tajua ihmisiä, jotka sanoo että elämä on tylsää ilman alkoholia. Pohditaanpas asiaa. Kännit on joka paikassa samankaltaiset; kehosi reagoi alkoholiin samoilla tavoin ja aistisi sumenevat. Alkoholissa tapaa yleensä aika tylsiä tyyppejä ainakin vuosien takaisen oman kokemuksen mukaan; oli monenlaista panopekkaa ja toisaalta naisten keskustelut käytiin vaikkapa meikistä tai muusta yhtä mielenkiintoisesta.
      Monella on vakipaikat joissa käyvät, kuuntelevat samat musiikit viikosta toiseen siellä, heräävät krapulaisena sängystään.

      Elämä ilman alkoholia? Ei päänsärkyjä aamulla, voin lähteä jumppaan/ulkoilemaan/salille/mitä milloinkin, kavereiden kanssa kahville, leffaan, puistoon kävelylle, vietän aikaa eläimieni parissa kotona, luen kirjoja, katson telkkaria, käyn matkoilla, tapaan mielettömiä ihmisiä mielenkiintoisilla keskusteluilla, askartelen, taiteilen, piirrän, keräilen, menen kursseille...

      Niin että kellä oli tylsää ;)

      • Petetty mies 36 v

        Tapaat mielettömiä ihmisiä? Saatko myös mielettömän hyvää seksiä? Aivan, arvasin oikein. Et edes tarvitse seksiä, niin auvoista on elämäsi.
        Itse olen jumissa huonon vaimon kanssa enkä tähän hätään keksi muuta pakotietä kuin pieni hiprakka ja nukkuminen. Ja töissä käyminen. Lähes kaikki muu aika on yhtä tuskaa paskan pettäjä-ämmän seurassa. Selvinpäin ei yksinkertaisesti jaksa. lasten takia olen aina selvinpäin kun ovat kanssani. Iltaisin otan kuppia ja katson ämmän kanssa teeveetä. Onneksi loma loppuu pian ja pääsee lepäämään.


      • ja näin on
        Petetty mies 36 v kirjoitti:

        Tapaat mielettömiä ihmisiä? Saatko myös mielettömän hyvää seksiä? Aivan, arvasin oikein. Et edes tarvitse seksiä, niin auvoista on elämäsi.
        Itse olen jumissa huonon vaimon kanssa enkä tähän hätään keksi muuta pakotietä kuin pieni hiprakka ja nukkuminen. Ja töissä käyminen. Lähes kaikki muu aika on yhtä tuskaa paskan pettäjä-ämmän seurassa. Selvinpäin ei yksinkertaisesti jaksa. lasten takia olen aina selvinpäin kun ovat kanssani. Iltaisin otan kuppia ja katson ämmän kanssa teeveetä. Onneksi loma loppuu pian ja pääsee lepäämään.

        alkoholisti löytää aina juomiselleen syyn.


    • sahapuk

      nuo kaikki asiat voi tehdä myös yhdessä, ja kännissä. se se vasta mukavaa on.

    • se loppui siihen!

      Me joimme 10 vuotta joka viikonloppu pe la. Paljon.
      Minä jäin eläkkeelle ja aloin jokapäiväiseksi kaljan lipittäjäksi, pienessä sievässä siis koko ajan. Määrät alkoivat olla huikeita, eli noin 15 annosta/pva, mutta kun toleranssi kasvoi ja join hissukseen en ollut edes kännissä. Mieheni joi edelleen vain viikonloppuisin.
      Tottahan minä sain haimatulehduksen. Siihen loppui urani kaljanlitkijänä. Olen ollut raittiina 3 vuotta, bravo! Tämä on hyvää elämää näin, paljon parempaa kuin aiempi elämä.
      Mies ottaa edelleen, mutta enää vain max. kerran kuussa. Hän ei juo minun seurassani eikä minun ollessa kotona. Nostan hattua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe