Voiko huuliherpeksestä kärsivä enää koskaan suudella?

Itkukurkussa

Asia vaivaa kovasti, en löydä mistään tähän vastausta vaikka kuinka itku kurkussa etsin :(

17

7507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahava

Ei haittaa, minullakin on herbes, huulessa, mutt ei ole vaivannut vuosikymmeniin, koska syön monipuolisesti joka päivä ja pidän kunnostani huolta.nyt sinulla ei unta, rukaa , vain mömmöjä, joten keho sairastuu ja lopulta kuihtuu kokonaan

• marja-terttu 31

Hyi hitsi, en varmasti pussaisi kundia jolla huuliherpes, yök, yök, yök. Mistä tietäis mitä muuta sil on?

• löytyy tietoa
      • faktaa pöytään

mutta silti voi tarttua, ihan niinkuin herpes muualtakin. Tosiaan noin 90% suomalaisista kantaa jo virusta, kaikki eivät vain saa rakkuloita. Voi sanoa, ettei herpes ole ainakaan puhjennut, ei voi varmaksi sanoa, ettei ole tarttunut.

• ……...

Huuliherpes on aika normaali juttu, se on monella ja vielä useammalla niin, että ei juuri oireile. Pelko pois ja pussaamaan - paitsi tietysti silloin, kun virus on aktiivisena.

• tretgertgedr

Jep, exällä oli ko vaiva välillä talviaikaan - silloin pysyin hänestä kaukana, muuten ei tahtia haitannut. Viimeisimmästä suuteloinnista on yli 5 v aikaa eikä minulle ole edelleenkään huuliherpestä tullut.

• 12+18

Eikös se herpes virus ole noin 90% lla ihmisistä. Moni ei saa ikinä mitään oireita. Toisilla on joskus harvoin. Itselläni ollut ehkä noin 5 kertaa elämänaikana. Ei tartu kuin rakkulavaiheessa. Voit vapaasti nuoleskella ketä tykkäät taudin parannuttua.

• faktaa pöytään

"Ei tartu kuin rakkulavaiheessa. Voit vapaasti nuoleskella ketä tykkäät taudin parannuttua."

Silti voit tartuttaa herpeksen. Perusjuttuja, pitäisi jokaisen tietää.....

• 16+6
        faktaa pöytään kirjoitti:

"Ei tartu kuin rakkulavaiheessa. Voit vapaasti nuoleskella ketä tykkäät taudin parannuttua."

Silti voit tartuttaa herpeksen. Perusjuttuja, pitäisi jokaisen tietää.....

Kuka välittää kun kaikilla melkein on se virus? Mulla oli eka huuliherpes 7 vuotiaana. Ei oo toisten nuolemilla lusikoilla syötetty eikä pussailtu mutta niin se vaan on mulla.

• 10*10
        16+6 kirjoitti:

Kuka välittää kun kaikilla melkein on se virus? Mulla oli eka huuliherpes 7 vuotiaana. Ei oo toisten nuolemilla lusikoilla syötetty eikä pussailtu mutta niin se vaan on mulla.

No muistat varmaan sen myös harrastaessasi seksiä, voit sen tartuttaa eteenpäin.

• hukppll
        10*10 kirjoitti:

No muistat varmaan sen myös harrastaessasi seksiä, voit sen tartuttaa eteenpäin.

Seksiä? Nyt puhutaan huuliherpeksestä... Ei sukupuolitaudista.

• samoja viruksia
        hukppll kirjoitti:

Seksiä? Nyt puhutaan huuliherpeksestä... Ei sukupuolitaudista.

mutta se huuliherpes voi aiheuttaa sukupuolitaudin eli ihan aiheellista muistuttaa

• ei tarttunut

No ei ole minuun tarttunut, vaikka 15 vuotta olen miestäni päivittäin suudellut. Rakkulavaiheessa tosin vain pusuja vaihdettu:) Älä itke, eipä se rakkulointi kamalan kauaa kestä. Ja on tosiaan aika yleinenkin vaiva.

• hmm.
    • Ei kannata

olla itku kurkussa... Minun ensimmäisellä aviomiehellä oli HSV-2 enkä koskaan saanut tartuntaa, vaikka meillä on lapsikin. Sittemmin avomiehellä oli huuliherpes, todennäköisesti HSV-1, eikä hän varonut sitä lainkaan...en koskaan saanut oireita. Voihan olla, että olen saanut huuliherpesviruksen jo nuoremmalla iällä saamatta koskaan oireita...olinhan myös ollut viikkoja maassa, jossa kaikki söivät samalta lautaselta ja joivat yhteisestä lasistakin :). Huuliherpes nyt ei ole maailman mullistavin juttu...ainoa kurja on se, että joskus hyvin harvoin se voi aiheuttaa aivotulehduksen.

• Slow hands

Pussaa paljon kun herpes ei ole aktiivivaiheessaan, jotta jaksat olla ilman suukkoja silloin, kun rakkulat ovat pinnassa. Tosin muunkin laisia tapoja halia, näyttää tunteita ja olla lähellä on kuin suukot, pusut, yms. 'nuoleminen'. Hivellä, sivellä, rapsuta, kupsuta, taputa, läpytä, hiero ja helli käsin.

• Anonyymi

Me pusuteltiinkin rakkulavaiheessa miehen kanssa, jos nyt ei ollut ihan vuotavia. Koskaan ei tarttunut 15 aikana. Kunnon suutelot jätettiin siihen kun ei ollut oireira. Mutta kuka tietää varmasti, mitä, vaikka joskus suun sisäpuolella olevat pienet rakot ovat. Ennen hammaslääkäritkin käpäili paljain käsin ja kai elossa pysyivät. Mietippä maailmanlaajuisesti asiaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2373
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      308
      1286
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe