Olin tuossa alkukesästä kaksi viikkoa ABC'llä töissä ja palkkaa piti tulla vähän yli kolme sataa. Valitettavasti olin myös kaksi viimeistä päivää kipeänä, mutta hankin lääkärintodistukset sairaspäiviäni varten. Minulle kerrottiin että asia on nyt ihan ok, joten hämmennyin tänä aamuna kovasti kun palkkaa tulikin alle kahden sadan, eli palkkaa en niistä kahdesta päivästä saanutkaan. Kuuluuko pätevillä lääkärintodistuksilla saada normaali päiväpalkka vaikka olisikin kipeänä? Kiitos!
Jos kesätöiden aikana on sairaana?
Hämmentynyt
2
182
Vastaukset
- LUE TES
Alle 1kk työsuhteessa sun pitäis saada puolet sairausajan palkasta.
Eli yhden päivän palkka, kun kaks olit poissa. Siinä tilinauhassa on puhelinnumero jonne voit soittaa ja kysyä tarkemmin asiasta. Olethan huomioinu verojen ja muiden maksujen vähennykset tuosta 300 eurosta...
Kaupan TES:
https://www.pam.fi/fi/tyo/kauppa/tyoehdot/Sivut/Default.aspx - ramiskasa
Noin lyhyissä työsuhteissa ei palkkaa makseta sairauspäiviltä. Kesätyöntekijät yleensä oudosti sairastuvat aina jos eivät saa vapaata viikonlopuksi festareille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172393
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44745Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164732Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684