Mulla ollut nyt kauan ongelmia polven kanssa. Vasen polvi sattuu niin vietävästi kyykätessä ja jalkaprässissä enkä voi reiden ojennuksiakaan tehdä täysillä. Koukussa jalkaa en voi pitää kauaa, koska rupeaa vihlomaan perkeleesti, joten pitkät automatkat ovat yhtä tuskaa. Lääkäri sanoo luultavasti, että lepoa vain, mutta töissä minun polvi rasittuu pakostakin.
Onko kellään ollut samankaltaisia ongelmia?
Polvi rikki
11
276
Vastaukset
- polvi
Lääkäriin. Siellä polvessa voi olla jotain rikki joka voi vaatia esim. leikkaushoitoa. Jos polvi rasittuu töissä, lääkäri voi kirjottaa sairaslomaa.
Toinen vaihtoehto on mennä fysioterapeutille (lääkärin lähetteellä saa eklakorvauksen). Fysioterapeutti voi arvioida onko kysessä esimerkiksi lihaskireyksistä johtuva ongelma tai vaikka vääränlainen askellus.
Polvikipuja aiheuttaa moni asia. Itselläni vastaavanlaisia oireita aiheutti alkava nivelrikko.- Ärsyyntynyt
Kiitoksia! Puhelua lääkärille siis
Polvi kuvaukseen tavalla tai toisella! Jos TK-lekuri ei lähetä niin hae lähete yksityiseltä, mieluimmin urheilulekurilta!
Itseltä pamahti polvi auton renkaiden vaihdossa, kiertyessäni pohjakyykyssä.
Koski niin riivatusti eikä oiennut kuin maassa istuen, väkisin painamalla.
Naapurin ukko vei minut päivystykseen.
Joo, joo. Venähtänyt on ja lekuri häipyi.
Sai kerjätyksi kainalosauvat mukaan.
2 päivää myöhemmin kävi naapurissa asuva lekuri katsomassa.
Väänteli ja määräsi poistamaan tueksi vetelemäni urheiluteipit.
Olin pari kertaa yhteydessä tk:een.
6:n viikon kuluttua suostuivat kuvaamaan. Minulle ei näytetty kuvaa mutta leikkaukseen passitettiin.
2,5h leikkaussalissa ja useiden viikkojen kyynärsauvavaihe.
Kierukka oli ollut täysin murusina ja kappaleet nivelpintojen välissä.
ÄLÄ USKO varauksetta yleislääkäriin, varsinkaan julkisen puolen puoskariin!
Äläkä viivyttele yhtään!- rrrtt
Jos polvesi rasittuu joka päivä töissä niin veikkaisin rasitusvammaa polvessa.. itsellä oli samat vaivat ja lääkäri sanoi sen johtuvan liika rasituksesta!
- Anonyymi
Taitaa syypää olla ne mainostamasi normitangon hack-kyykyt hirnuisilla painoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa syypää olla ne mainostamasi normitangon hack-kyykyt hirnuisilla painoilla.
Polveni poksahti useita vuosia ennen "uudelleen heräämistäni" kuntoiluun.
Tosiasian toteaminen ei ole moittimista eikä kehumista.
Kyseisen polven vuoksi jouduin muutaman vuoden jälkeen lopettamaan etukyykyt.
Poksahduksen alkuperäinen syy lienee kisavuosina pohjapompulle tehdyt etukyykyt. Nivelsiteet viruivat ja se kostautui niiden rapistuessa vuosien saatossa. Sama kohtalo olkapäillä joista toinen leikattiin muutama vuosi 6-kymppisenä tapahtuneen havahtumisen jälkeen.
Normitangon hack on polviystävällisempi kuin muut kyykyt.
Reilu pari kertaa oma paino ei hackissa ole hirmuinen paino ilman ikähyvitystä.
Vaikka ukko on keventynyt niin nykyään se jää yrittämättäkin. Tai on kiikun kaakun.
- Neropatti..
Itsellä oli samankaltainen ongelma n.4kk sitten. Kyykyssä rupesi pistämään oikeaan polveen niin kovasti, että oli jätettävä aina sarja kesken. Kerran kokeilin polvitukea ja kipu hävisi samantien. Seuraavan kuukauden pidin tukea aina jalassa kyykätessä, jonka jälkeen on taas pystynyt tekemään ihan normaalisti kyykkyä ilman tukea.
Niin ja polven sain rikki seuraavasti: viimeistä toistoa tehdessä alkoi tuntua, ettei painot nousekkaan ylös. No fiksuna ihmisenä n.10cm ennen laskuvaiheen loppua päästin "jarrut" vapaaksi saadakseni alkuvauhtia nostovaiheeseen ja siitäkös polvi kiitti ;] - Anonyymi
Mulla menee myös polvet rikki jos julie et istu muiden kun mun sylissä.
- Anonyymi
No no no no NO!
Miksi sinä rikoit sen?
Se on rikki nyt! - Anonyymi
Mulla on kyllä joskus puutunut jalka kun strippari on vähän liian pitkään istunut polvella.
- AnonyymiUUSI
Eipä menny polvi rikki vaikka 70 kiloinen strippari istui mun polvellani 2 tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379