Joku mättää Espoossa

37män

Espoo julistaa suosivansa pyöräilyä, mutta toisin on.
Menkääpä ajamaan Ison-Omenan luona uudistettuja ja "parannettuja" pyöräteitä.
Kaikki risteykset korokkeineen on pyöräteiden liittymissä tehty lähes pyörällä ajokelvottomiksi ja pyöriä rikkoviksi.
Ajatelkaapa pyörän lapsikyytiläistä niissä töyssyissä. Voi lapsiparkaa.
Onkohan Espoon tiesuunnittelija ajanut polkupyörällä lapsuutensa jälkeen?

10

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerdx

      tai sit sää et oo ollu mukana ikinä tiesuunnittelussa. jos esim:jätät risteyksessä jätät kanttikivet pois niin osa autoilioista alkaa kääntyessä oikomaan niin paljon et valojen vaihtumista odottavien ihmisten varpaat ja fillarien etupyörät ois vaarassa.
      suunnittelu on aina kompromissi!!!! täytyykös niihin korokkeisiin aja vauhdilla.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Espoo ohjaa pyöräilijät ajoväylälle, mikä on sinänsä ihan oikein. Ompun ympäristössä en ole ajanut, mutta Bilteman vieressä olevalla työmaalla on aivan sama vaikutus. Ajoin pätkä aikaisemmin kevyenliikenteen väylää tullessani 1130:lta. Nyt täytyy ajaa kiltisti ajoväylää, sillä sen verran vaarallinen tämä uusi viritys on.

        Surkeimmat "parannukset" ovat kuitenkin Leppävaaran alueella. Olisiko liikaa vaadittu, että Espoo palkkaisi yhden pätevän liikennesuunnittelijan?


      • piolux

        Eikös siellä ole valotolpat ja liikenteen jakajat estämässä ja varpaita suojaamassa.
        Olisihan niistä viisteistä se etu autoilijoille, että ne pääsisi helpommin pyöräteille.
        Siellähän ne aina parkkeeraa.


    • Kiusantekoa

      Noi terävästi viistetyt kanttikivireunat on todella syvältä. Miksei samanlaisia laiteta autoilijoidenkin iloksi joka risteykseen neljä kappaletta?

      • Joo, siis ei

        Reunakiveykset on kivoja, ne antaa hyvän syyn hidastella autojen kiusaksi. Ihme ettei niitä ole siitä syystä jo autoilijoiden eduksi poistettu.

        Haittapuolena kiireisimmät autoilijat eivät tajua ajoissa, että pyöräilijän on pakko hidastaa reunakiveykseen, ottavat varaslähdön ja ajavat pyöräilijän päälle. Mutta sillähän ei kai ole väliä, siis pyöräilijän turvallisuudella. Saati hänen pyöränsä kiekkojen hajoamisella.

        Ainoa keino päästä huonoista reunakiveyksistä on hidastaa autoliikennettä. Pyöräilyn turvallisuudesta tai mukavuudesta on turha kitistä.


    • lz127

      Poistin tästä ketjusta suojatiesekoilut kokonaan. Aloituksessa puhutaan ihan selvästi pyöräteistä ja pyöräteitä taas yhdistävät pyörätien jatkeet, joilla saa ajaa.

      • Poika kujalta

        Sinä kun näyt tietävän noita nimikkeitä, niin kerro, mikä on yhteinen nimi sille tienylityspätkälle, jossa saa pyöräilijät ajaa ja kävelijät kävellä?


      • Poika kujalta kirjoitti:

        Sinä kun näyt tietävän noita nimikkeitä, niin kerro, mikä on yhteinen nimi sille tienylityspätkälle, jossa saa pyöräilijät ajaa ja kävelijät kävellä?

        Sellaista ei taida olla. Yhdistettyjen kevyen liikenteen väylien väliset ylityspaikat ovat suojateitä jalankulkijan kannalta ja pyörätien jatkeita pyöräilijän kannalta.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        lz127 kirjoitti:

        Sellaista ei taida olla. Yhdistettyjen kevyen liikenteen väylien väliset ylityspaikat ovat suojateitä jalankulkijan kannalta ja pyörätien jatkeita pyöräilijän kannalta.

        Jep. Alan lainsäädäntö on itkettävän ja naurettavan puolestavälistä. Yksi matemaatikko laski vähän aikaa sitten, että nykyinen laki tuottaa yli 100 erilaista kääntymisvariaatiota!

        Helsinki palkkasi yhden pätevän kevyen liikenteen suunnittelijan muutama vuosi sitten ja jälki paranee hiljalleen. Espoo palkkasi samaan aikaan jonkun kommunisti tytön, joka on keskittynyt sosialisoimaan rantoja kaikella käytettävissä olevalla rahalla. Espoossa ei kevyttä liikennettä ole kehitetty.

        Ajakaa Länkkärin varsi Keilaniemestä Kirkkonummelle. Keksitte aika helposti, mihin ne rahat olisi kannattanut käyttää, jotka se kommunitityttö käytti rantojen sosialisoimiseen pilkkahintaan. Joku tolkku pitäisi olla, kun kunnalle palkataan työntekijöitä, vaikka se olisikin joku tutun tytär.


      • 37män
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jep. Alan lainsäädäntö on itkettävän ja naurettavan puolestavälistä. Yksi matemaatikko laski vähän aikaa sitten, että nykyinen laki tuottaa yli 100 erilaista kääntymisvariaatiota!

        Helsinki palkkasi yhden pätevän kevyen liikenteen suunnittelijan muutama vuosi sitten ja jälki paranee hiljalleen. Espoo palkkasi samaan aikaan jonkun kommunisti tytön, joka on keskittynyt sosialisoimaan rantoja kaikella käytettävissä olevalla rahalla. Espoossa ei kevyttä liikennettä ole kehitetty.

        Ajakaa Länkkärin varsi Keilaniemestä Kirkkonummelle. Keksitte aika helposti, mihin ne rahat olisi kannattanut käyttää, jotka se kommunitityttö käytti rantojen sosialisoimiseen pilkkahintaan. Joku tolkku pitäisi olla, kun kunnalle palkataan työntekijöitä, vaikka se olisikin joku tutun tytär.

        Muutama vuosi sitten bemarikuski vaati korvausta kaupungilta, kun hidastustöyssy oli vaurioittanut auton pakoputkea.

        Voisiko pyöräilijä vaatia korvausta, jos esim. pinnat katkeaa tai vanne alkaa lemputtaa noissa pyörätien jyrkissä töyssyissä?

        Voisiko lapsen äiti ja isä vaatia korvausta, jos tarakalla tai peräkärryssä kuljetetun lapsen niska viksahtaa pyörätien jatkeeseen tehdyissä töyssyissä?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe