25 vuotta ja loppu

Miten rakentaa elämän uudestaan 25-avioliitto vuoden jälkeen. Perhe perustui vaimon sukuun ja kavereihin. Nyt uudella paikkakunnalla ei ole kuin tyhjät seinät. Lapset opiskelee jo muuallla.

3

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Been There Done That

      Niinpä. Haastetta kerrakseen. On siis ruvettava rakentamaan ihan OMAA elämää. Ei se ole helppoa, kun on antanut aiemman elämänsä rakentua esittämälläsi tavalla. Ihan alkuun on hyväksyttävä uudenlainen "Sinkkumaailman" todellisuus ja se, että siellä ovat säännöt vallan toiset kuin parisuhde-elämään rakentuvassa todellisuudessa. Olen ollut samassa tilanteessa kanssasi ja joutunut tekemään kovasti töitä uuden, oman sosiaalisen verkoston rakentamisen eteen. - Ei siitä milloinkaan samanlaista verkostoa tule ja ihmissuhteet jäävät ohuemmiksii, kun ei ole sitä vuosikymmenten yhteistä jakamista ja kokemista taustalla. Myös uuden verkoston ihmiset ovat erilaisia, mutta kuitenkin ... ...

      • onneevaa

        Pohdipa Pena sitä S24 treffipalstalla. Jos olet 40-50 -vuotias ja hyväksyt juttukaveriksi samanikäisen, ei seinät kauaa kaiu tyhjyyttään vaan kohta jo kahvipannu porisee ja iloinen puiheenpälätys täyttää tyhjiön.
        Toki, toki on hyvä itse opetella puhumaan, menemään, kiinnostumaan jopa innostumaan asioista. Tuntemaan tunteita, juttelemaan siitä mitä tuntee a) itseään b) toista kohtaan. Ettei mene vapaamatkustajana naisten siivellä vuosikymmenestä toiseen.
        Käy ny ensiks vaikka kirjastossa hakemassa pino luettavaa, kuten Tommy Hellsteniä, Tony Dunderfeltin Parisuhteen kemia, ja Keijo Tahkokallion opuksia. "Miehenhuollon käsikirjoja". Ja soita Miessakit ry:n puhelimeen, juttele.


    • uutta päin

      Mitä haluat elämältä? Onko joku harrastus jonka haluaisit aloittaa? Mene työpaikan illanviettoihin mukaan. Saisiko naapurustosta tai töistä esim lenkkiseuraa? Lue kirjoja, ala pyöräileen, hanki kasvienviljelypalsta, koira, matkustele, käy elokuvissa jne... Mene yhdisystoimintaan, miesten kuntopiiriin, ala käymään uimahallissa, käy urheilumatseissa, liity paikallisen urheiluseuran faniklubiin ja lähde niiden reissuihin mukaan. Juttele ihmisille. Siitä se lähtee..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe